Jongere vriend
zondag 19 maart 2017 om 15:11
Hallo allemaal,
Ik heb sindskort een nieuwe relatie. Ik ben supergelukkig met hem en hou ook ontzettend veel van hem, maar er is een ding wat me een beetje dwarszit, en dat is het leeftijdsverschil van 5 jaar...
Ik ben nu 24, word in augustus 25, en hij is afgelopen week 20 geworden. Verschil van 4,5 jaar dus om precies te zijn. Toen ik hem net leerde kennen (eind november) wist ik niet dat hij zoveel jonger was. Hij ziet er serieus ouder uit, ik schatte hem rond 25 ongeveer. En het grappige is, hij wist van mij ook niet dat ik 24 was, hij dacht dat ik rond zijn leeftijd was. Toen we achter elkaars leeftijden kwamen waren we allebei even geschokkeerd, en dan vooral ik. Hij zei dat hij het het absoluut niet erg vindt dat ik ouder ben en dat 5 jaar niet eens heel veel verschil is. Hij zegt zelfs regelmatig dat we uit dezelfde fase komen dus met ongeveer dezelfde dingen zijn opgegroeid (ik ben van 1992 hij van 1997). Maar toch voelt het soms ongemakkelijk. Ik krijg de laatste tijd ook regelmatig opmerkingen van vriendinnen als 'je bent toch geen oppas' of 'val je nu al op jongere mannen' enz enz. Ging in het begin natuurlijk de ene oor in andere weer uit maar als je het regelmatig te horen krijgt begin ik toch aan mezelf te twijfelen. Eentje zei zelfs 'op een gegeven moment gaat hij je te oud vinden en zoekt ie naar een jongere'. Pffff word zo ziek van dat soort reacties, of hebben ze vewoon gelijk? Doe ik echt iets verkeerds? Is dat nou zo raar, een 5 jaar jongere man?
Ik heb sindskort een nieuwe relatie. Ik ben supergelukkig met hem en hou ook ontzettend veel van hem, maar er is een ding wat me een beetje dwarszit, en dat is het leeftijdsverschil van 5 jaar...
Ik ben nu 24, word in augustus 25, en hij is afgelopen week 20 geworden. Verschil van 4,5 jaar dus om precies te zijn. Toen ik hem net leerde kennen (eind november) wist ik niet dat hij zoveel jonger was. Hij ziet er serieus ouder uit, ik schatte hem rond 25 ongeveer. En het grappige is, hij wist van mij ook niet dat ik 24 was, hij dacht dat ik rond zijn leeftijd was. Toen we achter elkaars leeftijden kwamen waren we allebei even geschokkeerd, en dan vooral ik. Hij zei dat hij het het absoluut niet erg vindt dat ik ouder ben en dat 5 jaar niet eens heel veel verschil is. Hij zegt zelfs regelmatig dat we uit dezelfde fase komen dus met ongeveer dezelfde dingen zijn opgegroeid (ik ben van 1992 hij van 1997). Maar toch voelt het soms ongemakkelijk. Ik krijg de laatste tijd ook regelmatig opmerkingen van vriendinnen als 'je bent toch geen oppas' of 'val je nu al op jongere mannen' enz enz. Ging in het begin natuurlijk de ene oor in andere weer uit maar als je het regelmatig te horen krijgt begin ik toch aan mezelf te twijfelen. Eentje zei zelfs 'op een gegeven moment gaat hij je te oud vinden en zoekt ie naar een jongere'. Pffff word zo ziek van dat soort reacties, of hebben ze vewoon gelijk? Doe ik echt iets verkeerds? Is dat nou zo raar, een 5 jaar jongere man?
zondag 19 maart 2017 om 21:49
quote:Gooloib schreef op 19 maart 2017 @ 21:45:
[...]
Ik stel wel voor dat jij dit niet meer roept hier.. die "verbeterende" post van net was echt niet te doen!!
Echt, niet meer doenGa even een wandeling in de verre natuur maken en schreeuw daar een beetje. Veel beestjes zijn nu ook wakker dus misschien vind je daar aansluiting.
[...]
Ik stel wel voor dat jij dit niet meer roept hier.. die "verbeterende" post van net was echt niet te doen!!
Echt, niet meer doenGa even een wandeling in de verre natuur maken en schreeuw daar een beetje. Veel beestjes zijn nu ook wakker dus misschien vind je daar aansluiting.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 19 maart 2017 om 21:51
zondag 19 maart 2017 om 21:54
quote:Filee schreef op 19 maart 2017 @ 21:47:
[...]
Jij bent lekker op dreef vandaag. Slechte dag gehad?
Nee meer mega aan het ergeren aan mensen die de taalnazi uithangen en er dan zelf helemaal niks van bakken. Daar niet op reageren en dan in een ander topic weer hetzelfde doen.
Daarbij zit mijn tampon lekker scheef. Heerlijk. Ik hou der van!
[...]
Jij bent lekker op dreef vandaag. Slechte dag gehad?
Nee meer mega aan het ergeren aan mensen die de taalnazi uithangen en er dan zelf helemaal niks van bakken. Daar niet op reageren en dan in een ander topic weer hetzelfde doen.
Daarbij zit mijn tampon lekker scheef. Heerlijk. Ik hou der van!
zondag 19 maart 2017 om 22:01
zondag 19 maart 2017 om 22:05
Wat een discussies trouwens.
Het gaat er om dat 4 jaar leeftijdsverschil helemaal niet erg is en TO zich niet zo belachelijk hoeft te laten maken toch?
Gaat om 4 jaar nu.
Ik vind het niet veel.
En als het 20 jaar was had het mij niks uit gemaakt. Mits de jongste volwassen is. Of dat een man of vrouw is zal mij aan mijn anus oxideren.
Het gaat er om dat 4 jaar leeftijdsverschil helemaal niet erg is en TO zich niet zo belachelijk hoeft te laten maken toch?
Gaat om 4 jaar nu.
Ik vind het niet veel.
En als het 20 jaar was had het mij niks uit gemaakt. Mits de jongste volwassen is. Of dat een man of vrouw is zal mij aan mijn anus oxideren.
zondag 19 maart 2017 om 22:08
quote:Lampie1986 schreef op 19 maart 2017 @ 22:03:
[...]
Ze heeft het geschreven omdat het gebeurt.
En omdat er met twee maten gemeten wordt.
Hele tv programma's over mannen die in Thailand of op de Filipijnen een minstens twintig jaar jongere vrouw gaan zien te scoren maar een vrouw die een jongere man versiert op vakantie is ranzig.
[...]
Ze heeft het geschreven omdat het gebeurt.
En omdat er met twee maten gemeten wordt.
Hele tv programma's over mannen die in Thailand of op de Filipijnen een minstens twintig jaar jongere vrouw gaan zien te scoren maar een vrouw die een jongere man versiert op vakantie is ranzig.
zondag 19 maart 2017 om 22:15
Mijn broer woont in Gambia. Daar heb je juist andersom inderdaad. Veel oudere vrouwen met jongere mannen.
Maar die doen het vaker wel om het geld.
Ik ken echt meerdere mensen bedenk ik mij dat de vrouw ouder is dan de man.
Maar had er niet zo bij stil gestaan.
Mijn beste vriendin is 48 jaar en ik ben 30. Zij had een vriend die jonger was dan ik.
Die relatie is kapot gegaan omdat hij een aarshole was. Niet om zijn leeftijd.
Ik ken er meer dan ik bij na had gedacht in eerste instantie omdat het mij waarschijnlijk niet zo veel boeit.
Niemand krijgt over het algemeen negatieve reacties. 1 persoon is helemaal verbannen uit haar familie en ze praten er ook negatief over (ik ken de familie ook) maar juist zij is erg gelukkig met haar man.
Al 10 jaar samen word nog niet geaccepteerd.
Dan vraag ik mij af of die mensen zelf geen leven hebben.
Maar die doen het vaker wel om het geld.
Ik ken echt meerdere mensen bedenk ik mij dat de vrouw ouder is dan de man.
Maar had er niet zo bij stil gestaan.
Mijn beste vriendin is 48 jaar en ik ben 30. Zij had een vriend die jonger was dan ik.
Die relatie is kapot gegaan omdat hij een aarshole was. Niet om zijn leeftijd.
Ik ken er meer dan ik bij na had gedacht in eerste instantie omdat het mij waarschijnlijk niet zo veel boeit.
Niemand krijgt over het algemeen negatieve reacties. 1 persoon is helemaal verbannen uit haar familie en ze praten er ook negatief over (ik ken de familie ook) maar juist zij is erg gelukkig met haar man.
Al 10 jaar samen word nog niet geaccepteerd.
Dan vraag ik mij af of die mensen zelf geen leven hebben.
zondag 19 maart 2017 om 22:44
quote:floddertjezoveel schreef op 19 maart 2017 @ 22:16:
[...]
Goeiemorgen! Het is 2017! Ben jij Doornroosje en heb je de afgelopen 100 jaar geslapen?
Edit: ik zie dat de quote weg is. Er stond, als reactie op Lampje met de 7 jaar oudere man, dat de vrouw wél jonger mag zijn.Ja dat heb ik ook gezien
[...]
Goeiemorgen! Het is 2017! Ben jij Doornroosje en heb je de afgelopen 100 jaar geslapen?
Edit: ik zie dat de quote weg is. Er stond, als reactie op Lampje met de 7 jaar oudere man, dat de vrouw wél jonger mag zijn.Ja dat heb ik ook gezien
zondag 19 maart 2017 om 22:47
quote:floddertjezoveel schreef op 19 maart 2017 @ 22:16:
[...]
Edit: ik zie dat de quote weg is. Er stond, als reactie op Lampje met de 7 jaar oudere man, dat de vrouw wél jonger mag zijn.
[...]
Edit: ik zie dat de quote weg is. Er stond, als reactie op Lampje met de 7 jaar oudere man, dat de vrouw wél jonger mag zijn.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 19 maart 2017 om 23:30
Ik vind die dubbele moraal best wel schokkend. Ik las dat laatst ook in het topic van die vrouw die problemen had met haar schoonmoeder omtrent haar leeftijd. Er waren toch een aantal moeders die een probleem zouden hebben als hun zoon thuis zou komen met een vrouw die een paar jaar ouder was. Je zou toch denken dat de maatschappij zo langzamerhand iets verder zou zijn.
maandag 20 maart 2017 om 03:48
Wat zou het zijn als hij 29 of 30 was?
Is hij dan "te oud"?
Ik vind 4 à 5 jaar niet echt schokkend op deze leeftijd.
Zeker niet als je elkaar dus jonger en ouder schat.
Laten zeuren dus die omgeving en zelf ontdekken of het tussen jullie werkt.
Bijkomend voordeel voor later-in-de-verre-toekomst: Mannen worden statistisch minder oud dan vrouwen.
Jullie sterven dus statistisch gezien ongeveer gelijk.
Is hij dan "te oud"?
Ik vind 4 à 5 jaar niet echt schokkend op deze leeftijd.
Zeker niet als je elkaar dus jonger en ouder schat.
Laten zeuren dus die omgeving en zelf ontdekken of het tussen jullie werkt.
Bijkomend voordeel voor later-in-de-verre-toekomst: Mannen worden statistisch minder oud dan vrouwen.
Jullie sterven dus statistisch gezien ongeveer gelijk.
maandag 20 maart 2017 om 06:29
maandag 20 maart 2017 om 07:30
quote:Eleonora-1 schreef op 19 maart 2017 @ 22:05:
Wat klets je nou?
Jonge vrouwen met oudere mannen is meer geaccepteerd dan andersom.
En dan is twintig jaar ineens geen enkel probleem.
Maar vrouwen die jonge mannen versieren dat is onsmakelijk.
Misschien in jouw wereld.
In mijn omgeving vinden ze een kerel van 40 die met een vrouw van 20 aankomt ook vreemd.
Op stap met je dochter en dat soort opmerkingen.
En als die man een beetje goede baan heeft hoort hij de opmerking: Ze zit voor het geld bij je.
Mijn ex heeft een 20 jaar oudere man, nou ik zal niet herhalen wat ze er over hoort pffffffffffff dan kan VIVA extra ruimte op de server vrijmaken.
Wat klets je nou?
Jonge vrouwen met oudere mannen is meer geaccepteerd dan andersom.
En dan is twintig jaar ineens geen enkel probleem.
Maar vrouwen die jonge mannen versieren dat is onsmakelijk.
Misschien in jouw wereld.
In mijn omgeving vinden ze een kerel van 40 die met een vrouw van 20 aankomt ook vreemd.
Op stap met je dochter en dat soort opmerkingen.
En als die man een beetje goede baan heeft hoort hij de opmerking: Ze zit voor het geld bij je.
Mijn ex heeft een 20 jaar oudere man, nou ik zal niet herhalen wat ze er over hoort pffffffffffff dan kan VIVA extra ruimte op de server vrijmaken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.