Geld & Recht alle pijlers

schulden

23-03-2014 09:10 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag belde de bank....

Of ik op de hoogte was van de 18 maanden hypotheek achterstand.

Nee dat was ik niet.

Ik dacht dat na vorig jaar veel achterstallige rekeningen te hebben betaald er nu weer financiele ruimte kwam. Na veel nagebeld te hebben en mijn partner te hebben gesproken alles nu proberen op een rijtje te zetten. De teller staat inmiddels op 30000 euro schuld en gaat nog oplopen. De makelaar komt woensdag om het huis in de verkoop te zetten (opdracht van de bank)

Shuldhulpverlening gebeld maar deze moeten nog terug bellen.

Twee kindjes in huis die de spanning voelen.

Ik snap er niets van en ik weet het niet meer....

Hij gaf altijd aan de rekeningen te betalen als die binnenkwamen en ik heb daarop vertrouwd.

Wat ik wil met deze tekst? Stiekem zit ik nog te wachten op iemand die zegt dat het allemaal een grap is
Goed zo Marjolein. Hou de betaalafspraken heel laag. 10 euro per maand. Meer kun je niet missen per schuldeiser. En zodra je de schuldregelingsovereenkomt hebt ondertekend, meld dan alle schuldeisers dat je vanwege het gelijkheidsbeginsel niet langer door MAG gaan met de betalingsregelingen. Stuur met die brief ook de overeenkomst mee op dat moment en geef aan dat ze zich mogen vervoegen bij KBNL.

Succes! En mocht je vragen hebben, onder mijn plaatje staat een + . als je die aanklikt, kun je me een persoonlijk berichtje sturen met je vraag!
quote:marjoleinvh82 schreef op 11 juni 2014 @ 22:58:

Een kleine update.

Het huis staat ondertussen in de verkoop. Veel kijkers zijn er nog niet maar we hebben tot juli om het te verkopen, daarna gaat het in de veiling.

Met alle schuldeisers gesproken en betaalafspraken gemaakt, hoop hier door wat tijd te krijgen in het hele proces.

Voor mijzelf heeft de gemeente toestemming gegeven om de schuldhulpverlening in te gaan. Nu is het afwachten op en afspraak met het bedrijf.

Wat bedoel je ermee? Alleen schuldhulpverlening voor jouw deel van het huis?

Sterkte zeg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Voor mijzelf heeft de gemeente toestemming gegeven om de schuldhulpverlening in te gaan. Nu is het afwachten op en afspraak met het bedrijf.Sterkte, dit gun ik niemand.
Jeetje Marjolein. Sterkte, maar je overleefd het wel. Blijf schrijven hier.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sterkte..
Ik verbaas me er elke keer weer over dat vrouwen hun man de financieen laten doen.

Ik ben al 11 jaar getrouwd ( op hwv) en heb nog steeds alle financieen gescheiden, uiteraard wel een e/o rekening voor vaste lasten/kinderen die we beiden kunnen checken.

Een kleine update.

Het huis staat ondertussen in de verkoop. Veel kijkers zijn er nog niet maar we hebben tot juli om het te verkopen, daarna gaat het in de veiling.

Met alle schuldeisers gesproken en betaalafspraken gemaakt, hoop hier door wat tijd te krijgen in het hele proces.

Voor mijzelf heeft de gemeente toestemming gegeven om de schuldhulpverlening in te gaan. Nu is het afwachten op en afspraak met het bedrijf.wat een vervelende situatie waar je in zit zeg, ik hoop voor je dat de woning voor 1 juli verkocht wordt, bij een executoriale verkoop wordt er vaak ver onder de waarde verkocht. dan blijf je ook nog eens met een grote restschuld achter. Is er niet iets uit zijn bedrijf wat verkocht kan worden om de hypotheekschuld af te lossen? Om alsnog te voorkomen dat de verkoop niet door hoeft te gaan?
@Mylene valerie, ik ga alleen los van partner de schuldhulpverlening in. Dus heb voor alleen mijzelf de aanvraag gedaan. Hij gaat het zelf ook regelen. De gezamenlijke zaken zoals het huis gaan er helemaal bij beide in zodat ik niet afhankelijk van zijn gedrag ben. Mijn hele schuld wordt zo meegenomen.

@Diamantje, hij was zzp'ers, zonder spullen die nog verkocht kunnen worden. De verkoop moet echt doorgaan. De achterstand op de hypotheek kunnen we niet inlopen.

@Doreia de schuldregelingsovereenkomst wordt met het schuldhulpverleningbedrijf gemaakt toch?

Ik zal proberen regelmatig een update te geven alle tips blijven welkom. Dank jullie wel
anoniem_86486 wijzigde dit bericht op 12-06-2014 23:33
Reden: typen op de telefoon gaat soms lastig
% gewijzigd
Ik heb geen update meer gegeven maar ven wel altijd mee blijven lezen op het forum.

Situatie nu, er bleek een drugs en fraude probleem te zijn. Vandaar het zo op te kunnen lipen van de hypotheekschuld. We zijn uitelkaar gegaan en ik heb zelf een huurflat kunnen betrekken in de zomer van dat jaar. 2015 is het huis dan echt verkocht, met flinke restschuld, en in augustus dat jaar in de wsnp gegaan. Daar zit ik nu dus alweer van op de helft!

Ik heb erg veel aan de tips gehad en voelde mij toen echt midden in een woestijn te zijn gedropt zonder route info. Nu alles weer redelijk op de rit. Fijn dat het forum er is en fijn dat er mensen zijn die daar makkelijker meer op schrijven.
Jeetje wat moet dat bizar zijn!

Heb je nog contact met hem? Is hij veroordeeld voor de fraude?

Wat erg dat jij nu mede door hem zo in de schulden zit zeg.....
Ja was wel een bizare tijd en ben er soms ook nog wel erg pissed over. Maar meeste tijd gelukkig niet meer. Contact is er, hij blijft de vader en omgang is daarom ook belangrijk en gaat door.

Zelf vind ik het helaas, de bank heeft afgezien van een aanklacht. Van een kale kip valt niets te plukken en door alle schulden zal hij niet snel meer een hypotheek krijgen. Van mij had het graag voor de rechter mogen komen. Maar dat zijn /waren vooral wraakgevoelens.
Heb je grip op je eigen financiele situatie?
Ik heb zojuist je hele topic gelezen. Wat fijn dat je destijds zoveel steun hebt gehad hier. Blij te lezen dat het nu naar omstandigheden goed met jou en je kinderen gaat.

Je bent een sterke vrouw
Ja nu wel. Werk fultime zit in de schuldsanering, wsnp, en heb ruimte om wat te sparen en de noodzakelijke uitgaven te doen voor vaste lasten en sportclubs voor de kinderen. Overzicht heb ik en de administratie doe ik zelf.
Knap van je! Hoe je er nu in staat.
Wat goed van je Marjolein!

Fijn dat je een update geeft. Heel veel sterkte nog de komende anderhalf jaar. je gaat er wel komen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dank jullie wel! Hoop dat iemand het ook een keer leest die in de problemen ziy en zo kan zien dat er licht is aan het eind van de tunnel. En natuurlijk dat iedereen blijft reageren op berichten en het echt wel steun geeft!
Wauw, je bent inderdaad een sterke dame, chapeau!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Bedankt voor de update.

En inderdaad, je bent een sterke vrouw, succes nog de komende anderhalf jaar. Lijkt me zwaar de wsnp.
Fijn dat je een update geeft! Wellicht dat iemand er nog iets van opsteekt.
Wat Hamer en Lavender zeggen. Sterkte met de tweede helft van de wsnp, je bent goed bezig!
Heb alles gelezen, wat heftig!

Super bezig, ga zo door!
Goed van je zeg, dat je het zo hebt aangepakt. Sterkte!
Hele topic gelezen, wat kom je van ver en wat fijn dat het nu zo goed gaat! Echt knap ook! Veel succes en geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven