Word ik gestalkt?

27-01-2009 13:28 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik zou er eens naartoe lopen. Desnoods met grote hond/wapen (netjes verborgen)/grote broer/wiedanook. Ik zou er reteparanoide van worden. En gewoon een foto nemen recht in haar gezicht. Dit soort types rekenen meestal op jouw angst.
Mss is zij door je man ingehuurt omdat ie denkt dat jij vreemdgaat?
Aanspreken is trouwens geen goed idee. (Lees het boek 'the gift of fear'). Echte stalkers willen graag jouw aandacht. Zo leer je haar dat als ze maar twintig keer langs jouw huis rijdt, je haar aandacht geeft door met haar te praten.
Laat ook maar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:minny schreef op 27 januari 2009 @ 13:48:

[...]

- Jij hebt een relatie met mijn ex!!

- Heb ik een relatie?!

Dat komt neer op niet weten dat je vreemd ging met je eigen vriend.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
-
En informeren bij anderen (bijvoorbeeld tijdens het stappen) of ze haar kennen, zodat je een naam hebt.
Peas on earth!
Misschien vindt ze dat je altijd geweldige schoenen aanhebt!
En inderdaad alvast een melding bij de politie maken. Zo weten ze er van. Waarschijnlijk doen ze er nog even niets mee, maar het staat in ieder geval genoteerd. Mocht je later nog eens hulp nodig hebben, dan is het verhaal voor hen ook niet nieuw en weten ze hoe lang het al speelt.

Sterkte in ieder geval. Krijg er echt een naar gevoel van. Een uur rond rijden voor een parkeerplaats lijkt me stug. Na drie keer door de straat te zijn gereden, weet je toch wel of er plek is of niet!
-
kun je op hyves niet iets installeren waarbij je kunt zien wie er op jouw profiel kijkt? Bij myspace kan dat wel.

Raar. Ik zou de confrontatie aangaan, en terugstalken.
Maar goed, het is wel weird wat TO schrijft. Aanspreken zou ik ook zeker niet doen. Had ook gelezen, gehoord, meerdere malen, dat dit helemaal geen goed idee is. Dan moedig je het gedrag enkel maar aan mocht blijken dat je inderdaad een stalker hebt..

Het rottige hiervan is dat je dan wel het gevoel blijft houden dat je in een passief lijdende rol zit. Je moet het allemaal maar over je heen laten komen. Bewijsmateriaal verzamelen vind ik toch een goede. Je weet maar nooit of je dat niet nog eens nodig hebt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
ja, moet je goldmember worden
-
Stap eens naar de politie met dezelfde vraag als waarmee je dit topic opent. Neem dan inderdaad een overzicht mee van een week of twee hoe vaak je deze vrouw bent tegengekomen en in welke situatie.
check hyves eens. Je weet ongeveer hoe oud ze is, in welke plaats ze woont (?) en dat het een vrouw is. Misschien herken je haar van een foto. Of je vraagt bij de hyves moderator (bestaat die?) of zij weten wie jouw hyves in twee maanden zo gigantisch vaak heeft bezocht.
-
de volgende keer als je haar ziet zeg je gewoon: yo chick, kun je het gezien krijgen, zo als je 80 keer op een avond langs mijn huis rijdt? Of wil je even een rondleiding in mijn fabulous huis? Dat kun je namelijk ook gewoon vragen!

Zoiets? Weet zij ook meteen weer dat ze niet zo onopvallend is als ze misschien hoopt te zijn.
Marie L, goldmembers zijn inderdaad de enige die kunnen zien wie hen bezoekt, maar dat kun je als hyves-lid ook weer uitzetten. Dus ook goldmembers zien bij mij niet dat ik op hun site ben geweest.
Met goldmember schiet je inderdaad alleen iets op als diegene ingestelf heeft dat ze bekeken wil worden.

Check haar eens op hyves....
Hey Lialak,

Idd wel vreemd hoor, je wordt wel gestalkt vind ik! Enkele verklaringen die ik kan bedenken zijn:

a. ze is verliefd op je

b. ze is een zus of andere familie die je nog niet kent

c. ze is geobsedeerd door je en dus niet goed bij haar hoofd

Zou haar aanspreken op een luchtige manier dat je haar de laatste tijd wel heel vaak tegenkomt en als ze dan niet normaal reageert of een verklaring heeft naar de politie gaan, dan betreft het waarschijnlijk een gestoorde. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen hoor!
Kun je niet eens achter haar aanrijden. Als ze weer een keer of tien langs je huis rijdt, dan ga je in je auto zitten wachten (met vriend/vriendin en deuren op slot) totdat je haar weer langs ziet scheuren. Eens kijken waar ze heen rijdt. En nummerbord noteren en door de buurt gaan rijden of je een zelfde auto met kloppend nummerbord tegen komt.

Volgens mij kun je zelfs opzoeken van wie een auto is nav een nummerbord.
Trouwens iemand die ongeveer 40.000x je Hyves checkt in zo'n korte tijd....verklaring C.
Terugstalken had ik ook al bedacht, ja

Geen confrontatie opzoeken? Dan blijf je lijdzaam wachten. Gestalkt word je toch al. Er is wel een verschil tussen benaderen en benaderen. Niet met een piepstemmetje van: waarohohohom? maar een beetje agressiever. Misschien schrikt ze wel. Of met heel veel informatie komen over haar (eerst uitzoeken), dat je weet waar ze woont/werkt/haar maandverband haalt.
Als 'hij' dat instelt? Het was toch een vrouw? Of bedoel je dat in z'n algemeen? Klopt verder hoor, als je dat zo hebt aangevinkt dan kunnen goldmembers ook niet zien of die pagina is bezocht.

Ik zou inderdaad Hyves 'ns flink uitspitten want als zij zovaak op jouw pagina is geweest dan heeft ze sowieso een Hyves-profiel.

Wat zegt je vriend ervan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven