Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd

zondag 12 maart 2017 om 19:39
Ik test altijd 4 dagen voor NOD, ik kan het gewoon echt niet laten...
Elke maand neem ik mezelf weer voor dat ik wacht tot ik overtijd ben.
Maar... Een paar rondes geleden was ik 2 dagen overtijd (alle andere rondes is dit niet voorgekomen) en ben ik alsnog ongesteld geworden.
Het was zeker heerlijk weer dit weekend.
Maar ik zou er nog veel meer van genieten als het nu eindelijk een keer raak is!
Elke maand neem ik mezelf weer voor dat ik wacht tot ik overtijd ben.
Maar... Een paar rondes geleden was ik 2 dagen overtijd (alle andere rondes is dit niet voorgekomen) en ben ik alsnog ongesteld geworden.
Het was zeker heerlijk weer dit weekend.
Maar ik zou er nog veel meer van genieten als het nu eindelijk een keer raak is!
zondag 12 maart 2017 om 19:57
Nou idd al die kinderwagens buiten. En dan heb ik het naar mijn zin maar toch steekt het als er weer een stel met kinderwagen passeert......... het zou toch zo mooi zijn om met dit mooie weer in blijde verwachting te zijn. Meestal wacht ik ook met testen maar ik wilde deze maand zo graag zwanger zijn. Maarja het is niet af te dwingen helaas
maandag 13 maart 2017 om 07:48
@gettingeven en Rosalie
Ik heb wel ovu testen gebruikt maar idd niet die van cb. Ik heb echt tot bijna het einde getest maar niet op de dag dat ik vermoed dat ik hem gehad heb, toen was ik namelijk ziek en zat ik met een emmer op de wc. Karma...
Deze maand laat ik het even voor wat het is, over 4 weken gaan we trouwen en daar wil ik nu optimaal van genieten. Trouwen is een van de mooiste dingen in het leven en daar wil ik echt van genieten zonder alle baby emoties. En het klinkt misschien krom maar op die laatste 3 maanden komt het nu ook niet meer aan.... en na de bruiloft mag ik eindelijk naar de dokter!!
Ik heb wel ovu testen gebruikt maar idd niet die van cb. Ik heb echt tot bijna het einde getest maar niet op de dag dat ik vermoed dat ik hem gehad heb, toen was ik namelijk ziek en zat ik met een emmer op de wc. Karma...
Deze maand laat ik het even voor wat het is, over 4 weken gaan we trouwen en daar wil ik nu optimaal van genieten. Trouwen is een van de mooiste dingen in het leven en daar wil ik echt van genieten zonder alle baby emoties. En het klinkt misschien krom maar op die laatste 3 maanden komt het nu ook niet meer aan.... en na de bruiloft mag ik eindelijk naar de dokter!!

maandag 13 maart 2017 om 09:30
Inderdaad groot gelijk Maur! Lekker op je bruiloft richten.
Jullie hadden het gisteren al over het lenteweer; Ik merk dat het mij het best helpt om de aandacht te verleggen en gewoon simpelweg te genieten. Dat geeft me dan weer het (onterechte?) gevoel dat ik zelf een beetje controle heb en alles mogelijk is... Nouja, we zullen zien.
Net op facebook een aankondiging van oud klasgenoot gezien dat ze de 2e verwacht. Leuk hoor. Maar waarom is het zo vanzelfsprekend voor anderen!? Ondertussen kan ik ook elk moment weer tante worden. Daar heb ik best zin in, maar laat mij dan ajb de volgende zijn!'
'
Hoe staat het met de naderende NOD's dames? Ik duim hier voor jullie!!!
Jullie hadden het gisteren al over het lenteweer; Ik merk dat het mij het best helpt om de aandacht te verleggen en gewoon simpelweg te genieten. Dat geeft me dan weer het (onterechte?) gevoel dat ik zelf een beetje controle heb en alles mogelijk is... Nouja, we zullen zien.
Net op facebook een aankondiging van oud klasgenoot gezien dat ze de 2e verwacht. Leuk hoor. Maar waarom is het zo vanzelfsprekend voor anderen!? Ondertussen kan ik ook elk moment weer tante worden. Daar heb ik best zin in, maar laat mij dan ajb de volgende zijn!'
'
Hoe staat het met de naderende NOD's dames? Ik duim hier voor jullie!!!
maandag 13 maart 2017 om 12:58
maandag 13 maart 2017 om 15:11
Oh bah Rosalie, dubbel balen nu het niet meer 2017 gaat worden
Maur, heel veel plezier met je bruiloft, wordt zeker een prachtige dag!
Hier nog een weekje, dus weer erg spannend.. Had een paar dagen gevoelige tepels maar dat is nu weer over. Wel veel last van m’n onderbuik sinds een paar dagen wat ik meestal vlak voor WOD pas heb, maakt het wel weer lastig om er niet te veel mee bezig te zijn.
En heb een heel weekend vol met baby’s overleeft. Gelukkig zit ik op een moment in mijn cyclus dat dat me iets beter afgaat, omdat ik telkens denk aan dat ik wellicht nu ook wel zwanger ben. Maar het blijft op dat soort momenten toch ook door m’n hoofd spoken dat het ons misschien wel nooit lukt, dat lijkt me zo erg. Gelukkig dit keer geen vragen over wanneer wij nou eens aan de kinderen gaan, dat scheelt wel

Maur, heel veel plezier met je bruiloft, wordt zeker een prachtige dag!
Hier nog een weekje, dus weer erg spannend.. Had een paar dagen gevoelige tepels maar dat is nu weer over. Wel veel last van m’n onderbuik sinds een paar dagen wat ik meestal vlak voor WOD pas heb, maakt het wel weer lastig om er niet te veel mee bezig te zijn.
En heb een heel weekend vol met baby’s overleeft. Gelukkig zit ik op een moment in mijn cyclus dat dat me iets beter afgaat, omdat ik telkens denk aan dat ik wellicht nu ook wel zwanger ben. Maar het blijft op dat soort momenten toch ook door m’n hoofd spoken dat het ons misschien wel nooit lukt, dat lijkt me zo erg. Gelukkig dit keer geen vragen over wanneer wij nou eens aan de kinderen gaan, dat scheelt wel

maandag 13 maart 2017 om 20:26
balen! En jeetje, inderdaad Rosalie, wat is jouw cyclus kort!
Mijn nod is ook deze week.. Nog even hard duimen:)
Ik ben trouwens ook gestopt met de granaatappelsap.. Het heeft de vorige ronde helaas niet geholpen...
Met eten en drinken houd ik wel rekening, tussen de eisprong en de wod eet en drink ik niets wat je als zwangere ook niet mag..
Mijn nod is ook deze week.. Nog even hard duimen:)
Ik ben trouwens ook gestopt met de granaatappelsap.. Het heeft de vorige ronde helaas niet geholpen...
Met eten en drinken houd ik wel rekening, tussen de eisprong en de wod eet en drink ik niets wat je als zwangere ook niet mag..

maandag 13 maart 2017 om 21:55
rosalie. Ik hoop dat je wel een fijne vakantie tegemoet gaat.
Wat een raar idee trouwens, niet een kind krijgen in 2017. Heb ik daarvoor met zoveel zorg mijn aanvullende verzekering uitgezocht
En wat doe ik qua aanpassingen: Ik slik mijn multivitamine met visolie, drink (vrijwel) geen alcohol, verder eet ik alles wel wat ik normaal ook zou doen. Mocht ik uit eten gaan, dan zou ik wel een wijntje nemen als ik daar trek in heb, zeker voor de eisprong. Maar dat doen we niet vaak.
Wat een raar idee trouwens, niet een kind krijgen in 2017. Heb ik daarvoor met zoveel zorg mijn aanvullende verzekering uitgezocht

En wat doe ik qua aanpassingen: Ik slik mijn multivitamine met visolie, drink (vrijwel) geen alcohol, verder eet ik alles wel wat ik normaal ook zou doen. Mocht ik uit eten gaan, dan zou ik wel een wijntje nemen als ik daar trek in heb, zeker voor de eisprong. Maar dat doen we niet vaak.
maandag 13 maart 2017 om 22:05
Mijn cyclus is 26 dagen de laatste maanden. Maar hij schommelt tussen de 23 en 29 dagen. Dus wel lekker kort. Heb tegenwoordig wel gewoon dat m'n NOD precies 14 dagen na de eisprong is terwijl ik mij daar eerst heel druk om maakte omdat de eisprong de eerste 9 maanden steeds pas op dag 16 was en ik daardoor een korte LF had. Maarja ben nog steeds niet zwanger dus of het allemaal echt goed is geloof ik pas als er een plusje op een zwangerschapstest verschijnt
dinsdag 14 maart 2017 om 15:37
Hallo
Ik kom jullie allemaal even een knuffel geven
Ik heb niet zoveel te melden - het is hier voorlopig wachten tot alles terug naar normaal is maar dat zal nog wel een week of 4 duren - minstens. Intussen probeer ik heel veel leuke dingen te doen als afleiding - als ik dan toch moet wachten, dan wel graag zo leuk mogelijk.
Sterkte iedereen!
Ik kom jullie allemaal even een knuffel geven
Ik heb niet zoveel te melden - het is hier voorlopig wachten tot alles terug naar normaal is maar dat zal nog wel een week of 4 duren - minstens. Intussen probeer ik heel veel leuke dingen te doen als afleiding - als ik dan toch moet wachten, dan wel graag zo leuk mogelijk.
Sterkte iedereen!
dinsdag 14 maart 2017 om 16:09
knuffel terug!
Dat is inderdaad een korte cyclus Rosalie!
Hier net bij de huisarts geweest, stond binnen 5 minuten buiten. Binnen 10 werkdagen heb ik een brief met daarin een afspraak bij de gynaecoloog. Dus meteen verwezen, wat ik ook wel verwacht had.
Dus ben benieuwd.
Eind van de week eisprong, dus we gaan weer goed ons best doen!
Dat is inderdaad een korte cyclus Rosalie!
Hier net bij de huisarts geweest, stond binnen 5 minuten buiten. Binnen 10 werkdagen heb ik een brief met daarin een afspraak bij de gynaecoloog. Dus meteen verwezen, wat ik ook wel verwacht had.
Dus ben benieuwd.
Eind van de week eisprong, dus we gaan weer goed ons best doen!
dinsdag 14 maart 2017 om 19:11

dinsdag 14 maart 2017 om 22:29
quote:twilight84 schreef op 14 maart 2017 @ 21:15:
Nee nog niet eerder geweest.
Bij mijn vriend is het zaad onderzocht. Dat is prima.
En ik dus vandaag naar de huisarts.
Dit zijn onze eerste stappen in onderzoek wereld.
En vandaag mijn ouders ook maar verteld dat wij bezig zijn.Heftig dagje. Nu maar je oproep afwachten
Nee nog niet eerder geweest.
Bij mijn vriend is het zaad onderzocht. Dat is prima.
En ik dus vandaag naar de huisarts.
Dit zijn onze eerste stappen in onderzoek wereld.
En vandaag mijn ouders ook maar verteld dat wij bezig zijn.Heftig dagje. Nu maar je oproep afwachten