Slechte manieren...

03-03-2017 18:15 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vreemd probleempje..

Ruim 3 jaar heb ik een lieve vriend en het gaat lekker tussen ons op enkele punten na..

Ik merkte al vrij snel dat hij niet zulke goede manieren heeft maar probeerde daar natuurlijk niet zon punt van te maken,t is een lieve man en je kan niet alles hebben,alleen ik ga me er steeds meer aan ergeren.

Zo kan hij bijvoorbeeld niet met mes en vork eten,wisselt steeds van hand/ bestek en doet heel onhandig .

Thuis is dit natuurlijk geen probleem maar in gezelschap of vakantie ,restaurant ed vind ik dit er heel raar uitzien en erger me rot .

Ook smakt hij ,maakt veel geluid ,en gaapt als de beste met ook weer bijbehorend geluid als we bijv. op visite zijn .

Natuurlijk heb ik het netjes en vriendelijk aangekaart in t verleden maar hij reageerde best beledigd en vind het grote onzin.

Dat ik manieren wel kan waarderen snapt ie niks van ,en toen ik voorstelde om de basis met mes en vork eten ???? te leren ,gaf hij aan dit niet te zien zitten.

Hij heeft het gewoon niet geleerd vroeger ,dat merk ik aan zijn zussen ook...

Ook heeft hij me ooit verteld dat een ex vriendin haar ouders kritiek daarop hadden .." maar dat waren kakkers" en ook dat vond hij onbelangrijk .

Ik merk dat ik ga opzien tegen een etentje bij vrienden,ik weet ook niet goed of ik het nog eens aan kan kaarten en hoe?

Is dit flauw of zijn tafelmanieren normaal ????????
Geen advies voor je, maar kan me heel goed voorstellen dat je je eraan ergert.

Heb zelf ook zo'n partner gehad en ging me er na een tijdje ook soms aan ergeren...

Ik vind het dus niet flauw. En denk niet dat je het gaat veranderen
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou er zeker een punt van maken. Sterker nog, ik zou erop afknappen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik zou het niet pikken dat het hem geen bal interesseert, dat jij het ergelijk vindt.

Jouw mening is niet belangrijk?
Oh ik snap je vind zelf tafelmanieren heel belangrijk, mijn kinderen heb ik van begin af aan geleerd met mes en vork te eten. Van een volwassene verwacht ik dat helemaal.
Wat ie thuis doet, interesseert me niet.

Maar als ik me telkens buitenshuis zou moeten schamen, dan nam ik hem gewoon niet meer mee.
Tafelmanieren zijn normaal. Zo'n man zou ik nooit willen, daarvan vergaat je eetlust als tafelgenoot, maar hij zal vast verder helemaal geweldig zijn.

Ik vind het knap dat je het al 3 jaar volhoud.
quote:VickyP schreef op 03 maart 2017 @ 18:19:

Ik zou er zeker een punt van maken. Sterker nog, ik zou erop afknappen.

Dit.

Zéér onaantrekkelijk een man zonder manieren.
Als hij het niet belangrijk vindt en jij wel heb je een probleem. Mijn ervaring is dat je over ergerlijke puntjes wel heen kunt stappen, of ze zelfs grappig/aandoenlijk vindt, als de liefde diep genoeg zit.
Mijn vriend heeft dit ook (een beetje, hij smakt bijvoorbeeld niet). Ik snap de reacties van 'afknapper', maar voor mij is dat het niet alleen maar. Bij mijn vriend komt het vanuit een gebrekkige opvoeding (verwaarlozing en mishandeling) waardoor hij het nooit heeft geleerd. Ik verwacht van hem een aantal dingen (eten met bestek!!), maar zelf doe ik ook wat water bij de wijn (bestek wisselen vind ik van minder belang als überhaupt met bestek eten). Ik merk dat, nu we een aantal jaar samen zijn, hij veel meer dingen uit zichzelf gaat doen. Ik had het heel erg vervelend gevonden als hij zich niet zou willen ontwikkelen.
Ik zou hier gigantisch van afknappen. Brr. Krijg plaatsvervangende schaamte als ik het lees.
Even simpel gezegd ga jij je vriend heropvoeden. Je moet er maar zin in hebben.
Voor mij zou het een dealbreaker zijn. Waarschijnlijk was het al niets geworden na de eerste keer samen eten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Taralina schreef op 03 maart 2017 @ 18:24:

[...]

Dit.

Zéér onaantrekkelijk een man of vrouw zonder manieren.
Dat smakken, veel geluid maken, gapen ed. is je in de date fase niet opgevallen?
Eens met MinkeDeWit, als de liefde diep genoeg is dan is het vaak nog mogelijk om over zulke dingetjes heen te kijken maar het klinkt alsof je dat niet kunt.

Smakken en dergelijke zou ik ook verschrikkelijk vinden maar dat mes en vork gebeuren zou ik dan weer niet zo'n punt van maken, waarschijnlijk omdat ik zelf ook van mes en vork wissel

Overigens ben ik er van overtuigd dat als ik uit eten ben met gezelschap men dat niet eens ziet tenzij ze besluiten ieder zijn eetmanieren onder de loep te nemen, ik zou mezelf waarschijnlijk best kunnen aanleren om mijn vork in linkerhand en mes in rechterhand te doen maar ik heb er gewoon geen zin in.
Accepteren

Iets veranderen dat je je niet meer ergert

Weggaan

Veel meer smaken zijn er niet
Als hij lief is zou het je niet moeten storen. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet zonder geluid eten. Mijn vriend eet oncharmant snel (en veel). Toen ik voor het eerst bij zijn familie at begreep ik hoe dat kwam. Als je daar niet snel genoeg eet is de pan leeg. Wat ook wel weer onbeschaafd is, je gast die gewend is weinig op te scheppen met een leeg bord laten zitten, maar het zit erin gebakken na zoveel jaar. Overigens vraagt mijn vriend nu wel altijd of ik nog wat wil voor hij de pan leegschraapt
Bestek wisselen zou ik nou niet zo erg vinden, maar smakken, met handen eten, alles naar binnen harken in 2 minuten wel.

En dat geeuwen vind ik ook wel raar. Dat is best onfatsoenlijk.

Sja, als hij er boos van wordt als jij er iets van zegt, kun je er net zoveel aan doen ben ik. Maar waar ik benieuwd naar ben is HOE heb je het gezegd?

Als je gezegd hebt: Eet eens met goede manieren zeg! Klinkt dat heel anders dan je op een rustig moment aangeeft dat het je opgevallen is dat.
Mijn bestek wisselen doe ik ook wel eens en ik heb best goede tafelmanieren. Maar smakken en gapen of met volle mond praten vind ik echt vreselijk. Mijn vriend smakt soms ook (maar zijn hele familie, inclusief klein nichtje, doet dit bijna dus het is een familie kwaal) maar daar attendeer ik 'm dan op en dan is ie ook wel wat gegeneert.
Als mijn vriend smakt vraag ik "is het lekker?" Dan is het antwoord vaak ja. Dan zeg ik "dat hoor ik". En dan stopt ie
quote:MinkeDeWit schreef op 03 maart 2017 @ 18:31:

Als hij lief is zou het je niet moeten storen. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet zonder geluid eten. Mijn vriend eet oncharmant snel (en veel). Toen ik voor het eerst bij zijn familie at begreep ik hoe dat kwam. Als je daar niet snel genoeg eet is de pan leeg. Wat ook wel weer onbeschaafd is, je gast die gewend is weinig op te scheppen met een leeg bord laten zitten, maar het zit erin gebakken na zoveel jaar. Overigens vraagt mijn vriend nu wel altijd of ik nog wat wil voor hij de pan leegschraapt

Ja, mijn vriend haalde altijd alleen maar iets te drinken voor zichzelf. Ook zo'n rare gewoonte.

Bleek daar thuis ook normaal te zijn. Ieder voor zich.

Hij heeft het inmiddels geleerd, maar vergeet het ook nog regelmatig.
quote:Oudblond schreef op 03 maart 2017 @ 18:26:

Voor mij zou het een dealbreaker zijn. Waarschijnlijk was het al niets geworden na de eerste keer samen eten.Eens met die Blonde
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Mietrot schreef op 03 maart 2017 @ 18:21:

Wat ie thuis doet, interesseert me niet.

Maar als ik me telkens buitenshuis zou moeten schamen, dan nam ik hem gewoon niet meer mee.Dus jij gaat tegenover een smakkende gapende met zijn handen etende kerel zitten? Nou, ik niet. Ik krijg nu het beeld van de smakkert uit Down Under op mijn netvlies. Ff opzoeken..
Smakken vind ik smerig, maar ik vind de rest een beetje overdreven. Ik ben ook best onhandig en heb ook niet netjes leren eten, dat heb ik dan later zelf wel geleerd om dat ik er onzeker van werd. Maar ik zou niet af knappen op iemand die zijn bestek wisselt of zo. Ik zou zo iets nooit op leggen en ik vind dat niet raar bij mensen als ik dat zie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven