
smakeloze reclamespot
dinsdag 27 januari 2009 om 10:32
Iedere keer als ik het reclamespotje van een autoverzekering langs zie komen erger ik me. Het is een filmpje met mensen die uit flatgebouwen springen.
Ik kan dat spotje niet zien zonder aan 9/11 te denken, toen wanhopige mensen uit de Twin Towers hun dood tegemoet sprongen.
In mijn ogen kan dit reclamespotje echt niet.
Zijn er reclames waar jullie je aan ergeren ?
Ik kan dat spotje niet zien zonder aan 9/11 te denken, toen wanhopige mensen uit de Twin Towers hun dood tegemoet sprongen.
In mijn ogen kan dit reclamespotje echt niet.
Zijn er reclames waar jullie je aan ergeren ?

dinsdag 27 januari 2009 om 11:44

dinsdag 27 januari 2009 om 11:44
quote:Schravelvot schreef op 27 januari 2009 @ 11:36:
Ik krijg altijd de kriebels van de consument&veiligheid commercial, over de valwijzer
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).
Het is een heel bewuste keus geweest, want er wordt aan het eind van het sportje ook gerefereerd aan het vallende jongetje van de 52e etage van een flatgebouw. Het verhaal achter het liedje is echt gebeurd; het zoontje van Clapton is op 4 jarige leeftijd uit het raam van een hotel op de 52e etage gevallen.
Ik vind het smakeloos en krijg er elke keer weer tranen van in mijn ogen. Ik vraag me af of ze Clapton toestemming hebben gevraagd hiervoor; als het mijn liedje en mijn levensverhaal zouden zijn dan had ik dat nl niet op prijs gesteld. Of je de val had kunnen voorkomen is nl 1 verhaal, het feit dat het nu eenmaal gebeurd is en dat het niet meer terug te draaien is is verhaal 2 , maar om dan in een spotje te suggereren dat het door beter uitkijken voorkomen had kunnen worden (en dus indirect met de vinger wijzen naar het gezin dat het niet heeft kunnen voorkomen) is verhaal nummer 3. Heel naar....alsof er een schuldige is.
Ik krijg altijd de kriebels van de consument&veiligheid commercial, over de valwijzer
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).
Het is een heel bewuste keus geweest, want er wordt aan het eind van het sportje ook gerefereerd aan het vallende jongetje van de 52e etage van een flatgebouw. Het verhaal achter het liedje is echt gebeurd; het zoontje van Clapton is op 4 jarige leeftijd uit het raam van een hotel op de 52e etage gevallen.
Ik vind het smakeloos en krijg er elke keer weer tranen van in mijn ogen. Ik vraag me af of ze Clapton toestemming hebben gevraagd hiervoor; als het mijn liedje en mijn levensverhaal zouden zijn dan had ik dat nl niet op prijs gesteld. Of je de val had kunnen voorkomen is nl 1 verhaal, het feit dat het nu eenmaal gebeurd is en dat het niet meer terug te draaien is is verhaal 2 , maar om dan in een spotje te suggereren dat het door beter uitkijken voorkomen had kunnen worden (en dus indirect met de vinger wijzen naar het gezin dat het niet heeft kunnen voorkomen) is verhaal nummer 3. Heel naar....alsof er een schuldige is.

dinsdag 27 januari 2009 om 11:45
quote:Schravelvot schreef op 27 januari 2009 @ 11:36:
Ik krijg altijd de kriebels van de consument&veiligheid commercial, over de valwijzer
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).Misschien heeft hij er wel toestemming voor gegeven. Zijn zoontje inderdaad overleden door val uit het raam.
Ik krijg altijd de kriebels van de consument&veiligheid commercial, over de valwijzer
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).Misschien heeft hij er wel toestemming voor gegeven. Zijn zoontje inderdaad overleden door val uit het raam.
dinsdag 27 januari 2009 om 11:46
quote:Schravelvot schreef op 27 januari 2009 @ 11:36:
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).
Het is wel een hele goede reclame, want het gebeurd echt, al die ongelukken. En hij heeft echt zijn zoontje verloren, omdat ie van de 53e verdieping van een flatgebouw is gevallen.
Verder heb ik alleen een hekel aan leenreclames, voor de rest ergert geen enkele reclame mij. Vind reclames zelfs wel leuk om naar te kijken.
Zou die muziek (Clapton-Tears in heaven) een bewuste of ongelukkige keuze zijn? Ik krijg er een naar gevoel van door het verhaal dat achter het nummer (schijnt te) zit(ten).
Het is wel een hele goede reclame, want het gebeurd echt, al die ongelukken. En hij heeft echt zijn zoontje verloren, omdat ie van de 53e verdieping van een flatgebouw is gevallen.
Verder heb ik alleen een hekel aan leenreclames, voor de rest ergert geen enkele reclame mij. Vind reclames zelfs wel leuk om naar te kijken.
dinsdag 27 januari 2009 om 11:46
Ik vind het helemaal niet walgelijk! Die man heeft waarschijnlijk zijn medewerking verleent als bijdrage bij het voorkomen van dat soort verschrikkelijke ongelukken. Het grijpt aan...nou laat dat nou net de bedoeling zijn! Als er een kinderleven door gered wordt, dan mag het wat mij betreft zoveel aangrijpen als maar kan.
dinsdag 27 januari 2009 om 11:47
Die van dat homeopatische geneesmiddel tegen griep, wat onuitspreekbaar is en dan zo'n hyperdepierpertje het wel precies kan uitspreken "Ossielookoksinum"...
Wordt nu niet meer uitgezonden, maar er was er zo eentje van Bepanthen Cooling Spray bij brandwonden: "Slimme moeders gebruiken bepanthen cooling spray." Want slimme vaders laten hun kind lekker met een brandwond lopen?
Wordt nu niet meer uitgezonden, maar er was er zo eentje van Bepanthen Cooling Spray bij brandwonden: "Slimme moeders gebruiken bepanthen cooling spray." Want slimme vaders laten hun kind lekker met een brandwond lopen?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

dinsdag 27 januari 2009 om 11:47
Oh mosterd. Ik zie dat hij het nummer gegeven heeft aan de campagne. Dat maakt mijn verhaal overbodig. Mijn meing echter blijft hetzelfde; het lijkt alsof hij schuldig zou zijn en dat vind ik erg kwetsend en confronterend.
Ik denk overigens niet dat hij er een hoop geld voor heeft gekregen Zoebie, hij is al lang en breed binnen en als je dan daar een slaatje uit wilt slaan ... nee. Ik denk het niet. Ik denk dat hij het belangeloos gedaan heeft eigenlijk.
Ik denk overigens niet dat hij er een hoop geld voor heeft gekregen Zoebie, hij is al lang en breed binnen en als je dan daar een slaatje uit wilt slaan ... nee. Ik denk het niet. Ik denk dat hij het belangeloos gedaan heeft eigenlijk.
dinsdag 27 januari 2009 om 11:47
quote:RosieRo schreef op 27 januari 2009 @ 11:40:
[...]
hij heeft bewust dat nummer aan die campagne gegeven ivm zijn eigen kind. Die is uit een raam doodgevallen.
Ow dat wist ik dus niet.. Gats zeg, ik vond hem al luguber genoeg zo.
Maar bedankt voor de uitleg
Aanvulling: ik kende het precieze verhaal niet eens, ik wist alleen dat het over zijn overleden zoontje ging.
[...]
hij heeft bewust dat nummer aan die campagne gegeven ivm zijn eigen kind. Die is uit een raam doodgevallen.
Ow dat wist ik dus niet.. Gats zeg, ik vond hem al luguber genoeg zo.
Maar bedankt voor de uitleg
Aanvulling: ik kende het precieze verhaal niet eens, ik wist alleen dat het over zijn overleden zoontje ging.
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 27-01-2009 11:51
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 27 januari 2009 om 11:53
quote:Zoebie schreef op 27 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Echt waar!!!!! Nou ja dat is helemaal verschrikkelijk. Hij zal er dan wel een hoop geld voor hebben gekregen. Walgelijk.Nou, das toch juist goed? Het is geschreven voor zijn eigen dode kind, en nu gebruikt hij het voor een preventie-campagne. Zie echt niet in waarom dat walgelijk is.
[...]
Echt waar!!!!! Nou ja dat is helemaal verschrikkelijk. Hij zal er dan wel een hoop geld voor hebben gekregen. Walgelijk.Nou, das toch juist goed? Het is geschreven voor zijn eigen dode kind, en nu gebruikt hij het voor een preventie-campagne. Zie echt niet in waarom dat walgelijk is.
dinsdag 27 januari 2009 om 11:58
http://www.veiligheid.nl/...D33BE1883C1257539002F6D90
hiero, het verhaal van het hoe en waarom van de campagne.
enneh, uiteraard wordt een liedje nooit zonder toestemming gebruikt in een campagne!
Reagan heeft het weleens gedaan met Springsteen, en McCain met Garth Brooks. Kregen lelijk het deksel op de neus: publieke afkeuring door deze artiesten.
hiero, het verhaal van het hoe en waarom van de campagne.
enneh, uiteraard wordt een liedje nooit zonder toestemming gebruikt in een campagne!
Reagan heeft het weleens gedaan met Springsteen, en McCain met Garth Brooks. Kregen lelijk het deksel op de neus: publieke afkeuring door deze artiesten.
dinsdag 27 januari 2009 om 12:01
Ik erger me op het moment wezenloos aan de billboards/tijdschriftadvertenties van Lufthansa. Zie je een stel met een digitale camera en daaronder staan de zinnen: 'Leg de mooiste steden vast. Voor dat ene speciale moment.'
Wélk ene speciale moment!? En waarom zou je in godesnaam allerlei reizen gaan maken als het maar voor één moment in je hele leven is, mag je er niet nu van genieten ofzo? Ik snap 'm echt helemáál niet
Wélk ene speciale moment!? En waarom zou je in godesnaam allerlei reizen gaan maken als het maar voor één moment in je hele leven is, mag je er niet nu van genieten ofzo? Ik snap 'm echt helemáál niet
dinsdag 27 januari 2009 om 12:05
Fijn dat velen het met mij eens zijn over die uit die flat springende mensen. Niet alleen qua vergelijking met 9/11, maar ook kwetsend als je een dierbare door zelfmoord verloren hebt. Ik vind dat het geen pas geeft dat een commercieel produkt deze associaties oproept.
Ik overweeg serieus om een klacht in te dienen bij de reclamecodecommissie.
Even een wat luchtiger toon:
Wat ik ook irritant vindt zijn die vrouwen waarvan er eentje opschept over hun kind dat een pianorecital geeft en een ander die een belangrijke hockeywedstrijd speelt. De derde antwoordt dan "en mijn kinderen genieten vanavond van het eten". Vind ik zó flauw.....laat je toch niet zo kennen en doe net of je meeleeft met die andere moeders.
Ook erg:
Alle DSB-bank lenenreclames vind ik erg, maar die blonde man bij die scooter in dat grijze pak met dat roze overhemd spant de kroon. Die arrogante tóón van die vent....
Ik overweeg serieus om een klacht in te dienen bij de reclamecodecommissie.
Even een wat luchtiger toon:
Wat ik ook irritant vindt zijn die vrouwen waarvan er eentje opschept over hun kind dat een pianorecital geeft en een ander die een belangrijke hockeywedstrijd speelt. De derde antwoordt dan "en mijn kinderen genieten vanavond van het eten". Vind ik zó flauw.....laat je toch niet zo kennen en doe net of je meeleeft met die andere moeders.
Ook erg:
Alle DSB-bank lenenreclames vind ik erg, maar die blonde man bij die scooter in dat grijze pak met dat roze overhemd spant de kroon. Die arrogante tóón van die vent....

dinsdag 27 januari 2009 om 12:10
dinsdag 27 januari 2009 om 12:12
ik vind ze allemaal zwaar irritant. vooral ook als je nog maar net 5 minuten een serie zit te kijken en vervolgens 6 minuten naar reclame kan kijken.
vrouwen moeten altijd de achterlijke reclames doen zoals je druk maken over vlekken, afwas, niet kunnen schijten, maagpijn, etc.
de mannen hebben de stoere, slimme en grappige reclames.
die nieuwe reclame over de gratis bakjes bij de supermarkt vind ik zo irritant dat ik gelijk weg zap.
Ook kan ik mij niet voorstellen als ik bij vrienden op bezoek kom, en ze laten vol trots hun nieuwe auto/keuken/meubels zien dat ze erachteraan zeggen met een grote glimlach 'dankzij een lening!'
vrouwen moeten altijd de achterlijke reclames doen zoals je druk maken over vlekken, afwas, niet kunnen schijten, maagpijn, etc.
de mannen hebben de stoere, slimme en grappige reclames.
die nieuwe reclame over de gratis bakjes bij de supermarkt vind ik zo irritant dat ik gelijk weg zap.
Ook kan ik mij niet voorstellen als ik bij vrienden op bezoek kom, en ze laten vol trots hun nieuwe auto/keuken/meubels zien dat ze erachteraan zeggen met een grote glimlach 'dankzij een lening!'
dinsdag 27 januari 2009 om 12:13
Wat ik juist weer wél een hele leuke reclame vond (maar die menigeen uitkotste) was die van de LOI met Merel en Wouter.
Juist omdat ie zo walgelijk is, met die mega foute Merel en Wouter en dat zoontje van ze. Hoe ze het ook uitspreken, heerlijk! Dat bekakte toontje...
En ergernis reclame: die nieuwe van Tele 2. Waarin ze zouden uitleggen wat nu daadwerkelijk de boodschap was achter het 'cheap' van Tele 2. Nou, dat hele spotje is zo godsallemachtig slecht ingesproken, dat ik me vreselijk in moet spannen om maar te verstaan wat ze zeggen. En dan heb je bij mij gelijk al verloren. Laat maar dan...aan de ene kant zogenaamd interessant willen doen, terwijl aan de andere kant de boodschap amper over komt...
Juist omdat ie zo walgelijk is, met die mega foute Merel en Wouter en dat zoontje van ze. Hoe ze het ook uitspreken, heerlijk! Dat bekakte toontje...
En ergernis reclame: die nieuwe van Tele 2. Waarin ze zouden uitleggen wat nu daadwerkelijk de boodschap was achter het 'cheap' van Tele 2. Nou, dat hele spotje is zo godsallemachtig slecht ingesproken, dat ik me vreselijk in moet spannen om maar te verstaan wat ze zeggen. En dan heb je bij mij gelijk al verloren. Laat maar dan...aan de ene kant zogenaamd interessant willen doen, terwijl aan de andere kant de boodschap amper over komt...
dinsdag 27 januari 2009 om 12:14
die van de always: Have a happy period!
Ik maak dat zelf wel uit, en als ik dan lekker chaggie op de bank wil hangen, is dat mijn zaak. Echt een zeikerige reclame!!
En uiteraard alle wasmiddelen reclames (vooral die van de zwarte kleding bij bekende nederlanders)!
Daarbij opgeteld dan de reclames van lenen, hypotheken, banken en dergelijke troep.
En inderdaad die van dat achterlijke mens op die tractor van super de boer. Daar word ik bijna agressief van!
Groetjes MDF
Ps. Wel kijk ik die van de AH (die zijn vaak wel echt leuk) en van Centraal Beheer (hilarisch!!)
Ik maak dat zelf wel uit, en als ik dan lekker chaggie op de bank wil hangen, is dat mijn zaak. Echt een zeikerige reclame!!
En uiteraard alle wasmiddelen reclames (vooral die van de zwarte kleding bij bekende nederlanders)!
Daarbij opgeteld dan de reclames van lenen, hypotheken, banken en dergelijke troep.
En inderdaad die van dat achterlijke mens op die tractor van super de boer. Daar word ik bijna agressief van!
Groetjes MDF
Ps. Wel kijk ik die van de AH (die zijn vaak wel echt leuk) en van Centraal Beheer (hilarisch!!)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
dinsdag 27 januari 2009 om 12:17
Er is ook zo'n irritante reclame op de radio waarin een vrouw aan een man vraagt of hij weet wat Memisa Cordaid is. Dan legt ze het aan 'm uit, en zegt ze daarna 'hmm, ik hoop dat hij het snapt'.
Hoezo? Waarom zou die man dat niet snappen? Heeft ze eerst een intelligentietest gedaan en geconcludeerd dat zijn IQ vergelijkbaar is met een banaan ofzo?!
Hoezo? Waarom zou die man dat niet snappen? Heeft ze eerst een intelligentietest gedaan en geconcludeerd dat zijn IQ vergelijkbaar is met een banaan ofzo?!
Peas on earth!
dinsdag 27 januari 2009 om 12:23
Inderdaad eneco groen vast. En dat hoofd van die mollige vrouw met dat kindje zie je 1 minuut later weer terug bij de reclame van c1000 alles voor 1 euro...Ik moet dan wel weer lachen om die sullige mannen op kantoor die de theezakjes tegen het plafond gooien. Maar die kop van haar als ze door die winkel loopt en haar man als chauffeur behandeld.. :puke:
dinsdag 27 januari 2009 om 12:26
Alle leen-reclames, die van coca cola 'The Break up' :puke:
Die van Heineken vind ik dan wel weer goed...
En nog even over die reclame van consument & veiligheid...
QUOTE:het lijkt alsof hij schuldig zou zijn en dat vind ik erg kwetsend en confronterend.
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Consument & Veiligheid bedoelt de reclame echt niet om met een vingertje naar iemand te wijzen. Dit soort dingen gebeuren helaas nog veel te vaak en het is altijd goed om mensen er weer bewust van te laten maken...
Die van Heineken vind ik dan wel weer goed...
En nog even over die reclame van consument & veiligheid...
QUOTE:het lijkt alsof hij schuldig zou zijn en dat vind ik erg kwetsend en confronterend.
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Consument & Veiligheid bedoelt de reclame echt niet om met een vingertje naar iemand te wijzen. Dit soort dingen gebeuren helaas nog veel te vaak en het is altijd goed om mensen er weer bewust van te laten maken...
Perfectionisme is niet perfect...
