Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oei wat schrikken bumperstikker. Gelukkig niets ernstigs aan de hand! Even rustig aan doen lijkt me wel een goed plan. Maar ook zo moeilijk.

Hier gaan we dit weekend ook weer eens langzaam aan de slag met het kamertje. Lekker shoppen
Jeetje wat schrikken bumper! Doe je rustig aan!!
Amai dat is inderdaad verschieten. Hopelijk doen de paar dagen rust goed! Gaat het nu al wat beter?

Nijntje hoe zit het met jou? Zijn de harde buiken verdwenen?

Vandaag gaan we hier onze grote aankoop doen. Alles wordt geleverd 3/4. Dan gaan we alles in orde zetten. Ons doel is om op 1 mei alles klaar te hebben.

We merken dat we die rust nodig gaan hebben.
Dat is schrikken bumpersticker! Gelukkig is alles in orde. Doe rustig aan!

Gisteren een hele lange drukke dag gehad. 'S avonds in bed veel harde buiken. Toch maar wat rustiger aan doen.

Hier is het babykamertje nog lang niet aan de orde. Overal liggen nog kleine klusjes die eerst gedaan moeten worden. Hopelijk kunnen we over een maand zo'n beetje beginnen. Het is gelukkig een klein kamertje dus zal het niet heel veel werk zijn.
Bumper, hoe gaat het vandaag met je?
Bedankt voor jullie lieve woorden

Pigstails doe jij ook maar wat rustig aan dan hoor!

Vandaag gaat het goed. Gelukkig na donderdag geen bloed meer. De schrik zit er nog wel in, ik lijk mijn eigen lijf wat minder te vertrouwen?? Toch onzeker hier over. Vriend houdt me ook wel in de gaten en luisterd ook als ik zeg even rust te nemen.

Qua werk vind ik het lastig.. Het is vrij lichamelijk en ik kan niet alles hier in ontwijken. Ik ga dit wel bespreken en duidelijker mijn grens aangeven. De laatste weken toch een beetje het gevoel alsof mijn grens word opgezocht of dat mensen hier overheen willen.

Maar mini gaat nu voor alles!
Mlsc, de harde buiken zijn echt veel en veel minder nu ik niet meer werk gelukkig. Merk dat er ook veel stress van me af is gevallen.

De bekkenpijn begint helaas wel echt vervelend te worden, maar dat neem ik maar voor lief.

Ons zoontje heeft vannacht bij opa en oma geslapen, dus heerlijk kunnen doorslapen. Maar als het aan mij lag zouden we hem nu direct gaan halen. Ik ben echt niet compleet zonder Mn kind om me heen. Ik geniet best van de rust, maar mis hem gewoon.

Ik ga deze week een keer langs babydump voor wat kleine dingetjes. Lakentjes, hydrofiele doeken, flesjes, dat soort dingen. In principe hebben we alles al wel in huis wat echt noodzakelijk is. Hebben nog veel van zoontje bewaard, maar wil toch ook wel een paar dingen nieuw.
@ Bumber: rustig aan, dat vertrouwen komt wel weer terug. Vooral als je buik gewoon rustig doorgroeit

@ Nijntje: fijn dat het beter gaat!

Ik ga vandaag voor het eerst naar zwangerschapsgym. Ik ben benieuwd! Bang dat ik mn sportkleren niet meer pas.
De zee is groen
Gelukkig gaat het beter nijn! Ging jij nu al wel naar een fysio of vergelijkbaar of?

Groen, aan het groeien van de buik zal het niet liggen haha.

Veel plezier op de gym en succes met het aantrekken van je sport kleding!
Begrijpelijk bumper.. nu weer proberen om te vertrouwen

Fijn dat het beter gaat nijn..

Groen oog hoe was de gym..

Nou ik hoef niet meer aan te kijken hoor qua werk... gisteravond 2 uur lang krampen gehad ook in combinatie met niet goed naar de wc kunnen(bijna een week geleden) maar ik was die middag toch redelijk geweest. Ik ben er erg van geschrokken en ik bleef wel een strakke gevoelige buik houden als ik stond of liep.. Heb me vanmorgen ook afgemeld voor het werk. Durfde niet meer. Zag me al aan de monitoren liggen zeg..

Morgen mijn manager bellen.. Vandaag rustig dagje houden..
Nijntje, bumpersticker en tasje; doe het maar rustig aan en luister goed naar je eigen lichaam!

Ik ben vanochtend even naar de HA geweest, had sinds vorige week allemaal jeukende (rode) bultjes op mijn buik. Gelukkig zijn ze in het weekend wel wat weg getrokken. Omdat ik vroeger lichte exceem heb gehad dacht de HA daar nu ook aan, schijnbaar kan dat in de zwangerschap terug keren. Heb nu een lichte hormoonzalf meegekregen en mag ik smeren wanneer ik er last van heb en dan 1 keer per dag.

Gisteren was Gup heel druk vriend en ik hebben hem door de dag heen een flink aantal keer voelen schoppen. Dat zijn echt fijne momenten!

Ik ga zo maar eens aan het huishouden beginnen, totaal geen zin in!
Rustig aan allemaal hoor!

Merk hier ook dat ik echt rustiger aan moet doen, beetje oude bloemetjes uit de tuin halen gaf al harde buiken pas, en merk dat ik die toch ook steeds meer krijg. Vorige week ook wat tasje omschrijft, niet naar de wc kunnen, krampen. heb echt gedacht om te bellen tijdens het telefonisch spreekuur, maar toen was het weg en dan voel ik me al snel weer een zeikerd. Niet gebeld dus.

Nu gaat het wel weer, maar vindt het gewoon erg moeilijk om te luisteren naar mijn lijf. Thuis lukt het wel, maar op het werk ben ik al volledig ziek gemeld, moet wel 100 % aanwezig zijn en er wordt even verwacht dat ik de achterstallige administratie op ga knappen. Tegelijkertijd ook gewoon 7 uur beginnen zodat ik mn collega;s kan ontlasten door vast wat medicatie te delen en regeldingen , naast de andere administratie uit handen te nemen. ook nog even alle overleggen af gaan, want dat kan ik mooi doen nu. Ik heb soms het gevoel het drukker dan normaal te hebben op mn werk en wil/durf er niets van te zeggen want voel me al een zeikerd omdat ik in de ziektewet zit. Je ziet ook niks van buitenaf, ja, dikkere buik, maar ja, zwanger, niet ziek. Sorry, moest even mn ei kwijt.
Oh feelsogood ik herken zó wat je zegt! Moeilijk he? Ik vind het ook lastig want ik word dan wel bij belangrijke oudergesprekken ingepland terwijl ik me gewoon van dag tot dag verschillend voel. Voel me enorm schuldig als ik er dan niet bij kan zijn. Heb nu ook aangegeven dat dat niet handig is omdat je nu gewoon niet van mij op aan kunt. En collega's die dan vragen of ik ff dit na kan kijken, die en die wil toetsen. Ik wil met liefde van alles doen maar soms gaat het niet. En je ziet idd niks aan de buitenkant.

Ik heb me ook voorgenomen nu om écht m'n lijf te volgen en hopelijk kan ik het schuldgevoel loslaten
Jeetje feelsogood, wat heftig.

Het hele idee van ziektewet is toch dat je niet werkt? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Echt belachelijk hoor, als je het nu drukker hebt dan voorheen. Ik vind het wel heel belangrijk dat je dat wél durft aan te geven! Misschien helpt het als je je voor blijft houden dat je het niet uit eigenbelang doet, maar uit belang van je kind.
heel verhaal getikt, is het weg! Vanmiddag in de herkansing, nu op weg naar weer een verplichte bijeenkomst op mn vrije dag , grrrr . heb echt mn dag niet vandaag, hoop dat ik niet een potje ga zitten janken daar van frustratie.
Wat raar feel so good.. ik werkte 50% vanaf week 16. 3x 4 uur.. nu vanaf vandaag gelijk 100% ziek gemeld en ga ook med delen en dossiers bijwerken.. maar ook gewoon 4 uurtjes anders heeft het ook teen zin toch.. ga morgen naar de roosterplanners om mezelf in te plannen maar ga ook niet meer dan 3 dagen doen hoir misschien 2.. ze nemen bij jou op het werk misbruik van de situatie.. 8 uur inplannen... belachelijk. Ik heb gelukkig de bedrijfsarts en manager achter me staan.
Heftig feelsogood... als je 100% ziek gemeld bent, 'hoor' je dan niet gewoon thuis te zitten? Misschien is het wel goed als je in huilen uitbarst, dan zien ze op je werk hoeveel moeite je ermee hebt. Ook mijmijn advies is om het te bespreken met je leidinggevende! Het draait nu niet alleen om jou, maar ook om je kleintje!
quote:Aardbei-banaan schreef op 20 maart 2017 @ 15:41:

Heftig feelsogood... als je 100% ziek gemeld bent, 'hoor' je dan niet gewoon thuis te zitten? Misschien is het wel goed als je in huilen uitbarst, dan zien ze op je werk hoeveel moeite je ermee hebt. Ook mijmijn advies is om het te bespreken met je leidinggevende! Het draait nu niet alleen om jou, maar ook om je kleintje!

Ja eens! Ik ben ook 100% ziek en hoewel mijn collega's van alles verwachten is mijn leidinggevende heel duidelijk: je bent ziek, je doet wat je kunt en gaat het niet dan ben je thuis.

Geef het aan hoor want als je over je grens blijft gaan dan kun je straks niks meer!
Knuffel voor iedereen die het momenteel was lastig heeft op het werk of thuis. Het begint allemaal letterlijk en figuurlijk door te wegen en ben zo blij om jullie verhalen hier te lezen omdat ik het zelf ook zo aanvoel.

Ik geef les aan anderstaligen. Het zijn lesblokken van 4.15u wat echt extreem veel is tov de 50 reguliere minuten. Het kost me veel energie om gefocust te blijven en om al het materiaal van en naar de lesplaats te slepen (10' wandelen met een zware trolly). Onderweg moet ik regelmatig stoppen omdat ik echt pijn krijg in mijn buik. Je wilt doorzetten en je niet laten kennen. Ik werk 26u en dan voel ik me bezwaard dat ik niet mag zeuren want het is al niet voltijds. Maar langs de andere kant kan je ook niet ontkennen dat het gewoon fysiek (en mentaal dus ook) niet goed meer voelt. Er zijn mensen die hoogzwanger nog steeds voltijds kunnen werken, maar er zijn er ook die al van in het begin bijna rust moeten nemen, dus het heeft geen zin om je te vergelijken. Iedere zwangerschap is anders. Dat accepteren is niet gemakkelijk. Ik ben nu volop aan het informeren hoeveel de bedragen zijn als ik eerder zou stoppen met werken. Financieel is het natuurlijk interessanter om te blijven werken, maar ik wil ook een gezonde zwangerschap beleven met zo weinig mogelijk stress.

Hoe gaat het met de rest hier?
Ik vind het vooral zo lastig om toe te geven dat het even niet gaat allemaal. Mijn vorige zwangerschap had ik energie voor 10, ging ik met 34 weken nog mee op kamp. Dat het dus ook anders kan valt zó tegen en dan hobbelt die kleine hier ook nog de hele dag rond. Ik ben ook hormonaal vreselijk haha. Mijn man heeft net een nieuwe baan dus die is ook gewoon moe aangezien thuis alles op hem neerkomt. Vandaag besloten dat we een schoonmaakster nemen, hopelijk geeft dat wat rust.

Fiep voor jou ook zwaar zeg! Vergt een hoop concentratie zo door de hele dag genomen. En 26 uur is nog best wat hoor!
Bedankt voor jullie lieve wijze woorden.

100% ziek betekent bij ons: 100% afgekeurd voor mn normale werk, dus mensen tillen, wassen, aankleden, toiletteren etc. Als ze mij voor 50% zouden ziekmelden/ afkeuren, zou het inhouden dat ik voor de helft van mijn normale uren mijn normale werk zou kunnen doen, dan krijgt de organisatie ook maar 50% uitkering om een ander voor de overige uren in te zetten. Omdat ik helemaal niet mn normale werk kan doen vanwege mn rug, moest het dus een 100% ziekmelding worden, zodat zij mij volledig van mijn uitkering kunnen vervangen. Dat moet ook wel, de cliënten moeten toch gewassen worden en uit bed gehaald worden. De bedrijfsarts heeft echter aangegeven dat ik wel in staat moet zijn om 100% mijn eigen uren te werken, maar dan vervangend werk.

Het lastige is, dat de organisatie ook weer helemaal op zn kop ligt, weer een nieuwe manager, nieuwe leidinggevenden op de afdeling, ( in een jaar tijd zijn al 3 wissels gehad) . iedereen wil weer wat anders, de inspectie is betrokken wat nog meer onrust geeft, iedereen wordt dus behoorlijk onder druk gezet. Vandaar dat ik nu al het achterstallige werk wel mooi kan gaan doen, maar er ook verwacht wordt dat ik mn directe collegas ondersteun bij de zorg, dus wel om 7 uur beginnen met medicijnen uitdelen en de agenda uitwerken, telefoon beantwoorden, mail bijhouden en ook nog wel even alle overleggen af kan gaan, want dat is lichamelijk niet zwaar. Al met al wil ik heus dat achterstallige onderhoud wegwerken, maar omdat er zoveel wordt verwacht dat ik de afdeling ook nog ondersteun, is het haast niet te doen. Dan nog een aantal middagen weg voor overleg en mn uren zijn om, terwijl het achterstallige werk er nog altijd ligt.

Voorheen gingen de ziekmeldingen via iemand anders, die ik al wel lang ken en waar ik wel vertrouwen in had, maar dat ligt nu ook weer bij een ander. Vindt het gewoon moeilijk om toe te geven en wil niet zeuren, speelt ook heus wel een stukje vertrouwen mee in de nieuwe leidinggevenden, collega's begrijpen het wel, maar verwachten anderzijds ook wel wat omdat ik dat tot nu toe ook gewoon allemaal deed.

Maar nu dus die harde buiken, pfff, misschien moet ik deze week toch gewoon eens gaan praten. Anders heb ik volgende week een afspraak bij de verloskundige en ga ik het met haar bespreken,

( einde gezeur) : daarna wel lekker 2 weekjes vakantie, daar kijk ik echt naar uit!

Het is wat Fiep zegt, alles wordt zwaarder voor ons allemaal , doe allemaal rustig aan , let op jullie kleintjes. ( Voor een ander weet ik het goed te vertellen hoor, maar voor mezelf...)
Goed om met je VK te bespreken, en anders maar weer terug naar de bedrijfsarts. Maar jij bent de enige die weet hoe het voelt en als het NIET goed voelt niet doen!

Wel raar dat die arts dat vindt, mijn ervaring is dat juist met zwangeren enorm voorzichtig zijn. Maar jij mag je gewoon ziekmelden hoor als het niet gaat.
Wat niet gaat met werken gaat niet he meiden. Echt aan jezelf ook denken! Hier zijn ze daar gelukkig erg goed mee op t werk. Verder doet man ook redelijk wat voor zijn doen maar die werkt ook gewoon fulltime dus kan er niet altijd zijn.

Fiep wat bedoel je met financieel beter? Als je een uitkering krijgt, al is het maar deels, dan krijgt werkgever die toch en jij gewoon je normale salaris?

Wij zijn afgelopen weekend lekker druk geweest met de babykamer. Kleine was een middagje bij de oppas en toen veel kunnen doen. Ik lekker uitzoeken en man aan het werk heerlijk! Morgen lekker babywinkels eens gaan afstruinen op mn vrije dag.

Succes iedereen met de harde buiken/bekken/andere klachten! We zijn al over de helft
In Belgie hebben we recht op 15 weken moederschapsrust. Die kan je maximaal 6 weken voor de uitgerekende datum inzetten (wat ook wil zeggend at je nog maar 9 weken na de bevalling hebt wat ik persoonlijk heel weinig vind..). Vanaf de dag dat je dat inzet krijg je maar een bepaald percentage van je loon. Als je echter meer dan 6 weken voor de bevalling wilt stoppen met werken, val je terug op een ziekte-uitkering, die nog minder bedraagt dan de uitkering voor moederschapsrust. Dus ik persoonlijk ervaar wel behoorlijk wat druk om zolang mogelijk door te doen omdat het financieel echt wel een serieus verschil is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven