seks na vreemdgaan

23-01-2009 21:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is een aantal keren naar parenclubs geweest. Ik heb heel veel moeite met seks op dit moment, eigenlijk moet ik er niet aandenken. Ik zou eens willen weten of jullie hier ervaring mee hebben of wat jullie mening is want wat ik veel lees is dat er juist heftige seks is na vreemdgaan, ondanks alle andere dingen zoals alle emotionele ellende.
Airma: Ik bedoelde ook niet direct natuurlijk!

Truly, je vergoeilijkt het door te zeggen het is puur om de sex. Mij zou het storen dat hij gewoon niet eerlijk is. Dat is wel een bedreiging voor de relatie.
quote:Bella1 schreef op 23 januari 2009 @ 22:33:

Ik dacht dat parenclubs voor PAREN waren....

ja met loslopende mannen die dan hun trouwring thuis laten.

(niet in alle clubs heb ik inmiddels gelezen)
sorry hoor, ik ben misschien van de oude stempel, maar geen bedreiging voor je relatie?! Hij heeft sex met anderen gehad zonder toestemming van jou! Hij heeft gelogen, bedrogen, en je hart gebroken! Voor hem was het misschien alleen maar sex, maar mij maak je niet wijs dat hij niet gekwetst zou zijn als het andersom was geweest.

Meid, echt, je overdrijft niet. Laat hem zich maar ongemakkelijk voelen! Hij heeft zich lang genoeg ´lekker´ kunnen voelen aan de andere kant van het land!! Jij hebt recht om je veilig en zeker te voelen in je relatie! Niet over je heen laten lopen, hoor! Als je t nu pikt houdt t nooit op!
Ik dacht dat single mannen geen toegang hadden tot een parenclub.
quote:eleonora schreef op 23 januari 2009 @ 22:30:

Of ben je bang dat hij vreemdgaat als jij niet met hem naar bed gaat? Dat je met hem naar bed gaat om een soort (schijn) veiligheid te creëren?

Daar kan je bang voor zijn, maar als hij wil dan doet 'ie het toch wel. Voel je je daarna alleen maar meer gepiepeld.

Hij mag je eerst wel eens in geuren en kleuren het Waarom van zijn vreemdgaan uitleggen. Het Hoe en Wat is niet ter zake doende.

Tot die tijd zou ik geen behoefte hebben om me open te stellen naar iemand. Lichamelijk of geestelijk.
quote:truly schreef op 23 januari 2009 @ 22:34:

Ik ben er nu al een aantal keren over begonnen, maar ik krijg ook weinig reaktie omdat hij zich er ongemakkelijk bij voelt. Dan voelt hij zich in het beklaagdenbankje. Ja,of zijn ongemak dan erger is dan mijn pijn.

En soms twijfel ik ook aan mezelf, van in hoeverre ik overdrijf.

Het is niet zo als bij verliefd worden. Het is puur om de seks.

Dus in die zin niet zo'n bedreiging voor de relatie.

Maar de gedachte van darkrooms en speelkamertjes makes me sick.

Overdrijf je als je hart aan vellen ligt van de schok, van verdriet van afgrijzen? Nou dat vind ik niet....

Seks voor de seks met anderen kan best hoor, als dat van te voren met jou was doorgenomen en als jij je mening had kunnen geven over die plannen in plaats van achteraf voor een voldongen feit geplaatst te worden.

Het liegen tegen jou. Het verzwijgen van iets waar je bij betrokken had willen worden, de schending van jouw vertrouwen, je pijn en walging over wat er gebeurd is, dat is net zoveel waard (in ieder geval) als zijn ongemak. Hij voelt zich er niet prettig bij als jij er met hem over wil praten en jij moet het dus maar achter je laten en doorgaan met jullie huwelijk en hem vertrouwen als hij de deur uitgaat?

Ik vind wel dat er veel van je gevraagd wordt en ik vind het ook jammer dat je twijfelt aan je eigen gevoel. Overdrijven jij? Omdat hij niet verliefd is maar gewoon met zijn tampeloeris wilde zwaaien zonder jou er bij? Wat wil hij dan? Applaus dat hij geen maîtresse heeft maar voor anonieme seks koos? Zo ver ben je nog niet. Misschien dat dat er dan bij hem in gaat? Dat jij op een dag misschien best je zegeningen weer wil gaan tellen maar dat je op dit moment gewoon nog even over je nek gaat als je denkt aan je man in een seksclub?

Kom op vrouw, jij overdrijft niet, hij bagatelliseert en dat doet hij alleen maar om er lekker makkelijk vanaf te komen. Niet over praten, dan is het er niet. Gewoon doorgaan, dan bestaat het niet meer. Jammer, zo werkt het niet.

Als jullie willen 'helen' dan zal er gepraat moeten worden. Over heden, verleden en toekomst. Zwijgen en doen alsof het er niet is gaat je relatie de kop kosten. Met praten kun je er misschien nog iets van maken samen.

Hou hem dat eens voor.....
Ik zou het me nog enigszins kunnen voorstellen als je spetterende of liefdevolle of troostende ' goedmaaksex ' zou hebben . Maar je man wil het liefst doen of het niet is gebeurd . Dat je libido naar - tien zakt en je allemaal nare beelden op je netvlies krijgt lijkt mij heel erg logisch .

Vind je man het raar dat je niet wilt vrijen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij dringt er echt niet op aan maar hij wil heel graag dat het goedkomt en eigenlijk is dat ook wat ik het liefst wil, maar dat gaat niet als er niet goed gepraat wordt. als we praten ben ik aan het woord en uiteindelijk in tranen. En inderdaad beelden op m'n netvlies..hoe kom je daar vanaf??
Ik zou me eerst maar eens op het praten toe gaan leggen . Dan komt de sex misschien later wel weer .
Daar kom je vanaf als je merkt dat hij het echt meent, dat hij voor jullie door het vuur wil gaan en terug. DAT moet je voelen, dat hij op zijn hoofd met een roos in zn gat 100 keer zijn WELGEMEENDE excuses aanbied voor hetgeen dat hij achter je rug om heeft gedaan.

Hij zal het vertrouwen van je moeten willen winnen willen jullie hierover heen komen. Dit kan niet als jij het idee hebt dat je de enige bent die aan deze kar trekt, dat gaat gewoon niet....jij hebt toch niks misdaan? hij mag door het stof, en snel een beetje ook!
Heb je hem weleens gevraagd hoe hij denkt dat het weer goed kan komen ?

Als jullie praten .....dan neem ik aan dat je toch dingen vraagt ? Zegt hij dan niks ? Haalt hij zijn schouders op ?

Zou het een idee zijn om het praten met een therapeut erbij te doen ?
Helemaal met AriMa eens.

Oprechte spijt. Oprechte inzet om het goed te maken, goed te krijgen. Beter dan het daarvoor was zelfs. Dat gaat je relatie redden.

Als dat er niet is, geen inzet, geen oprechte spijt, geen overtuigend gevoel van zijn wil om jouw pijn zo veel mogelijk te verzachten door er voor je te zijn, je bij te staan, je vast te houden, te koesteren, met je te praten, zijn gedachten te delen, zijn visie, jouw visie op de toekomst, dan zal het heel lastig worden om dit los te laten.

Dit is nu bij uitstek een situatie die smeekt om keiharde inspanningen van jullie sámen maar zéker ook van hem.
quote:AriMa schreef op 23 januari 2009 @ 23:10:

Daar kom je vanaf als je merkt dat hij het echt meent, dat hij voor jullie door het vuur wil gaan en terug. DAT moet je voelen, dat hij op zijn hoofd met een roos in zn gat 100 keer zijn WELGEMEENDE excuses aanbied voor hetgeen dat hij achter je rug om heeft gedaan.

Hij zal het vertrouwen van je moeten willen winnen willen jullie hierover heen komen. Dit kan niet als jij het idee hebt dat je de enige bent die aan deze kar trekt, dat gaat gewoon niet....jij hebt toch niks misdaan? hij mag door het stof, en snel een beetje ook!

Ja dat is wat ik mis dat hij met een roos in z'n gat door het stof gaat, maar dat door het stof gaan is nou net wat hij niet wil.

Dat zei hij toen ik eens zei dat ik behoefte had aan iets extra's om te merken dat hij het goed wil maken. Hij vind "gewoon"' doen al heel wat, en ja in bed een arm om heen leggen.
O mijn god....

Truly, ik vind je man een knurft.

Hij heeft wel gevoel genoeg in zijn donder om elders in het land te gaan wippen, stiekem maar hij kan daarna de gevolgen niet aan en vind dat 'gewoon doen' al heel wat is.

Hopeloos vind ik dat klinken, sorry dat ik het zeg.

Een emotioneel uitgecheckte man vind ik het.
Je zou verwachten dat je man permanent zijn voetzolen liet zien omdat hij op zijn knieën zijn spijt betuigen wil en de grond kust waarop je loopt .

Ben je bang dat hij jóu niet meer wil of niet goed genoeg vindt ?

Heb je enig idee wat zijn drijfveer geweest is ? Of wil hij er helemaal niks over kwijt ?

Wat doet hij als je in huilen uitbarst , of als je kwaad wordt ?
Het enige wat ik toe te voegen heb aan al het bovenstaande, is, hou jezelf in en vraag niét naar details; geen énkel detail zal je verder helpen.

Wat bagatelliseert hij het enorm zeg. My God; effe lekker buitenshuis anderen neuken en vervolgens moet jíj niet moeilijk doen?! Want dan voelt hij zich óngemákkelíjk?? ONGEMAKKELIJK?!?!

(srry het is ook confrontorend bedoeld, maar ga niet aan jezelf twijfelen in deze. Absoluut niet. Ok?)
Als JIJ gewoon zou doen zou HIJ moeten juichen .

Maar hij doet gewoon en vindt dat ook nog de normaalste zaak van de wereld ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 januari 2009 @ 23:10:

Heb je hem weleens gevraagd hoe hij denkt dat het weer goed kan komen ?

Als jullie praten .....dan neem ik aan dat je toch dingen vraagt ? Zegt hij dan niks ? Haalt hij zijn schouders op ?

Zou het een idee zijn om het praten met een therapeut erbij te doen ?

Hij denkt door normaal en gezellig te doen' dat het goed komt.

Z'n schouders haalt hij niet op, maar het lijkt er wel op: "daar gaan we weer" is toch ongeveer net zoiets.

Een therapeut heb ik ook voorgesteld want we zitten nu toch echt in een impasse. Daar denkt hij over.
Emotioneel uitgecheckt. Da's een mooie uitdrukking.
Details zouden net kunnen helpen bij de vraag of je een het ander de moeite waard vindt om te overwinnen .

Maar dat zijn dan details in de zin van ; voelde je je vooraf al schuldig of pas erna of helemaal nooit ? Heb je weleens op het punt gestaan het op te biechten ?

Was het eenmalig of vaker ?

Was het een opwelling of met voorbedachte rade en strak voorbereid ?
Daar dénkt hij over ?

meissiemeissiemeissie................je kan ook zeggen " hé , Lamzak ..........óf een therapeut en oprechte inzet óf optieferen " , of zoiets .
quote:truly schreef op 23 januari 2009 @ 23:20:

[...]

Ja dat is wat ik mis dat hij met een roos in z'n gat door het stof gaat, maar dat door het stof gaan is nou net wat hij niet wil.

Dat zei hij toen ik eens zei dat ik behoefte had aan iets extra's om te merken dat hij het goed wil maken. Hij vind "gewoon"' doen al heel wat, en ja in bed een arm om heen leggen.

Weet je dat hij eigenlijk zegt: "zoek het je maar uit met je gevoel?"

Kun je hieroverheen komen zonder zijn hulp? Lijkt me sterk, hoe dan ook is de vertrouwensband tussen man en vrouw gewoon weggeslagen, die krijg je toch nooit zelf goedgemaakt? Jij zit met een eindje en hij zit met een eindje, die zullen jullie samen moeten lijmen, anders gaat het gewoonweg niet?

Het lijkt wel alsof hij totaaaaal niet op dezelfde golflengte met je zit, de sex daargelaten. Wil je zo verder? diep in je hart, denk je dat je dit gaat redden met een man die emotioneel zo ver weg van je wegstaat? Kun je toch beter de buurman in huis nemen...denk dat die je nog met meer fatsoen zou behandelen dan het exemplaar van jou. Sorry als ik hard klink dat is niet hoe ik bedoel. Ik word er gewoon naar van als ik me bedenk dat hij er ws toch wel gewoon vanaf komt zonder kleerscheuren en jij zo met jezelf en alles eromheen de dag zit door te worstelen, dat heb je toch niet verdiend?
Daar denkt hij over??

Als ik praktisch advies mag geven? (Weet niet of je daar behoefte aan hebt?)

Zet hem er uit, in elk geval tijdelijk, zodat je tot jezelf kunt komen. Ten eerste heb je dan tijd voor jezelf, om dit te overzien zonder hem als storende factor. Ten tweede dringt het dan misschien, heel misschien tot zijn botte harses door dat hij je dit niet aan kan doen. Hij heeft je toch niet trouw beloofd tot hij geil werd en z'n zak wou legen?! Hij heeft je trouw beloofd tot aan de dood, en als in jullie geval trouw monogamie inhoudt is hij zijn boekje verder dan ver te buiten gegaan en zou hij op zn blote knietjes jou, God en de heilige maagd Maria moeten smeken of je hem terug zou nemen.
-
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven