Gezondheid alle pijlers

dieet/weston price

11-03-2017 15:34 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik tracht een tijdje nu het weston price dieet te doen. Vanuit een eerder bericht wat ik hierover plaatste weet ik dat de meesten hier dit dieet niet ondersteunen echter zie ik wel Cambridge topics voorbijkomen (ook weinig koolhydraten) dus plaats ik toch maar even mijn verhaal.

Het Weston Price dieet is volgens mij wel goed, maar het staat mij toch enigszins tegen en het is zeer moeilijk de voedingstekorten (die iedereen heeft volgens de mensen van de site voedingisgezondheid) weg te werken. Voor de genen die dit dieet niet kennen: het is eten zoals onze voorouders dit deden; zelfgetrokken bottenbouillons, kefir/yoghurtsmoothies met enig zuur fruit en rauwe eieren erin, lever/niertjes (vitamine A), vlees, vitamine K2 uit roomboter/rauwe melk. Geen geraffineerde granen, koffie ook niet. Etc. Dit staat ook allemaal op de website voedingisgezondheid.nl

Vroeger bestond de voeding vd mens veel meer uit vetten en eiwitten en niet zoveel koolhydraten als vandaag de dag. Ik probeerde dit een tijdje te doen maar dronk wel koffie en at ook wel wat suiker. Veel koffie ook niet goed --- bijnieruitputting.

Ik ben ook op het boek gestuit van de arts David Perlmutter, het glutengevaar. Gluten niet goed voor het brein.

Ik probeerde een lange tijd geen gluten meer te eten.

Nu merkte ik deze week dat mijn lichaam behoorlijk op is. En waarsch. allerlei tekorten heeft. Bijnieruitputting zal me ook niks verbazen en ik vermoed iets van zinktekort. En droog, dun haar.

Klachten: koud, zeer erge concentratieproblemen wil steeds bed in en depressief. Niet best. Gisteren toch maar wat tarwe gepakt in de ochtend, kon geen ei meer zien, maarja na een uur duizelig, trillerig....

Ik vind 3 keer per week zelf bottensoep trekken ook een drama als ik eerlijk ben. Ik doe het dan nu wel met runderbotten, schenkel mergpijpjes, ossenstaart en een knie, en dan zeef ik het en doe ik het in bakjes met het vlees. Er zit gelatine in en goede mineralen dat is ook goed voor je haar.. dat merk ik ook wel als ik het eet maar botten kosten ook 23 euro, het is veel geld, en elke keer dit maken is zo'n gedoe.

Ik heb nu wel gelatinepoeder van great lakes ( zitten aminozuren in die ook in de bottenbouillons zitten), die doe ik in de koffie.

Onze huidige maatschappij zit zo vol granen en koolhydraten en dit is niet zoals onze voeding zou moeten zijn maarja... als ik weston price probeer te eten kom ik er pas achter hoeveel tekorten ik heb, en ik weet nu niet wat wijsheid is. de koolhydraten geven natuurlijk een snelle energiekick, maar ik merk zeker wel bji de gluten en het tarwebrood dat het enigszins een waas in m'n hoofd geeft. Wat ik zeer irritant vind. Dit ook bevestigd op de website van orthomoleculair therapeut juglen zwaan, waarin wordt verteld dat de gluten uit tarwe een opiumachtig / versuffend effect op de hersenen hebben.

https://www.ahealthylife. ... -perfecte-chronische-gif/

Ik merk dat ik mij niet vrolijk voel en erg pieker over hoe en wat, alleen maar weston price eten daarbij merk ik dat het lastig is.......en bij tarwe krijg ik een waas in mijn hoofd.

Ik zou graag willen weten of meer mensen weston price volgen of met hun voeding worstelen en of ze mij wat tips a/d hand kunnen dragen.

Ik woon alleen, dus puzzel nu zelf alles uit en ik geloof wel dat voedingisgezondheid.nl/ het weston pricedieet het goede is, echter weet ik niet precies wat mijn tekorten zijn en kom ik er toch niet goed uit.

Een afspraak gemaakt met iemand die kinesiologie heeft gestudeerd; daar ga ik maandag heen. Zij ondersteunt geen Weston Price maarja..
quote:celticmyst schreef op 11 maart 2017 @ 17:49:

Het bewijs dat veel koolhydraten (granen) en zoet fruit niet goed zijn ben ik zelf.

Ik was brildragend, had floaters voor mijn ogen en concentratieproblemen.

Ik liet de tarwe weg.. en ging meer weston price eten en hoefde ook mijn bril niet meer op. Ik had ook meer helderheid in mijn hoofd. Dat was dus het begin...

de verbetering die ik in mijn ogen bemerkte.

(ik was begonnen met lezen op www.volzicht.nl, waar tips stonden hoe je op 'n natuurlijke manier van je bril af kunt komen en zo kwam ik dus op weston price uit).O ja die ogen die je kunt trainen. Heb ik ook eens gehoord. ook dat bij nader onderzoek bleek dat de ogen helemaal niet verbeterd waren, maar dat degenen die dat soort methodes volgden gewoon tevreden waren met minder goed zicht, Hun ogen waren niet beter, ze geloofden dat ze beter waren. Heb jij jouw ogen op laten meten voor en na je oefeningen? Zodat je echt bewijs hebt om anderen te overtuigen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lol spel68 goed dat ik het even weet. Ach ja dat is op elk forum denk ik wel 'n beetje.
Jij hoeft trouwens nooit mee te doen aan een voedingsmiddelentest. Of je nu de placebo of het echte spul krijgt, als jij per ongeluk de bijsluiter hebt gelezen heb je alle kenmerken al voor je het spul maar geslikt hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:spell68 schreef op 11 maart 2017 @ 18:29:

[...]

Ahhh wat leuk, ben je een newbie op dit forum, want dan kan ik je vertellen dat alles wat afwijkt van de standaardgedachte hier genadeloos de grond in wordt geboord, uiteraard zonder ook maar enige onderbouwing, maar ach een kniesoor die daar op let.

Gelukkig komt TO met uitgebreide wetenschappelijke onderbouwing van haar voedingsmethode.

Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 18:32:

[...]

Brain fog is not a medically recognized term but is a commonly used phrase that sums up feelings of confusion, forgetfulness, and lack of focus and mental clarity. Having brain fog is fairly common, but it's not normal.

Het heet anders

https://en.wikipedia.org/wiki/Clouding_of_consciousness

Het wordt idd vaak onder de noemer "cognitieve klachten" geschaard

Twee minuten pub med zoektocht, om het verder te ondersteunen;

https://www.ncbi.nlm.nih. ... ?i=2&from=coeliac%20brain

https://www.ncbi.nlm.nih. ... &from=coeliac%20cognitive

Coeliakie fora staan er verder bol van.

Dit hoeft helemaal niet bij TO te spelen, maar het lijkt me goed dit uit te zoeken. Ik herken een deel van de fysieke en cognitieve klachten (+psychologisch want ik werd er ook echt weemoedig van) en wil het daarom ook niet bagetalliseren. Bij mij was het geen coeliakie maar allergie en het heeft lang geduurd voordat er een stickertje op zat. En inmiddels voel ik me een nieuw mens. Het resultaat moet voor iedereen in mijn omgeving zichtbaar zijn (mijn vriend vind het bijv ook een wereld van verschil); maar ik geloof niet dat iedereen voor de diagnose mijn klachten zo serieus nam.

En ik vind het daarom des te belangrijker dat TO's klachten serieus worden genomen. Het is namelijk niet aan ons om een klacht als "onzin" te bestempelen.

TO's reactie helpt echter ook niet mee nee.. het is voor haar tijd om haar ogen te openen en in de reguliere zorg op haar strepen te staan en ervoor te zorgen dat ze serieus wordt genomen. Weston price gaat daar niet bij helpen...
Ik wist trouwens niet dat ze in de oertijd, behalve bottenbouillon ook naar voedings supplementen groeven.
quote:Solomio schreef op 11 maart 2017 @ 18:45:

[...]

Gelukkig komt TO met uitgebreide wetenschappelijke onderbouwing van haar voedingsmethode.

Ik geloof niet dat TO jou probeert te overtuigen om te doen wat zij doet, dus ik zie niet zo waarom ze moet onderbouwen wat ze zelf doet. Ze vraagt alleen om tips van mensen die dit dieet ook doen hoe met haar klachten om te gaan.

Uiteraard voelt iedereen die dit dieet niet volgt zich gelijk geroepen om te vertellen dat ze van alles verkeerd doet. In dat geval lijkt me een onderbouwing wel op zijn plaats lijkt me, maar zoals altijd is die in de wijde omgeving nergens te vinden.
quote:spell68 schreef op 11 maart 2017 @ 18:56:

[...]

Ik geloof niet dat TO jou probeert te overtuigen om te doen wat zij doet, dus ik zie niet zo waarom ze moet onderbouwen wat ze zelf doet. Ze vraagt alleen om tips van mensen die dit dieet ook doen hoe met haar klachten om te gaan.

Uiteraard voelt iedereen die dit dieet niet volgt zich gelijk geroepen om te vertellen dat ze van alles verkeerd doet. In dat geval lijkt me een onderbouwing wel op zijn plaats lijkt me, maar zoals altijd is die in de wijde omgeving nergens te vinden.

Ik snap dan werkelijk niet waarom ze dat hier komt doen, terwijl ze ook al op een Weston Price forum zit en nog een of andere andere site die ze al meerdere malen heeft genoemd.

Of is dit gewoon ordinaire spam?
quote:spell68 schreef op 11 maart 2017 @ 18:56:

[...]

Fantastische redenering. TO krijgt heel goede adviezen, even op de site van het voedingscentrim kijken en je hebt de laatste wetenschappelijke inzichten bij elkaar.

Maar nee, TO wil helemaal geen wetenschappelijke inzichten, ze heeft haar eigen lijf als bewijs van allerlei zaken die onzin zijn.

Hoe je jezelf voor de gek kan houden zou wel een leuk onderwerp zijn voor TO om zich in te gaan verdiepen.

Ik heb trouwens ook last van 'brain fog'. Gevolg van chronisch slaapgebrek.
Met klachten ga je naar de dokter spell.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Star schreef op 11 maart 2017 @ 18:59:

[...]

Ik snap dan werkelijk niet waarom ze dat hier komt doen, terwijl ze ook al op een Weston Price forum zit en nog een of andere andere site die ze al meerdere malen heeft genoemd.

Of is dit gewoon ordinaire spam? Hoe moet ik nu weten wat haar drijfveren zijn. Het is hier een openbaar forum dus het staat haar vrij haar vraag te stellen. Jij bent verder niet verplicht daar op te reageren.
quote:spell68 schreef op 11 maart 2017 @ 19:18:

[...]

Hoe moet ik nu weten wat haar drijfveren zijn. Het is hier een openbaar forum dus het staat haar vrij haar vraag te stellen. Jij bent verder niet verplicht daar op te reageren.Het staat iedereen ook vrij om te reageren.
Ik vind dat er wel nuttige adviezen zijn gegeven. De kans dat TO inderdaad kan laten checken of ze glutenintolerantie heeft bijvoorbeeld. Spelt kan ze dan beter vermijden, hoe oer het ook lijkt.
quote:Horizon81 schreef op 11 maart 2017 @ 18:53:

[...]

Het wordt idd vaak onder de noemer "cognitieve klachten" geschaard

Twee minuten pub med zoektocht, om het verder te ondersteunen;

https://www.ncbi.nlm.nih. ... ?i=2&from=coeliac%20brain

https://www.ncbi.nlm.nih. ... &from=coeliac%20cognitive

Coeliakie fora staan er verder bol van.

Dit hoeft helemaal niet bij TO te spelen, maar het lijkt me goed dit uit te zoeken. Ik herken een deel van de fysieke en cognitieve klachten (+psychologisch want ik werd er ook echt weemoedig van) en wil het daarom ook niet bagetalliseren. Bij mij was het geen coeliakie maar allergie en het heeft lang geduurd voordat er een stickertje op zat. En inmiddels voel ik me een nieuw mens. Het resultaat moet voor iedereen in mijn omgeving zichtbaar zijn (mijn vriend vind het bijv ook een wereld van verschil); maar ik geloof niet dat iedereen voor de diagnose mijn klachten zo serieus nam.

En ik vind het daarom des te belangrijker dat TO's klachten serieus worden genomen. Het is namelijk niet aan ons om een klacht als "onzin" te bestempelen.

TO's reactie helpt echter ook niet mee nee.. het is voor haar tijd om haar ogen te openen en in de reguliere zorg op haar strepen te staan en ervoor te zorgen dat ze serieus wordt genomen. Weston price gaat daar niet bij helpen...

Wil ze niet.

Gelooft ze niet in.

Gluten vermoorden iedereen.
quote:Solomio schreef op 11 maart 2017 @ 19:01:

[...]

Ik heb trouwens ook last van 'brain fog'. Gevolg van chronisch slaapgebrek.Och ja, helaas herkenbaar!
quote:Solomio schreef op 11 maart 2017 @ 19:01:

[...]

Fantastische redenering. TO krijgt heel goede adviezen, even op de site van het voedingscentrim kijken en je hebt de laatste wetenschappelijke inzichten bij elkaar.

Maar nee, TO wil helemaal geen wetenschappelijke inzichten, ze heeft haar eigen lijf als bewijs van allerlei zaken die onzin zijn.

Hoe je jezelf voor de gek kan houden zou wel een leuk onderwerp zijn voor TO om zich in te gaan verdiepen.

Ik heb trouwens ook last van 'brain fog'. Gevolg van chronisch slaapgebrek.

Dat vind jij een goed advies, maar ik ben het helemaal met haar eens en het laatste wat ik lees is het voedingscentrum. Maar niemand houdt jou tegen om de adviezen van het voedingscentrum te volgen.

Uiteindelijk zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we in onze mond stoppen en de gevolgen dragen we uiteindelijk allemaal ook zelf dus iedereen moet doen wat ie goed acht.
quote:Solomio schreef op 11 maart 2017 @ 19:23:

[...]

Het staat iedereen ook vrij om te reageren.

Natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat TO iets met die adviezen moet doen.

Maar goed, ik laat het hier verder bij ik ga maar eens champignons gebakken in 100 gram roomboter naar binnenwerken. Heerlijk!
Ik vraag me af, waar dat onbehagen over voedsel vandaan komt(allergieen niet bedoelt) En hoe was dat dan toen je bij je ouders woonde als kind. Het komt op mij over als een obsessie voor voedsel en lichaam. Een soort van 'geloof'. Controledwang misschien? Het komt op mij heel obsessief over. Maar hoe ben je op dit dieet gekomen TO, en wat heeft het je tot nu toe gebracht.
quote:shisha schreef op 11 maart 2017 @ 18:11:

[...]

bijnierinsufficientie bestaat officieel wel en je kunt het op elke leeftijd krijgen.

Meestal wordt het geinduceerd door geestelijke en/of lichamelijke stress zoals koorts, overlijden, verhuizen.eh nee hoor, dit is een verzinsel van kwakzalvers. het ziektebeeld heet bijnierschorsinsufficientie en dat is echt een serieuze aandoening
quote:shisha schreef op 11 maart 2017 @ 16:57:

Misschien even die hele heftige dingen uit je dieet houden, zoals koffie en fruit...en kijken of het helpt.

Als je insuline resistent bent, of je bijnieren zijn uitgeput, dan heb je ook vaak een wat depressieve stemming, maar om daarvan te herstellen, dat duurt een jaar waarin je geen suikers mag eten (ook geen fruit en ook geen koffie of alcohol) en geen gluten...hoe lang ben je al bezig nu?

Het kan zijn dat je al best ver bent, maar nu toch nog even door moet zetten voor het resultaat.

Wat je ook kunt doen voor bvb de lunch in plaats van eieren en melk is wat gierst koken, of rijst bijvoorbeeld en dat meenemen en opeten met bvb een lekker stukje zalm, of met wat groenten met boter erdoor en kaas er overheen.

Of zelf pannekoekjes bakken van boekweitmeel voor onderweg.Ik probeer het al een jaar of 3. Maar met smokkelen dmv koffie en soms ook suikers. Als ik de suikers weglaat merk ik bij mezelf en behooorlijke ondervoeding (niet gering) die echt bijna niet op te vangen is en dit maakt me enorm depressief (vandaar de suikers/koffie)
quote:spell68 schreef op 11 maart 2017 @ 19:32:

[...]

Dat vind jij een goed advies, maar ik ben het helemaal met haar eens en het laatste wat ik lees is het voedingscentrum. Maar niemand houdt jou tegen om de adviezen van het voedingscentrum te volgen.

Uiteindelijk zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we in onze mond stoppen en de gevolgen dragen we uiteindelijk allemaal ook zelf dus iedereen moet doen wat ie goed acht.

Dus: TO volgt een bepaald voedingspatroon, waardoor ze tekorten heeft die ze probeert aan te vullen met supplementen, maar ze voet zich beroerd.

Dan krijgt ze hier het advies om eens wat wetenschappelijke inzichten te bekijken (bij het voedingscentrum bijvoorbeeld, DE autoriteit op dit gebied), maar dan is ze ineens zelf verantwoordelijk voor wat ze in haar mond stopt en dat ze daar zo beroerd van wordt.

Dan kan ze het beter niet vragen hè.
Sinds wanneer zijn koffie en fruit hele heftige dingen? Als het nou ghb of partydrugs was kon ik me nog inleven.
quote:celticmyst schreef op 11 maart 2017 @ 19:45:

[...]

Ik probeer het al een jaar of 3. Maar met smokkelen dmv koffie en soms ook suikers. Als ik de suikers weglaat merk ik bij mezelf en behooorlijke ondervoeding (niet gering) die echt bijna niet op te vangen is en dit maakt me enorm depressief (vandaar de suikers/koffie)de lange termijn gevolgen van ondervoeding en tekorten aan mineralen en vitamines zijn heftig, heel heftig. Speel niet met je leven
Eens met meds wanneer je jezelf regelmatig met koffie en suikers moet oppeppen omdat je denkt dat dat ondervoeding voor komt dan gaat er iets niet goed met je leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:noisekick schreef op 11 maart 2017 @ 19:58:

Sinds wanneer zijn koffie en fruit hele heftige dingen? Als het nou ghb of partydrugs was kon ik me nog inleven.

Omdat het suikers zijn en omdat je voeding voor het belangrijkste deel uit vet behoort te bestaan.

Bovendien is koffie geen voeding maar slechts een oppepper en put het je alleen maar meer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven