Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een mosgazon vaak veel mooier dan een grasgazon Ik zou daar meer m'n best voor doen dan voor mooi gras denk ik.
Friez, is het een optie om je gazon te verticuteren? Het ziet er daarna even niet meer uit, maar het werkt perfect om het mos te verwijderen en als je een combinatie van kalk en mest strooit is je gazon er zo weer bovenop.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
quote:Koettie schreef op 07 maart 2017 @ 21:34:

Ik vind een mosgazon vaak veel mooier dan een grasgazon Ik zou daar meer m'n best voor doen dan voor mooi gras denk ik.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
quote:YellowLemon schreef op 07 maart 2017 @ 21:12:

Oh boy ik zie nu het weer pas.

Mijn oma had bollen uitgegraven voor me gister avond en die wilde ik vandaag terug stoppen maar dat heb ik niet gedaan.

Zouden die nog een dag kunnen wachten? Ja. Of je zet ze in een laagje water, voor de zekerheid.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 07 maart 2017 @ 21:37:

[...]

Ja. Of je zet ze in een laagje water, voor de zekerheid.

Oh bedankt dan doe ik dat als het te erg is.

Beetje miezer vind ik niet erg maar ik hoef niet doorweekt te raken. Dan gaan mijn spieren protesteren.
mos
Rode ribes, iemand?

Hij is een jaar of 6 oud, maar door mij helemaal terug gezaagd tot 5 cm boven de grond. Zat onder mijn terras vast, heb hem er nu uit. Doet het prima, ik zaag hem al jaren af en hij blijft terugkomen .

Ik heb er geen ruimte voor en al een hele grote staan.

Roze voorjaarsbloeier, struik is aantrekkelijk voor bijen en merels en spreeuwen vinden de besjes lekker, waarna ze je tuin onderpoepen met paarse flatsen.
Wat een leuke link zeg! Ik ben echt gek op mos overigens. Kwam in het verleden vaak in Zweden en heb daar in de bossen de meest prachtige soorten mos gezien in wat leek wel honderdduizend verschillende kleuren groen
cat |kat| n.
Ohhhh Felix, mag ik???
cat |kat| n.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 07 maart 2017 @ 21:46:

Rode ribes, iemand?

Hij is een jaar of 6 oud, maar door mij helemaal terug gezaagd tot 5 cm boven de grond. Zat onder mijn terras vast, heb hem er nu uit. Doet het prima, ik zaag hem al jaren af en hij blijft terugkomen .

Roze voorjaarsbloeier, struik is aantrekkelijk voor bijen en merels en spreeuwen vinden de besjes lekker, waarna ze je tuin onderpoepen met paarse flatsen.Ohhh, mag ik? Kan die in een pot? Haha shit ik denk dat ik er nu al geen ruimte meer voor heb :'( Of in m'n geveltuintje misschien.
Dat wordt kop of munt
cat |kat| n.
Haha daar heb ik vanmiddag ook al naar zitten kijken voor hier. Veel succes dames.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 07 maart 2017 @ 21:46:

Rode ribes, iemand?

Roze voorjaarsbloeier, struik is aantrekkelijk voor bijen en merels en spreeuwen vinden de besjes lekker, waarna ze je tuin onderpoepen met paarse flatsen.Waar staat hij?
Ik heb nu dit qua bloemen trouwens:

https://i.imgur.com/Wi1iYxw.jpg
Ik ben de ribes al aan het ingraven dus Koettie en YL hebben verloren
cat |kat| n.
Oh wauw gaaf zeg al dat mos! Ik weet nog dat ik een keer tot halverwege mijn onderbeen in het mos wegzakte in Zweden.

Leuke bloemen Yl. Ik heb ongeveer dezelfde maar dan in zaadjes. Natuurlijk hebben we net 3 eierdozen in de papierbak gegooid. Dus nu maar veel eieren gekocht zodat ik 24 kweekbakjes heb. Denk dat ik die maar op de kachel zet zodat het lekker warm is.
Cc
Die windes zou ik zelf niet doen. Mooi maar wat een klere werk om dat op z'n plek te houden.. Wurgt echt alles.
quote:Frambozen schreef op 07 maart 2017 @ 22:03:

Cc

Leuk om te lezen dat je ook in de Zweedse bossen bent geweest! Wat ik ook zo apart vond was hoe het er rook. Zoooooo heerlijk, echt naar bos, pure humus En eetbare paddenstoelen zoeken, cantharellen en eekhoorntjesbrood, yummie.

Ik mis het soms zo, ik voelde me zo thuis daar, heb mijn hart verloren aan dat land
cat |kat| n.
Niet vechten! Dat ding stekt echt supermakkelijk, ik maak wel meer. Dan is deze voor cc.

YL en koettie, ik zal even onder de hoofdstruik kijken of er nog meer stekjes staan. Ik weet vrij zeker dat ik wel wat gezien heb.
Jaaa. Mini struikje.
quote:YellowLemon schreef op 07 maart 2017 @ 21:57:

Ik heb nu dit qua bloemen trouwens:

https://i.imgur.com/Wi1iYxw.jpgJe lelies zijn heel giftig voor katten. Even als waarschuwing:)
quote:Koettie schreef op 07 maart 2017 @ 22:04:

Die windes zou ik zelf niet doen. Mooi maar wat een klere werk om dat op z'n plek te houden.. Wurgt echt alles.Geweldig juist!
Blij mee Felix, je bent een schat!
cat |kat| n.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven