Jongere vriend

19-03-2017 15:11 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sindskort een nieuwe relatie. Ik ben supergelukkig met hem en hou ook ontzettend veel van hem, maar er is een ding wat me een beetje dwarszit, en dat is het leeftijdsverschil van 5 jaar...

Ik ben nu 24, word in augustus 25, en hij is afgelopen week 20 geworden. Verschil van 4,5 jaar dus om precies te zijn. Toen ik hem net leerde kennen (eind november) wist ik niet dat hij zoveel jonger was. Hij ziet er serieus ouder uit, ik schatte hem rond 25 ongeveer. En het grappige is, hij wist van mij ook niet dat ik 24 was, hij dacht dat ik rond zijn leeftijd was. Toen we achter elkaars leeftijden kwamen waren we allebei even geschokkeerd, en dan vooral ik. Hij zei dat hij het het absoluut niet erg vindt dat ik ouder ben en dat 5 jaar niet eens heel veel verschil is. Hij zegt zelfs regelmatig dat we uit dezelfde fase komen dus met ongeveer dezelfde dingen zijn opgegroeid (ik ben van 1992 hij van 1997). Maar toch voelt het soms ongemakkelijk. Ik krijg de laatste tijd ook regelmatig opmerkingen van vriendinnen als 'je bent toch geen oppas' of 'val je nu al op jongere mannen' enz enz. Ging in het begin natuurlijk de ene oor in andere weer uit maar als je het regelmatig te horen krijgt begin ik toch aan mezelf te twijfelen. Eentje zei zelfs 'op een gegeven moment gaat hij je te oud vinden en zoekt ie naar een jongere'. Pffff word zo ziek van dat soort reacties, of hebben ze vewoon gelijk? Doe ik echt iets verkeerds? Is dat nou zo raar, een 5 jaar jongere man?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het over jongere partners uit Gambia/Thailand hebt, is er wel meer ongelijkheid dan alleen de leeftijd. Maar die paar jaar verschil van TO..wat stelt dat nou voor? En al was het 20 jaar verschil, zolang het niet voor geld of een verblijfsvergunning is..prima toch? De eventuele nadelen lossen ze zelf wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven