Mode & Beauty alle pijlers

Minerale make up

09-03-2017 19:07 18 berichten
Wie gebruikt er minerale make up en ben je tevreden? Merk je verschil aan je huid en heb je huid problemen?

Mijn huid: rosacea, heel gevoelig, droog, soms onzuiverheden, oppervlakkige lijntjes. Ook worden mijn ogen snel droog en rood (langs de randen, lekker charmant). Heb al behandelingen gehad voor rosacea (o.a. IPL) en is sterk verbeterd.

Ik gebruik nu minerale concealer, minerale foundation, minerale oogschaduw en minerale blush. Bronzer, eye liner en mascara 'gewoon.'

Ik twijfel even of ik ook ga over stappen naar minerale mascara en eye liner. Iemand ervaring?

(ik gebruik Minerallissima als merk)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar keer de foundation van Youngblood gekocht. Ben er helemaal over te spreken. Het kost wat, maar dan heb je ook zeker wat
Vanwege rosacea gebruik ik zo weinig mogelijk make up. Als foundation gebruik ik heel af en toe poeder foundation (lucy minerals) en qua mascara de Etos sensitive lijn. Ben er zeker tevreden over Make up verwijderen doe ik met amandelolie (van face wash droogt mijn huid enorm uit).

Fijn trouwens om te horen dat de ipl aansloeg, ik denk er over om een paar rode plekjes weg te laten halen, maar vind het toch een beetje eng. Je leest wel eens dat bij sommige mensen de behandeling meer kwaad dan goed gedaan heeft.
quote:grotestapelkoekjes schreef op 09 maart 2017 @ 20:01:

Ik heb al een paar keer de foundation van Youngblood gekocht. Ben er helemaal over te spreken. Het kost wat, maar dan heb je ook zeker wat Heb je dan de losse poeder of de vloeibare foundation? Ik gebruik enkel de losse poeders.
Ik blijf het er poederig uit blijven zien bij mij. Heb al zo beel merken geprobeerd. Ik krijg pukkels van gewone cosmetica. Wat doe ik fout?
Op youtube staan filmpjes van Bare Escentuals (b.v. Bare Minerals starter kit)

Je doet een heel klein beetje poeder in de deksel of in een klein schaaltje (vind ik handiger) en dat draai je helemaal in de kwast en dan doe je het op je gezicht. Dat kun je een paar keer herhalen. Maar nooit de kwast in de poeder dopen. Dan zie je de poeder zitten.

Ik doe wel een half jaar met een potje. Voor rode plekjes kun je er een minerale concealer poeder bij kopen.

Zou niets anders meer willen.
Op die manier doe ik het ook. Heb het ook aan laten brengen en dan is het ook poederig. Bare escentuals bevat voor mij zelfs irriterende ingredienten. Everyday minerals gaat wel.
quote:strikjemetstippels schreef op 09 maart 2017 @ 20:15:

[...]

Heb je dan de losse poeder of de vloeibare foundation? Ik gebruik enkel de losse poeders.Ik heb ook losse poeder inderdaad!
@poeder gebruik je voordat je de poeder opbrengt een dagcreme of zonnebrand? Dat helpt bij mij als basis, om het minder poederig te maken. Verder zoals Emma aangeeft. Ik blaas ook nog even op de kabuki kwast om zo steeds zo min mogelijk poeder in laagjes aan te brengen.
Ik heb de poederfoundation en finishing powder van Eveyday Minerals, en ben er heel blij mee. De dekking is fantastisch en het ziet er niet poederachtig uit.
Ik gebruik een dagcreme eronder, ik denk dat ik gezien mijn leeftijd 49 over moet stappen op een vollere dagcreme.
Ik ben ook geinteresseerd in mineralen make-up. Ik volg al een poosje Creative Cosmetics of FB, ziet er allemaal erg mooi uit. Wordt aangeprezen dat het ook echt een verzorging is voor je huid. Twijfel om te bestellen, het is dan ook best een investering...
Je kunt daar eerst kleine samples bestellen. Heb ik ook gedaan, maar ik vind everyday minerals mooier. Vooral de jojoba variant die is voor mij iets minder poederig
Poeder, misschien gebruik je een merk waar talc in zit. Dat zie je altijd zitten.

Er zit verschil in de diverse merken. In Bare Escentuals zitten maar 4 ingredienten. in Everyday Minerals volgens mij ook.
Als je op ebay.com zoekt op minerale make up, kun je heel veel samplepakketten kopen van allerlei merken. Dan komt het vaak wel uit Amerika. Je moet er dan wel op letten dat er alleen deze ingrediënten in zitten:

Bismuth Oxychloride (CI 77163), Zinc Oxide (CI 77947), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, 77492, 77499), Mica (CI 77019).

Bismuth zit er niet altijd in. Daar schijnen sommige mensen last van te hebben. Ik heb ook een gevoelige huid. Krijg snel bultjes van cremes, maar hiermee echt nooit meer.
quote:poeder schreef op 10 maart 2017 @ 07:25:

Op die manier doe ik het ook. Heb het ook aan laten brengen en dan is het ook poederig. Bare escentuals bevat voor mij zelfs irriterende ingredienten. Everyday minerals gaat wel.

Ik doe er wel een zonnebrand creme onder. Die is niet echt vet of zo en zit ook geen glad makende producten in. Ik gebruik echt heel weinig aan poeder, met kabuki kwast en draai dan wat rond. Eventueel nog een laagje. Dan minerale concealer met een kleine, platte kwast (ook losse poeder). Dan bronzer (niet mineraal) en dan minerale blush (ook heel weinig want sterk gepigmenteerd), met de zelfde kwast. Het ziet er niet echt poederig uit, maar de dekking is wel wat minder dan.

Ik heb ook minerale oogschaduw (losse poeder). Die breng ik op met een oogschaduw kwast en vervaag ik dan met een iets breder kwastje (heb een kwasten set). Daar ben ik erg over te spreken, mijn oogleden zijn super gevoelig en droog maar ze voelen zo echt zacht aan en vervellen ook niet meer zo. Ik heb de kleur 'nutmeg' van Minerallissima (rest is ook Minerallissima, is erg goedkoop).

Ben nog aan het twijfelen over de mascara.
Hier minerale make-up poeder van Earth beauty. Ik ben er niet zo te spreken over. Het droogt uit, laat een laag achter, ik blend met een kabuki kwast laagje voor laagje maar krijg het niet mooi. daarnaast ik krijg het niet van het gezicht, ik moet met watjes boenen en dat doet pijn met als gevolg mijn rosacea uitbraak. Of hebben jullie een tip om het te verwijderen? Ik wil misschien diegene die jij gebruikt strikjes.
Ik lees hier met amandelolie verwijderen, dit is voor mij te heftig omdat ik dan toch watjes moet gebruiken! Oh en ik doe er ook een crème eerst onder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven