Werk & Studie alle pijlers

Gestopt met studie, erg rusteloos..

19-03-2017 19:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva leden!

Ik ben 20 jaar en ben vorig jaar (na een afgeronde MBO4 Muziek opleiding) begonnen aan de HBO opleiding Food and Business. Nu ben ik gestopt met mijn opleiding omdat ik de 2e tentamen periode alleen maar 5ven heb gehaald, constante lichamelijke en geestelijke klachten ervaar door stress en de opleiding steeds minder leuk vond.

Ik ben van plan om na de zomer een nieuwe opleiding te starten op het MBO, Iets in de zorg of media vormgeving. Maar wat moet ik met die 5 maanden ertussen? Ik heb al flink wat sollicitaties verstuurd, me aangemeld bij vrijwilligers werk (maar nog geen response), ga elke dag een stuk wandelen als het mooi weer is en ben bezig met punniken. Ook doe ik gewoon elke dag het huishouden en ben ik veel op sociale media te vinden. Het probleem is dat door de weeks mijn dagen veel te lang lijken te duren. Ik haal alleen geen voldoening meer uit mijn hobby's en voel me constant rusteloos, hebben jullie leuke tips? Of opdrachten die ik kan doen?

Even kort iets over mezelf:

Ik woon bij mijn vriend die 40 uur in de week werkt

Heb goed contact met mijn ouders maar die wonen best ver

Heb goede vrienden maar zijn ook bezig doordeweeks

Ik zit in een bandje waar ik elke woensdag avond mee repeteer

Ben creatief en actief

Werk elke zaterdag als schoonmaakster bij een restaurant (alleen hebben zij geen uren voor mij doordeweeks)
Just keep swimming
Iets gaan doen met die muziek-opleiding?

Muziekles geven?

Of je aanbieden als vrijwilliger in zorg-instellingen in de buurt? Desnoods persoonlijk langsgaan?
Als je een mbo zorgt opleiding wilt gaan, zou ik inderdaad kijken of je een baan(tje) kunt vinden in de zorg. Is alvast een pre als je straks met je opleiding begint Of, als je toch besluit voor mediavormgeving te gaan, daar je alvast in ontwikkelen?
Een dagje of week actiever solliciteren door zaken binnen te lopen, je voor te stellen en je cv achter te laten?
Pak een tijdelijk abonnement op Lynda.com en bereid je voor op die opleiding media vormgeving. Leer Photoshop, Illustrator, Indesign, HTML, CSS en de basics van Javascript en programmeren. Je gaat met die 5 maanden lang niet toekomen!
En google eens op Associate Degree. Dat zijn opleidingen tussen mbo en hbo in, misschien dat je daar ook iets leuks vindt, waarmee je dan toch net een stapje hoger gaat dan mbo.
Eerst stress van de opleiding en nu rusteloos omdat je 5 maanden moet overbruggen? Lijkt wel alsof je het lastig vindt om met jezelf te zijn.
anoniem_15749 wijzigde dit bericht op 19-03-2017 20:37
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
Ik zou ook wat tijd inruimen om een aantal goede/vakgerelateerde boeken te lezen. Zo blijf je bij en hou je je geest scherp.

Verder idd solliciteren, en wat actiever sporten wellicht?

O, en kleuren voor volwassenen, kan ik ook aanbevelen.

Daarnaast: als je de zorg overweegt, is het misschien een optie om eens te gaan zoeken naar vrijwilligerswerk bij een logeeropvang.
Dankje voor alle tips Ga ze allemaal uitproberen!

Muziekles geven is lastig zonder leerlingen en die lessen kunnen dan niet overdag ivm school van de kinderen etc

Associate Degree had ik al op gekeken ja, en ga ik binnenkort open dag voor kijken.

Ik ben rusteloos omdat ik mijn plekje niet echt kan vinden in de wereld. Alsof ik een beetje buiten alles zweef omdat ik nu niks nuttigs doe (voor mijn gevoel)

Programma's beoefenen ga ik naar kijken, probleem is soms dat de programma's mega duur zijn om aan te schaffen en gratis downloads best wel lastig zijn om een goede van te vinden.
Just keep swimming
Basisscholen eindigen ergens tussen twee en half vier, dus dan kun je nog steeds in de middag les geven. De meeste middelbare scholier hebben ook wel een middag vroeg vrij, dus daar kom je best een eind mee.

Heb je al eens gekeken op Coursera? Voor cursussen?
Je kan ook cursussen volgen die in het verlengde van je toekomstige opleiding liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven