Lijf & Lijn alle pijlers

Weightwatchers - WTF?

21-03-2017 21:46 38 berichten
Voor degenen die ervaring hebben met het SmartPoints systeem van Weight Watchers... Ik snap er niks van! Heb heel lang calorieën geteld, en dacht laat ik dit eens proberen. Deze punten kijken niet alleen naar calorieën maar dus ook naar hoe "gezond" (volgens hun dan) dit voedsel is. Ik had al erg moeite om me aan de 30 SmartPoints te houden afgelopen week. Ik heb het eens nagerekend en wat blijkt?

Met 1000 kcal zat ik al aan de 30 SmartPoints! En dan heb ik vandaag alleen gezonde dingen gegeten zoals een eiwitreep, een ei, halve avocado, groene salade met peer/blauwe kaas, 0% proteïnekwark en nog wat worteltjes met magere tzaziki etc. Ik snap er niks van.

Iemand een idee? Wat doe ik verkeerd, of is dit gewoon een crashdieet? Ik sport regelmatig en heb echt te weinig aan 1000 kcal. Ervaringsdeskundigen, ik hoor jullie graag :-)
Alle reacties Link kopieren
1000 calorieën is gewoon heel weinig. Inderdaad een crashdieet.
30 punten vind ik ook te weinig geloof dat je dan rond de 1100/1200 calorieën uit komt.

Pak je week punten er bij of zoek een ander plan om gewicht te verliezen.

Ik zat met 42/44 punten op 1700/1900 calorieën op een dag.
Niks crashdieet, ik doe het al een tijdje en het is gewoon gezond. Misschien kies je de verkeerde voedingsmiddelen? Eet je wel voldoende groentes en fruit?
1000kcl is natuurlijk te weinig.

Let wel, een halve avocado en blauwe kaas is calorierijk.
Ik mis overigens je koolhydraten in je lijstje?
quote:layla1969 schreef op 21 maart 2017 @ 21:59:

Niks crashdieet, ik doe het al een tijdje en het is gewoon gezond. Misschien kies je de verkeerde voedingsmiddelen? Eet je wel voldoende groentes en fruit?Ik heb een opsomming gedaan van de voedingsmiddelen die ik ongeveer kies. Ja, dat eet ik voldoende, en daar zitten ook weinig kcal in. Fruit wil ik niet teveel ivm suikers, ook vreemd dat je dat "onbeperkt" mag.
quote:yajes schreef op 21 maart 2017 @ 21:59:

1000kcl is natuurlijk te weinig.

Let wel, een halve avocado en blauwe kaas is calorierijk.Klopt, maar zelfs daarmee kom ik net op 1000 kcal uit (afgewogen).
quote:layla1969 schreef op 21 maart 2017 @ 22:02:

Ik mis overigens je koolhydraten in je lijstje?Ik haal mijn koolhydraten grotendeels uit groente en fruit. Ook wel zoete aardappel, zilvervliesrijst en rijstwafels, maar vandaag even niet.
Ik heb ook 30 punten en dat is ongeveer 1200 calorieën. Maar het is wel de bedoeling dat je daarnaast nog groente en 2 of 3 stuks fruit eet. Daar tel je geen punten voor.
Ik zal eens een voorbeeld van een ww dag van mij plaatsen:

Ontbijt:

250 gram magere yoghurt met 30 gram havervlokken, 1 appel in stukjes, 100 gram druiven en snuif kaneel.

Lunch:

2 snee extra volkorenbrood (Aldi) met 3 koffielepels light 'roomboter' met mager beleg (kipfilet/rookvlees oid) 1 boterham met 1 el jam zonder suiker.

Daarbij een bakje snoeptomaatjes.

Tussendoor: 1 banaan

Diner: 200 gram volkorenpasta met saus, gemaakt van 100 gram tartaar, flinke portie roerbakgroentes, blik gepelde tomaten en kruiden naar smaak.

S avonds eet ik nog een stuk fruit en/of schaaltje yoghurt.

Soms nog een volkoren cracker met mager beleg.
Gezond staat niet altijd gelijk aan 'afvallen' ik denk dat de avocado en kaas goed hebben aangetikt, kijk de mogelijkheden eens na voor producten met weinig punten, meer groente (0 punten) en fruit is tot 2 stuks nul punten daarna moet je er wel voor tellen.

Het is zeker geen crashdieet, maar het gaat om andere keuzes maken als afvallen je doel is. Dat kan binnen WW heel gezond, maar sommige dingen die wel gezond zijn, zijn duur in punten.

als je veel sport kan je er voor kiezen je beweegpunten ook op te maken. Ik deed sowieso elke week mn weekpunten opmaken en viel daar ook prima mee af.
Dan eet je te weinig groente en fruit. Daarvoor tel je namelijk geen punten.
quote:rosings schreef op 21 maart 2017 @ 22:11:

Gezond staat niet altijd gelijk aan 'afvallen' ik denk dat de avocado en kaas goed hebben aangetikt, kijk de mogelijkheden eens na voor producten met weinig punten, meer groente (0 punten) en fruit is tot 2 stuks nul punten daarna moet je er wel voor tellen.

Het is zeker geen crashdieet, maar het gaat om andere keuzes maken als afvallen je doel is. Dat kan binnen WW heel gezond, maar sommige dingen die wel gezond zijn, zijn duur in punten.

als je veel sport kan je er voor kiezen je beweegpunten ook op te maken. Ik deed sowieso elke week mn weekpunten opmaken en viel daar ook prima mee af.Daar ben ik me van bewust, ik ben namelijk 30 kilo afgevallen een aantal jaar geleden en op een paar kilo na nog op hetzelfde gewicht. Om diezelfde reden weeg ik mijn eten ook. De blauwe kaas was 20 gram (88 kcal) en de avocado een halve (160 kcal). Dat vind ik erg meevallen... Maar ik zal het inderdaad nog wel even "door" moeten krijgen. Ik probeer het nog een week of 2 en anders ga ik maar gewoon weer ouderwets calorieën tellen... (En rekening houden met de voedingswaarde ofcourse )
quote:anoniem8080 schreef op 21 maart 2017 @ 22:06:

[...]

Ik heb een opsomming gedaan van de voedingsmiddelen die ik ongeveer kies. Ja, dat eet ik voldoende, en daar zitten ook weinig kcal in. Fruit wil ik niet teveel ivm suikers, ook vreemd dat je dat "onbeperkt" mag.Ik doe niet aan ww maar ben via een dietiste bezig. Ik heb ww wel geprobeerd in het verleden. Na alles wat ik inmiddels heb geleerd van mijn dietiste vind ik het persoonlijk ook gek dat fruit onbeperkt is. Mijn dietiste raad 1 stuk fruit per dag aan, een enkel keertje eet in een 2e stuk wat geen kwaad kan.
Wat jij zo beschrijft lijkt me geen 30 punten. Een ei is maar 2 punten, avocado 6. Sla, peer en wortels niets. Kwark 3 punten denk ik. De kaas wel veel.
quote:layla1969 schreef op 21 maart 2017 @ 22:10:

Ontbijt:

250 gram magere yoghurt met 30 gram havervlokken, 1 appel in stukjes, 100 gram druiven en snuif kaneel.

Lunch:

2 snee extra volkorenbrood (Aldi) met 3 koffielepels light 'roomboter' met mager beleg (kipfilet/rookvlees oid) 1 boterham met 1 el jam zonder suiker.

Daarbij een bakje snoeptomaatjes.

Tussendoor: 1 banaan

Diner: 200 gram volkorenpasta met saus, gemaakt van 100 gram tartaar, flinke portie roerbakgroentes, blik gepelde tomaten en kruiden naar smaak.

S avonds eet ik nog een stuk fruit en/of schaaltje yoghurt.

Soms nog een volkoren cracker met mager beleg.Hmm... Dat is best veel inderdaad! Dit bedoel ik dus hahaha, dat lukt mij echt niet. Ik denk dat ik teveel (voor dit dieet in ieder geval) proteïne eet of te weinig koolhydraten. Ik ga namelijk niet zoveel fruit eten op een dag, dat is gewoon teveel suiker. Ook eet ik eigenlijk geen brood etc.
quote:anoniem8080 schreef op 21 maart 2017 @ 22:16:

[...]

Hmm... Dat is best veel inderdaad! Dit bedoel ik dus hahaha, dat lukt mij echt niet. Ik denk dat ik teveel (voor dit dieet in ieder geval) proteïne eet of te weinig koolhydraten. Ik ga namelijk niet zoveel fruit eten op een dag, dat is gewoon teveel suiker. Ook eet ik eigenlijk geen brood etc.Waarom eet je geen brood etc.?
Ik vind het zo gek dat mensen niet teveel fruit willen eten voor de suikers. Echt een prachtproduct van de natuur, geniet ervan! Idem dito voor groenten eN volkorenbrood etc.

Heb zelf heel succesvol WW gevolgd. Ik at wel al mijn activity points op, anders trok ik het niet icm sport. En ik at veel fruit en groenten. Gerust 4 stuks fruit (2 bananen bijv) en ik viel gewoon af. Tegenwoordig zijn ze wat strenger op fruit, maar mijn advies is: vooral niet laten staan. Kies producten die lang vullen: vezels en eiwitten.
quote:layla1969 schreef op 21 maart 2017 @ 22:10:

Ontbijt: snuif kaneel.

.Scheelt het in calorieën? Snuiven ipv opeten?
Niet zoveel fruit eten ivm teveel suiker??

Je doet nou net alsof het pure klontjes suiker zijn die je dan naar binnen werkt.

Ik zou me eerder zorgen maken om dat crashdieet wat je nu volgt, 1000kcals is niet eens je bmr.

Fruit is (met mate, 2/4 stuks per dag) super gezond door alle vitamines, vezels en anti-oxidanten die er in zitten.
quote:stellar schreef op 21 maart 2017 @ 23:16:

Niet zoveel fruit eten ivm teveel suiker??

Je doet nou net alsof het pure klontjes suiker zijn die je dan naar binnen werkt.

Ik zou me eerder zorgen maken om dat crashdieet wat je nu volgt, 1000kcals is niet eens je bmr.

Fruit is (met mate, 2/4 stuks per dag) super gezond door alle vitamines, vezels en anti-oxidanten die er in zitten.Ja daar ben ik het mee eens, alleen het Weight Watchers mag je dus (als ik het goed begrijp) onbeperkt fruit om je honger te stillen. Trouwens, afgezien van alle vitamines en mineralen die je erbij krijgt (wat ik trouwens ook nog eens in pilvorm slik), is suiker gewoon suiker voor je lichaam. Daarom dat heel veel mensen ook zo'n dip/honger krijgen na een appel eten. Dat is voor mij geen goede optie. Ik maak me inderdaad zorgen om een crashdieet, minimale is toch wel eten wat je BMR vraagt!
quote:SanPellegrino schreef op 21 maart 2017 @ 22:48:

Ik vind het zo gek dat mensen niet teveel fruit willen eten voor de suikers. Echt een prachtproduct van de natuur, geniet ervan! Idem dito voor groenten eN volkorenbrood etc.

Heb zelf heel succesvol WW gevolgd. Ik at wel al mijn activity points op, anders trok ik het niet icm sport. En ik at veel fruit en groenten. Gerust 4 stuks fruit (2 bananen bijv) en ik viel gewoon af. Tegenwoordig zijn ze wat strenger op fruit, maar mijn advies is: vooral niet laten staan. Kies producten die lang vullen: vezels en eiwitten.Bedankt voor je reactie! Ik ga het eens iets anders proberen in te vullen en inderdaad alle activity points opmaken. Had de instellingen zo staan dat deze er niet automatisch bij kwamen zie ik.
Bedankt voor de reacties. Ik heb voor vandaag op het menu staan:

- 3 rijstwafels (zilvervlies), 2 met 30+ kaas, 1 gekookt ei en spinaziespread

- 300 gram ananas

- rauwkostsalade 200 gram

- 130 gram gerookte kipfiletplakjes met kruiden

- vegetarische lasagne met pijnboompitten

- 150 gram rauwe wortels

- 200 gram 0% kwark met extra eiwit

En nu kom ik wel netjes op de 30 punten uit. Goede invulling zo volgens jullie? :-)
Goed dat je er even opnieuw naar kijkt! Ikzelf zou plat gaan hierop, maar dat komt omdat ik complexe koolhydraten nodig heb. Ikzelf pakte het als volgt aan (misschien kan je inspiratie op doen, iedereen doet het op z'n eigen manier natuurlijk):

Ik zou rijstwafels vervangen door volkorenbrood of roggebrood (vult als een malle).

En voeg eens een klein blikje linzen, bonen of kikkererwten toe (120 gram) aan je lunch salade. Vult super goed, vol met eiwitten en vezels en je zit veel langer vol, helemaal in combinatie met kipifilet en groenten.

Als ontbijt is 250 gram magere kwark + 20 gram havermout en stuks fruit (5 punten) jarenlang mijn standaard geweest. Ik noemde het ook wel "cement"

Ten slotte mis ik mijn grote vriend: banaan. Niet bang zijn om fruit te eten: daar is het programma op ingesteld. Anders zit je inderdaad te laag in je kcal per dag.

En als je activity points inzet per dag, mag je elke dag weer wat meer dan die 30 punten nemen (bijv 35) en dat scheelt echt (5 punten is bijv. 2 volkorenboterhammen met een flinke lading kipfilet en mosterd. Tijdenlang mijn einde middag snack voor het sporten )

SUCCES!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven