Schoonmoeder saboteert verloving

16-03-2017 19:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Jullie mening graag. Mijn vriend en ik zijn onlangs verloofd. Nu heeft hij een moeder die vanaf dag 1 overal een probleem van maakte. Ik ben een aantal jaar ouder dan mijn vriend. Dit was al een punt in het begin. "Wat moet je met zo'n oude doos, ze woont zo ver, heeft kinderen etc.. daarna was het van "ik dacht dat het nog goed zou komen met je ex". Vond ik niet netjes, maar goed. Nergens veel van gezegd. Gewoon kerst, verjaardagen etc meegevierd. Het leek allemaal om haar te gaan en we leken haar goedkeuring nodig te hebben alvorens ze normaal kon doen over elke keuze die mijn vriend maakte. Ook moest ze aan me wennen en aan het feit dat ik ouder ben (6 jaar) en was het allemaal niets niks voor haar.. (de relatie van haar zoon met mij). Oke, nou goed...!

Tussendoor vaak kleine zaken waarover ze ongevraagd haar mening gaf. Toen kwam het samenwonen. Hierover had ze ook vanalles te zeggen, hoe hij daarvoor kon kiezen etc etc. Mijn vriend heeft toen knallende ruzie gehad met haar aan de telefoon. We dachten dat het kwartje gevallen was en ze een het leven van een ander kon leren accepteren. Het gezever ging door. De avond dat mijn vriend mij ten huwelijk heeft gevraagd, hebben we vlak hierna onze moeders gebeld. Mijn schoonmoeder is toen aan de telefoon helemaal los gegaan. Mijn vriend kreeg het ene verwijt na het andere "waar ben je mee bezig", "waarom heb je me niks verteld" etc etc. Dat hakte er wel in bij hem. Zélfs toen kon ze niet blij zijn voor hem. Week later gebeld en aangegeven dat hij een excuses verwachtte. Hij kreeg te horen dat ze niks verkeerds had gedaan. Mijn grens met haar is bereikt! Hij zit er middenin, wil z'n ma niet kwijt natuurlijk en verwacht van mij dat ik over m'n borst strijk. Wat vinden jullie? Zouden jullie dit over jullie heen laten gaan? Het is immers zijn moeder... of toch niet?! Ik heb overigens nooit iets in haar weg gelegd. En vooral veel "gelaten". Dank voor jullie reacties!
Waaeom hebben jullie haar meteen gebeld?

Als je niet wil dat ze zo aanwezig is, moet je haar de kans ook niet geven. Ga af en toe langs, gooi opmerkingen naast je neer, of vraag wanneer ze ophoud zo kattig te doen. Laat je vriend vaker zonder jou gaan.

Hoe meer voer je geeft, hoe meer ze in je leven is.
Als ik hem was zou ik het contact onmiddelijk verbreken met mijn moeder. Ik hoop echt voor jou dat hij dat gaat doen. Ik vind dit niet normaal, het is totaal respectloos tegenover jou. Ik ga bijna denken dat je vriend onder de 18 is. Hoe oud is hij?
En waarom is zijn ex zijn ex? Omdat ze ook niet goedgekeurd werd door moeder? En die nu ze veilig afgevoerd is ineens de ideale schoondochter is?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En je gaat nog langs bij haar omdat ... ?

Iemand die mij stelselmatig niet moet en lelijk doet, die hoef ik niet te zien.

Mijn man zou dus alleen mogen gaan.

En ik zou er in 't beste geval mijn hoofd 2 keer per jaar ofzo laten zien om aan te tonen dat ik nog leef en dat we nog steeds samen zijn.
Hmm.. zou niet mijn toekomst zijn.

Hoe pijnlijk dat ook is.

Niet leuk zo, TO! Het zal altijd zijn moeder blijven en als zij niet veranderd veranderd jouw leven ook niet. Je legt je geluk in haar handen. Ook al comprimeren je vriend en jij je suf om tot een oplossing te komen, het zeer blijft. Voor jou maar ook voor je vriend. En stel hij wordt gedwongen tot een keuze zal hij altijd de ander blijven missen. Twee belangrijkste vrouwen in zijn leven, maar jij bent te vervangen en die kaart zal altijd getrokken worden.

Ik zou dus vóór ik de handdoek in de ring gooi mijn schoonmoeder even flink de waarheid zeggen! Misschien helpt dat en anders niet. Weet je meteen dat je er goed aan doet om weg te lopen van de situatie hoe pijnlijk dat ook is.

Vind dit erg naar voor jou en je vriend. Als het echt zo aan haar ligt kunnen jullie weinig doen.

Sterkte.
Maak je borst overigens al maar nat voor als er nog kinderen van jullie 2 zouden komen ...

Dan ga je haar pas horen !
Pfff wil je een huwelijk met een man die met alles zijn moeder gelijk geeft? Natuurlijk hoef jij niet over je borst te strijken. Van mijn had mijn verloofde zijn moeder mogen zien, maar zonder mij, ik zou niet meer mee gaan. En ik zou hard nadenken of ik hem wel als mijn man zou willen hebben. Hoe gaat het dadelijk mochten jullie kinderen hebben? Of als jullie iets groots willen kopen (huis/auto), bemoeit zijn moeder zich overal mee? En.. belangrijker nog, laat je vriend dat toe?
Oh, zo deed mijn eerste schoonmoeder ook. Ik kwam haar jongste worp uit het nest roven, en dat vond ze niet zo leuk. Later is het helemaal goed gekomen, tussen mij en schoonmama .
Omdat we het nieuws wilde delen en er vanzelfsprekend vanuit gingen dat ze blij voor ons zouden zijn.....

Ben het met je eens dat mensen zover gaan als je ze laat gaan. Alleen ben ik er zelf na het zoveelste gezeik rondom haar, klaar mee.... mijn vriend kan dat moeilijk snappen. Zijn moeder houdt zich met alles bezig behalve met haarzelf en ik heb persoonlijk genoeg onzin over me heen gekregen.
Ik zou zo zeggen loep even.
Dubbel
quote:EJC schreef op 16 maart 2017 @ 20:00:

Als ik hem was zou ik het contact onmiddelijk verbreken met mijn moeder. Ik hoop echt voor jou dat hij dat gaat doen. Ik vind dit niet normaal, het is totaal respectloos tegenover jou. Ik ga bijna denken dat je vriend onder de 18 is. Hoe oud is hij?

Hij is 26...

Ik vind het ook niet normaal....
Hij wil zijn ma niet kwijt.

Maar ma wil hem wel kwijt. Hoe harder ze zijn keus afwijst, hoe harder hij bij je zal blijven.

Hij doet er verstandig aan om nog 1 keer in alle rust met zijn moeder te praten en aan te geven dat het wat hem betreft bij haar ligt: accepteren of vertrekken.

Natuurlijk probeert hij eerst bij jou of hij zo harmonie kan krijgen. Maar helaas is het zijn moeder die dwars ligt. Laat het probleem dan ook alsjeblieft dáár blijven liggen. Vriend mag het oplossen als bijna getrouwde volwassen man.
quote:dennen schreef op 16 maart 2017 @ 20:09:

Pfff wil je een huwelijk met een man die met alles zijn moeder gelijk geeft? Natuurlijk hoef jij niet over je borst te strijken. Van mijn had mijn verloofde zijn moeder mogen zien, maar zonder mij, ik zou niet meer mee gaan. En ik zou hard nadenken of ik hem wel als mijn man zou willen hebben. Hoe gaat het dadelijk mochten jullie kinderen hebben? Of als jullie iets groots willen kopen (huis/auto), bemoeit zijn moeder zich overal mee? En.. belangrijker nog, laat je vriend dat toe?

Precies mijn grote zorg! Ze is zelf niet zo happy en projecteert alles...

Hij geeft z'n ma geen gelijk, maar hij geeft natuurlijk aan "het is toch m'n moeder"
Voor mij zou vooral vriend een grote teleurstelling en afknapper zijn. Kom op zeg, hij kan niet eens voor je opkomen en stelling innemen.

Ja, het is jammer en teleurstellend dat schoonmoeder zich zo opstelt, maar denk dat het ook komt doordat hij haar gedrag zo ver laat gaan.

Schoonmoeder zou geen probleem hoeven zijn, als hij zich stevig opstelde. In dit geval zou ik vooral niet verder willen met zo'n man.
Helemaal mee eens Doreia.
quote:Monaloisa schreef op 16 maart 2017 @ 20:01:

Hmm.. zou niet mijn toekomst zijn.

Hoe pijnlijk dat ook is.

Niet leuk zo, TO! Het zal altijd zijn moeder blijven en als zij niet veranderd veranderd jouw leven ook niet. Je legt je geluk in haar handen. Ook al comprimeren je vriend en jij je suf om tot een oplossing te komen, het zeer blijft. Voor jou maar ook voor je vriend. En stel hij wordt gedwongen tot een keuze zal hij altijd de ander blijven missen. Twee belangrijkste vrouwen in zijn leven, maar jij bent te vervangen en die kaart zal altijd getrokken worden.

Ik zou dus vóór ik de handdoek in de ring gooi mijn schoonmoeder even flink de waarheid zeggen! Misschien helpt dat en anders niet. Weet je meteen dat je er goed aan doet om weg te lopen van de situatie hoe pijnlijk dat ook is.

Vind dit erg naar voor jou en je vriend. Als het echt zo aan haar ligt kunnen jullie weinig doen.

Sterkte.Ik reageer straks uitgebreid. Moet even m'n werk afmaken! Dank je alvast!!!
quote:samahe schreef op 16 maart 2017 @ 20:12:

[...]

Hij is 26...

Ik vind het ook niet normaal....Hoe oud zijn je kinderen?
quote:samahe schreef op 16 maart 2017 @ 20:10:

Omdat we het nieuws wilde delen en er vanzelfsprekend vanuit gingen dat ze blij voor ons zouden zijn.....

Ben het met je eens dat mensen zover gaan als je ze laat gaan. Alleen ben ik er zelf na het zoveelste gezeik rondom haar, klaar mee.... mijn vriend kan dat moeilijk snappen. Zijn moeder houdt zich met alles bezig behalve met haarzelf en ik heb persoonlijk genoeg onzin over me heen gekregen.Maar waarom? Niets wees er toch op dat dit het geval zou zijn?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoe deed je dat dan met kerst en jouw kinderen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Als je met deze knakker gaat trouwen is dit voortaan je leven. Ik zou er nog eens HEEL goed over na denken.
Ab imo pectore
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 maart 2017 @ 20:10:

Oh, zo deed mijn eerste schoonmoeder ook. Ik kwam haar jongste worp uit het nest roven, en dat vond ze niet zo leuk. Later is het helemaal goed gekomen, tussen mij en schoonmama .

Moet je de oudste eens hebben....

Gelukkig heb ik nu ook gewoon een leuke schoonmoeder.

Ik heb het 300 keer tijdens ons eerste jaar moeten zeggen, maar ik kwam haar zoon niet stelen.

Nu zijn we beste vriendinnen en delen we zelfs een paar schoenen
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik heb het over me heen laten gaan, tegenwoordig kunnen we het goed met elkaar vinden. Zijn wel wat jaartjes overheen gegaan dat dan weer wel.
Ik snap je schoonmoeder wel eerlijk gezegd... Waarom hier meningen halen Onder het hele verhaal? Mijn moeder zou hier ook over vallen en terecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven