Moeder dochter contact

20-03-2017 19:22 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic gesloten
Wat vervelend zeg, logisch dat je ermee zit.

Het lijkt erop of ze je ontloopt.

Moeilijk, geen tips. Sterkte
Zo te horen is ze dus ook echt bijna nooit thuis, en heeft dus weinig tijd. Dat is geen excuusje.

Tsja, blijkbaar sta je dan nu even onderaan haar prioriteitenlijst, hoe pijnlijk voor jou ook.

Ik zou regelmatig even bellen, dat is ook een manier om contact te houden. En komt jou telefoontje niet uit, dan vraag je gewoon of ze jou terugbelt als het wel uitkomt. Even vragen hoe het gaat.

Op die manier laat je interesse blijken

Ik schat zo in dat ze, met wat ruimte en het gevoel dat ze altijd welkom is, wel weer vaker gaat komen als haar leven in rustiger vaarwater komt. ????

Mijn ouders lokten me in die tijd ook nog wel eens met een avondje pizza/Chinees/spareribs of iets anders waar ik als student geen geld voor had. Gegeten moet er toch worden.

Ik weet dat moeders van vriendinnen wel eens een middagje kwamen afwassen, of het op een andere manier combineerden.
quote:lotus77 schreef op 20 maart 2017 @ 19:45:

Lieve dochter,

Je bent het je misschien niet bewust, maar we hebben elkaar al een half jaar niet gezien. Ik vind dit te lang worden, want ik zie je graag. Ik mis je ontzettend, meid!

Om te voorkomen dat het nog langer wordt, moeten we misschien verder vooruit plannen. Hou ff een uurtje of twee vrij in het weekend van 6/7 of 12/13 april. Laat maar weten wanneer het je uitkomt. Ik kan me niet voorstellen dat we elkaar nog maandenlang niet gaan zien. Één gaatje kun je in die vier dagen vast wel vinden. Ik neem gebak mee!

Kusjes,

MamAls de dochter de moeder bewust ontwijkt kan ik me voorstellen dat deze brief niet goed gaat vallen. Dochter wordt nu gevraagd te berichten welke datum schikt.
De kans is ook nog aanwezig dat ze je dingen verwijt maar dat ze hier niet over kan praten omdat (a) ze hier zelf nog niet aan toe is (b) ze het idee heeft dat ze hiermee niet bij je terecht kan omdat ze je niet wil kwetsen of dat ze het gevoel heeft dat je kritiek niet accepteert

Ik zou die brief ook niet sturen, te opdringerig als het al niet lekker loopt

Het zou anders zijn als je gewoon drukke dochter hebt die soms haar moeder even vergeet maar dit klinkt alsof er meer achter zit

Sterkte iig. Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig is voor je
Wanneer ik dit lees is er veel meer aan de hand hier.

Ik heb een (nog bij mij wonende) dochter die nog een paar jaar ouder is als de jouwe, die absoluut geen contact meer wil met haar moeder. Zij geeft ook aan, wanneer er maar even contact is dan is er ook meteen weer ruzie, dan maar geen contact.

Mijn dochter is op haar 15e bij mij komen wonen omdat haar moeder haar op geen enkele wijze een eigen mening gunde en eigen keuzes wilde laten maken.

Onlangs heeft ook haar 2-ling zus het contact verbroken omdat moeders van mening was dat ze kon bepalen welke partner wel en niet goed voor haar is en het liefst haar partner (waar ze mee samen woont) het huis uit had gezet, ze heeft die partner ook ernstig beledigd..

Mijn kinderen hebben wel regelmatig contact met oom/tante/nichtjes van moeders kant, dit enorm tegen het zere been van moeders.

Ik heb geen idee in hoeverre er bij jullie iets is voorgevallen maar dit soort gedrag van kinderen komt over het algemeen niet uit de lucht vallen.

Overigens, mijn kinderen willen niet eens meer met hun moeder praten over het waarom van het ernstig verstoorde contact want wat ze ook zeggen, ze hebben echt nooit gelijk, dus zelfs hun gevoelens worden door de moeder ontkent.

Sterkte
bitje93 wijzigde dit bericht op 20-03-2017 20:36
Reden: taalfoutjes
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Ik herken het een beetje van mijn jongste, die is een jaartje ouder. Ik probeer soms wat te bedenken, samen ergens heen, dus uit eten ofzo, of een dagje ergens naartoe samen.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Laat het even gaan TO, hoe moeilijk ook. Ze zal haar redenen hebben.

Ik ben ook uit huis gegaan toen ik 16 was, niet omdat het allemaal zo lekker liep. 1,5 jaar nauwelijks contact gehad en nu (20) contact weer aan het opbouwen. Had ze in die 1,5 jaar teveel achter me aan gezeten of spontaan voor de deur gestaan was er nu geen contact meer vrees ik.

Voor mijn moeder leek het ook 'plotseling' en geen contact meer, omdat ze zelf niet in zag dat het niet goed liep. Ondertussen had ik wekelijkse dates met de psycholoog omdat het zo'n zooi was allemaal. Dus als ze je op deze manier ontwijkt, laat het even. Ze zal misschien de tijd en ruimte nodig hebben om dingen uit te vogelen.
Ik denk dat het wel goedkomt hoor, TO. Mijn jongste woonde eerst op een studentenflat waar haar woninkje nogal "rommelig"was en ik denk dat ze bang was voor opmerkingen(haar zus maakte wat opmerkingen), dus voelde ze zich wat ongemakkelijk om iets af te spreken, vermoed ik. Nu ze ergens anders woont, gaat het wat soepeler. Het zijn soms fases. Ze hebben het druk met studie en vrienden, ze willen onafhankelijk zijn en zelfstandig.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Eens met de rest, ze zit niet op je te wachten, maar voelt niet de vrijheid dit te zeggen. Ze zal je wrs niet willen kwetsen, maar je bent op dit moment ook geen prioriteit. Tijdens je studie, op je 17de verhuizen, doe je niet enkel omdat je dat graag wilt. Hoe rot voor jou ook, ik vind het voor haar wellicht nog rotter dat ze niet gewoon thuis kon blijven, studie afmaken etc.

Je lijkt wel wat bozig omdat ze je wel huilend belt, maar de follow up 'vergeet'. Je hebt haar gevraagd het anders te doen, dat doet ze niet (ze levert niet omdat ze niet kan of wil). Dus je kunt hier heel erg tegenaan lopen, je kunt ook aangeven dat je het niet meer wil horen, er zelf niet zo mee zitten of 2 dgn later eens appen hoe het ervoor staat.

Ik denk dat jezelf opdringen geen zin heeft, maar continue op haar schuldgevoel gaan zitten ook niet. App/bel haar om de zoveel tijd, laat los, als er iets is weet ze je (thank god) te vinden. Accepteren dat dit het is.
Laat haar even met rust, hoe meer jij aan haar trekt, destemeer zal ze je ontwijken.

Wacht gewoon eens af totdat zij appt of belt.
Als er verder niks is voorgevallen wat haar gedrag zou kunnen verklaren had ik allang bij haar op de stoep gestaan. Zo ga je toch niet met je moedertje om.
Hoe was jullie contact de eerste 1,5 jaar nadat ze het huis uit ging dan?
quote:MollyHooper schreef op 20 maart 2017 @ 20:20:

[...]

Als de dochter de moeder bewust ontwijkt kan ik me voorstellen dat deze brief niet goed gaat vallen. Dochter wordt nu gevraagd te berichten welke datum schikt.Heb je ook gelijk in. Ik kan alleen heel slecht tegen passief-agressief gedoe dus dan krijg je dit als je dit bij mij flikt. Als je steeds doet alsof je "niet kan" zeg dan maar lekker wanneer het wél uitkomt óf wees eerlijk en schreeuw tegen me. Kan me voorstellen dat het verkeerd gaat vallen natuurlijk, maar dan weet je dat ook weer.
quote:Nina_77 schreef op 20 maart 2017 @ 19:34:

[...]

Nee helaas niet...het kwam voor mij als een complete verrassing

Dan heb ik zo het idee dat jij het héél anders ziet dan zij.

Je gaat echt niet zomaar 12 km verder wonen, dan had je net zo goed thuis kunnen blijven. Er is dus iets meer aan de hand al wil je dat hier niet schrijven.

Vraag haar gewoon eens hoe zij het liefst het contact zou onderhouden. Niet dat JIJ contact wil en op jouw voorwaarden en dingen die jij leuk vind.

Mén je lijkt mijn moeder wel. Wilde echt gewoon weg, het boterde niet al is volgens haar alles altijd prima. Komt ze onaangekondigd op mijn werk langs

echt...

Ze moest ook langzamerhand echt van anderen horen wat ze "fout" deed en doet. En gelukkig heb ik vrienden die haar ook kennen en weten dat het niet aan mij ligt, want dat beweerd ze altijd.

Het is een leuke oma hoor als het niet te vaak is maar een moeder is het nooit geweest. En zo heb ik het ook geaccepteerd.

Als de moeder dochter band er tussen jullie niet is kun je die niet afdwingen. Jij ziet het zoals je het ziet en zij zal met zichzelf moeten uitvechten hoe ze daar mee om wil gaan en hoe ze dat een plek moet geven.

Ik zou toch echt zeggen laat haar gaan. Stuur een fijne dag appje, kaartje en of bloemen op verjaardag maar dring je niet meer op.
quote:lotus77 schreef op 20 maart 2017 @ 19:45:

Lieve dochter,

Je bent het je misschien niet bewust, maar we hebben elkaar al een half jaar niet gezien. Ik vind dit te lang worden, want ik zie je graag. Ik mis je ontzettend, meid!

Om te voorkomen dat het nog langer wordt, moeten we misschien verder vooruit plannen. Hou ff een uurtje of twee vrij in het weekend van 6/7 of 12/13 april. Laat maar weten wanneer het je uitkomt. Ik kan me niet voorstellen dat we elkaar nog maandenlang niet gaan zien. Één gaatje kun je in die vier dagen vast wel vinden. Ik neem gebak mee!

Kusjes,

Mamehm bij mij zou dit heulemaal verkeerd gevallen zijn hoor. Dat ontzettend egoïstische opdringerige.
Ze ontwijkt je, kan of wil niet zeggen waarom, omdat ze je dan onvermijdelijk gaat kwetsen. Ze kan geen mooi weer spelen en zogenaamd leuk met je op stap.

Heb je echt geen enkel idee waar hem bij haar de kneep zit? Hoe lang geleden zijn haar vader en jij uit elkaar?
Waarom rijd je er niet naar toe, ga je in een cafe paar straten verderop zitten en zeg je: ik zit daar en daar, ik zou je graag willen zien, kom ajb dan drinken we wat en ga ik weer. Iets in die trant.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Erg naar voor je. Het lijkt er inderdaad op dat je niet bovenaan haar prioriteiten lijst staat. Als jullie elkaar nu 6 maanden niet gezien hebben, betekent dat ook dat jullie geen kerst samen hebben gevierd? Is dat niet iets waarop jullie normaal samenkomen? Of ook een smoesje?
Ben je zeker dat ze nog wel studeert?

En niet met allerlei rotzooi en shit (drugs en drank bijvoorbeeld) bezig is of verkeerde vrienden heeft?

En misschien net daarom veel centen nodig heeft en dus veel werkt.

Wat ze dus niet aan jou wil laten merken.

Heeft haar vader nog contact met haar?

Ondanks de slechte communicatie misschien daar toch es polsen of hij iets weet?

Mijn moeder kwam overigens wel es eten afzetten.
quote:lolanu schreef op 20 maart 2017 @ 23:08:

Erg naar voor je.

Ik denk dat het voor die dochter minstens zo naar is.

Die is niet voor niets zo jong het huis uit gegaan en doet niet voor niets haar uiterste best om het contact af te houden.

Ik denk dat de dochter ook veel liever een goede dochter/moeder band zou hebben.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Pluisi schreef op 20 maart 2017 @ 21:08:

Laat haar even met rust, hoe meer jij aan haar trekt, destemeer zal ze je ontwijken.

Wacht gewoon eens af totdat zij appt of belt.

Dit heb ik wel 's gedaan. Zelfs 10 weken volgehouden.

Maar dat vond ik wat veel van het goede...bij haar ging geen belletje rinkelen. Nadat we erover praatte kreeg ik allerlei verwijten.

Sindsdien app Ik gewoon weer met regelmaat.

Vaak gaat dit meer over koetjes en kalfjes om het zomaar te zeggen.

Over de vele vragen die ik stel , lijkt ze heen te lezen.
quote:lolanu schreef op 20 maart 2017 @ 23:08:

Erg naar voor je. Het lijkt er inderdaad op dat je niet bovenaan haar prioriteiten lijst staat. Als jullie elkaar nu 6 maanden niet gezien hebben, betekent dat ook dat jullie geen kerst samen hebben gevierd? Is dat niet iets waarop jullie normaal samenkomen? Of ook een smoesje?

Ik heb haar in Juli al gevraagd met Kerstmis te komen , om maar vast de 1ste te zijn.

Toen zei ze..Ja hoor is goed.

Maar helaas heeft ze 2 weken voor Kerstmis gezegd niet te komen.
quote:TinyBel schreef op 20 maart 2017 @ 23:14:

Ben je zeker dat ze nog wel studeert?

En niet met allerlei rotzooi en shit (drugs en drank bijvoorbeeld) bezig is of verkeerde vrienden heeft?

En misschien net daarom veel centen nodig heeft en dus veel werkt.

Wat ze dus niet aan jou wil laten merken.

Heeft haar vader nog contact met haar?

Ondanks de slechte communicatie misschien daar toch es polsen of hij iets weet?

Mijn moeder kwam overigens wel es eten afzetten.

Soms vraag ik mij dit wel s stiekem af , je gaat je de gekste dingen bedenken.

Haar vader , mijn ex woont niet hier in de buurt...nl 200 km hier vandaan.

Ik spreek hem al jaren niet meer..we zijn al 10 jaar uit elkaar.

Bij haar langs gaan heeft geen zin , ze is er haast nooit.
quote:lotus77 schreef op 20 maart 2017 @ 19:47:

[...]

Dan moet ze dat direct zeggen en niet van die vage verhalen ophangen. En wel jankend opbellen als er iets is en dan verder niks meer laten horen verdient ook echt de schoonheidsprijs niet...

Er is zo 'n quote : beter gekwetst door de waarheid, dan getroost door een leugen.

Zei ze maar hoe het zit , wat er is , waarom

Nu blijf ik me maar afvragen waarom dit zo loopt.
quote:Annelleke schreef op 20 maart 2017 @ 19:48:

Ik krijg het gevoel dat het al heel lang niet goed ging tussen jullie en dat het dus best logisch is dat jullie elkaar niet vaak zien.

Waarom is ze uit huis gegaan?

De reden dat ze het huis uit is gegaan is omdat ze haar eigen regels wilde bepalen.

Dat zei ze toen ik later vroeg , waarom ze was gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven