Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Oh, en hoe ist met Broer. Heeft ie nog gespuugd (klote van je wasmachine trouwens, die kun je toch niet missen met 2 kids)? Godzijdank heeft de kleine meid hier vandaag niet overgegeven. Ze had helemaal geen eetlust, maar ze drinkt goed. Ze heeft ook wat pap uit de fles op vanochtend en vanavond en zelfs aan het einde van de middag wat gespeeld. Ze was toen echt vrolijk aan het rondscharrelen, wel wat zwakjes maar het gaat de goede kant op.

Evi ontzettend veel plezier dit weekend op de verjaardag van je mannetje.
Eendtje wat goed! Een klein beetje een afplatting dus, maar goed te verminderen. En zielig... inderdaad wat je zegt, als ze er geen last van heeft dan is het niet zielig. Dan is het maar wat je ervan maakt toch? Ik bedoel wij zouden niet graag 24 uur per dag met een helm door het leven gaan, maar dat is puur omdat we ons niet prettig voelen met een helm op. En daar heeft Zusje natuurlijk helemaal geen last van. Wat fijn dat haar helmpje over drie weken al klaar is. Ben ook benieuwd hoe het dan gaat, of dat goed gaat. Wat ontzettend sneu trouwens dat Broer moest overgeven onderweg naar het ziekenhuis. Hopen inderdaad dat hij niet ziek wordt! Is hij verder nooit wagenziek? Heb ik namelijk al last van vanaf dat ik baby was. Spuugde altijd heel de boel onder, ook als we alleen maar even naar de stad moesten.
Miku thanks! En gelukkig drinkt Mikuutje goed. Ik bedoel in eten hebben wij ook geen zin als we ziek zijn, maar als die kleintjes dan niet willen drinken, dan wordt het altijd wel een beetje spannend vind ik. Hopen dat ze voor de rest ook niet meer hoeft te spugen en dat ze gewoon beter wordt!
Eendtje, fijn dat de afplatting mild is en toch een helmpje. Laten we hopen dat het maar 3 maanden nodig is. Ik hoop dat broer niet ziek wordt.

Miku, fijn dat het weer iets beter gaat met Mikuutje. Drinken is voldoende, eten hoeft niog niet.

Thomas kwam gisteren weer ziek uit school. Hij had koorts op zijn buik, zei hij (buikpijn?). Vandaag heeft hij weer nergens last van.

Evi, hele fijne verjaardag. 1 jaar is toch altijd weer een mijlpaal. Fijn dat je al zoveel lol hebt van de voorbereidingen.

Prettig weekend allemaal.
Jammie, hopen dat het niet doorzet bij Thomas, maar vandaag geen last dus. Gelukkig maar!

Miku, is Mikuutje wat beter vandaag?

Eendtje heeft het bij Broer nog doorgezet? Hopen van niet.

Wat heerst het he!

Hier was het een ontzettend geslaagde dag. Ik was wel vreselijk zenuwachtig van te voren maar het was echt leuk. Het was best heel druk en er waren nog een stel kleine kindjes, maar Evi-mannetje genoot van alle aandacht en het in de belangstelling staan. Hij heeft een heel groot stuk taart verorberd haha! En heel mooie cadeautjes gekregen. Hij is ontzettend verwend. Morgen nog een ronde, anders vond ik het te druk worden in een keer. Wel druk, maar heb ik ook wel weer zin in.

Ondertussen is alles hier weer aan kant. Ik ga lekker op de bank hangen en tv kijken! Fijne avond en tot later weer.

Ps. Miku, iedereen was inderdaad zwaar onder de indruk van mijn slinger. Had ik niet echt verwacht, maar jij had me er natuurlijk al een beetje op voorbereid. De meesten dachten dat ik hem ergens had gekocht, leuk he!
Evi, mooi dat het geslaagd was en wat leuk dat Evimannetje een stuk taart had gegeten. Bij mij was Job de enige die dat deed, de andere twee wilden niets van de taart weten. Veel plezier vandaag met deel 2 van de verjaardag.

Thomas zegt dat hij nog niet beter is, maar gedraagt zich niet ziek dus ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Als ik hem morgen zo naar school stuur dan gaan ze me natuurlijk weer bellen.

Vannacht heeft Wouter overgegeven, gelukkig op de grond (ligt laminaat) en niet in bed. Maar het blijft vervelend om om 2.00 snacht de vloer te dweilen. Een half uur later kwam de rest in de emmer en daarna heeft hij weer gewoon doorgeslapen. Vandaag is hij nog een beetje witjes maar eet wel.
Wat ontzettend leuk Evi, dat je zoveel complimentjes hebt gehad!! En natuurlijk dat de verjaardag van je zoontje zo geslaagd was. Ik vond het toen ook zo bijzonder, haar eerste verjaardag. Ook ik heb toen ontzettend genoten van de voorbereidingen (is vaak al de halve pret!) Heb je nog een traantje weggepinkt? Ik was met het zingen rondom de taart toen wel even ontzettend emo hoor.

Jammie, jij zit nu dus in de ziekenboeg. Het heerst echt op het moment. Hier gaat het gelukkig een heel stuk beter, de verhoging en misselijkheid zijn weg. Gisteren is ze voorzichtig weer wat gaan eten, dus haar eetlust is weer terug. Gisterenmiddag heeft ze nog wel wat slijm gespuugd in bed, ze is ook zó verkouden. Maar echt braken heeft ze niet meer gedaan. Verder is ze vrolijk en speelt ze lekker dus het ergste is iig voorbij.
quote:Miku2 schreef op 25 januari 2009 @ 11:46:Make it work!He, is dat je Mantra?
Bij broer is het bij spugen gebleven gelukkig. We denken van de melk die over de datum en niet zo fris meer bleek...
quote:eendtje schreef op 25 januari 2009 @ 12:29:

[...]

He, is dat je Mantra? Ghehehe, manlief en ik roepen dat altijd tegen elkaar. Gejat van Tim Gun van Project Catwalk. Weet niet of je dat programma kent, maar die vinden we zo grappig praten! Roept met een typisch accentje als ie het atelier binnenkomt 'Hello Designerzzzz!' en 'Make it work!' als iemand weer es een raar ontwerp heeft bedacht. Zo geestig.
quote:eendtje schreef op 25 januari 2009 @ 13:08:

Bij broer is het bij spugen gebleven gelukkig. We denken van de melk die over de datum en niet zo fris meer bleek...Ach gut..
'Hmmmmm', kan ie ook zo op zijn manier zeggen, grappig:) En daarna 'Make it work' inderdaad!
Hahaha Miku, ik had daar helemaal niet aan gedacht. Maar dat zegt hij inderdaad 'Make it work!' Ben niet emotioneel geworden trouwens. Misschien komt dat donderdag nog, dan is hij echt jarig.

Eendtje, wat ben jij een slechte mama zeg. Je kind melk geven die over de datum is Maar gelukkig was dat dus eenmalig.

Jammie, wat waardeloos dat je kots hebt staan ruimen vannacht. Inderdaad beter dan op de vloer dan in bed, maar 't is ook niet mijn hobby hoor. Hmmm.. Thomas voelt zich nog niet helemaal 100% dus. Zou morgen maar even afwachten.

Hier vandaag feest 2 gehad en het was me leuk! Ik heb er zelf ook echt van genoten. Het was erg druk, maar op de een of andere manier hou ik daar altijd wel van. Iedereen heeft het volgens mij wel naar z'n zin gehad. En het allerbelangrijkst Evi-mannetje vond het ook weer heel leuk. Wederom een lading aan mooie cadeaus gehad en verder stond hij gewoon weer in het stralende middelpunt. Op een gegeven moment zelfs zo erg dat mijn buurmeisje van vijf moest huilen omdat mijn achternichtje van twee zei dat zij naast Evi-mannetje wilde zitten en het buurmeisje maar naast haar moest gaan zitten hihi!

Nou ik kruip hier vanavond vroeg m'n bedje in. Fijne avond en tot later weer!
En bedankt Evi;) Ja, de melk was over datum, maar ik heb hem zelf ook op en nergens last van gehad. Dus misschien lag het daar niet aan, maar was het de warmte in de auto. Net de gewassen hoes weer om de maxicosi gepropt. Is al een rotklusje maar Broer wilde graag helpen, waardoor het nog lastiger werd. Maar ja, ik had iets goed te maken als slechte moeder he, dus ben geduldig geweest;)
Nou dan vind ik dat je de status van goeie mama wel weer terug hebt verdiend

Ennuh... niet doorvertellen, maar heb Evi-mannetje hier ook wel eens een pakje kant en klare melk gegeven dat over de datum was. Heb ik toen trouwens wel een klacht over ingediend bij de supermarkt.
Schandalig Eendtje !! Volgens mij zijn de kindermaagjes nog wel iets gevoeliger dan van een volwassene, misschien had jij er daarom geen last van. Ik dacht dat je melk die over de datum was nog best kon drinken ? Ik heb het in ieder geval ook wel eens aan mijn kinderen gegegeven. Waarschijnlijk had hij toch een virusje ergens.

Hier gaat de ziekenboeg door. Vannacht heeft Job gespuugd, maar die is vanmorgen weer heel vrolijk een eet gewoon. Wouter was gisteren nog niet helemaal lekker, weinig gegegeten en op de bank in slaap gevallen om 17.00. Die hebben we dus maar rechtstreeks naar bed gebracht en hij heeft geslapen tot vanmorgen 7.15. Hij eet nog steeds bijna niets. Helaas is het al een vreselijk dun mannetje (14 kg en bijna 4 jaar), dus hij heeft weinig reserve.

Thomas heb ik toch maar naar school gedaan vandaag. Hij is gewoon niet echt ziek. Hij heeft gisteren gewoon gespeeld en gegeten en vanmorgen zegt hij weer 'ik ben ziek'. Toen ik zei dat zieke kindjes de hele dag in bed moetsen blijven was hij ineens niet meer ziek. Ik weet niet, ze zullen tussen de middag wel bellen van school. Vanwege zijn autisme vind ik het moeilijk om hem thuis te houden als hij niet echt ziek is. Bij hem wordt dat dan meteen een gewoonte en straks wil hij helemaal niet meer school.
Ach wat vervelend Jammie. Nou hier wordt ook nog niet volledig normaal gegeten, maar ze neemt iig wel van alles een beetje, pap, fruit, brood, avondeten. Verder is haar ontlasting nog steeds erg dun. Gelukkig is ze verder wel vrolijk.

Nou vanavond weer Project Catwalk kijken, Hello Designerzzzzzzzz!
'Hmmmmm' Broer heeft waarschijnlijk waterpokken. Dus ben geen slechte moeder, hij was gewoon al ziek vrijdag;)

Dinsdags gaat Broer naar de peuters, maar ik zal hem nu beter thuis kunnen houden of niet? Kon er niets over vinden in het boekje van de peuterzaal.
Eendtje, als Broer niet ziek is hoef je hem niet thuis te houden. Besmetting vind plaats ver voor de blaasjes zichtbaar worden. Maar je kunt het voor de zekerheid even navragen. Grote kans dat Zusje het ook krijgt. Job heeft het ook gehad toen hij 3 maanden was.

Heeft hij er veel last van ? veel jeuk ? Je hebt lotion tegen de jeuk van VSM.
Nee, hij had er ng geen last van. Hij klaagde vanmorgen wel over 'pijn billen' maar ik zag niets vanmorgen. Net zag ik een blaasje op zijn stuitje. Morgen maar even naar de drogist voor dat spul, werkt dat beter dan mentholpoeder?

Het schijnt dat het bij babies minder heftig is maar dat ze het dan nog eens kunenn krijgen als ze ouder zijn. Ze krijgen het milder omdat ze antistoffen van moeder hebben last ik op wikipedia, maar ik geef nog borstvoeding dus dan heeft ze volgens mij nog steeds antistoffen van mij. Gaf jij ook borstvoeding toen Job het kreeg?
Nee, ik gaf Job geen borstvoeding, misschien dat hij het daarom kreeg.

Thomas en Wouter hadden erg veel last van blaasjes bij hun piemel, dat zit lekker te broeien in de luier. Ik heb geen mentholpoeder gebruikt. Mijn schoonzus werkt bij de apotheek en had die lotion meegenomen.

Inderdaad had Job er niet heel veel last van, misschien krijgt hij het nog een keer.
Zusje's eerste tandje is door! (links onder miden) is door!!! Ik voelde steeds iets over het lepeltje krassen bij het fruithapje geven en ik keek: ja een streepje:)

Broertje is naar de peuters geweest en heeft in de loop van de ochtend meer bultjes gekregen. Heb hem ingesmeerd met iets van vsm en doe hem straks in bad met havermout. Heb zijn nagels geknipt, maar hij krabt tch wel:( Heb hem nu een coltrui aangedaan, want dan kan hij ook niet bij die in zijn nek. Hij is wel wat bleek en weinig eetlust, verder prima. Hij slaapt nu Volgens de vk krijgt zusje het niet door de borstvoeding:) Das mooi want als ze het nu krijgt (voor haar 1e jaar), krijgt ze het later waarschijnlijk nog een keer.
Arme Broertje, gelukkig duurt het erg jeuken maar 2 of 3 dagen. Jeah, zusje ook al aan de tanden !

Ik ben gisteren naar het zwembad geweest met Wouter en Job. Ze vonden het geweldig. Job heeft het hele pierebadje rond gekropen en gelopen. Hij klom zelf op de glijbaan en ging er achterstevoren vanaf. Ik ben ook nog met beide jongens in het diepere geweest. Wouter had bandjes om en hing aan mijn arm en Job had ik gewoon vast. Ging prima. Maar de badmeester vond het niet zo verantwoord dus kreeg ik zo'n drijfding waar Job in kon hangen. Is wel handig wat dan heb je je handen vrij. In dit zwembad is zo'n stroom dus Job ging vanzelf rond, vond ie erg leuk. Ook Wouter kon wel drijven al vond het het wel eng los. Zeker voor herhaling vatbaar !

'savonds de eerste les van dancefit. Soort conbi tussen dansen en aerobics, was ook erg leuk. Al met al een geslaagde dag. Dat maakt het thuismoederschap weer erg leuk.
Hoi dames,

Ik ben sinds 6mnd ook weer thuisblijfmoeder. Het is idd even wennen een inkomen minder maar hoeveel of weinig je ook hebt, op komt het toch wel Ik denk gewoon 2x na voordat ik het uitgeef dat scheelt een hele hoop.

Ik heb 3 kids, de oudste twee 9 en 6 gaan natuurlijk al naar school de jongste 6mnd is de reden dat ik weer thuis ben. Ik vind ook dat er genoeg te doen is thuis, ik verveel me geen moment. Soms is het wel jammer dat je de hele dag alleen maar met kinderen om je heen doorbrengt, de contacten met collegas mis ik zeker ook.

Aantal maanden terug zijn we ons eigen bedrijfje gestart we hebben een website die ik onderhoudt en we ontwerpen nieuwe sites. Daarnaast maak ik graag muurschilderingen en schilderijen voor kinderkamers daar wil ik over een aantal maanden ook een website voor maken. Alleen ik merk wel dat het lastig is qua tijd om met bovenstaande dingen bezig te zijn. Maar het geeft me ook wel even het gevoel niet alleen maar 'mama' te zijn!

Contact heb ik weinig hier in de buurt en dat vind ik soms heel erg, de straat/buurt waar we wonen past niet echt bij ons. Wonen ook te weinig kids van school in de buurt, op zich heel vreemd omdat dit een kinderrijke buurt is. Toevallig wonen er bij ons in de straat maar 2 kinderen, dat vind ik soms wel jammer voor mijn kids. Heb dan ook de wens om in de toekomst te willen verhuizen naar een wat jongere buurt.

Heb hier een vriendin die tegenwoordig zo druk is met haar nieuwe baan dat ik haar eigenlijk nooit meer zie of spreek. Haar kinderen zitten de hele week op de na schoolse opvang, soms vind ik dat wel moeilijk. Voorheen had ze nog wel eens de tijd om wat af te spreken, maar nu krijg ik af en toe een belletje en dat is het. Maar ieder zijn ding natuurlijk, zoals ik al zei er is thuis genoeg te doen met 3 kids.

X
Hi Niekske, leuk dat je mee komt schrijven. Het klinkt inderdaad dat je genoeg te doen hebt, maar wel allemaal thuis. Dat herken ik wel, ik verveel me ook niet maar je doet alles thuis, ik wil ook wel eens weg. Gelukkig heb ik wel genoeg vriendinnen die partime werken zodat ik daar wel eens heen kan. Maar die wonen ook wat verder weg. De middelste gaat binnenkort naar school en komt dan thuis eten dus dan kun je ook niet echt verder weg gaan.

Eerlijk gezegd duurt het best even voor je als TBM je draai hebt gevonden. Toevallig zei een vriendin laatst die ook thuis is (vanaf de geboorte van haar jongste) dat het wel 2 jaar had geduurd en dat herken ik ook wel. En dan kan de jongste naar de peuterspeelzaal en krijg je een klein beetje vrije tijd.

Zaterdag gaan we heerlijk naar de sauna met zijn tienen. Manlief gaat ook mee en wat vrienden met partners. Heerlijk tot savonds laat. Mijn ouders komen hier op de jongens passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven