Jongere vriend

19-03-2017 15:11 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sindskort een nieuwe relatie. Ik ben supergelukkig met hem en hou ook ontzettend veel van hem, maar er is een ding wat me een beetje dwarszit, en dat is het leeftijdsverschil van 5 jaar...

Ik ben nu 24, word in augustus 25, en hij is afgelopen week 20 geworden. Verschil van 4,5 jaar dus om precies te zijn. Toen ik hem net leerde kennen (eind november) wist ik niet dat hij zoveel jonger was. Hij ziet er serieus ouder uit, ik schatte hem rond 25 ongeveer. En het grappige is, hij wist van mij ook niet dat ik 24 was, hij dacht dat ik rond zijn leeftijd was. Toen we achter elkaars leeftijden kwamen waren we allebei even geschokkeerd, en dan vooral ik. Hij zei dat hij het het absoluut niet erg vindt dat ik ouder ben en dat 5 jaar niet eens heel veel verschil is. Hij zegt zelfs regelmatig dat we uit dezelfde fase komen dus met ongeveer dezelfde dingen zijn opgegroeid (ik ben van 1992 hij van 1997). Maar toch voelt het soms ongemakkelijk. Ik krijg de laatste tijd ook regelmatig opmerkingen van vriendinnen als 'je bent toch geen oppas' of 'val je nu al op jongere mannen' enz enz. Ging in het begin natuurlijk de ene oor in andere weer uit maar als je het regelmatig te horen krijgt begin ik toch aan mezelf te twijfelen. Eentje zei zelfs 'op een gegeven moment gaat hij je te oud vinden en zoekt ie naar een jongere'. Pffff word zo ziek van dat soort reacties, of hebben ze vewoon gelijk? Doe ik echt iets verkeerds? Is dat nou zo raar, een 5 jaar jongere man?
quote:Oudblond schreef op 19 maart 2017 @ 15:41:

[...]

Hier was mijn vriend ook 20 toen ik hem ontmoette en ik 25. We hebben toen wat gerommeld, niet echt een relatie, en ik heb er op een gegeven moment een punt achter gezet omdat ik twijfelde en vond dat hij eerst nog wat meer ervaring op moest doen. We bleven elkaar echter tegenkomen, ik kreeg hem niet uit mijn hoofd, hij mij niet, een jaar later raakte het echt "aan" en we zijn nu 47 resp. 52, met een zoon van bijna 16 inmiddels, dus het kan best goedgaan
Nothing happens for a reason
Laat je vriendinnen maar lullen! Ze zijn gewoon jaloers omdat jullie het leuk hebben en niet omdat hij jonger is.

Zelf heb ik (man) meerdere keren een vriendin gehad die ouder was dan ik. En ja, ook die leeftijdsverschillen en ook in dezelfde leeftijdsfase. (ik 21, zij 27 en later: ik 28, zij 33). Niets aan de hand. Dat het uit is gegaan heeft meerdere oorzaken gehad, maar leeftijd is er nooit eentje van geweest.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
klein leeftijd verschil dat is toch niet erg.
quote:Ksenija schreef op 19 maart 2017 @ 15:32:

5 jaar kan misschien nog net, maar is ook toch anders dan 2-3 jaar. Vanaf 5 vind ik het te aanwezig en opvallend. Voor mij ook een reden om de relatie niet aan te gaan.

Zoiets dacht ik ooit ook.

Tot de liefde toesloeg.

Geen last van een groter leeftijdsverschil dan vijf jaar hoor, hangt van degene af met wie de relatie wordt aangegaan.
Mijn vriend is 11 jaar jonger en wonen al bijna 6 jaar samen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik meld me ook TO, ik ben ongeveer 5 jaar ouder dan mijn man. We zijn al tig jaar samen en hebben 3 kinderen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Nou ik vind 5 jaar verschil niet schrikbarend. Mijn partner is vijf jaar ouder dan ik ben. Jullie zijn meerderjarig, en jullie zijn hartstikke gek op elkaar. Van die rare opmerkingen van je vriendinnen niks aan trekken.(mischien zijn ze wel jaloers.) En garantie voor altijd samen zijn heeft niemand, heeft niks met leeftijdsverschil verschil te maken. Geniet van je fijne relatie.
quote:SaveAngie schreef op 19 maart 2017 @ 16:26:

Ik meld me ook TO, ik ben ongeveer 5 jaar ouder dan mijn man. We zijn al tig jaar samen en hebben 3 kinderen.

Wij hebben 2 katten samen

En een zoon van vorig relatie.
Prrrr, mauw miawwwww.
Dat klinkt als mijn vriend en ik toen we elkaar leerden kennen. Zelfde leeftijd, zelfde leeftijdsverschil. We zijn nu 10 jaar verder en hebben een dochter en zijn verloofd.

We hebben wel eens last gehad van het leeftijdsverschil. Toen hij nog studeerde en ik al een tijd werkte was ik er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee dat hij nooit geld had en zijn huis een vieze kamer in een studentenhuis was. En ik had al wel eerder kinderen gewild, maar hij nog niet. Bij beide speelde het leeftijdsverschil een rol. Maar dit had beiden ook voor kunnen komen met iemand van 5 jaar ouder.
quote:creativeguy schreef op 19 maart 2017 @ 15:38:

[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan ?

Algemeen bekend.

http://www.demorgen.be/li ... e-date-mag-zijn-bab1efeb/
O ja bij ons ben ik ook ruim 4 jaar jonger dan vriendin. En we zijn al 10 jaar samen. Weliswaar een stuk.ouder maar toch.
quote:Jane-Ice schreef op 19 maart 2017 @ 16:30:

[...]

Wij hebben 2 katten samen

En een zoon van vorig relatie.Ook gij Jane?
Valt me op dat blijkbaar een aantal vast Stammers ouder zijn dan hun partner. Die houden ons jong en vandaar dat we nog bijna dagelijks in de kroeg hangen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 19 maart 2017 @ 16:32:

Dat klinkt als mijn vriend en ik toen we elkaar leerden kennen. Zelfde leeftijd, zelfde leeftijdsverschil. We zijn nu 10 jaar verder en hebben een dochter en zijn verloofd.

We hebben wel eens last gehad van het leeftijdsverschil. Toen hij nog studeerde en ik al een tijd werkte was ik er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee dat hij nooit geld had en zijn huis een vieze kamer in een studentenhuis was. En ik had al wel eerder kinderen gewild, maar hij nog niet. Bij beide speelde het leeftijdsverschil een rol. Maar dit had beiden ook voor kunnen komen met iemand van 5 jaar ouder.

Dat eerste is tijdelijk.

Het laatste is geven en nemen en overleggen. Herken het, vriendin wilde graag kinderen. Van mij had het nog paar jaar mogen wachten, maar dan was ze 40 geweest als de eerste er was. Geen strak plan dus.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Kinase3000 schreef op 19 maart 2017 @ 16:37:

[...]

Algemeen bekend.

http://www.demorgen.be/li ... e-date-mag-zijn-bab1efeb/

Quote van die site:

Hoe oud moet een vrouw zijn opdat een man ermee kan daten? Wie zich over die vraag het hoofd breekt, kan zich beroepen op de 'Standard Creepiness Rule'. Deze onwetenschappelijk regel werd bedacht door de website xckd.com.

Mjah....

'Gewoon doen waar je je goed bij voelt als je beiden volwassen bent' zeg ik.

Onwetenschappelijk ook trouwens.
Dat leeftijdverschil valt wel mee toch?

Ik zou me daar niet druk om maken..
quote:Oudblond schreef op 19 maart 2017 @ 16:56:

Valt me op dat blijkbaar een aantal vast Stammers ouder zijn dan hun partner. Die houden ons jong en vandaar dat we nog bijna dagelijks in de kroeg hangen!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 maart 2017 @ 16:07:

[...]

Zoiets dacht ik ooit ook.

Tot de liefde toesloeg.

Geen last van een groter leeftijdsverschil dan vijf jaar hoor, hangt van degene af met wie de relatie wordt aangegaan.

Bij mij kan die niet toeslaan, want ik zou er niet eens aan beginnen. Ik laat me niet leiden door verliefdheid, gebruik mijn gezonde verstand.

Ik heb er zelf ervaring mee en geen spijt van de keuze gehad.

Jouw geval vind ik wel erg extreem en niet gezond, maar dat terzijde. Iemand die je kind kan zijn is wel het uiterste en niet te vergelijken met TO.

Nogmaals het valt mee, maar ik snap de reacties van mensen om je heen wel.
quote:Hightower schreef op 19 maart 2017 @ 16:58:

[...]

Dat eerste is tijdelijk.

Het laatste is geven en nemen en overleggen. Herken het, vriendin wilde graag kinderen. Van mij had het nog paar jaar mogen wachten, maar dan was ze 40 geweest als de eerste er was. Geen strak plan dus.Dit is bij ons ook nog wel even een dingetje geweest. Uiteindelijk hebben we zoon gekregen toen ik 36 was en vriend 31. Hij had liever ook nog een paar jaar gewacht, maar dat was gewoon niet zo handig. Wat dat betreft is het wel anders als je allebei even oud bent of de vrouw jonger dan de man. Maar goed, we zijn eruit gekomen.
Nothing happens for a reason
20 en 24, ik zie het probleem niet?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:Ksenija schreef op 19 maart 2017 @ 17:19:

[...]

Bij mij kan die niet toeslaan, want ik zou er niet eens aan beginnen. Ik laat me niet leiden door verliefdheid, gebruik mijn gezonde verstand.

Jouw geval vind ik wel erg extreem en niet gezond, maar dat terzijde. Iemand die je kind kan zijn is wel het uiterste en niet te vergelijken met TO.

Nogmaals het valt mee, maar ik snap de reacties van mensen om je heen wel.Dit inderdaad een vent die qua leeftijd beter bij mijn dochter past dan bij mij daar zou ik niet aan beginnen maar een paar jaar jonger dan ik.. mwah waarom niet..
quote:Eleonora-1 schreef op 19 maart 2017 @ 16:59:

[...]

Quote van die site:

Hoe oud moet een vrouw zijn opdat een man ermee kan daten? Wie zich over die vraag het hoofd breekt, kan zich beroepen op de 'Standard Creepiness Rule'. Deze onwetenschappelijk regel werd bedacht door de website xckd.com.

Mjah....

'Gewoon doen waar je je goed bij voelt als je beiden volwassen bent' zeg ik.

Onwetenschappelijk ook trouwens.

Verzonnen door de xckd.com? Dat lijkt mij iets te veel eer. Wij gebruikten die regel al voordat het internet bestond.

Je mocht hem wel schenden maar dan moest je zogezegd je pedopas bij je hebben.
quote:Ksenija schreef op 19 maart 2017 @ 17:19:

[...]

Nogmaals het valt mee, maar ik snap de reacties van mensen om je heen wel.

Doe normaal, de man is bijna dertig.

Om mij heen reageert er niemand negatief.

Dus waar heb je het over.
Wat Eleonora zegt. Wat een kortzichtigheid en kwetsende kul wordt hier neergezet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven