Gestopt met studie, erg rusteloos..
zondag 19 maart 2017 om 19:21
Lieve Viva leden!
Ik ben 20 jaar en ben vorig jaar (na een afgeronde MBO4 Muziek opleiding) begonnen aan de HBO opleiding Food and Business. Nu ben ik gestopt met mijn opleiding omdat ik de 2e tentamen periode alleen maar 5ven heb gehaald, constante lichamelijke en geestelijke klachten ervaar door stress en de opleiding steeds minder leuk vond.
Ik ben van plan om na de zomer een nieuwe opleiding te starten op het MBO, Iets in de zorg of media vormgeving. Maar wat moet ik met die 5 maanden ertussen? Ik heb al flink wat sollicitaties verstuurd, me aangemeld bij vrijwilligers werk (maar nog geen response), ga elke dag een stuk wandelen als het mooi weer is en ben bezig met punniken. Ook doe ik gewoon elke dag het huishouden en ben ik veel op sociale media te vinden. Het probleem is dat door de weeks mijn dagen veel te lang lijken te duren. Ik haal alleen geen voldoening meer uit mijn hobby's en voel me constant rusteloos, hebben jullie leuke tips? Of opdrachten die ik kan doen?
Even kort iets over mezelf:
Ik woon bij mijn vriend die 40 uur in de week werkt
Heb goed contact met mijn ouders maar die wonen best ver
Heb goede vrienden maar zijn ook bezig doordeweeks
Ik zit in een bandje waar ik elke woensdag avond mee repeteer
Ben creatief en actief
Werk elke zaterdag als schoonmaakster bij een restaurant (alleen hebben zij geen uren voor mij doordeweeks)
Ik ben 20 jaar en ben vorig jaar (na een afgeronde MBO4 Muziek opleiding) begonnen aan de HBO opleiding Food and Business. Nu ben ik gestopt met mijn opleiding omdat ik de 2e tentamen periode alleen maar 5ven heb gehaald, constante lichamelijke en geestelijke klachten ervaar door stress en de opleiding steeds minder leuk vond.
Ik ben van plan om na de zomer een nieuwe opleiding te starten op het MBO, Iets in de zorg of media vormgeving. Maar wat moet ik met die 5 maanden ertussen? Ik heb al flink wat sollicitaties verstuurd, me aangemeld bij vrijwilligers werk (maar nog geen response), ga elke dag een stuk wandelen als het mooi weer is en ben bezig met punniken. Ook doe ik gewoon elke dag het huishouden en ben ik veel op sociale media te vinden. Het probleem is dat door de weeks mijn dagen veel te lang lijken te duren. Ik haal alleen geen voldoening meer uit mijn hobby's en voel me constant rusteloos, hebben jullie leuke tips? Of opdrachten die ik kan doen?
Even kort iets over mezelf:
Ik woon bij mijn vriend die 40 uur in de week werkt
Heb goed contact met mijn ouders maar die wonen best ver
Heb goede vrienden maar zijn ook bezig doordeweeks
Ik zit in een bandje waar ik elke woensdag avond mee repeteer
Ben creatief en actief
Werk elke zaterdag als schoonmaakster bij een restaurant (alleen hebben zij geen uren voor mij doordeweeks)
Just keep swimming
zondag 19 maart 2017 om 19:30
zondag 19 maart 2017 om 21:01
Ik zou ook wat tijd inruimen om een aantal goede/vakgerelateerde boeken te lezen. Zo blijf je bij en hou je je geest scherp.
Verder idd solliciteren, en wat actiever sporten wellicht?
O, en kleuren voor volwassenen, kan ik ook aanbevelen.
Daarnaast: als je de zorg overweegt, is het misschien een optie om eens te gaan zoeken naar vrijwilligerswerk bij een logeeropvang.
Verder idd solliciteren, en wat actiever sporten wellicht?
O, en kleuren voor volwassenen, kan ik ook aanbevelen.
Daarnaast: als je de zorg overweegt, is het misschien een optie om eens te gaan zoeken naar vrijwilligerswerk bij een logeeropvang.
zondag 19 maart 2017 om 23:21
Dankje voor alle tips Ga ze allemaal uitproberen!
Muziekles geven is lastig zonder leerlingen en die lessen kunnen dan niet overdag ivm school van de kinderen etc
Associate Degree had ik al op gekeken ja, en ga ik binnenkort open dag voor kijken.
Ik ben rusteloos omdat ik mijn plekje niet echt kan vinden in de wereld. Alsof ik een beetje buiten alles zweef omdat ik nu niks nuttigs doe (voor mijn gevoel)
Programma's beoefenen ga ik naar kijken, probleem is soms dat de programma's mega duur zijn om aan te schaffen en gratis downloads best wel lastig zijn om een goede van te vinden.
Muziekles geven is lastig zonder leerlingen en die lessen kunnen dan niet overdag ivm school van de kinderen etc
Associate Degree had ik al op gekeken ja, en ga ik binnenkort open dag voor kijken.
Ik ben rusteloos omdat ik mijn plekje niet echt kan vinden in de wereld. Alsof ik een beetje buiten alles zweef omdat ik nu niks nuttigs doe (voor mijn gevoel)
Programma's beoefenen ga ik naar kijken, probleem is soms dat de programma's mega duur zijn om aan te schaffen en gratis downloads best wel lastig zijn om een goede van te vinden.
Just keep swimming