Raar onderbuikgevoel......

27-01-2009 13:19 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie raad en advies… Wellicht ben ik veel te achterdochtig en zie ik spoken, misschien ook wel terecht. In het kort de situatie.

Ben gelukkig getrouwd, heb een hartstikke fijn huwelijk. Manlief kwam laatst thuis en vertelde dat hij onderweg prachtige foto’s had gemaakt. Ze waren werkelijk erg mooi, winterlandschappen met besneeuwde bomen e.d. Ik vroeg hem waar hij ze gemaakt had en hij reageerde heel gepikeerd, zei dat dat toch niet uitmaakte, en dat hij het niet precies meer wist. Ik vond het een beetje vreemde reactie, maar heb het laten rusten.

Laatst zag ik in zijn contactpersonen van zijn emailaccount (we hebben twee accounts, maar weten van elkaar de wachtwoorden en dergelijke, zijn heel open in dat soort dingen en mail staat hele dag open) de naam van een onbekende vrouw met een hotmailadres. En geloof me, ik zocht daar echt niks achter, was alleen wel nieuwsgierig en vroeg mijn man dan ook wie dat was. Volgens hem een “mailmaatje” waarin hij in zijn vrijgezelle periode wel eens mee mailde maar ik kon dat adres er wel uitgooien volgens hem want ze hadden al jaren geen contact meer. (Wij zijn nu trouwens 3,5 jaar samen) Prima, niks aan het handje. Toch was ik wel nieuwsgierig naar deze dame (eerlijk is eerlijk) en heb haar eens gegoogled en gehyved. En nu heeft ze inderdaad hyves. Een gesloten profiel, maar wel met een hele mooie achtergrondfoto… Je raadt het al. Precies die foto die mijn man mij enkele weken geleden liet zien.

Weet niet wat ik hiervan moet denken. Misschien maak ik me wel veel te druk. Moet het denk ik maar rechtstreeks vragen…….
Just like Alan Garner
ik denk dat je in je laatste zin precies hebt beschreven wat je zou moeten doen.....
je laatste zin zegt het wel ja.

Vraag het hem. Vind het ook een raar verhaal.
vind het een raar verhaal. Want waarom zou hij die foto laten zien als hij iets achter te houden heeft? Maar waarom doet hij vaag over die foto.

Zei hij dat hij die zelf had gemaakt?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Jeetje wat vervelend voor je.

Idd vragen, das het enige wat je kunt doen.

Stertke en succes!
Het klinkt een beetje raar inderdaad. Hij liegt in ieder geval over één onderdeel van het verhaal want ik kan me niet voorstellen hoe zij aan een foto van hem komt zónder dat ze contact hebben.
quote:Eowynn_ schreef op 27 januari 2009 @ 13:25:

Het klinkt een beetje raar inderdaad. Hij liegt in ieder geval over één onderdeel van het verhaal want ik kan me niet voorstellen hoe zij aan een foto van hem komt zónder dat ze contact hebben.
Vind het helemaal niet raar dat je verder ging zoeken. Kan me voorstellen dat bij zijn verhaal toch een vaag belletje ging rinkelen. En als je ernaar vraagt zie je vanzelf hoe hij reageert: geïrriteerd/ontwijkend of oprecht verbaasd.... Ik ben benieuwd.

Ik heb helaas in een soortgelijke situatie gezeten (ook toevallig iets in de computer tegengekomen) en toen bleek er wel degelijk meer aan de hand. Ik hoop van harte dat dat jou bespaard blijft!!
Geloof mij maar,je kunt altijd terecht op je onderbuik gevoel vertrouwen,die laat je nooit in de steek!

dat wil niet zeggen dat er iets heel ergs aan de hand is,maar wel dat er iets niet klopt,niet klopt met zijn eerlijkheid!!
Kun je haar niet hyven hoe zij aan die prachtige foto is gekomen?

En heb je de mailtjes van haar aan hem gelezen? Mocht hij ze nog hebben bewaard, dan zou ik die eens doorlezen. Eens kijken wat daar in staat.
Erm... raar. Inderdaad.

Kan vanalles betekenen waaronder heel vervelende en foute dingen. Ik zou er naar vragen. Inclusief de opmerking van Eowynn . En de uitleg better be good!
Weet je zeker dat het dezelfde foto is? Foto's van bomen/bossen en dergelijke (in de sneeuw) kunnen natuurlijk heel erg op elkaar lijken, zodat je denkt dat het dezelfde foto is.

Als ik jou was zou ik op dit moment het voordeel van de twijfel aan je man geven. Als het blijft knagen zou ik er met hem over praten.
Het meest praktische, snelst en voor de hand liggend lijkt mij: vragen! Laat hem zien wat je ontdekte toen je haar Hyvespagina opende en vraag hem naar zijn reactie over deze foto.

Doe het z.s.m., want hoe langer je het uitstelt, hoe meer je je in je hoofd haalt en hoe moeilijker je het jezelf allemaal maakt.

Confronteren die hap!
Hmmm, das raar. Zou mij ook niet lekker zitten als dat exáct dezelfde foto is....
Peas on earth!
Pffff nou hier krijg ik ook een onderbuikgevoel van...

Mijn alarmbellen gaan rinkelen!
Maar het is toch raar dat hij vol enthousiasme zijn foto's laat zien en vervolgens gepikeerd raakt als hij moet vertellen waar die foto's zijn gemaakt. Is toch een heel normale vraag. "prachtige foto's lief! Waar heb je die gemaakt?". Of niet?
Ik vind het zo raar. We hebben het echt zo fijn samen, net een hele romantische vakantie geboekt... Als hij niet zo spastisch had gereageerd bij het laten zien van die foto's was er bij mij waarschijnlijk helemaal geen belletje gaan rinkelen.

Heb helemaal geen zin om dit ter sprake te brenegn, dit wordt dikke bonje. Weet zeker dat hij me gaat pakken op het feit dat ik zijn contactpersonen Google en hem dus al niet vertrouwde...
Just like Alan Garner
quote:jules schreef op 27 januari 2009 @ 13:35:

Maar het is toch raar dat hij vol enthousiasme zijn foto's laat zien en vervolgens gepikeerd raakt als hij moet vertellen waar die foto's zijn gemaakt. Is toch een heel normale vraag. "prachtige foto's lief! Waar heb je die gemaakt?". Of niet?

Zo ging het dus exact. En toen reageerde hij heel gepikeerd van "dat weet ik neit meer, doet er toch ook niet toe".....

Ik vind dit zo raar, kan er echt met m'n hoofd niet bij. Bah.
Just like Alan Garner
Naar je buik luisteren.

Er hoeft helemaal niets vreselijks aan de hand te zijn, maar iets in het verhaal van je man klopt niet.

Niet verder Sherlockje gaan spelen, daar maak je jezelf alleen maar gek mee.Vraag hem hoe het zit, dat lijkt me de enige optie. En laat je niet van je vraag af brengen door een boze, teleurgestelde, etc reactie van hem, gewoon om een antwoord blijven vragen. "Ik vind het rot dat je hier boos/teleurgesteld etc om wordt en daar kunnen we het straks over hebben. Maar ik wil nu graag eerst antwoord op mijn vraag."
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Klady schreef op 27 januari 2009 @ 13:35:

Ik vind het zo raar. We hebben het echt zo fijn samen, net een hele romantische vakantie geboekt... Als hij niet zo spastisch had gereageerd bij het laten zien van die foto's was er bij mij waarschijnlijk helemaal geen belletje gaan rinkelen.

Heb helemaal geen zin om dit ter sprake te brenegn, dit wordt dikke bonje. Weet zeker dat hij me gaat pakken op het feit dat ik zijn contactpersonen Google en hem dus al niet vertrouwde...

Jah idd, dit zou net zo'n reactie zijn die mijn vriend ook zou kunnen geven als ik iets niet helemaal vertrouw..

En wat ik er dan van moet denken weet ik niet, en hoe ik erop moet reageren al helemaal niet.. iemand tips?
Hmm, ik vind het ook een rare situatie. Jouw vraag 'waar heb je die foto's gemaakt?' is echt heel normaal. Als iemand mij een mooie foto laat zien vraag ik dat ook...

Jouw man laat wél de foto's zien, maar raakt vervolgens geïrriteerd. Hij laat wél zijn mail openstaan, zegt dat hij 'geen contact meer heeft met haar' en ze heeft wél dezelfde foto op hyves. Het is bijna alsof je man wíl dat je erachter komt of zo...

Ik zou toch het gesprek aangaan, hoe lastig dat ook is. laat je niet in de hoek duwen!
Over dat vertrouwen zou ik gewoon eerlijk zijn. Ja, je vertrouwde hem inderdaad niet, omdat hij erg hysterisch reageerde op een doodnormale vraag. Eigen schuld, dikke bult.
jaja lekker makkelijk boos worden op jou terwijl hij om de een of andere reden iets verzwijgt

sta het niet toe,sta op je strepen,hij wordt alleen maar boos,omdat hij zich betrapt voelt met iets waar jij geen weet van hebt,het zo beetje de meest voorkomende reaktie wat iemand heeft die geheimpjes heeft.

ik bedoel als er niets aan de hand was,liep dat allereerste geprekje al niet zo moeizaam.

geloof je onderbuik nu maar,en wellicht voorkom je dan erger.
quote:Klady schreef op 27 januari 2009 @ 13:35:

Heb helemaal geen zin om dit ter sprake te brenegn, dit wordt dikke bonje. Weet zeker dat hij me gaat pakken op het feit dat ik zijn contactpersonen Google en hem dus al niet vertrouwde...Tuurlijk is het moeilijk het ter sprake te brengen. Maar je moet wel. Want het zal aan jouw en de relatie blijven knagen. Zie het als een kans voor hem om opheldering te geven, een kans die je hem anders bij voorbaat al niet geeft.
En over het hyven van mensen. Heel erg normaal! Ik hyve ook iedere naam die ik tegen kom. Zelfs kennissen van vrienden. Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen. Inmiddels heb ik iedereen wel gehad en komt er sporadisch iemand bij, maar toen hyves net begon vond ik het prachtig! Je kon toen nog gewoon op iedere site (niks blokkades) en kon heel het persoonlijke leven volgen van onbekende. Soort ATWT, maar dan van kennissen van kennissen!

Dus het googlen en hyven van mensen is helemaal niet zo raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven