Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
vrijdag 10 maart 2017 om 07:03
quote:Fiep- schreef op 09 maart 2017 @ 11:17:
Bij ons wordt er sowieso standaard een suikertest gedaan rond de 27 weken. Wij hebben op 30 en 36 weken nog een echo. De 30weken-echo is een officiëel terugbetaalde en die van 36 weken niet maar wel handig om te weten hoe de baby ligt en of alles nog in orde is. Op 40 weken staat er ook één gepland, als ik dan nog niet bevallen ben.
Geboortekaartje is hier sinds deze week ook volledig rond. Eigen ontwerp, superblij mee! De grootste zaken zijn nu in orde en geeft wel wat rust. Deze nacht veel wakker geweest van pijn in buik (ik vermoed soort harde buiken) en algemeen ongemak. Ik merk toch dat het steeds zwaarder begint te worden. Op zich functioneer ik nog goed maar moet toch opletten want ik merk dat ik veel sneller over mijn grenzen zit.
Het is fijn dat ze goed groeit, maar die buik beperkt me toch al in behoorlijk wat situaties:D
Ik volg een cursus zwangerschapszwemmen en gisteren mochten de mannen één keer meekomen. Was leuk:) Ondanks de ongemakken ben ik toch een blij mens, want elke dag weer besef ik hoe mooi het is wat we meemaken.
Wij hebben ong hetzelfde.
Nu maandag eentje met suikertest.
Dan rond de 30 weken, 34 weken, 38 weken en dan mocht het nodig zijn 40 weken.
Nijntje, dat is inderdaad niet fijn. Maar als het beter zo is, moet jet maar. Had je vorige keer een vroeggeboorte? Op hoeveel weken? Veel sterkte en hopelijk nemen de harde buiken snel af!
Bij ons wordt er sowieso standaard een suikertest gedaan rond de 27 weken. Wij hebben op 30 en 36 weken nog een echo. De 30weken-echo is een officiëel terugbetaalde en die van 36 weken niet maar wel handig om te weten hoe de baby ligt en of alles nog in orde is. Op 40 weken staat er ook één gepland, als ik dan nog niet bevallen ben.
Geboortekaartje is hier sinds deze week ook volledig rond. Eigen ontwerp, superblij mee! De grootste zaken zijn nu in orde en geeft wel wat rust. Deze nacht veel wakker geweest van pijn in buik (ik vermoed soort harde buiken) en algemeen ongemak. Ik merk toch dat het steeds zwaarder begint te worden. Op zich functioneer ik nog goed maar moet toch opletten want ik merk dat ik veel sneller over mijn grenzen zit.
Het is fijn dat ze goed groeit, maar die buik beperkt me toch al in behoorlijk wat situaties:D
Ik volg een cursus zwangerschapszwemmen en gisteren mochten de mannen één keer meekomen. Was leuk:) Ondanks de ongemakken ben ik toch een blij mens, want elke dag weer besef ik hoe mooi het is wat we meemaken.
Wij hebben ong hetzelfde.
Nu maandag eentje met suikertest.
Dan rond de 30 weken, 34 weken, 38 weken en dan mocht het nodig zijn 40 weken.
Nijntje, dat is inderdaad niet fijn. Maar als het beter zo is, moet jet maar. Had je vorige keer een vroeggeboorte? Op hoeveel weken? Veel sterkte en hopelijk nemen de harde buiken snel af!
vrijdag 10 maart 2017 om 08:21
Fiep, nee ik vind het niet erg om thuis te zitten. Maar ik was/ben teleurgesteld dat het ineens zo is omgeslagen. Het ging supergoed tot die bekkenpijn om de hoek kwam kijken. Toen heb ik oo Mn werk besproken 50% te gaan werken. Maar toen kwamen woensdag ineens die harde buiken... het trok weer weg toen ik rustig ging zitten, maar ik had toch maar even maar het ziekenhuis gebeld en kreeg toen wel het dringende advies om te stoppen met werken.
Mlsc, ja mijn zoontje is met 27 weken geboren. Ik had in die zwangerschap al met 15/16 weken regelmatig harde buiken maar dat kon heen kwaad volgens de verloskundige, als het maar geen pijn deed. Op een dag voelde ik me niet zo lekker op Mn werk, beetje buikpijn maar niks alarmerends. Die avond had ik wat harde buiken en iets bloedverlies met afvegen na het plassen. Toen heb ik gebeld en dacht de verloskundige aan een blaasontsteking. Maar in het uur daarna begonnen de harde buiken aan te voelen als krampen en heb ik weer gebeld. Toen moest ik even naar het ziekenhuis komen voor controle. Daar bleek ik al bijna 2 cm ontsluiting te hebben. Vanaf toen ging het ineens heel snel. Ik kreeg weeënremmers en longrijpers voor de kleine en even later werd ik de ambulance ingeschoven en gingen we op weg naar Utrecht. Daar heb ik ee paar uur aan de Ctg gelegen maar die registreerde geen weeën. Dus ik mocht naar de zaal om te gaan slapen. Twee uur later kwamen de harde buiken/weeën weer terug en ben ik gaan timen. Toen het er 7 in een half uur bleken heb ik de verpleging gebeld en moest ik weer aan de ctg. Om 4 uur zat ik op 4/5 cm ontsluiting en om 6 uur kregen we te horen dat ze de kleine niet meer konden tegenhouden en dat hij vandaag geboren zou gaan worden. En 3 uur en een weeënstorm later was hij er.
Mlsc, ja mijn zoontje is met 27 weken geboren. Ik had in die zwangerschap al met 15/16 weken regelmatig harde buiken maar dat kon heen kwaad volgens de verloskundige, als het maar geen pijn deed. Op een dag voelde ik me niet zo lekker op Mn werk, beetje buikpijn maar niks alarmerends. Die avond had ik wat harde buiken en iets bloedverlies met afvegen na het plassen. Toen heb ik gebeld en dacht de verloskundige aan een blaasontsteking. Maar in het uur daarna begonnen de harde buiken aan te voelen als krampen en heb ik weer gebeld. Toen moest ik even naar het ziekenhuis komen voor controle. Daar bleek ik al bijna 2 cm ontsluiting te hebben. Vanaf toen ging het ineens heel snel. Ik kreeg weeënremmers en longrijpers voor de kleine en even later werd ik de ambulance ingeschoven en gingen we op weg naar Utrecht. Daar heb ik ee paar uur aan de Ctg gelegen maar die registreerde geen weeën. Dus ik mocht naar de zaal om te gaan slapen. Twee uur later kwamen de harde buiken/weeën weer terug en ben ik gaan timen. Toen het er 7 in een half uur bleken heb ik de verpleging gebeld en moest ik weer aan de ctg. Om 4 uur zat ik op 4/5 cm ontsluiting en om 6 uur kregen we te horen dat ze de kleine niet meer konden tegenhouden en dat hij vandaag geboren zou gaan worden. En 3 uur en een weeënstorm later was hij er.
vrijdag 10 maart 2017 om 11:45
nijntje, ik kan er in komen dat je gehoopt had dat het deze keer wat vlotter zou gaan naar het einde toe. Al lijkt het me ergens toch ook een geruststelling dat je nu thuis bent en het ook bewust iets rustiger aan kan doen. Al zal dat ook niet altijd gemakkelijk zijn als er al eentje rondloopt thuis.
Deze middag komen er mogelijke kopers kijken voor de woonunit waar we voorlopig nog even in wonen. Zo komt de verhuis weer een beetje dichterbij:)
Het is weer bijna weekend en het zonnetje schijnt, tijd voor wat vitamine D!
Deze middag komen er mogelijke kopers kijken voor de woonunit waar we voorlopig nog even in wonen. Zo komt de verhuis weer een beetje dichterbij:)
Het is weer bijna weekend en het zonnetje schijnt, tijd voor wat vitamine D!
vrijdag 10 maart 2017 om 17:00
Heftig nijntje! Doe maar rustig aan en luister goed naar je lichaam!
Ik ben vanochtend van werkplek 'verhuisd' en heb daarbij wat geholpen met kastjes etc verzetten. Dat was achteraf niet zo'n goed idee, had daarna wat last van bandenpijn. Gelukkig trok dat na een paar uur wel weg maar moet misschien toch wat rustiger aan doen en niet met alles willen helpen
Ik ben vanochtend van werkplek 'verhuisd' en heb daarbij wat geholpen met kastjes etc verzetten. Dat was achteraf niet zo'n goed idee, had daarna wat last van bandenpijn. Gelukkig trok dat na een paar uur wel weg maar moet misschien toch wat rustiger aan doen en niet met alles willen helpen
zaterdag 11 maart 2017 om 18:37
zaterdag 11 maart 2017 om 23:37
Zo we zijn op onze overnachtingsplek aangekomen. Voorspoedige reis gehad alleen de laatste 100km enorm last van bekken/bil/bovenbeen. Wel geregeld gestopt tussendoor. Nu lig ik op een harder bed dan thuis dus dat is wel even wennen... morgen nog 260km voor de boeg maar dan zijn we op plaats van bestemming!
Vanmorgen was het nog even gauw de laatste dingen inpakken en vaak de trap op en af gelopen achter elkaar. Mn buik gaf erna ook wel aan dit niet meer zo vaak en snel te doen. Merk dat je in sommige dingen gewoon meer tijd moet nemen en rustiger aan doen!
Vanmorgen was het nog even gauw de laatste dingen inpakken en vaak de trap op en af gelopen achter elkaar. Mn buik gaf erna ook wel aan dit niet meer zo vaak en snel te doen. Merk dat je in sommige dingen gewoon meer tijd moet nemen en rustiger aan doen!
zondag 12 maart 2017 om 11:53
Nijn wat balen! Maar probeer er het beste van te maken, lekker rustig je huisje in orde brengen, wat (online) shoppen, boekjes lezen en lekker ontspannen!
Wij krijgen helemaal geen echo's meer. Vind ik wel jammer. Voor de dames in NL die nog wel echo's krijgen, waarom krijgen jullie die?
We hebben een kinderwagen besteld! Het is de Uppababy Vista geworden, zo'n mooie wagen!! Al heel populair in Amerika maar hier nog redelijk nieuw. We hebben voor ruim 1000 euro alles compleet ook al voor een tweede kind
Wij hebben ook ons geboortekaartje uitgezocht, zo blij mee! Als je via Hippe Geboortekaartjes voor 1 euro een proefdruk bestelt, krijg je trouwens een heel leuk pakket met je persoonlijke kaart en wat cadeautjes e.d. Aanrader!
Fijne vakantie Happy!
Wij krijgen helemaal geen echo's meer. Vind ik wel jammer. Voor de dames in NL die nog wel echo's krijgen, waarom krijgen jullie die?
We hebben een kinderwagen besteld! Het is de Uppababy Vista geworden, zo'n mooie wagen!! Al heel populair in Amerika maar hier nog redelijk nieuw. We hebben voor ruim 1000 euro alles compleet ook al voor een tweede kind
Wij hebben ook ons geboortekaartje uitgezocht, zo blij mee! Als je via Hippe Geboortekaartjes voor 1 euro een proefdruk bestelt, krijg je trouwens een heel leuk pakket met je persoonlijke kaart en wat cadeautjes e.d. Aanrader!
Fijne vakantie Happy!
maandag 13 maart 2017 om 10:15
Happy fijne vakantie!!
Fiep fijn dat het einde in zicht is om te verhuizen..
Ja die harde buiken herkende ik bij 14 weken heel goed maar nu? Die kleine ligt soms erg te draaien daar onder en eat is niet echt een fijn gevoel. Als ik op mijn rug lig of soms ook loop voel ik gewoon iets uitsteken onderin maar soms ben ik ook bang dat ik de harde buiken er niet uithaal. Die kleine is hier erg actief hoor. Zie hem ook door de kleding ploppen . Ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt.. telkens als mijn zoontje wilt voelen doet hij niets.. we zijn ook klaar met de naam en ik betrap jezelf erop dat ik hem ook al zo noem...
Fiep fijn dat het einde in zicht is om te verhuizen..
Ja die harde buiken herkende ik bij 14 weken heel goed maar nu? Die kleine ligt soms erg te draaien daar onder en eat is niet echt een fijn gevoel. Als ik op mijn rug lig of soms ook loop voel ik gewoon iets uitsteken onderin maar soms ben ik ook bang dat ik de harde buiken er niet uithaal. Die kleine is hier erg actief hoor. Zie hem ook door de kleding ploppen . Ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt.. telkens als mijn zoontje wilt voelen doet hij niets.. we zijn ook klaar met de naam en ik betrap jezelf erop dat ik hem ook al zo noem...
maandag 13 maart 2017 om 11:17
Draaien en bewegen doet ze ook veel, sinds een paar dagen voelt het soms niet meer zo aangenaam. Je merkt dat ze steeds minder plaats begint te krijgen ofzo. Het is bij ons wel voelbaar aan de buitenkant maar je moet je toch goed concentreren als buitenstaander. Wij moeten er ook letten dat we niet teveel de naam zeggen want we zijn bijna bang dat we de naam gaan verraden doordat we al zo gewoon zijn om ze zo te noemen.
Ookal geniet ik er, door alle pijntjes heen, wel van, soms verlang ik toch naar het moment waarop je terug wat meer controle over je eigen lichaam hebt en je lichaam terug alleen van jezelf is. Als ik dat denk voel ik me schuldig, maar het is wat het is:D En natuurlijk ben ik heel dankbaar dat mijn lichaam dit zomaar eventjes doet, maar ik vind het toch best wel ingrijpend allemaal eigenlijk. Herkenbaar voor iemand?
Ookal geniet ik er, door alle pijntjes heen, wel van, soms verlang ik toch naar het moment waarop je terug wat meer controle over je eigen lichaam hebt en je lichaam terug alleen van jezelf is. Als ik dat denk voel ik me schuldig, maar het is wat het is:D En natuurlijk ben ik heel dankbaar dat mijn lichaam dit zomaar eventjes doet, maar ik vind het toch best wel ingrijpend allemaal eigenlijk. Herkenbaar voor iemand?
maandag 13 maart 2017 om 11:43
Fiep ja wel herkenbaar hoor maar omdat ik het zo goed voel vind ik het ook wel weer prettig.. ik zelf vind een zwanger lichaam ook mooi om te zien en mijn man bij deze kennelijk ook . Had hij bij de eerste niet zo hoor toen was ik juist de gene die contact zocht.... haha.. begin me nu wel af te vragen of hij veel op Cas gaat lijken, mijn gevoel zegt van wel. De profielen op de 20 weken echo leven ook er feel op elkaar. Zelfde neusje zelfde ronde bolletje... ik maak het wel bewuster mee maar dat komt denk ik ook omdat we dit mbv ivf hebben moeten doen en de miskraam. Bij de eerste nam ik alles voor lief maar het is heel bijzonder wat we mee mogen maken ondanks de ongemakken....
ik weet nog dat ik na de bevalling mijn buik zo miste en dat heb ik heel lang gehad. Waar ik wel na verlang is om dingen te kunnen doen zonder last te krijgen van mijn buik...
ik weet nog dat ik na de bevalling mijn buik zo miste en dat heb ik heel lang gehad. Waar ik wel na verlang is om dingen te kunnen doen zonder last te krijgen van mijn buik...
dinsdag 14 maart 2017 om 07:00
Hier gisteren naar de dokter geweest. Alles zag er tip top uit. Voetjes en maag waren volledig in orde. Vriendin blijkt geen suiker te hebben, dat is ook al mooi meegenomen. Ons dochter lijkt zich wel steeds te verstoppen. Haar gezichtje kreeg hij voor de 2 de keer niet mooi in beeld. Ze ligt steeds met gezichtje naar de ruggengraat van vriendin. Wordt wel een beetje frustrerend maar ach, jr kan er niets aan doen.
Tot grote verbazing van vriendin sprong de teller van 5 kg naar 8 kg. Geen idee hoe dat kan, maar zelf de dokter was wat verbaasd.
Dit weekend gaan we de eerste grote lading aan spulletjes gaan kopen. Deze worden dan geleverd op 3 april.
Daarna mogen we ook terug gaan naar de dokter. Dan gaat hij vriendin haar urine ook nakijken.
Nijntje, gaat het een beetje met jou? Pffff wat een heftig verhaal, wij duimen hier dat dit nu niet gebeurt!
Tot grote verbazing van vriendin sprong de teller van 5 kg naar 8 kg. Geen idee hoe dat kan, maar zelf de dokter was wat verbaasd.
Dit weekend gaan we de eerste grote lading aan spulletjes gaan kopen. Deze worden dan geleverd op 3 april.
Daarna mogen we ook terug gaan naar de dokter. Dan gaat hij vriendin haar urine ook nakijken.
Nijntje, gaat het een beetje met jou? Pffff wat een heftig verhaal, wij duimen hier dat dit nu niet gebeurt!
dinsdag 14 maart 2017 om 07:50
Mlsc, lief dat je er naar vraagt. Sinds ik ben gestopt met werken heb ik amper nog harde buiken. Gister nog op controle geweest en alles zag er goed uit!
Niet bang zijn dat dit bij jullienook gebeurd hoor! In de meeste gevallen gaat het gewoon allemaal goed. Ik waarschuw alleen, na mijn ervaring, voor harde buiken. Heb je die regelmatig en maak je je er zorgen om laat het dan even nakijken. Bij mij werd gezegd dat het geen kwaad kan zolang ze geen pijn doen. Maar dat is dus niet helemaal waar helaas.
Niet bang zijn dat dit bij jullienook gebeurd hoor! In de meeste gevallen gaat het gewoon allemaal goed. Ik waarschuw alleen, na mijn ervaring, voor harde buiken. Heb je die regelmatig en maak je je er zorgen om laat het dan even nakijken. Bij mij werd gezegd dat het geen kwaad kan zolang ze geen pijn doen. Maar dat is dus niet helemaal waar helaas.
dinsdag 14 maart 2017 om 10:25
Nijntje, kan jij omschrijven wat je dan ongeveer voelt als je die harde buiken hebt? Ik heb vaak wel wat spanning en een vervelend gevoel maar weet niet zo goed of dat dan effectief harde buiken zijn of gewoon 'normale spanning'.
Wel fijn om te horen dat je geen harde buiken meer gehad hebt sinds je gestopt bent met werken.
Wel fijn om te horen dat je geen harde buiken meer gehad hebt sinds je gestopt bent met werken.
dinsdag 14 maart 2017 om 12:22
Ik weet niet hoe het met nijntje zit. Maar ik had op het begin wel eens dat ik gespannen aanvoelde en lang nodig had om te ontspannen. Maar heb 1x gehad dat ik zo'n stress had dat ik letterlijk mn baarmoeder ineen voelde krimpen en dat was vrij pijnlijk.
Ik ben nu gelukkig wat relaxter, gisteren weer wat stress (nieuwe woning wordt pas juni ipv april), maar gelukkig geen last van mn buik.
Ik ben nu gelukkig wat relaxter, gisteren weer wat stress (nieuwe woning wordt pas juni ipv april), maar gelukkig geen last van mn buik.
De zee is groen
dinsdag 14 maart 2017 om 19:30
Wat fijn Misc dat jullie meisje helemaal gezond is en je vriendin ook. Had/heeft jullie baby een wat dikker buikje? Dat zei de gyn afgelopen vrijdag tegen mij dat de baby een dikker buikje heeft en daarom moet ik zo'n suikertest doen. Wel jammer dat je haar gezichtje nog niet goed hebt kunnen zien. Ik zag afgelopen keer ook het kindje niet goed, maar ik zie hem nooit goed als ik naar de gyn ga. Ze doet er ook geen moeite voor. Toen ik voor de pretecho ging deden ze wel echt moiete om de baby goed in beeld te krijgen. Ik moest met mijn billen schudden en dat hielp goed om het mooi in beeld te krijgen. Ik kan niet wachten tot ik weer een pretecho krijg!
Wat vervelend Groenogig_Monster dat je huis twee maanden opschuift.
Mijn buik voelt eigenlijk voornamelijk hard aan als ik veel teveel heb gegeten en gedronken zoals vanmiddag, niet grappig meer. Maar ja dat was mijn eigen schuld. En ik heb er dan echt uren last van. Dat moet ik dus gewoon niet doen.
Wat vervelend Groenogig_Monster dat je huis twee maanden opschuift.
Mijn buik voelt eigenlijk voornamelijk hard aan als ik veel teveel heb gegeten en gedronken zoals vanmiddag, niet grappig meer. Maar ja dat was mijn eigen schuld. En ik heb er dan echt uren last van. Dat moet ik dus gewoon niet doen.