Ruzie en de gevolgen..

23-01-2009 20:41 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou graag jullie advies of mening willen over het volgende..

Ik zit in een relatie van vijf jaar en we wonen samen. Mijn vriend is een echte regelneef en ik ben dat niet.. Nu deed mijn tel het een tijdje niet en ik heb daar niet achter aangebeld, en had zoiets van dat komt nog wel. Tot frustratie van hem..

Nu is meneer zo boos dat ik dat nog steeds NIET geregeld heb. Volgens hem regel ik nl nooit wat..

Nu gaat het mij erom hoe hij hier op reageert..

Hij werd teneerste ontzettend kwaad, en ontloopt me nu al een aantal dagen. Gaat constant weg als ik er ben, en zegt ook niet waar hij naar toe gaat. Komt pas weer thuis als ik weg ben. Toen w elkaar gister wel even troffen schreeuwde hij dat ik weer net deed of er niets aan de hand was en dat ik er niet over wou praten.. Terwijl ik juist aan hem vroeg of we dit niet uit konden praten.. En toen ik nogmaals herhaalde van laten we er nu over praten zei hij dat hij er niet over wou praten.. Vermoeiend!

Nu heeft hij gezegd dat hij zich zo klote heeft gevoeld dat ik dat niet geregeld heb, dat ik nu maar even me klote moet voelen en dat hij daatom nu zo doet. M.a.w, dit is mijn straf. Ja, ja.

Is dit niet ontzettend kinderachtig? Zo los je toch geen problemen of ruzies op? Ik ben 26, en hij is 24.
Heeft hij er last van dat jouw telefoon defect is? Ben je daardoor bijvoorbeeld onbereikbaar of betalen jullie abonnementskosten zonder dat je gebruik maakt van het toestel?
Ontzettend kinderachtig en zo los je inderdaad niks op. Dat wist je dus al, en nu?
Ik vind het nergens op slaan. Zo los je geen problemen op. En waarom is het een probleem voor hem dat jouw telefoon het niet doet???

Sneu ...
Hij kan me idd moeilijker bereiken, maar we zagen elkaar thuis wel en dan zei ik waar ik was ed, dus een ramp was het niet.

Nee, we betalen al onze rekeningen appart e.d Hij heeft dus in principe niks met mijn tel te maken.

2 liselore: Ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Hij zegt te willen praten, en daarna zegt hij weer niet te willen praten. Krijg zo bovendien ook geen kans om met hem te praten aangezien we elkaar niet zien. Maar ik begin mezelf helemaal op te vreten.

Misschien dat iemand een tip voor me heeft hoe ik dit nu het beste aan kan pakken. Wat zouden jullie doen?

Ik ben niet zo'n ruzie maker, en hij is erg dominat. Ik kom ook moeilijk boven hem uit tijdens een ruzie, en als we dit straks wel gaan uitpraten wil ik hem niet weer over me heen laten lopen.
Tja, je hebt zo wel eens van die druppels die de emmer doen overlopen.

Laat hem gewoon ff in z'n sop gaarkoken.
2 wzk:

Ik gebruikte af en toe zijn tel om ff te bellen.. Maar daar deed hij nooit moeilijk over. Ik denk wel dat hij het irritant vind dat hij me niet kan bellen, maar daar is hij ook niet zo boos over.

Hij is gewoon puur en alleen boos over het feit dat ik dat niet geregeld heb, want dat moest van hem. En omdat ik dat niet gedaan heb, is hij dus boos en dat maakt mij een laks iemand.. Blablabla.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 20:49:

Hij kan me idd moeilijker bereiken, maar we zagen elkaar thuis wel en dan zei ik waar ik was ed, dus een ramp was het niet.

Nee, we betalen al onze rekeningen appart e.d Hij heeft dus in principe niks met mijn tel te maken.

2 liselore: Ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Hij zegt te willen praten, en daarna zegt hij weer niet te willen praten. Krijg zo bovendien ook geen kans om met hem te praten aangezien we elkaar niet zien. Maar ik begin mezelf helemaal op te vreten.

Misschien dat iemand een tip voor me heeft hoe ik dit nu het beste aan kan pakken. Wat zouden jullie doen?

Ik ben niet zo'n ruzie maker, en hij is erg dominat. Ik kom ook moeilijk boven hem uit tijdens een ruzie, en als we dit straks wel gaan uitpraten wil ik hem niet weer over me heen laten lopen.

Blijkbaar denkt hij wel dat hij zo tegen je mag doen.

Ik zou het niet pikken. Nu gewoon praten of daar is het gat van de deur. Klinkt heel hard. Maar ik zou niet in een relatie willen zitten waar je niet normaal met elkaar kunt praten en 'straf' wordt uitgedeelt, kom op zeg, wie denkt hij wel niet wie hij is om jou straf te mogen geven. Hij moet normaal doen of is blijkbaar niet in staat een volwassen relatie aan te gaan. En dat zou ik hem zeggen ook.
Just me :

Dit is echt het enige.. Hij heeft geen meerdere irritaties, het gaat puur en alleen om iets regelen. Daar is hij boos over, en niet om iets anders.
He Kruimeltje,

Als het alleen over jouw telefoon zou gaan is het natuurlijk erg kinderachtig. Nou ja, jouw ontlopen en wel/niet willen praten is zowiezo niet erg constructief.

Ik neem eigenlijk aan dat er meer achter zit. Heb jij enige idee wat het zou kunnen zijn? Je schrijft dat hij een ontzettende regelneef is en jij bent in zijn ogen dan waarschijnlijk een ontzettende lakse sloddervos. Jij noemt hem dominant, hoe uit zich dat?

Ik zou toch echt proberen te gaan praten over hoe jullie ondanks je verschillen elkaar tegemoet kunnen komen. Misschien zijn er wel een paar kleine dingen die hem enorm zouden opluchten als jij ze zou regelen. En omgekeerd kun je hem vragen over sommige dingen te relaxen. Een volle vuilniszak die een dag verwisseld wordt is ook niet het einde van de wereld (voorbeeld). Sommige zaken kan hij mogelijk leren relativeren.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 20:54:

Just me :

Dit is echt het enige.. Hij heeft geen meerdere irritaties, het gaat puur en alleen om iets regelen. Daar is hij boos over, en niet om iets anders.Waar baseer je dat op? Jullie hebben dit toch nog niet besproken met elkaar?
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 20:54:

Just me :

Dit is echt het enige.. Hij heeft geen meerdere irritaties, het gaat puur en alleen om iets regelen. Daar is hij boos over, en niet om iets anders.Als jij geen regelaar bent zal hij daar heus al wel vaker zijn bedenkingen over gehad hebben. Nu ervaart hij zelf last van jou ge-niet-regel doordat jij zijn telefoon leent en hij je niet kan bereiken. Best een druppel. Ik zou er ook best pissig om kunnen worden als mijn man zijn zaakjes niet regelt. Maar drie dagen lang dan weer niet.
Aanvulling, zijn rare gedrag kan ook een soort wanhoopspoging zijn om iets duidelijk te maken. Misschien heeft hij naar zijn idee e.a. al vaak en duidelijk aangegeven.
Thanx liselore,

Ja, ik weet dat je gelijk hebt.

En ik kan normaal gesproken ook goed met woorden over weg en mezelf verdedigen en hard zijn als het moet. Alleen hij heeft de gave om helemaal over me heen te walsen. Als ik al weet dat hij boos is denk ik ohoh..

Hij doet me niets aan ofzo hoor, het is alleen met woorden. Schreeuwen, verwijten, horen wat je allemaal verkeerd doet, of hebt gedaan ooit. En daarna nog dagen chaggerijnig.. En ik ga dan met tegenzin naar huis. Aan de ene kant is het zelfs een opluchting dat hij nu weg is, want dan zit ik wat minder gespannen thuis.

Ja, ik weet wel dat het niet zo hoort, en dat ik over me heen laat lopen. Maar ik weet niet hoe ik dit nog moet veranderen. En mensen die me kennen , kennen me anders en verwachten ook niet dat ik bij hem WEL zo ben.
Wat ik zou doen? Een andere vriend zoeken. Zo dominant is niet leuk meer.
Als jullie dan toch eindelijk eens gaan zitten om te praten. Misschien ook hoe jullie ruzie met elkaar 'willen' maken. En hoe je elkaar aanspreekt om in eerste instantie natuurlijk ruzie te voorkomen. En wat jullie van elkaar verwachten en waar je wel en waar je niet aan kunt voldoen.... Lijkt me ook zinvol.
Sta je ook open voor postings die niet meteen alle schuld bij hem leggen?
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 20:58:

Thanx liselore,

En ik kan normaal gesproken ook goed met woorden over weg en mezelf verdedigen en hard zijn als het moet. Alleen hij heeft de gave om helemaal over me heen te walsen. Als ik al weet dat hij boos is denk ik ohoh..

Hij doet me niets aan ofzo hoor, het is alleen met woorden. Schreeuwen, verwijten, horen wat je allemaal verkeerd doet, of hebt gedaan ooit. En daarna nog dagen chaggerijnig.. En ik ga dan met tegenzin naar huis. Aan de ene kant is het zelfs een opluchting dat hij nu weg is, want dan zit ik wat minder gespannen thuis.

Ja, ik weet wel dat het niet zo hoort, en dat ik over me heen laat lopen. Maar ik weet niet hoe ik dit nog moet veranderen. En mensen die me kennen , kennen me anders en verwachten ook niet dat ik bij hem WEL zo ben.

Dat ruziemaken niet je hobby is ok. Van je vriend waarschijnlijk ook niet. Maar dat jij bang bent dat hij uit zijn slof schiet is niet normaal. Vraag me alleen af of dat nu aan je vriend of aan jou ligt.

Ik schreeuw ook tijdens een ruzie, maak verwijten en geef aan wat mijn partner allemaal verkeerd doet. Andersom ook. Maar wij zijn geen van beiden bang voor elkaar. Kom op zeg. Dat is toch alleen even in the heat of the moment? Daarna wordt er gepraat, maar zijn we wel ontladen.
Als hij boos was geweest over meerdere dingen had hij mij dit nl allang voor de voeten gegooid. Dat doet hij nl altijd. Dan is hij zo boos en verteld hij alles in 1 keer waar hij kwaad om is. We hebben niet gepraat nee, maar hij heeft wel tijdens de ruzie gezegd dat het om regelen ging en daarna hebben we dus niet meer er over gepraat.

2 just me:

Ik kan het me ook wel enigzins voorstellen hoor dat het misschien irritant is. En daar geef ik hem ook wel gelijk in. Het gaat me er nu gewoon om, hoe hij er mee omgaat.

2 dametje:

Het zou best een wanhoopspoging kunnen zijn om mij wat duidelijk te maken. Maar het is niet zo dat ik NOOIT iets regell en mijn zaken niet voor elkaar heb. Als ik nou alles zou laten slingeren en mijn bankzaken en thuis alles maar zou laten staan niet deed, dan begreep ik het nog. Maar ik ben er niet zo snel en precies in als hij. Bij mij komt het meestal wat later.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 20:58:

Thanx liselore,

Dat is toch niet okay.... ik ben zelf ook door schande en schade wijs geworden en zeg het meteen als iets me niet zint. You teach people how the treat you... dus jij moet hem corrigeren dat dat niet okay is anders wordt het een gewoonte, das is heel moeilijk om te doorbreken.... Als jij zegt dat jij iets niet leuk vind wat is de ergste consequentie die het kan hebben, en als dat dan de consequentie is, wil jij dan wel met zo iemand zijn?

Dit heeft mij altijd goed geholpen dat het dan zo maar moest zijn.
Ja hoor dametje, kom maar op.

Ik sta er wel voor open, en misschien maakt dat voor mij dingen wat duidelijker.
Ik begrip heel goed dat jij enorm baalt over de manier WAAROP dit gaat. Maar als hij normaal niet zo buitenproportioneel reageert dat speelt er vast meer dan alleen 1 ding regelen.

En het is ook lastig als jullie veel verschillen qua 'netheid'. Maar hebben jullie daar wel eens over gepraat? En is er ook plek voor jouw manier van doen? Of denk jij dat het pas goed als je net zo netjes bent als hij.
Nee, ik weet wel dat dat niet normaal is dat ik bang ben voor die ruzies. Ik weet ook niet of dat aan hem of aan mij lig. Ik weet wel dat ik dit in vorige relaties niet heb gehad en prima mijn mannetje kon staan.

De consequenties als ik er tegenin ga zijn dat hij NOG kwader wordt. Hij heeft weleens met bakstenen door de tuin (niet richting mij) gegooid omdat hij zo kwaad was. Gooit met dingen, slaat ergens tegen aan. (Al twee keer de voorruit uit de deur gegooid uit woede.) Gaat ineens keihard door de bebouwde kom rijden als we ruzie krijgen in de auto bijv. Hoe kwader hij wordt, hoe harder hij schreeuwt en er komt niets redelijks meer uit, en dan valt er helemaal niet meer met hem te praten en kan ik beter weggaan. Ook blijft hij daarna nog dagen boos.

Hij zegt zelf ook dat hij mij dan even een lesje moet leren voordat ik dan pas naar hem luister.

Ik houd me rustig om erger te voorkomen.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 21:07:

Ja hoor dametje, kom maar op.

Ik sta er wel voor open, en misschien maakt dat voor mij dingen wat duidelijker.

Ik stelde je in mijn eerste posting een paar vragen waarvan ik wel benieuwd ben wat het antwoord is.

Kijk, natuurlijk kan dit zo n topic worden waarbij hij een dominante lul is die slecht met je omgaat en dat ik me genoodzaakt voel om 'run forrest run' te noemen.

Maar misschien zijn jullie wel allebei (een relatie heb je samen) slecht in opbouwend ruziemaken en is het gewoon een onhandige ongelukkige jongen die veel van jou houdt maar die niet meer weet HOE met jullie verschillen te leven.
2 dametje:

Qua netheid ben ik veel netter dan hem. Als je auq huishouden bedoelt. Huishoudelijk doet hij weinig.

Qua bankzaken reglen, en administratieve dingen zeg maar is hij precies. Ik niet.

Ik ben dat meer op sociaal vlak, met verjaardagen ed. Dat is hij dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven