Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 07 maart 2017 @ 22:10:

[...]

Je lelies zijn heel giftig voor katten. Even als waarschuwing:)Ja dit! Pas er alsjeblieft mee op YL.
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
Oh dan wil ik ook op de stekjes lijst!

Koettie jij en je mams wilde toch een gele vlinderstruik stek? Dat kan ik weer proberen zodra er weer wat aanzit. Die van Felix had het alleen niet gered geloof ik... Misschien eerst toch in een pot ofzo? Of nog sterkere wortels.

Winde is echt gruwelijk!!! Het zit hier door de hele tuin en ik ben de hele zomer bezig met het van mijn planten trekken omdat het alles letterlijk wurgt.

Cc zullen we naar Zweden verhuizen? Ik ben ook een deel van mijn hart verloren aan dat land. En ja de geur ga ik ook nooit vergeten. En zwemmen in die vreselijk koude meren ook al was het hartje zomer.
Jaaaaa absoluut Framboos, let's go!!!! *gaat koffer pakken en verzamelt drie reismandjes voor harige huisgenoten*

haha, die meren zijn inderdaad ijs- en ijskoud maar wat vond ik het gaaf dat je bijvoorbeeld tijdens een wandeling zo uit een meer kon drinken als je dorst had. En dan die rust en die ruimte, gewoon ge-wel-dig. Je kwam gewoon urenlang geen mens tegen.

We kunnen daar natuurlijk een enorm huis kopen voor heel weinig, je zal geen last van me hebben en bovendien kan ik heel goed sneeuwschuiven
En de lupine overal

quote:Calamitycat schreef op 07 maart 2017 @ 21:35:

Friez, is het een optie om je gazon te verticuteren? Het ziet er daarna even niet meer uit, maar het werkt perfect om het mos te verwijderen en als je een combinatie van kalk en mest strooit is je gazon er zo weer bovenop.ik haal er zo een groene container vol met mos uit, maar nog steeds niet mooi gazonnetje
quote:Calamitycat schreef op 07 maart 2017 @ 22:31:

En de lupine overal

[img]http://previews.123rf.com/images/pinkba ... -Photo.jpg[/img]

Oooh ja dat was zo fantastisch mooi. Nu weet ik eindelijk hoe ze heten.

Ik ben nog net iets meer verliefd op Noorwegen. Heb in beide landen gewildkampeerd.
Wat gaaf YL!

Noorwegen staat bovenaan mijn verlanglijstje. Hoop er ooit naar toe te gaan.
quote:friezinnetje2014 schreef op 07 maart 2017 @ 22:41:

[...]

ik haal er zo een groene container vol met mos uit, maar nog steeds niet mooi gazonnetjeHmmm, krijgt het wel genoeg zon en bemest je ook?
quote:Calamitycat schreef op 07 maart 2017 @ 22:47:

[...]

Hmmm, krijgt het wel genoeg zon en bemest je ook?tuin ligt op het zuiden, kan niet meer zon krijgen dan op die plek. Bemesten ook wel gedaan. Niet te kort maaien enz.
Wat een stom gazon dan
quote:Calamitycat schreef op 07 maart 2017 @ 23:03:

Wat een stom gazon dan ja, zit er aan te denken om het er helemaal uit te halen en opnieuw te zaaien. Maar dat is wel een hele klus zeg maar :D . Moet er ook nog een nieuwe oprit in hebben, daar groeit nl weer bijna meer gras dan in het gazon
haha, wat irritant lijkt me dat!

Misschien graszoden leggen? Minder werk en sneller klaar dan inzaaien en je hebt meteen een vrije sterke grasmat.
ja dat zou ook kunnen, maar het is best wel een grote lap. Ik schat zo'n 16 x 4 meter
Oei, dat is veel ja. Dat wordt wel duur dan
Hoi lieve tuiniervrienden,

Waar bestellen jullie je zaadjes meestal? (voor moestuin en bloemen)

Ik heb al zoveel sites door zitten bladeren, maar ik weet niet zo goed wat te kiezen.

Alvast bedankt <3
Het regent hier behoorlijk! Veel sterkte aan iedereen die de tuin in moet vandaag! En onthou: met een poes op schoot en een kop thee plaatjes op Pinterst zoeken is ook tuinieren!
Kon dat maar. Moet voor stage zon twee uur fietsen per dag. Heb m'n regenbroek vast klaargelegd. Bah.

Maar goed, de regen is wel weer goed voor de plantjes.
Net 40 km gefietst, wat een kloteweer zeg!

Nu lekker op de bank. Net even in de tuin gekeken, er staat nog minimaal 1 extra struikje, dus ik zal waarschijnlijk 2 stekken moeten maken.

Het struikje is ongeveer 50 cm hoog.

Koettie, heb je daar ruimte voor?

Framboos woont ver en van YL weet ik het niet, dus dat is dan met een kleine stek via de post makkelijker.
40 km.

Doosje met stro werkt schijnbaar goed voor planten per post verzenden, kwam ik laatst achter met die bestelling.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 08 maart 2017 @ 09:05:

Net 40 km gefietst, wat een kloteweer zeg!

Nu lekker op de bank. Net even in de tuin gekeken, er staat nog minimaal 1 extra struikje, dus ik zal waarschijnlijk 2 stekken moeten maken.

Het struikje is ongeveer 50 cm hoog.

Koettie, heb je daar ruimte voor?

Framboos woont ver en van YL weet ik het niet, dus dat is dan met een kleine stek via de post makkelijker.

Wat lief van de stekjes. Ik woon in de buurt van Breda. Ik heb eigenlijk geen idee waar iedereen hier een beetje zit. Alleen dat ik ver van Framboos ben. Ik ben wel ook regelmatig in de buurt van Amsterdam.

Ik wist niet dat lelies zo giftig zijn voor katten. Ik wilde ze eigenlijk in de voortuin zetten, maar dat is geen goed idee dus? Misschien kan ik ze nog ruilen.

Ik ga even googlen erover.
http://www.dierenklinieka ... rlijke-combinatie/mobile/

Ja dat word ruilen. Hopelijk heeft mijn vader het bonnetje nog. Wil ook de buurtkatten niet vergiftigen. Er loopt hier ook een hele mooie raskat buiten.
Als je ze niet kan ruilen, wil ik ze wel van je overkopen. Die van mij eet niks behalve haar brokjes (okay en een obsessie voor kaas en yoghurt) en de tuin is binnenkort toch helemaal afgesloten.
@Hodor: ik bestel vrijwel nooit zaad, ik koop het bij Lidl. Die hebben zowel moestuinspul als bloemen. Kost weinig en doet het prima.

Ik had vandaag ook graag in de tuin bezig geweest, maar het regent keihard...

Gisteren wel een paar bloeiende campanula's gescoord en in de tuin gezet. Daar heb ik er al een boel van, maar die bloeien nu nog niet. Het gazon ( ofwel mosveld) staat nu vol met bloeiende crocussen en sneeuwklokjes, dus een beetje kleur is er al wel.

Bij een van mijn Camellia's gaan de knoppen bijna open. Ook de magnolia gaat nu hard. Ik wil zo graag aan de slag, maar telkens als ik vrij heb is het rotweer...
quote:MissMartine schreef op 08 maart 2017 @ 08:50:

Het regent hier behoorlijk! Veel sterkte aan iedereen die de tuin in moet vandaag! En onthou: met een poes op schoot en een kop thee plaatjes op Pinterst zoeken is ook tuinieren!Wat klinkt dit heerlijk positief, krijg er gewoon een glimlach van op mijn gezicht
Het bonnetje is er nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven