Gezondheid alle pijlers

Tips vergroten weerstand?

05-03-2017 10:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

het is zo frustrerend, sinds oktober lig ik nu al de derde keer plat.

In oktober een dikke week met griep en toen weer gaan werken. Eind van het jaar beginnende longontsteking en dus ziek moeten melden en sinds woensdag weer raak.

Woensdag nog gaan werken, maar vanaf donderdag weer extreem verkouden , koppijn, koorts, af en toe (?) overgeven.

Zelfs nu nog slap op de benen, spierpijn, zweet nog steeds meerdere pyamas per dag vol.

Weet niet waar ik de virussen vandaan haal maar word er gek van.

Ik hardloop ,wandel dagelijks minimaal een uur, eet genoeg fruit en groente , probeer genoeg te slapen maar het wil niet.

Ben dit totaal niet gewoon van mezelf, nog nooit zo vaak ziek geweest.

Herkennen mensen dit?

Ik word hier niet echt een vrolijker persoon door, laat staan dat ik dan ook nog extra ga stressen over wat ze op het werk wel niet zullen denken.

Uitzendbaan, maar toch.. zoals ik me nu voel zie ik mijzelf niet gaan werken morgen en kan mij daar nu al rot om voelen..

Groetjes slamonster
Oh en bedankt dat ik even mocht zeuren haha!
Ik zou voorlopig niet meer hardlopen maar een beetje wandelen, totdat je je weer beter voelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Herkenbaar. Ik was altijd verkouden. Slikte wel altijd multivutamine en zink.

Deze winter..... 1x verkouden en iedereen om me heen is ziek. Ik niet.

Kan toeval zijn, maar ik slik nu dagelijks 1 multivitamine, 1 zink, 2 capsules visolie, 2 tabletjes vit. D.

Denk dat t van de visolie komt, de ouderwetse levertraan.
herkenbaar, mijn man is vorige maand een week echt ziek geweest en hoest nu al dagen weer de longen uit zijn lijf. Hij is nooit ziek, dus dit is voor ons echt vreemd. Echt enorm vervelend, want ik lig natuurlijk ook de hele nacht wakker. Ik heb ooit een theorie gelezen dat mensen die eigenlijk nooit ziek zijn, echt heel erg ziek worden als er dan een virus of bacterie doordringt. Ik weet het niet, zorg maar even goed voor jezelf, accepteer dat dingen zijn zoals ze zijn en doe rustig aan. Beterschap!
filosofie appel
Je doet al aardig wat om je weerstand te verhogen zo te lezen.

Buitenlucht is heel erg goed voor je maar ik denk dat je met hardlopen op dit moment te veel van je lichaam vraagt, beter kan je 1 uur per dag gaan wandelen in de buitenlucht.
Bij zo'n verhaal als bij jou heb ik altijd het idee dat er weinig aan te doen is. Je bent het seizoen slecht begonnen en vaak blijft dat dan een hele winter. Doordat je verzwakt bent ben je denk ik vatbaarder. Er moet gewoon een zomer overheen. Enige dat je kunt doen is inderdaad extra vitaminen slikken en met name ook vitamine D, zoals hierboven genoemd. En als je in de gelegenheid bent een zonvakantie boeken in het voorjaar.

Ik slik deze winter een behoorlijke dosis vitamine D, omdat ik vorig jaar april een tekort bleek te hebben. Normaal kwakkel ik ook de winter door, eigenlijk continu verkoudheden die overgaan in bijholte-ontstekingen en maandenlang hoesten, longontsteking ook al eens gehad. Deze winter is tnt verhoudingsgewijs erg goed gegaan.
Beterschap!

Mijn tips: veel buiten zijn (wandelen en fietsen zijn prima vormen van beweging) en gezond eten.
Ik heb jaren gekwakkeld met m'n gezondheid, maar ik merk ook wel dat sinds ik vitamine D slik dat ik minder vaak ziek ben. Kan toeval zijn, maar toch.
Naast alle andere tips een tip die ik ooit van de arboarts kreeg: Ga niet te snel weer aan het werk maar ziek écht uit en dan weer aan de slag.
Koud nadouchen! Een minuutje koud water, alleen over je lichaam, niet over je hoofd en je weerstand wordt ijzersterk.

Ik doe dit al meer dan 20 jaar en ik ben nooit ziek.

Het is een soort van saunaeffect.
Het heerst, ik hoor meerdere verhalen van mensen die deze winter 3x de pineut zijn.

Bij je eerste keer is je weerstand op dat moment al niet erg hoog want je bent ziek of geweest dus een volgend virus slaat makkelijk toe dan.

Soms heb je gewoon eens een jaartje pech.
Dankjewel allemaal!

Even voor de duidelijkheid, nu doe ik niet aan hardlopen of laat staan wandelen.

Ben al blij als ik naar het toilet kan lopen zonder misselijk te worden en te wankelen.

Ik zal mij eens inlezen over extra vitamines, nog tips voor een bepaald merk?

In juni ga ik naar de zon, maar dat duurt nog wel even..
echinaforce nemen
Welk merk vitamines maakt volgens mij niet uit,de goedkopere doen ook hun werk.

Ik slik B6

Kurkuma

Magnesium

Wietolie of pasta

B12

Visolie.

Griep heb ik al jaren niet,voel me gezegend.

TO,beterschaps.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:slamonster schreef op 05 maart 2017 @ 11:12:

Ik zal mij eens inlezen over extra vitamines, nog tips voor een bepaald merk?.

Volgens mij is het beter om één keer per week vette vis te eten en dan daarnaast lijnzaadsuplementen te slikken dan visolie. En dan zeker 3 lijnzaad capsules per dag, anders heeft het geen effect.

Als je wel voor visolie gaat, dan moet je linolzuur goed beperken. Dat zit o.a. in margarine, koekjes, zonnebloemolie etc. Het gaat namelijk om de verhoudingen. We krijgen allemaal teveel linolzuur binnen, dan heeft visolie nog geen effect. Lees je er maar eens over in.

Bij de Holland & Barrett hebben ze hele goede suplementen voor van alles. Er is veel troep op de markt, dus wees voorzichtig.

Interessant om eens te kijken

https://www.youtube.com/watch?v=NlCrxnN7Ruc
Niet zomaar B12 e.d. gaan slikken, daar kun je ook een teveel van binnenkrijgen. Eerst je bloed laten testen of je tekorten hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven