Ruzie en de gevolgen..

23-01-2009 20:41 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou graag jullie advies of mening willen over het volgende..

Ik zit in een relatie van vijf jaar en we wonen samen. Mijn vriend is een echte regelneef en ik ben dat niet.. Nu deed mijn tel het een tijdje niet en ik heb daar niet achter aangebeld, en had zoiets van dat komt nog wel. Tot frustratie van hem..

Nu is meneer zo boos dat ik dat nog steeds NIET geregeld heb. Volgens hem regel ik nl nooit wat..

Nu gaat het mij erom hoe hij hier op reageert..

Hij werd teneerste ontzettend kwaad, en ontloopt me nu al een aantal dagen. Gaat constant weg als ik er ben, en zegt ook niet waar hij naar toe gaat. Komt pas weer thuis als ik weg ben. Toen w elkaar gister wel even troffen schreeuwde hij dat ik weer net deed of er niets aan de hand was en dat ik er niet over wou praten.. Terwijl ik juist aan hem vroeg of we dit niet uit konden praten.. En toen ik nogmaals herhaalde van laten we er nu over praten zei hij dat hij er niet over wou praten.. Vermoeiend!

Nu heeft hij gezegd dat hij zich zo klote heeft gevoeld dat ik dat niet geregeld heb, dat ik nu maar even me klote moet voelen en dat hij daatom nu zo doet. M.a.w, dit is mijn straf. Ja, ja.

Is dit niet ontzettend kinderachtig? Zo los je toch geen problemen of ruzies op? Ik ben 26, en hij is 24.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 21:24:

Ik weet eigenljk niet of ik wel mijn eigen keues kan of mag maken.

Ik heb bijvooreeld besloten dat ik wou stoppen met school mdatthet gewoon tveel werd met werk erbij.. Ik heb een dag in de stss gezeten hoe ik dit in helemsnaam moest vertellen. Gelukkig viel zijn reactie mee.

Hij vond bijvoorbeeld een hele tijd terug dat ik bij school moest werken, en omdat ik dat toen niet deed heeft hij het ook uitgemaakt

Wie denkt hij wel niet wie hij is? Dominante kerel, om zoiets maak je het toch niet uit?

Het is jou leven, en hij bepaald toch niet hoe en wat over jou werk? En dan maakt hij het uit..?? hoe kinderachtig.

Dat is toch helemaal geen reden om het uit te maken.
quote:Kruimeltje14 schreef op 23 januari 2009 @ 21:31:

Ja, sorry ik probeer ook veel dingen in 1 keer uit te leggen en iedereen antwoord te geven, maar het is ook allemaal veel. Dus daarom komt het soms misschien een beetje verwarrend over!

Ja, ik ben niet zomaar verliefd op hem geworden. Buiten dit is hij ook een lief en goed persoon en niet een of ander monster. Alleen is hij erg dominat met bepaalde dingen.We hebben over veel dingen dezelfde menin, qua muziek, kunst enz enz. Ik kan ook echt met hem lachen.

Ik ben bij hem omdat ik van hem houdt. En hij is ook niet bij elke ruzie zo erg dathij met dingen gaat gooien enzo. (Ja, ik weet het ik praat hem goed.) Maar hij is echt geen slecht iemand.

Ik heb geen ouders, geen familie, alleen hem en mijn vrienden en van hem houdt ik het meest. We hebben ons huisje samen, en ons leven en het is 1 keer eerder uitgeweest en dat vond ik zo verschrikkelijk. Ik heb hem zo gemist en zon heimwee gehad naar hem en ons leven, dat wil ik niet nog een keer. En daarom ga ik niet weg.

Ik begrijp dat je veel van hem houdt maar houdt hij ook van jou??

Dat is toch ook een belangrijke vraag.. hoe hij je nu behandeld vind ik echt apart.. En ik weet dat het moeilijk is om voor jezelf te kiezen soms of voor jezelf op te komen maar je moet zijn gedrag echt niet accepteren.. je gunt jezelf toch veel beter? Je verdiend zoveel beter.

Ik hoop dat je gesprek met hem helpt..

Wees niet te bang om hem kwijt te raken, want als je ruzie's en problemen niet kunt oplossen dan zit er echt iets niet goed, en wil hij er geen moeite voor doen om dingen goed te krijgen.. blijft hij weglopen en kwaad te zijn.. dan wordt het nooit beter.

Iemand die niet inziet wat hij "verkeerd" doet, zal die dingen ook niet veranderen, onthoud dat goed.

Kom voor jezelf op en cijfer jezelf niet weg.. blijf altijd netjes en rustig.. kijk goed naar hoe hij doet en luister naar hem.. bedenk dan of dit iets is wat op te lossen is of niet.

Hoop dat je eruit komt.. succes!
Hoi Kruimel,

Hoe is het nu met je? Hoop dat het gelukt is met praten.
Haai Kruimeltje,

Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop dat alles naar wens is gegaan en dat jullie nu goede afspraken hebben gemaakt over hoe jullie met elkaar om willen gaan.

Groetjes
Hallo allemaal!

Gistermiddag hebben we even gepraat. Ik heb gezegd dat ik het niet leuk vond hoe hij de afgelopen dagen had gedaan en dat ik dat erg onvlowassen vond.

Hij heeft ook zijn kant een beetje uitgelegd, en ik begrijp hem nu ook wat meer. Maar we hebben ook allebei gezegd dat we misschien wat te verschillend zijn.

Maar goed, dingen regelen is voor hem heel belangrijk, en ik heb besloten dat ik vanaf nu hier beter mijn best voor zal doen en kijken hoe het dan tussen ons gaat. Ik heb ook besloten dat als hij iets doet en reageert op een manier die ik niet leuk vind, dat ik hier direct iets van zal zeggen. Dat ik meer voor mezelf zal opkomen. Ik heb voor mezelf besloten als het hierdood niet verandert, het beter voor me is om weg te gaan.

Degene die zei dat je zelf kiest hoe je behandelt wilt worden, heeft wel mijn ogen geopend, en dit houd ik ook in gedachten en ga ik zeker wat aan doen.

Liefs!
Hoi Kruimel,

Goed dat je het gesprek bent aangegaan en fijn om van je te horen. Hij heeft zijn kant uitgelegd, maar vond hij dat hij gelijk had om je zo te behandelen of heeft hij wel zijn excuses aangeboden?

Ik vind het mooi dat jij allerlei goede voornemens hebt maar heeft hij die ook? Jij gaat proberen dingen meer te regelen omdat dat dus belangrijk voor hem is. Maar krijg je daar ook ruimte op andere terreinen voor terug?

Iemand die 'uitlegt' vindt over het algemeen nog steeds dat hij gelijk heeft namelijk. Dat baart me een beetje zorgen. Ik hoop dat de deal nu niet is 'jij doet meer je best en dan wordt hij niet meer boos', want dat is toch erg ongelijkwaardig, denk je niet?
anoniem_28041 wijzigde dit bericht op 25-01-2009 11:41
Reden: d' s en t's, moeilijk hoor
% gewijzigd
Haai Kruimel,

Wat goed dat jullie gepraat hebben.

Goede voornemens zie ik. Mooi hoor.

Is het realistisch dat jij nu voortaan je administratie helemaal op orde hebt? Blijft de vraag ook overeind waarom hij daar last van heeft?

En wat is zijn aandeel, wat gaat hij bij zich zelf aanpakken of anders doen in de toekomst zodat het leuk blijft tussen jullie?

Wat is voor jou belangrijk? En net als dametje ben ik ook benieuwd of heeft hij wel ingezien dat je zo niet met je liefde omgaat?

Veel vragen niet om je 'doorstart' onderuit te halen maar om je even verder te prikkelen of het nou voor jou de goede kant op gaat....

Groetjes
anoniem_71933 wijzigde dit bericht op 25-01-2009 12:07
Reden: leesbaarheid
% gewijzigd
Hoi dametje.

Ik begrijp wat je bedoelt, en het komt er eigenlijk wel op neer dat ik weer degene ben die beter zijn best moet doen. Hij heeft ook niet zijn excuses aangeboden, of gezegd dat hij mij begreep.

Ik pas me nu aan niet om ruzie te voorkomen, en niet uit angst om hem te verliezen. Maar om te kijken hoe het dan tussen ons zal gaan. Hij gaf aan zo gefrustreerd te zijn hierdoor, en zich daarom zo te gedragen.Dus als ik dat zou veranderen, zou dat over moeten zijn. Is dat niet zo, en zoekt hij straks wel weer iets nieuws wat ik verkeerd doe, dan weet ik voor mezelf genoeg.

Begrijp je wat ik bedoel?

Liefs.
quote:Kruimeltje14 schreef op 25 januari 2009 @ 12:01:

Hoi dametje.

Ik begrijp wat je bedoelt, en het komt er eigenlijk wel op neer dat ik weer degene ben die beter zijn best moet doen. Hij heeft ook niet zijn excuses aangeboden, of gezegd dat hij mij begreep.

Zo lees ik dat niet helemaal.

- JIJ moet je best doen zaakjes beter te regelen. Ik kan me voorstellen dat het hem irriteert (hoewel het jóuw abonnement is), omdat hij zich misschien afvraagt of jij de zaakjes wel regelt als jullie iets gezamenlijks te regelen hebben.

- HIJ kan vanaf nu worden aangesproken op zijn gedrag (wat jij niet prettig vindt) en zal dáár dan iets mee moeten doen.

Zo doen jullie allebei iets.
Peas on earth!
Dag Liselore,

Ik denk niet dat hij heeft ingezien dat je niet zo met je geliefde om gaat.

Ik denk dat het voor mezelf gewoon belangrijk is dat ik wat duidelijker ben, en niet meer zo over me heen laat lopen en voortaan ook direct moet duidelijk maken als ik iets niet leuk vind. En ik hoop dat hij hier dan iets aan zal doen.

Als ik na het op orde krijgen en bijhouden van mijn administratie, nog steeds geen verbetering zie en me moet blijven aanpassen, dan wil ik dit niet meer. Ik ben niet de enige die zich altijd maar moet blijven aanpassen, want hij maakt net zo goed fouten!

Hij zegt zo te zijn, omdat ik die dingen niet goed doe en daarom zo gefrustreerd en gestressed te zijn, dat hij zich daarom zo als een klootzak gedraagt. Ik wil dat graag wel eens met eigen ogen zien of dat ook daadwerkelijk zo is, of dat er straks weer iets anders komt. Verandert hij ook als ik ga werken aan datgene wat voor hem heel belangrijk is?
Hoi prinses op de erwt.

Dat is wel de bedoeling.
Kruimel,

Heel goed dat je met jezelf hebt afgesproken dat je voortaan duidelijker bent en het meteen zegt als je iets niet leuk vindt.

Jij zegt dat je hoopt dat hij er dan iets mee zal doen? Is dit ook besproken weet hij dat je dat verwacht? Heeft hij ook de intentie je niet meer te 'straffen'?

Is het bij houden van je administratie iets wat je zou kunnen?

Waarom ik het vraag is omdat ik van mening ben dat als je in een volwassen relatie zit, je naar elkaar uitspreekt welke verwachtingen je hebt van elkaar en aan welke verwachtingen je kunt voldoen.

Bijvoorbeeld.

Ik ben een sloddervos. Als mijn vriend zou willen dat ik de netheid zelve word is dat een onrealistische verwachting en ook iets waar ik niet aan kan voldoen, al zou ik willen. Als wij afspraken gaan maken over dat ik nooit meer mijn schoenen laat slingeren loopt dat geheid uit op een teleurstelling.
Hhaha.

Nou, ik zal er waarschijnlijk nooit een ster in worden. Maar ik zou het wel wat beter kunnen als ik nu doe. Ik ga het in ieder geval proberen!

Hij weet niet dat ik van hem verwacht dat hij zich ook anders moet gedragen denk ik. Ook al ben ik gister wel duidelijk geweest. Daarom moet ik ook van mezelf nu direct duidelijk zijn als hij onredelijk is.En als hij dan zich op een bepaalde manier gedraagt hem er direct op aanspreken dat ik dat niet wil.
Ik herken mn ex in jouw vriend en je moet echt oppassen met dit soort gedrag. Zelf ben ik helemaal de weg kwijtgeraakt omdat ik net als jij bang was voor de ruzies en hoe agressief hij kon doen. Hij had mij gewoon in zn macht op een gegeven moment. Ook hij legde altijd uit waarom hij zo deed en ik kon dat dan weer begrijpen op 1 of andere manier maar ik was vervolgens wel altijd degene die me ging aanpassen. Deze jongen is niet goed voor je. Je huis hoort de plaats te zijn waar je graag wilt komen en waar je kan relaxen, je vriend hoort degene te zijn waar je alles aan kwijt kan en bij wie je je op je gemakt voelt. Dat is in jouw geval niet zo, is dat wat je wil? Dit gedrag vertonen naar je partner toe is geen liefde, geen houden van. Hij heeft geen respect voor je. Ik heb me precies als jij gevoeld, durfde sommige dingen ook niet meer te zeggen uit angst voor de reactie. Pas nu het uit is realiseer ik me hoever ik ben gegaan voor de zogenaamde liefde. Hij moet veranderen, niet jij. Ik vind het goed dat je hebt gepraat, maar jij bent weer degene die zich aanpast, terwijl zijn gedrag niet klopt. Denk er goed over na, of dit is wat je wil voor de toekomst. Wat als jullie kinderen hebben, lekker voorbeeld een vader die met bakstenen gooit.
Hoi Felicia,

Ben jij degene die bij hem is weggeaan? In welke opzichten moest jij je aanpassen? Ben even nieuwsgierig..

Dat zijn gedrag niet normaal is weet ik, en kinderen moet ik voorlopig (gelukkig) nog even niet aan denken. Niet zoals En ik hoop dat dat op deze manier toch goed gaat komen.
Ik ben uiteindelijk weggegaan omdat het tijdens een ruzie volledig uit de hand liep en hij het nodig vond om mij aan te raken. Dat was de druppel. Na al die ruzies waarin ik niet tot het door kon dringen dat zijn logica niet de enige logica was. Een voorbeeldje van aanpassen was bv uitgaan, zijn idee was dat je in een relatie niet zonder elkaar uitgaat. Ik vind en vond dat onzin maar begreep wel waarom hij dat vond, dus ging ik niet meer zonder hem uit. Ander voorbeeldje dat hij bepaalde vriendinnen van mij niet oke vond en ik snapte dan hoe hij dat bedoelde en ging dan minder met ze om. Precies zo met het huishouden dat deed ik zo goed als alleen omdat hij dat zo zag. En ik zei dan wel wat ik vond, maar hij bleef bij zn punt en ja het moet toch gebeuren dus deed ik het maar zelf. Maar je bent constant bezig met je eigen grenzen overschrijden want je doet dingen waar je niet volledig achterstaat. Dat brak me zo op uiteindelijk. Tijdens ruzies schreeuwde die zo hard dat ik alleen nog maar wilde dat ie stil was, dus gaf ik maar weer toe. Ben zo blij dat ik er uit ben, ook al houd ik nog steeds van hem en mis ik hm nog steeds. Soms is houden van gewoon niet genoeg en wij maakten elkaar gewoon kapot dat is niet de bedoeling van liefde.
.
Kruimel,

het is heel duidelijk: je vriend vindt dat je dit verdient omdat je fouten maakt, vindt dat hij helemaal gelijk heeft en vindt dat jíj je maar moet aanpassen.

Ik zou daar niet mee kunnen leven, jij wel?
quote:Kruimeltje14 schreef op 25 januari 2009 @ 12:30:

Hhaha.

Nou, ik zal er waarschijnlijk nooit een ster in worden. Maar ik zou het wel wat beter kunnen als ik nu doe. Ik ga het in ieder geval proberen!

Hij weet niet dat ik van hem verwacht dat hij zich ook anders moet gedragen denk ik. Ook al ben ik gister wel duidelijk geweest. Daarom moet ik ook van mezelf nu direct duidelijk zijn als hij onredelijk is.En als hij dan zich op een bepaalde manier gedraagt hem er direct op aanspreken dat ik dat niet wil.

Voor mij is het zo klaar als een klontje dat het 'straffen' van je vriend, wat zich uit in niet meer willen praten en agressie dat dat onacceptabel is.

Voor jou vriend niet, de afgelopen jaar is hij hier nooit eerder op aangesproken en is het wel geaccepteerd.

Is het dan ook niet logischer om eerst met elkaar te bespreken hoe je met elkaar wilt omgaan en hoe niet. Daar afspraken over te maken en dan bij grensoverschrijdend gedrag hem aan te spreken?

Je geeft hem daarme een kans te verbeteren in plaats van te wachten dat hij de fout in gaat en hem dan aan te spreken. Je weet dan ook van te voren of hij zijn gedrag naar jou toe wel wil aanpassen en of het dus uberhaupt zinvol is.
anoniem_71933 wijzigde dit bericht op 25-01-2009 16:21
Reden: grappig verschrijving
% gewijzigd
2 milo:

Ik ben duidelijk geweest dat ik het onvolwassen van hem vond, en niet leuk, en dat het geen manier is om ruzies op te lossen.Ik denk alleen dat hij het nog steeds als terrecht ziet, en niet verwacht dat ik de volgende keer graag zou willen dat hij het anders oplost.

Tangerine,

Ik moet je hier een ja op geven want ik leef nog steeds met hem. Maar als dit voor altijd zo blijft, zal het een nee worden. Ik hoop dat het nog verandert, en dat dit niet voor altijd zo blijft. Daarom wil ik er ook nu wat aan doen.
Liselore,

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Hij heeft wel eens gezegd: Als ik eenmaal kwaad ben interesseerd het me allemaal niet meer, en kan het me niet meer schelen als ik me als een klootzak gedraag en dat ik onredelijk doe. Dan zeg ik alles wat ik wil zeggen.

Ik heb het wel eens vaker gezegd dat ik sommige dingen niet leuk vond, maar tijdens een ruzie hield ik me wel stil, omdat hij dan zo ontzettend kwaad was. En dan liet ik het over me heen komen.

Hij weet het dus aan de ene kant wel, maar kwam er elke keer weer makkelijk mee weg, omdat ik hem toch zijn gang liet gaan. En er voor hem geen consequenties en alleen maar voordelen aan zaten.

Soms klinkt het allemaal zo dubbel wat ik zeg, het is erg moeilijk om uit te leggen. Maar ik hoop dat het duidelijk is.

Hij doet zo omdat het voor hem werkt. en hij zo zijn zin krijgt ook al weet hij dat ik het vervelend vind. Ondertussen denkt hij dat hij ook gewoon zo door kan gaan, en daarom moet ik NOG duidelijk zijn en hem niet meer zijn gang laten gaan.

Klinkt het allemaal nog een beetje logisch?
Hoi Kruimel,

Ik denk dat we je vrij goed begrijpen eerlijk gezegd. Jij moet nu vanalles en bij hem ga je aankijken of het beter wordt. Kortom, alle verantwoordelijkheid ligt nog steeds bij jou. Als hij je grenzen overgaat vind je het jouw verantwoordelijkeheid om hem daar op te wijzen. Maar is dat niet een beetje raar? Hij weet dat jij het niet leuk vind maar hij doet het toch.

Is het niet zijn erantwoordelijkheid om op een volwassen manier ruzie te leren maken?

Maar als hij zelf niet vind dat hij iets verkeerd doet,........stel je voor dan zou hij moeten veranderen. T is nu wel lekker makkelijk dat jij je aanpast en in bochten wringt.

Ik hoop het allerbeste voor je! Vind het jammer dat ik hier zo sceptisch over je vriend zit te schrijven maar ik lees niets wat HIJ zich aantrekt, of wat HIJ wil veranderen. En dat irriteert me. Je maakt je vriendin bang en dat zie je niet als een probleem maar 'je bent nou eenmaal zo', mooie smoes om niets te doen.
Hi Kruimel, ik sluit me geheel bij de vorige spreeksters aan. De liefde moet van beide kanten komen en nu komt de liefde slechts van jouw kant. Hij heeft het weer voor elkaar: jij gaat iets veranderen maar hij draagt op geen enkele wijze zijn steentje bij aan jullie relatie. Sterker: hij ondermijnt voortdurend jouw zelfvertrouwen en hij is niet bereid compromissen te sluiten.

It's his way or the highway.

Iedere keer dat jij toegeeft is voor hem een extra signaal dat hij je in je zak heeft. Je geeft hem feitelijk een vrijbrief om jou als stront te behandelen.

Heb je hem verteld dat je bang voor hem bent tijdens ruzies? Hij snoert met zijn gedrag letterlijk je mond dicht. Wat verschrikkelijk dat je zo op eieren moet lopen. Where is the love?

Wat verlies je feitelijk als je een einde maakt aan deze relatie:

- Wellicht je huis/woning, maar ''a house is not a home'' als je voortdurend op je hoede moet zijn. Het is slechts schijnzekerheid, schijngeborgenheid die jou doet blijven.

- Iemand die je niet respecteert of op geen enkele wijze rekening met je houdt is niet je vriend. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

- Financieel ga je er misschien op achteruit maar je krijgt er je ''vrijheid'' voor terug.

Bottum line:

Uiteindelijk sta jij aan het roer en jij beslist ook welke richting je opvaart. Doelroos ronddobberen in een lekke boot of met volle kracht vooruit naar de wal. De keuze is aan jou Kruimel.
Volgens mij reageren jullie beiden niet echt op een goede manier. Je vriend kan zich volgens mij moeilijk uiten en wordt daardoor boos en gaat zich kinderachtig gedragen.

Als ik naar jouw postings kijk, zijn ze nogal beschuldigend. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat, wanneer je vriend aangeeft dat hij zoiets graag geregeld zou zien, je niet even de moeite neemt om dat gewoon te doen. Je kunt wel niet zo'n regelaar zijn, maar dat is geen excuus, of niet iets waar je je achter hoeft te verschuilen.

Het is nu geescaleerd en om het weer in goede banen te leiden, is het belangrijk dat je eens goed praat.

Spreek af dat je het er samen over gaat hebben

Bedenk van te voren wat je graag kwijt wilt en breng dit op een nette manier. (begin je zinnen met "ik vind" of "ik denk")

Luister naar elkaar en probeer je in elkaar te verplaatsen.

Aan het eind maak je afspraken over wat je dwars zit. (ga jij proberen dingen beter te regelen? Gaat hij proberen je op een normale manier aan te sreken als hij zich ergens aan ergert? enz)

Lukt dit niet, of komt er geen verbetering in jullie situatie, dan moet je je misschien ook eens afvragen of jullie relatie nog wel de waarde heeft die je zou willen.
Pollekepiekhaar, waarom zou zij in hemelsnaam achter haar telefoon aangaan die stuk is omdat haar vriend dat graag wil. Het is toch haar telefoon. Mag ze toch zeker zelf wel weten wanneer ze die laat maken.

Ik ben ook de regelaar in huis. Mijn vriend is daar ook heel slecht in. Dus ja, regelmatig moet ik hem vragen of hij wel aan zus of zo heeft gedacht (betalingen e.d.). Nou dan is het antwoord regelmatig nee en dan zeg ik gewoon vriendelijk dat het verstandig is om dat nu dan te gaan doen (die rekening betalen bijvoorbeeld). En dan zegt hij: dank je schat, ik ga het direct even doen.

Zo kan het dus ook. De vriend van TO weet toch dat ze niet zo'n regelaar is? Als het voor hem zo belangrijk is dat ze haar zaken goed regelt (lees: op zijn manier) dan moet hij gewoon een andere vriendin zoeken.

Ik snap heus wel dat het de vriend van TO kan ergeren dat ze laks is, maar dan ga je niet schreeuwen, gooien met spullen of iemand ontlopen. Mèn, je bent toch geen 6 meer.

Wat ik kan opmaken uit de posts van TO is haar vriend een vervelend en verwend mannetje die, als hij zijn zin niet krijgt, gaat lopen schreeuwen en zeiken.

Kruimeltje, je hoeft natuurlijk niet direct een punt achter je relatie te zetten. Maar ik denk dat het wel heel verstandig is om eens goed bij jezelf na te gaan waarom je zo graag bij deze man wilt zijn. Want als je namelijk op eieren moet gaan lopen in je eigen huis, dan is de gelijkheid in je relatie echt ver te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven