Entertainment alle pijlers

smakeloze reclamespot

27-01-2009 10:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere keer als ik het reclamespotje van een autoverzekering langs zie komen erger ik me. Het is een filmpje met mensen die uit flatgebouwen springen.

Ik kan dat spotje niet zien zonder aan 9/11 te denken, toen wanhopige mensen uit de Twin Towers hun dood tegemoet sprongen.

In mijn ogen kan dit reclamespotje echt niet.



Zijn er reclames waar jullie je aan ergeren ?
Ik ken die 'springreclame' uit de OP niet. Heeft iemand een linkje? Dan kan ik eens een oordeel vormen.



Ik vind die van het schaap (I'm sheep/cheap) juist zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
het zijn dan ook een berg kussens waar ze zogenaamd op landen maar reken maar dat je niet lekker zacht land wanneer je van een hoge flat afspringt bovenop een berg kussens.
Alle reacties Link kopieren
quote:RosieRo schreef op 27 januari 2009 @ 11:58:

http://www.veiligheid.nl/...D33BE1883C1257539002F6D90



hiero, het verhaal van het hoe en waarom van de campagne.

enneh, uiteraard wordt een liedje nooit zonder toestemming gebruikt in een campagne!



Reagan heeft het weleens gedaan met Springsteen, en McCain met Garth Brooks. Kregen lelijk het deksel op de neus: publieke afkeuring door deze artiesten.Oh oke, als het zo is, kijk ik er wel even anders tegenaan. Mmm toch wel dapper om dan zo'n speciaal liedje aan zo'n reclame te geven. Het blijft toch erg persoonlijk. Ik heb veel herinneringen aan dat liedje bij begrafenissen. Door een ongeval 6 jonge mensen overleden en er was toen een dienst voor alle 6 met ook de kisten erbij. Toen werd dit liedje ook gezongen. En dan kijk je er toch anders tegenaan. Iedere keer als ik het hoor krijg ik nog steeds koude rillingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tangerine schreef op 27 januari 2009 @ 12:31:

Ik ken die 'springreclame' uit de OP niet. Heeft iemand een linkje? Dan kan ik eens een oordeel vormen.



Ik vind die van het schaap (I'm sheep/cheap) juist zo leuk!Ik kan 'm ook niet vinden, hoe frustrerend, ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
met die springers vind ik die kussens juist doodeng, ben bang dat kinderen dat gaan uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de 'springreclame' ook echt niet kunnen. Vooral de beelden die op afstand zijn gefilmd lijken erg op de 9/11-beelden. Ik snap werkelijk niet waarom ze hier voor hebben gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jacinta schreef op 27 januari 2009 @ 12:42:

Ik vind de 'springreclame' ook echt niet kunnen. Vooral de beelden die op afstand zijn gefilmd lijken erg op de 9/11-beelden. Ik snap werkelijk niet waarom ze hier voor hebben gekozen.

o, dat snap ik maar al te goed: aandacht!

iedere vorm van opvallen (ook provocatie, irritatie) is goed, en heeft een gunstigb effect op het merk. (okee, behalve Youp/Buckler )

Reclamemakers hebben heel bewust dit op 9/11 laten lijken, genereert buzz! Lactacyd idem.
Alle reacties Link kopieren
Reclame Code Commissie neemt nieuwe commercial Allsecur onder de loep

De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.



Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!
Alle reacties Link kopieren
http://www.allsecur.nl/allsecur/allSecureYouTube.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Toet schreef op 27 januari 2009 @ 12:45:

Reclame Code Commissie neemt nieuwe commercial Allsecur onder de loep

De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.



Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!kijk, dit si dus precies wat ze willen bereiken. Naam weer genoemd, nieuwsmedia pikken het op, voila.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=5oM8EjLdRck
Alle reacties Link kopieren
oh mooosteeeeerd
quote:honnieponnie schreef op 27 januari 2009 @ 11:12:

Mogen radio-commercials ook??



Hoest...hoest.....hoest....hoest.......En het broodje ei...ei...ei...ei dat maar blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
Dit bericht kwam van hun (Allsecur's) eigen site RosieRo, niet van een of andere nieuwssite. Maar misschien staat het daar ook wel ergens hoor...
Dank je wel Toet!

Ik vind 't een beetje rare reclame.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Tang, moest meteen aan die consument&veiligheid reclame denken en aan zelfmoordenaars (niet eens aan 9-11 eigenlijk).
Alle reacties Link kopieren
Sprong in het diepe? Dan hadden ze die mensen ook van een duikplank af kunnen laten springen...zo hoppakee het zwembad in, met kleding aan en al desnoods.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss dubbelfriss schreef op 27 januari 2009 @ 12:14:

die van de always: Have a happy period!

Ik maak dat zelf wel uit, en als ik dan lekker chaggie op de bank wil hangen, is dat mijn zaak. Echt een zeikerige reclame!!





Ik wilde het net schrijven.... have a happy period. Heb je ooit wel is een vrouw horen roepen dat ze zo gelukkig was dat ze weer ongesteld MAG zijn!?

(afgezien van vrouwen die opgelucht zijn dat ze niet zwanger zijn, maar dat is een uitzondering)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:Toet schreef op 27 januari 2009 @ 12:48:

Dit bericht kwam van hun (Allsecur's) eigen site RosieRo, niet van een of andere nieuwssite. Maar misschien staat het daar ook wel ergens hoor...reken er maar op dat de nieuwsmedia dit oppikken. En dat de firma de persberichten er NU juichend uit stuurt.
Alle reacties Link kopieren
jaaahh die Always reclame, erg fout!

Als ik ongesteld ben wil ik in mijn pyama op de bank zitten en mezelf met chocola volproppen en huilen bij elke een beetje emo-film terwijl mijn vriend kopjes thee brengt en mijn rug masseert.

Mannen moeten nu vooral niet gaan denken bij het zien van die reclame dat het allemaal wel meevalt!!;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de Reclamecodecommissie en kreeg binnen een kwartier bericht terug dat ze vele klachten over deze reclame hebben ontvangen en voorlopig geen nieuwe klachten over dit spotje in behandeling nemen.



RosieRo,

Bedankt voor de quote. Had het inmiddels ook gelezen op die site. Misselijk dat ze op deze manier toch publiciteit krijgen !

Als allsecur de klachten inderdaad zo serieus neemt als men beweert, kunnen ze toch meteen stoppen met uitzenden ....
quote:Schravelvot schreef op 27 januari 2009 @ 11:38:

[...]



Ik hoop ooit aangesproken te worden door die kerel (het is groen en het plakt) en dan als antwoord te geven: Kermit de sticker



Maarja ik denk dat dit soort dingen wel in scene gezet wordt



ik ook!

bij ons langs de snelweg staat zo'n groot bord en dan wil ik er wel inklimmen om dat er op te schrijven, maar ja het is echt meters hoog....
Alle reacties Link kopieren
En die reclames voor WC-reinigers. Dan komt er een gore pot in beeld.......... Zo smerig is mijn WC niet eens als ik hem een jaar niet zou schoonmaken.



En die van Heineken is inderdaad onwijs gaaf Star. Hoe die mannen doen!!!! Zo hysterisch. Ik lig altijd in een deuk als die komt.
Alle reacties Link kopieren
O ja in die wc zit: 'onhygienisch vuil'... Hoe komen ze er op!



Die spring reclame vindt ik ook vreselijk. Vooral die vrouw die je langs een raam ziet vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven