Dochter wil paaldansen

21-03-2017 21:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 11 heeft op Instagram paaldansfilms gezien en wil dat nu ook.

In principe heb ik geen bezwaar. Wat me wel dwars zit, is dat wij uit een land in Oost-Europa komen, waar paaldansen gewoon een normale kindersport is, maar dat in Nederland het als seksueel wordt gezien. Wij weten ook niet zo goed hoe de omgeving zal reageren op de interesse van onze dochter.

Iemand ervaring?
Doen er ook jongetjes aan paaldansen?
quote:permis schreef op 21 maart 2017 @ 22:30:

Doen er ook jongetjes aan paaldansen?Vind ik persoonlijk niet relevant, maar ja, ik had destijds les van een man.
quote:SallySpectra schreef op 21 maart 2017 @ 22:32:

[...]

Vind ik persoonlijk niet relevant, maar ja, ik had destijds les van een man.Nee het is voor de discussie ook niet zo relevant. Ik vroeg het me af, zag een groep meisjes met een juf voor me.
Ik vind het een kutsport.

En de associatie zou ik gewoon bij voorbaat niet willen opzoeken. Leg jij het even uit aan de familie als ze op de verjaardag van oom Oleg een demonstratie wil geven?
Tsja, gewoon een verticale rekstok...

Mijn dochter zou ook wat anders mogen kiezen, paaldansen kun je polefitness gaan noemen, de associatie is seksclub. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
quote:shifty schreef op 21 maart 2017 @ 22:39:

En de associatie zou ik gewoon bij voorbaat niet willen opzoeken. Leg jij het even uit aan de familie als ze op de verjaardag van oom Oleg een demonstratie wil geven?Wat valt er uit te leggen dan? Demonstratie geven kan trouwens helemaal niet zonder paal.
snap niet waarom het een probleem is dat anderen de associatie met een seksclub hebben

daar heeft die dochter toch niet minder plezier door. aan de trainingen is ook niets seksueels

ik associeer het daar in ieder geval al lang niet meer mee, hier schieten de cursussen en lesuurtjes uit de grond
En dan wil ze thuis oefenen en dan moet je ook nog zo'n ding in de huiskamer zetten?

Of in de garage?

Of dan vertelt ze er in de klas over en dan denken de helft van haar klasgenoten dat ze in een bordeel woont?

Niet voor ze 15 à 16 is, zou mijn antwoord zijn.

(Je moet er - lijkt mij - een zekere lengte en kracht voor hebben.)

En hopelijk is ze tegen dan genezen van haar wens .
quote:shifty schreef op 21 maart 2017 @ 22:39:

En de associatie zou ik gewoon bij voorbaat niet willen opzoeken. Leg jij het even uit aan de familie als ze op de verjaardag van oom Oleg een demonstratie wil geven?zou ik het vreemder vinden dat oom oleg blijkbaar een paal in de woonkamer heeft staan
Die seksclubassociatie is wel over hoor. Tegenwoordig weet iedereen wel dat het een aardig intensieve sport is.
quote:TinyBel schreef op 21 maart 2017 @ 22:46:

En dan wil ze thuis oefenen en dan moet je ook nog zo'n ding in de huiskamer zetten?

Of in de garage?

Of dan vertelt ze er in de klas over en dan denken de helft van haar klasgenoten dat ze in een bordeel woont?

En hopelijk is ze tegen dan genezen van haar wens .daarmee associeer je het dus juist met seksualiteit, waardoor ik het dan ineens heel vreemd vindt dat het dan op 15/16 jarige leeftijd ineens wel ok zou zijn om je om een paal te draperen
quote:Pinda-Kaas schreef op 21 maart 2017 @ 22:49:

[...]

daarmee associeer je het dus juist met seksualiteit, waardoor ik het dan ineens heel vreemd vindt dat het dan op 15/16 jarige leeftijd ineens wel ok zou zijn om je om een paal te draperen

Als ze op haar 16 persé rond een paal wil gaan hangen, hou ik haar niet meer tegen.

Nu is ze nog een kind.
quote:TinyBel schreef op 21 maart 2017 @ 22:46:

Of in de garage?

En hopelijk is ze tegen dan genezen van haar wens .

Dat van die kracht ben ik met je eens; ik vraag me af of het in dat opzicht iets is voor een 11-jarige. Maar goed, dat kun je navragen.

En als ze een paal in de woonkamer wil, kun je gewoon nee zeggen. Net als dat je geen evenwichtsbalk of zwembad hoeft aan te schaffen voor de hobby van je kind.
quote:Pinda-Kaas schreef op 21 maart 2017 @ 22:45:

snap niet waarom het een probleem is dat anderen de associatie met een seksclub hebben

daar heeft die dochter toch niet minder plezier door. aan de trainingen is ook niets seksueels

ik associeer het daar in ieder geval al lang niet meer mee, hier schieten de cursussen en lesuurtjes uit de grond

Watveen verschil. In mijn zeer uitgebreide vrienden- en familiekring paaldanst geen enkele volwassene, laat staan een kind.

Is ook nooit een optie volgens mij. Paaldansen associeer je met een sexclub.

Maar er zijn dus ook mensen die die hele associatie gewoon helemaal nooit maken?! Dat laatste kan ik bijna niet geloven..
Ligt helemaal aan de omgeving TO, dat kun jij het beste inschatten. Persoonlijk zie ik het gewoon als variant op turnen (brug, rekstok, ringen). In mijn familie zouden er wel een paar wenkbrauwen omhoog gaan. Mijn man zou er aan moeten wennen denk ik. Mijn schoonvader zou het afschuwelijk vinden terwijl mijn schoonmoeder weer met de camera in de aanslag zou klaar staan. Van mij zou een hypothetische dochter het mogen.
quote:SallySpectra schreef op 21 maart 2017 @ 22:42:

[...]

Wat valt er uit te leggen dan? Demonstratie geven kan trouwens helemaal niet zonder paal.

Ik vind volwassenen die in een paal slingeren al vrij snel gênant. Als het niet op olympisch niveau is doet het me toch altijd een beetje denken aan ome Henk die in een jolige bui in de karaoke bar stript tot aan z'n witte onderbroek, onder luid gejuich van dronken wapenbroeders en dito dronken bardames die al enkele jaren over de datum zijn.

Maar juist door dat soort associaties zou ik een kind die aan 'paaldansen' doet al helemaal gênant vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat neutraal aan kan zien zonder daarbij verontschuldigend uit te moeten leggen dat het tegenwoordig echt een hele normale hobby is hoor: "Echt waar, zelfs de kleindochter van Pia Dijkstra doet schijnbaar aan paaldansen, dus het is echt niks bijzonders hoor, echt niet".

Het is natuurlijk maar een mening.
quote:Pinda-Kaas schreef op 21 maart 2017 @ 22:49:

[...]

daarmee associeer je het dus juist met seksualiteit, waardoor ik het dan ineens heel vreemd vindt dat het dan op 15/16 jarige leeftijd ineens wel ok zou zijn om je om een paal te draperen

Nee, ook niet OK, heel jammer zelfs... Maar met 11 jaar is een veto nog een stuk makkelijker dan met 16.

Iemand van 11 mag immers ook geen vriendje, maar met 16 heb je er weinig meer over te zeggen, al vind je het jong.
quote:MinkeDeWit schreef op 21 maart 2017 @ 22:48:

Die seksclubassociatie is wel over hoor. Tegenwoordig weet iedereen wel dat het een aardig intensieve sport is.Het ene sluit het andere niet uit toch?
quote:shifty schreef op 21 maart 2017 @ 22:52:

[...]

Ik vind volwassenen die in een paal slingeren al vrij snel gênant. Als het niet op olympisch niveau is doet het me toch altijd een beetje denken aan ome Henk die in een jolige bui in de karaoke bar stript tot aan z'n witte onderbroek, onder luid gejuich van dronken wapenbroeders en dito dronken bardames die al enkele jaren over de datum zijn.

Maar juist door dat soort associaties zou ik een kind die aan 'paaldansen' doet al helemaal gênant vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat neutraal aan kan zien zonder daarbij verontschuldigend uit te moeten leggen dat het tegenwoordig echt een hele normale hobby is hoor: "Echt waar, zelfs de kleindochter van Pia Dijkstra doet schijnbaar aan paaldansen, dus het is echt niks bijzonders hoor, echt niet".

Het is natuurlijk maar een mening.Als je paaldansen vergelijkt met dronken ome Henk, heb je echt geen idee wat het inhoudt. En verder vind ik matig paaldansen niet erger of minder erg dan matig balletdansen, matig turnen of matig hockeyen.
quote:MinkeDeWit schreef op 21 maart 2017 @ 22:48:

Die seksclubassociatie is wel over hoor. Tegenwoordig weet iedereen wel dat het een aardig intensieve sport is.

Nee hoor, die associatie is er zeker nog. Zie dit topic alleen al.

Paaldansen zien maar weinigen als een leuke sport voor een elfjarige, denk ik zo.

Misschien wel een bepaalde groep die het als intensieve workout voor volwassenen ziet, ja.
quote:shifty schreef op 21 maart 2017 @ 22:52:

[...]

Het is natuurlijk maar een mening.hoe moet iemand dan ooit op olympisch niveau komen als alles ervoor volgens jou genant is
quote:permis schreef op 21 maart 2017 @ 22:51:

[...]

Maar er zijn dus ook mensen die die hele associatie gewoon helemaal nooit maken?! Dat laatste kan ik bijna niet geloven..

toch is het zo

heb meerdere vriendinnen die het doen en geen van hen zal ooit overwegen om aan een paal in de OQ te gaan hangen hoor, compleet verschillende dingen. Het ziet er ook heel anders uit, sportpaaldansen of erotisch paaldansen
No freaking way!
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 21 maart 2017 @ 23:02:

No freaking way!
https://www.youtube.com/watch?v=P1145gmh1WI

ik zie hier niets raars aan. volgens mij is het een fantastische sport waarbij je je hele lijft traint. Het is meer turnen dan erotisch dansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven