Lijf & Lijn alle pijlers

Powerlifting

15-03-2017 23:06 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het leek me leuk om topic over powerlifting te starten. had het nog niet gevonden en het lijkt me leuk om met anderen er over te kletsen. hoe vaak doe je het, wat is je gewicht en waar wil je naar toe?

Ik doe al wel langer krachttraining maar nu de powerlifiting lessen zijn begonnen ben ik echt hooked.

de lessen zijn opgebouwd per week en deze week gaat het om je 1rep max,

vanavond had ik deadlift 55kg en backsquat 45kg, ik ben echt blij. mijn eerste doel is mijn lichaamsgewicht en daarna wil ik naar de 100kg deadlift toe.

Wat zijn jullie scores? oh ja ik doe het 2x per week, liever vaker maar wordt niet vaker aangeboden:)
anoniem_198467 wijzigde dit bericht op 15-03-2017 23:07
Reden: zin teveel weggehaald
% gewijzigd
Ik doe niet aan powerlifting als sport, maar ik heb wel de drie compounds in mijn trainingsprogramma.

Deadlift (niet helemaal volgens de klassieke methode, want ik doe er ook een bent over row bij): 3x 155 kg

Squat: 3x 132.5 kg

Bench: 3x105 kg

Ik doe alle oefeningen 1 maal in de 8 dagen.

Ik ben trouwens man, 42 jaar en weeg 72,0kg. Ik heb geen doel in de zin van getallen, maar meer dat het een levenslang trainingsprogramma is en ik altijd het beste uit mezelf wil halen. Ik zit nu overal op mijn max, dus dat gaat aardig.
quote:spell68 schreef op 16 maart 2017 @ 00:11:

Ik doe niet aan powerlifting als sport, maar ik heb wel de drie compounds in mijn trainingsprogramma.

Deadlift (niet helemaal volgens de klassieke methode, want ik doe er ook een bent over row bij): 3x 155 kg

Squat: 3x 132.5 kg

Bench: 3x105 kg

Ik doe alle oefeningen 1 maal in de 8 dagen.

Ik ben trouwens man, 42 jaar en weeg 72,0kg. Ik heb geen doel in de zin van getallen, maar meer dat het een levenslang trainingsprogramma is en ik altijd het beste uit mezelf wil halen. Ik zit nu overal op mijn max, dus dat gaat aardig.Wel handig dat je er bij zette dat je een man bent. Ik was al zwaar onder de indruk
Ik doe crossfit met de volgende PR s voor t liften

- deadlift 100

- backsquat 70

- bench 55

Ben vrouw 85 kg 30 jr.

Squat is mm zwakte vooral mm core stability ik kan zwaarder maar dan ziet t er niet uit en compenseer ik teveel dus blessure gevoelig
Ik ben nu ziek maar mijn pr's waren. Ik ben trouwens vr. 1.60, 62/63 kg, 35+ j.

Deadlift 100 kg

Squat 78,5 kg

Bench 50 kg

Ik ben hier nu wel ver vandaan. Ik denk nu

Deadlift 80 kg (3x 70 kg)

Squat niet knieblessure gehad

Bench 42,5/45 kg (3/5 x 37,5 kg)

Mijn gewicht gaat richting minder dan 58 kg. Ik ben aan het afvallen tgv ziekte. Ik kan momenteel ook niet op 1 rep max trainen want dan ben ik de rest van de dag uitgeschakeld. Crossfit kan ook niet. Ik train heel matig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Man, 73 kg, 30j

Niet heel fanatiek mee bezig, eens in de week ofzo:

Squat:80

Deadlift:135

Bench:65

Doelen: Deadlift naar 150kg (2x lichaamsgewicht) en bench naar 80kg
Mooie gewichten zeg, hadden jullie het idee dat je snel vooruit ging? Bench niet gedaan maar zal 25kg zijn denk ik ongeveer, ik weeg 68. 27jr

@viva-amber mooie pr's in ieder geval, ook nu je minder in de buurt zit. Ga je snel achteruit? (In gewicht bedoel ik) Hopelijk gaat het gauw beter met je,

@mow1986 lukt het in crossfit om je techniek goed te houden? Ik lever techniek in op snelheid en wil echt m'n techniek goed hebben, daarom nu de focus op powerlifting lessen
Ik blijf wel sterker dan gemiddeld maar het licht gaat uit wanneer ik bij mijn grenzen in de buurt kom. Echt k.o. zeg maar. Dat levert terugval op. Soms zit er een korte periode een stijgende lijn in. Het wisselt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een sterke mensen hier!

Ik doe sinds een maand of 8 krachttraining maar ben echt een slapjanus...

Omdat ik klein en tenger gebouwd ben wil ik echt sterker en gespierder worden in de hoop dat ik later niet zo'n klein mager vrouwtje word met hangbilletjes

Bench: 3 sets met 24kg

Squat: 3 sets met 30kg

Deadlift: 3 sets met 35kg

Durf het haast niet neer te zetten hier haha En toch moet ik deze sets er uit persen hoor, zeker in mijn armen merk ik maar moeizame vooruitgang.
Ik ben er nu alweer een aantal maanden uit, mijn training is zich nu meer op mobiliteit en spier-geheugen aan het richten, zodat ik straks ook clean&jerk en snatches kan gaan doen. Maar gedurende mijn powerlifting zat ik als volgt:

Man 91kg, 1m86

Deadlift Max 1x163kg

Squat Max 1x100 kg

Streven is om ooit toch die 200% eigen lichaamsgewicht te halen.

Ga nu wel een extra keer per week naar de sportschool om deadlift en squat een beetje bij te houden, gewoon 3x5x120 kg voor deadlift en 3x10x60kg voor squat.

Een Bench eigenlijk nog nooit gedaan. Maar gezien de beweging gebruik je daar minder spiergroepen bij dan bij opdrukken, en dat lukt dan weer wel met 15kg op de rug.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Stappeltje schreef op 16 maart 2017 @ 14:15:

Mooie gewichten zeg, hadden jullie het idee dat je snel vooruit ging? Bench niet gedaan maar zal 25kg zijn denk ik ongeveer, ik weeg 68. 27jr

@viva-amber mooie pr's in ieder geval, ook nu je minder in de buurt zit. Ga je snel achteruit? (In gewicht bedoel ik) Hopelijk gaat het gauw beter met je,

@mow1986 lukt het in crossfit om je techniek goed te houden? Ik lever techniek in op snelheid en wil echt m'n techniek goed hebben, daarom nu de focus op powerlifting lessenJa dat gaat goed het krachtgedeelte staat dan los van de workout of the dat die op snelheid gaat en dan pak ik ook andere gewichten
quote:Snoepeke schreef op 16 maart 2017 @ 14:44:

Omdat ik klein en tenger gebouwd ben wil ik echt sterker en gespierder worden in de hoop dat ik later niet zo'n klein mager vrouwtje word met hangbilletjes

Durf het haast niet neer te zetten hier haha En toch moet ik deze sets er uit persen hoor, zeker in mijn armen merk ik maar moeizame vooruitgang.Ik vind vooral bench toch best indrukwekkend hoor. In een grijs verleden wilde ik powerlifting gaan doen, en ik kwam toen toch echt niet zo zwaar. 2 keer 30 kilo was echt mijn maximum. Setjes deed ik met 20 en dat ging echt moeizaam. Squat wel 60, en deadlift 50. Ik was zelf maar 46 kilo dus het zijn wat andere gewichten dan hierboven Aan wedstrijden ben ik nooit begonnen. Zelfs in de lichtste gewichtscategorie deden ze beter dan ik.
niet competitief powerliften, wel fanatiek krachttraining

man, 1,80, 102 kg

huidig:

squat: 4-5*152,5 kg

bankdrukken: 4*112,5

dl: 4-5*172,5

pr's

squat 5*175 kg

bank: 3*120

dl: 2*195

had wel verder kunnen zijn, maar ben helaas vrij blessuregevoelig. Ben er gelukkig wel beter geworden in het voorkomen van blessures.
Niet raar hoor snoep. Toen ik voor het eerst met meer dan 45 kg aan de slag ging dacht ik dat mijn trainer gek was geworden. Elke stap omhoog is best een gevecht geweest.
quote:viva-amber schreef op 16 maart 2017 @ 17:53:

Niet raar hoor snoep. Toen ik voor het eerst met meer dan 45 kg aan de slag ging dacht ik dat mijn trainer gek was geworden. Elke stap omhoog is best een gevecht geweest.Er is nog hoop dus voor mij
Ja hoor zeker.
Je dieet is ook erg belangrijk. Zoals Arnold ooit zei: How many protein should you eat on a daily basis: All of them.
quote:Snoepeke schreef op 16 maart 2017 @ 14:44:

Durf het haast niet neer te zetten hier haha En toch moet ik deze sets er uit persen hoor, zeker in mijn armen merk ik maar moeizame vooruitgang.

Mijn trainingsmaatje is vrouw, 45 jaar, 159cm en 66 kg en die heeft:

3x110, 4x100 en 6x90kg deadlift

3x107,5, 4x100 en 6x95kg squat

3x62,5, 4x57,5 en 6x 52,5kg bench

Dus er is echt wel wat mogelijk hoor.
Belangrijk is voldoende trainen. Je moet iedere spiergroep minimaal 3x per week doen om echt vooruitgang te maken. Met 2x onderhoud je alleen maar.

Ga dus 3x in de week, iedere keer 1 van de drie lifts doen, maar de andere niet vergeten.

Voor deadlift en squat train je veel de zelfde spieren dus dat is mooi. Maar ga na het squatten ook even op de bench liggen. Niet zo zwaar als op je bench dag, maar even bijhouden.

Plus het princiepe van broscience volgen. Broscience = zoek iemand die breder en sterker is dan jou. Die doet dus iets beter dan jij, want hij is breder. Vraag wat hij doet, en doe dat na :D

https://youtu.be/OloLS5kTrVs
https://youtu.be/i6tTv_DEY7s
Haaai, leuk topic!

vrouw, 165 cm, 73 kilo, 23 jaar

Ik ben anderhalf jaar geleden geblesseerd geraakt aan mn onderrug dus die is nog nog wat zwakker, en nu niet 2 maanden terug van een knie blessure van een half jaar.

Deadlift 1*80kg (op een goede dag 5*75 gedaan)

Squat 1*75kg

Bench 1*37,5kg

Bench is voor mij echt het zwakste van allemaal, dus die probeer ik het meest te trainen. Verder doe ik crossfit en hockey dus ik heb niet een schema of iets. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en me op dat moment goed bij voel!
quote:dgroen schreef op 16 maart 2017 @ 19:50:

Haaai, leuk topic!

vrouw, 165 cm, 73 kilo, 23 jaar

Ik ben anderhalf jaar geleden geblesseerd geraakt aan mn onderrug dus die is nog nog wat zwakker, en nu niet 2 maanden terug van een knie blessure van een half jaar.

Deadlift 1*80kg (op een goede dag 5*75 gedaan)

Squat 1*75kg

Bench 1*37,5kg

Bench is voor mij echt het zwakste van allemaal, dus die probeer ik het meest te trainen. Verder doe ik crossfit en hockey dus ik heb niet een schema of iets. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en me op dat moment goed bij voel!

het bovenlichaam is bij iedere vrouw het zwakste punt. De spierontwikkeling in de borstgordel daarin is ook minder dan de rug dus het ligt niet aan jou hoor.

Mijn maatje doet ook incline dumbell press met 24kg en veel opdrukken, dat helpt ook voor de borstontwikkeling, maar het is idd een trage bedoeling.
Ik doe fanatiek aan krachttraining met wat powerlifting erbij omdat ik het leuk vind. Maar eigenlijk probeer ik zo zwaar mogelijk zo veel mogelijk herhalingen te doen. Focus ligt op spieruithoudingsvermogen dus.

Ik squat 40 keer met 25 kilo en heb onlangs 3x 56 kilo gedaan en weeg zelf 52 kilo bij 1.61m. Vond ik wel kicken. Wilde gewoon eens mijn eigen gewicht kunnen squatten en dat is gelukt.

Bent over row doe ik 3 sets van 10 herhalingen met 30 kilo, deadlift 3 sets van 10 herhalingen met 40 kilo.

Bench press kom ik niet verder dan 5 x 25 terwijl ik met gemak 3 sets doe van 15 met 20. Dus ik ben nu druk met bovenlichaam trainen.

En hoort er niet helemaal bij in het rijtje maar toch: hip thrusts 5 sets van 25 herhalingen met 25 kilo, leg press 3 sets van 10 herhalingen met 180 kilo. (240 kilo kan ik 2 keer, toevallig laatst geprobeerd nadat een beer van een vent op dat ding zat)

Ik doe 3/4 keer per week kracht en 1 keer spinning. Ik train nu ruim 8 maanden.
Leuk topic!

Ik heb altijd begrepen dat powerliften gaat om het maximale gewicht wat je in 1 "beurt" kunt halen, bv kniebuigen of een squat max 100 kilo, bankdrukken max 100 kilo en deadlift max 100 kilo. En dat alles daar voorafgaand wat je in een training doet, de herhalingen dus, krachttraining is? (Kilo's zijn nu even fictief hoor). Klopt dat?
anoniem_95059 wijzigde dit bericht op 16-03-2017 21:53
Reden: Woordjes toegevoegd.
% gewijzigd
quote:Festini schreef op 16 maart 2017 @ 21:46:

Leuk topic!

Ik heb altijd begrepen dat powerliften gaat om het maximale gewicht wat je in 1 "beurt" kunt halen, bv kniebuigen of een squat max 100 kilo, bankdrukken max 100 kilo en deadlift max 100 kilo. En dat alles daar voorafgaand wat je in een training doet, de herhalingen dus, krachttraining is? (Kilo's zijn nu even fictief hoor). Klopt dat?

Ja dat klopt, in compitatieve vorm gaat het om je maximum dat je 1x technisch goed kunt uitvoeren. Vaak tellen ze de 3 oefeningen op en dan heb je je totaal score.

Wat wel zo is, als je traint kun je dat op grofweg 2 manieren doen.

Zit je hoog in herhalingen, laag in gewicht dan krijg je mooie strakke spieren, doet het goed op het strand, instagram en de kroeg.

Doe je weinig herhalingen maar ga je hoog in gewicht dan wordt je vooral sterk, maar dat hoeft niet altijd even sexy te zijn. Veel professionele powerlifters zijn vooral heel groot, zwaar en hebben brute kracht.

Natuurlijk is het wel zo, dat als je eerst traint met veel herhalingen, waardoor je vooral grote goed gevormde spieren krijgt, het daarna ook makkelijker is die spieren erg sterk te maken door omlaag te gaan in herhalingen en omhoog in gewicht.

Daarom zie je vaak dat mensen beginnen met een schema van 3set, 15 herhalingen per oefening, en als ze dan de techniek goed hebben, wat sterker aan het worden zijn, na een tijd overstappen op een 5x5 schema, 5 sets van 5 herhalingen, om vooral sterker te worden.

Persoonlijk wissel ik het af, afhankelijk waar ik zin in heb. 1 bench ik 5x5 met zwaar gewicht (60 65 kg). Andere keer pak ik de dumbbelds een stuk lichter (20-24 kg per stuk) en doe ik 3x15 voor het strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven