BPPD
dinsdag 15 november 2016 om 10:00
Vorige week werd ik op een ochtend wakker met een duizeligheid die ik niet kende. Zó heftig!!! Ik durfde niet op te staan. De hele wereld leek te draaien, ik werd er helemaal naar van.
Na een uur was het nog niet minder geworden, maar ben toen toch opgestaan.
Ik liep door het huis alsof ik stomdronken was en moest me aan alles vasthouden omdat ik het gevoel had anders om te vallen.
Omdat het maar niet overging heb ik de huisarts gebeld en na wat vragen over en weer kwam hij met de diagnose BPPD.
Gelukkig is het niets ernstigs maar erg naar is het wel.
Vanmorgen de 3e aanval gehad...
Ik zou graag met mensen in contact komen die er ook mee bekend zijn. Om ervaringen te delen en misschien tips & tricks uit te kunnen wisselen.
Groet, Sarian.
Na een uur was het nog niet minder geworden, maar ben toen toch opgestaan.
Ik liep door het huis alsof ik stomdronken was en moest me aan alles vasthouden omdat ik het gevoel had anders om te vallen.
Omdat het maar niet overging heb ik de huisarts gebeld en na wat vragen over en weer kwam hij met de diagnose BPPD.
Gelukkig is het niets ernstigs maar erg naar is het wel.
Vanmorgen de 3e aanval gehad...
Ik zou graag met mensen in contact komen die er ook mee bekend zijn. Om ervaringen te delen en misschien tips & tricks uit te kunnen wisselen.
Groet, Sarian.
dinsdag 15 november 2016 om 10:28
quote:gizzmo-returns schreef op 15 november 2016 @ 10:16:
Maar heb je de huisarts ook gezien of alleen gesproken?
Ik zou toch een afspraak met hem in persoon maken en vragen wat hier aan te doen is. Ik vind het anders wel knap dat hij een diagnose via de telefoon kan stellen.
Inderdaad heel vreemd, een telefonische diagnose. Waarom geen test of dit echt het probleem is?
Een doorverwijzing naar een neuroloog of fysio zou dan logischer zijn, want die kunnen je hiervoor eventueel behandelen.
Maar heb je de huisarts ook gezien of alleen gesproken?
Ik zou toch een afspraak met hem in persoon maken en vragen wat hier aan te doen is. Ik vind het anders wel knap dat hij een diagnose via de telefoon kan stellen.
Inderdaad heel vreemd, een telefonische diagnose. Waarom geen test of dit echt het probleem is?
Een doorverwijzing naar een neuroloog of fysio zou dan logischer zijn, want die kunnen je hiervoor eventueel behandelen.
dinsdag 15 november 2016 om 11:38
dinsdag 15 november 2016 om 11:45
Ik heb al jaren last van BPPD. De huisarts kan een bepaalde behandeling uitvoeren waarbij je in verschillende posities op een tafel wordt gelegd. Hierdoor komen de kristallen los en zal de duizeligheid minder worden. Daarnaast kun je thuis oefeningen doen. Echter moet je wel zeker weten dat het BPPD is, anders kun je schade aanrichten. Sterkte, het is heel vervelend.