Raar onderbuikgevoel......

27-01-2009 13:19 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie raad en advies… Wellicht ben ik veel te achterdochtig en zie ik spoken, misschien ook wel terecht. In het kort de situatie.

Ben gelukkig getrouwd, heb een hartstikke fijn huwelijk. Manlief kwam laatst thuis en vertelde dat hij onderweg prachtige foto’s had gemaakt. Ze waren werkelijk erg mooi, winterlandschappen met besneeuwde bomen e.d. Ik vroeg hem waar hij ze gemaakt had en hij reageerde heel gepikeerd, zei dat dat toch niet uitmaakte, en dat hij het niet precies meer wist. Ik vond het een beetje vreemde reactie, maar heb het laten rusten.

Laatst zag ik in zijn contactpersonen van zijn emailaccount (we hebben twee accounts, maar weten van elkaar de wachtwoorden en dergelijke, zijn heel open in dat soort dingen en mail staat hele dag open) de naam van een onbekende vrouw met een hotmailadres. En geloof me, ik zocht daar echt niks achter, was alleen wel nieuwsgierig en vroeg mijn man dan ook wie dat was. Volgens hem een “mailmaatje” waarin hij in zijn vrijgezelle periode wel eens mee mailde maar ik kon dat adres er wel uitgooien volgens hem want ze hadden al jaren geen contact meer. (Wij zijn nu trouwens 3,5 jaar samen) Prima, niks aan het handje. Toch was ik wel nieuwsgierig naar deze dame (eerlijk is eerlijk) en heb haar eens gegoogled en gehyved. En nu heeft ze inderdaad hyves. Een gesloten profiel, maar wel met een hele mooie achtergrondfoto… Je raadt het al. Precies die foto die mijn man mij enkele weken geleden liet zien.

Weet niet wat ik hiervan moet denken. Misschien maak ik me wel veel te druk. Moet het denk ik maar rechtstreeks vragen…….
Just like Alan Garner
Krijg het gewoon niet uit m'n hoofd...

Hoop dat ik vanavond kans krijg om even achter de laptop te kruipen, manlief is al thuis en vertelde al een bult werk te hebben liggen.... Anders maar eens in het fototoestel kijken of ze daar nog in staan.......
Just like Alan Garner
Man is al thuis?? Nou, hop met die geit!

Leg hem het gewoon voor en ga samen kijken of de foto hetzelfde is.

Stel het niet uit.
en heb je het al aan hem gevraagd? ik hoop echt dat hij een goeie verklaring er voor heeft. van jouw verhaal gaan echt mijn nek haren overent staan!
Of zit je nu op je werk, Klady?

Ik zou inderdaad eerlijk zijn: vertel dat je de foto van je man hebt ontdekt op de hyve van een vrouw waar hij geen contact mee zou hebben en dat je je zorgen maakt. Geen smoesjes of uitvluchten, gewoon eerlijk je ongerustheid verwoorden.
quote:Parnell schreef op 27 januari 2009 @ 14:31:

Ik zou inderdaad eerlijk zijn: vertel dat je de foto van je man hebt ontdekt op de hyve van een vrouw waar hij geen contact mee zou hebben en dat je je zorgen maakt. Geen smoesjes of uitvluchten, gewoon eerlijk je ongerustheid verwoorden.

Ja zit op het werk..... Kan nu dus niks... En wil voordat ik wat ga zeggen die foto's nog eens heel goed vergelijken. Weet haast wel dat ze hetzelfde zijn, maar toch.

Maar als ik het ter sprake breng ga ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nieuwsgierig was en zodoende haar Hyves bekeken heb en dat ik me zorgen maak.
Just like Alan Garner
quote:Parnell schreef op 27 januari 2009 @ 14:31:

Inderdaad, er niet om heen draaien, ga geen leugens vertellen, je wilt immers dat hij je eerlijk behandeld, geef dan zelf het goede voorbeeld. Benadruk dat je ongerust bent omdat je enorm van hem houdt en angst om hem te verliezen de motor was van je speurtocht.

Succes!
das een goede insteek klady
Vraag hem, gewoon doen! Vertrouw op je onderbuikgevoel, maar ga niet direct uit van het ergste, misschien was hij uit zijn hum... Houd er ondanks dat wel rekening mee dat je misschien iets kunt horen wat je niet leuk vindt. Achterdocht is een negatief gevoel en kost je veel energie. Geloof me, ik spreek uit ervaring en helaas was mijn onderbuikgevoel wel terecht (ander topic). Probeer voor nu je zinnen te verzetten, eet een zak chips, doos chocola, trakteer jezelf, maar ga niet zitten kniezen. Het kan tenslotte helemaal voor niets zijn...
Weet je wat het rare altijd is bij dergelijke verhalen?

JIJ gaat je nu schuldig voelen omdat je die bewuste vrouw opgezocht hebt. Maar....hoe erg is dat nu helemaal? Wie doet er nu wérkelijk iets verkeerd (even van het slechtste scenario uitgaande dan).

De rollen worden altijd gelijk zo omgedraaid. Waar gaat het nu uiteindelijk om: jij die een naam intoetst om te zien wie het is en vervolgens op een foto stuit die jouw man ook heeft en waarvan hij de afkomst niet wil vertellen. En dan blijkt vervolgens die bewuste foto ook nog eens te staan op de hyves pagina van de vrouw waarvan hij zei er al jarenlang geen contact meer mee te hebben.

Wie doet nu wat verkeerd?? Zeg jij het maar... (nogmaals, ik ga nu even uit van het meest ongunstige geval. Ik hoop uiteraard voor je dat ik er volledig naast zit. Maar het gaat mij even om de feiten vs. het omdraaien van de situatie)
Weet nu al dat hij boos gaat worden, hij vindt namelijk dat ik altijd veel te nieuwsgierig ben... Maar als de foto's hetzelfde blijken te zijn dan heb ik wel een gegronde reden dacht ik zo...

Ik wou dat ik nooit op onderzoek was uitgegaan... Maar diep van binnen weet ik ook dat ik hier wel wat mee moet.
Just like Alan Garner
Goed idee, laat even weten wat hij ervan heeft gezegd. Succes.

Echt irritant dat mannen dan gelijk beginnen over dat je ze niet vertrouwd ofzo...grr lekker makkelijk schuld verschuiven..
quote:yayaatje schreef op 27 januari 2009 @ 14:38:

Weet je wat het rare altijd is bij dergelijke verhalen?

JIJ gaat je nu schuldig voelen omdat je die bewuste vrouw opgezocht hebt. Maar....hoe erg is dat nu helemaal? Wie doet er nu wérkelijk iets verkeerd (even van het slechtste scenario uitgaande dan).

De rollen worden altijd gelijk zo omgedraaid. Waar gaat het nu uiteindelijk om: jij die een naam intoetst om te zien wie het is en vervolgens op een foto stuit die jouw man ook heeft en waarvan hij de afkomst niet wil vertellen. En dan blijkt vervolgens die bewuste foto ook nog eens te staan op de hyves pagina van de vrouw waarvan hij zei er al jarenlang geen contact meer mee te hebben.

Wie doet nu wat verkeerd?? Zeg jij het maar... (nogmaals, ik ga nu even uit van het meest ongunstige geval. Ik hoop uiteraard voor je dat ik er volledig naast zit. Maar het gaat mij even om de feiten vs. het omdraaien van de situatie)helemaal waar. Die gedachte moet ik ook vasthouden als het tot een gesprek gaat komen.
Just like Alan Garner
Ik zou haar erbuiten laten, praat vanuit jezelf, jij voelt je onzeker door zijn gedrag en zijn kortaffe reactie. Je loopt de kans dat als je haar erbij sleept, dat hij misschien een soort verdedigingsactie richting haar doet en dat je een knallende ruzie krijgt... Sterkte meid!!!
quote:jules schreef op 27 januari 2009 @ 13:42:

En over het hyven van mensen. Heel erg normaal! Ik hyve ook iedere naam die ik tegen kom. Zelfs kennissen van vrienden. Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen. Inmiddels heb ik iedereen wel gehad en komt er sporadisch iemand bij, maar toen hyves net begon vond ik het prachtig! Je kon toen nog gewoon op iedere site (niks blokkades) en kon heel het persoonlijke leven volgen van onbekende. Soort ATWT, maar dan van kennissen van kennissen!

Dus het googlen en hyven van mensen is helemaal niet zo raar.Omdat jij het doet is het niet raar? Ik vind dit wel raar.
quote:Klady schreef op 27 januari 2009 @ 14:38:

Weet nu al dat hij boos gaat worden, hij vindt namelijk dat ik altijd veel te nieuwsgierig ben... Maar als de foto's hetzelfde blijken te zijn dan heb ik wel een gegronde reden dacht ik zo...

Ik wou dat ik nooit op onderzoek was uitgegaan... Maar diep van binnen weet ik ook dat ik hier wel wat mee moet.Ik vind dit zinnetje een beetje zorgwekkend. Ben jij nieuwsgierig of belangstellend? En hoe boos wordt hij precies?
Misschien is het een vrouw waar hij eens wat mee heeft gehad en nu nog weleens spreekt (en bv. samen foto's mee maakt) maar dat verzwijgt om jou niet onnodig jaloers/ ongerust te maken...
quote:return_of_kreng schreef op 27 januari 2009 @ 13:44:

Is jouw man bezig met amateurfotografie? Is het mogelijk dat ie die foto van internet heeft gepikt om aan jou of de buitenwereld te laten zien dat ie goed kan fotograferen? .Ik vind het nogal ver gezocht. De meer voor de hand liggende denkbare situatieszijn over het algemeen ook precies de situaties die vaker voorkomen.
Dingen verzwijgen geeft altijd reden tot achterdocht. Wat de reden van de verzwijging ook is. Als hij bang is dat zijn vrouw het contact zal afkeuren terwijl naar zijn idee helemaal niks aan de hand is, dan voedt hij haar achterdocht en geeft blijk van het feit dat hij geen ruggegraat bezit. Dan is het onderwerp van gesprek hoe je samen tot een open en eerlijke communicatie komt, juist om dit soort stoorzenders uit de weg te ruimen.

Verzwijgt hij het e.e.a. omdat er wel degelijk wat speelt dan moet hij niet de gebeten hond gaan uithangen als zijn vrouw om opheldering vraagt. Ben het eens met yayaatje dat in dit soort gevallen de rollen worden omgedraaid. Zaak ook dat TO hier sterk in haar schoenen blijft staan en zich niet laat afleiden door zijn boosheid. En ja, ook vind het zorgelijk als ik lees dat TO 'bang is dat hij boos wordt'. Ik zie dan altijd een ouder-kind relatie voor me als een partner bang wordt van de reactie van de ander. Dan is de relatie wat mij betreft sowieso scheef en ligt daar de bron van alle verdere ellende.
quote:Parnell schreef op 27 januari 2009 @ 14:42:

[...]

Ik vind dit zinnetje een beetje zorgwekkend. Ben jij nieuwsgierig of belangstellend? En hoe boos wordt hij precies?Hij zegt altijd gekscherend dat vrouwen altijd veels te nieuwsgierig zijn. Hij raakt soms geirriteerd als ik heel ver doorvraag, zo in de trant van: "En wat zei hij toen, en wat deed jij dan en waarom enzovoort enzovoorts...
Just like Alan Garner
Escudo, TO werd pas écht onzeker toen ze dingen bij elkaar optelde.

Ten eerste is het vreemd dat haar man zo geïrriteerd reageert als zij hem vraagt waar hij die mooie foto gemaakt heeft. Maar goed, dat kan nog. Blijft een vreemde reactie, maar goed..

Vervolgens is het op zijn minst merkwaardig te noemen dat exact dezelfde foto op de hyves pagina staat van een vrouw, waarvan hij zegt er al jarenlang geen contact meer mee te hebben.

Ja, dat je dan wat achterdochtig wordt, dat lijkt mij niet meer dan normaal. Je gaat dan al snel 1 en 1 bij elkaar optellen en voor je het weet heb je jezelf van alles in je hoofd gehaald. Het ís ook allemaal op z'n zachtst gezegd wel wat vreemd...

Maar goed, zolang er nog geen gesprek is geweest tussen TO en haar man blijft het gissen en in kringetjes draaien. De enige manier om hier duidelijkheid over te krijgen is heel simpel: gooi de boel op tafel. Niet te moeilijk over doen. Gewoon zeggen wat je gevonden hebt en dat je dit wel wat vreemd vindt.

En dan hoor je het wel...
quote:curlygurly schreef op 27 januari 2009 @ 14:43:

Misschien is het een vrouw waar hij eens wat mee heeft gehad en nu nog weleens spreekt (en bv. samen foto's mee maakt) maar dat verzwijgt om jou niet onnodig jaloers/ ongerust te maken...Dat gevoel heb ik dus erbij. Dit denk ik ook. Maar blijft het dan bi jfoto's maken? En ik heb een hekel aan als dingen verzwegen worden!
Just like Alan Garner
ben het met sensy eens,als hij jou te nieuwschierig vind,is er geen sprake van een gelijkwaardige relatie,als er geen geheimpjes zijn,of jij het idee hebt er zijn geen geheimpjes,was dit allemaal niet gebeurd

je achterdocht

zijn boosheid

het gevoel wat je hebt komt ergens vandaan,het is iets wat hij bij jou oproept
Ik vind het ook raar dat zinnetje dat je zeker weet dat hij boos wordt omdat jij altijd veel te nieuwsgierig bent....

Is dat echt waar en controleer je alles wat hij doet, of heeft hij gewoon veel te verbergen en voelt hij zich dus al snel gecontroleerd?
Het is niet zo dat de verhoudingen scheef liggen in onze relatie, integendeel Maar ik heb wel een enorme hekel aan ruzie, en vertoon nog wel eens "vermijdgedrag" om een flinke ruzie uit de weg te gaan. Weet dat dat niet helpt, maar zo ben ik nu eenmaal. Probeer dat wel te verbeteren, maar lukt nog niet altijd.
Just like Alan Garner
Hij gaat boos worden, omdat jij je ergens zorgen overmaakt en dit naar hem gaat uiten??

Hij vindt je te nieuwsgierig?? (dit vinden personen vaak als ze iets te verbergen hebben)

Als ik jou was zou ik nu vrij vragen op je werk en naar huis rijden om het voor te leggen. Mijn man zou niet willen dat ik me zorgen zat te maken over persoonlijke zaken, en andersom ook niet. Gelukkig kunnen wij elkaar alles zeggen/vragen.

Als dit niet bespreekbaar is op zeer korte termijn dan vind ik met bovenstaande punten erbij dat je niet heel gelukkig lijkt voor de buitenwereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven