Barriere

15-03-2017 07:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik date sinds enige tijd een vrouw uit het buitenland. Heb haar via Tinder leren kennen en we leken meteen een gigantische klik te hebben. De gesprekken in whatsapp waren ongelooflijk leuk, intiem en vertrouwd. Na een kleine twee maanden hebben we elkaar ontmoet en dat viel, het zal niet verbazen, in eerste instantie behoorlijk tegen. Ogenschijnlijk omdat ik nogal van haar onder de indruk was en daardoor 'dichtsloeg'. Gelukkig ging het na enkele dagen een stuk beter en de seks was ronduit geweldig, voor beiden. Dan was het ongemakkelijke gevoel vreemd genoeg bij ons allebei helemaal weg. Toen na bijna twee weken mijn vakantie er op zat, moesten we voor mijn gevoel te vroeg afscheid nemen. We begonnen net beter aan elkaar gewend te raken en een groot deel van het ongemakkelijke gevoel van de eerste drie dagen leek weg.

Over een paar weken ga ik haar weer zien, en in een recent Skype-gesprek met haar merkte ik dat ik eindelijk ontpannen was en me op mijn gemak voelde bij haar. Zij daarentegen gaf aan dat ze nog steeds een flinke barriere voelde. Waar ik in eerste instantie dacht dat het vooral aan mij lag, ervaart zij dat gevoel dus ook, vanuit zichzelf. Het rare is: zodra het Skype-gesprek voorbij was en we verder gingen op whatsapp was het intieme, supervertrouwde gevoel meteen terug bij haar, zo gaf ze aan.

Ik weet niet of iemand dit herkent en weet wat er aan de hand kan zijn. En of iemand weet of dit op te lossen is en hoe? Ik hoor het graag!
Ik denk dat als er zo over het gevoel gepraat moet worden, het niet écht is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als jij je dus op je gemak voelt dan voelt zij dus juist een barrière? Wat zeg je dan allemaal waarmee jij je fijn voelt maar daardoor zij juist niet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ze heeft iemand van jou gemaakt in haar hoofd. Maar t beeld van jou letterlijk klopt daar niet bij. Dus is ze verliefd op haar eigen gecreerd persoon.
quote:Pin schreef op 15 maart 2017 @ 07:46:

Ze heeft iemand van jou gemaakt in haar hoofd. Maar t beeld van jou letterlijk klopt daar niet bij. Dus is ze verliefd op haar eigen gecreerd persoon.Inderdaad, heel cru gezegd als ze jouw hoofd ziet voelt ze een barriere en als het gesprek verder gaat via whatsapp dan kan ze haar eigen beeld weer voor zich zien.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Op Whatapp praat je vooral met jezelf. Geldt ook voor brieven, mails, enz. Als zij er is heb je ineens met een echt persoon te maken.

Been there, done that.
Of ze Skypet gewoon niet zo graag, ken er nog zo...
Dank voor jullie antwoorden. Had zelf ook al wel bedacht dat ze me op whatsapp wellicht idealiseert, maar wat ik niet begrijp is dat de seks juist heel goed was en zonder barrières. Het lijkt me min of meer logisch dat zo'n 'barrière' zich juist dan het meest openbaart. Maar tussen ons is het tegenovergestelde waar.
seks kan ook los staan zonder gevoel... daarbij kan je niet in haar hoofd kijken.

Ik loop nu al 29 jaar rond en wat ik echt iedereen man of vrouw wil mee geven, is.... dat als iemand iets zegt dus bijv, ik ben er nog niet aan toe. ik voel het niet, ik heb bindinsangst.. het er echt niet toe doet of dit waar is, het gaat er om dat iemand een signaal geeft dat hij of zij je gewoon niet ZO leuk vindt, je kan vam alles bedenken, het uitdiepen, het invullen, het goed praten naar jou hoop of wensen, maar echt neem van mij aan, iemand zegt dat niet zomaar,... bespaar jezelf de moeite en tijd, en vooral de pijn.
Sommige mensen zijn beter in schrijven dan in praten.

Misschien ben je romantischer, liever, grappiger op schrift dan in het echt.

Mijn eigen relatie begon als lange afstand relatie, op Skype en Whatsapp.

We wonen nu samen, en dat gaat heel goed. Ik ben heel gelukkig met hem.

Maar zo geweldig als mijn vriend kan schrijven is hij nou ook weer niet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
In mijn langeafstandsrelatie (zien elkaar gemiddeld eens per maand) skypen of bellen we ook nooit, enkel whatsapp. Ik houd niet van bellen/skypen en zij appt ook liever. Dan kun je rustig de juiste woorden kiezen en zelf bepalen wanneer je reageert. Als we elkaar zien, is er geen enkele barrière. Ik kan me voorstellen dat dat er op skype wel zou zijn (de druk dat je niet stil kan vallen terwijl dat samen op de bank prima is).

Niks aan de hand voor je zou ik zeggen.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven