Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.

NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Ishetwaar: geweldig dat je nog bv geeft en er zo van geniet!! Ga je kolven opt werk of tegen dan afbouwen?

Wat een zalig slapertje! Zo kunnen jullie ook even bekomen van de gebroken nachtjes!

Hopelijk alles oké met de heupjes!?

Sdl: mag ik even vragen welke klachten je zoontje had?

Ik heb het rotte gevoel m'n dochter sinds enkele dagen niet meer te kennen! Weent zo vaak en weet niet goed wat ik kan doen om haar te troosten.. het enige wat helpt is rond wandelen met haar..

WoW maatje 68 al.. hier dus een kleine meid tegenover de andere baby's met maatje 56!

Leuk dat je het ziet zitten om te gaan werken heel veel succes!

Een doorslapend zoontje had idd wel veel beter geweest in combinatie met werken!

Ik ben lichamelijk helemaal hersteld! Hopelijk ben je ook snel terug zoals voor je zwangerschap!

Hoeveel wegen jullie kindjes al?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Vervelend is dat he s17. Hij heeft een redelijk lijstje met dingen die opvielen maar hierbij de meest opmerkelijke: niet op z'n rug willen liggen, veel huilen (echt uren per dag, soms zelf altijd als hij wakker was), onrustig en ontevreden, veel boeren en spugen na de fles, zelfs nog uren na de fles, veel slikken, schuimbekken etc.

Ja ik ben er wel klaar voor. Bij mij is bekkeninstabiliteit vastgesteld en ik heb een kantoorbaan dus wellicht krijgt m'n lichaam nu iets meer rust en gaat het beter. Voor nu moet ik een bekkenband gaan dragen omdat ik ook uitstralingspijn heb (ik ben blijkbaar te ver gegaan). Ons zoontje komt nu nog 2x snachts en dochtertje soms 1 keer in het slechtste geval ;)

Ohja ik verwacht dat hij nu 6.5 kilo weegt. En bij jou?
Gefeliciteerd is het waar, met je nieuwe baan. Wat fijn dat dat allemaal zo mooi uitkomt. Wauw wat slaapt je mannetje al lang.

Hier komt hij nog steeds wel iedere nacht. De tijd is erg wisselend. Hij komt tussen 3 en 6uur. Ik zou het erg fijn vinden als hij door zou gaan slapen. Jullie mannetje heeft dan ook om 21 uur

de laatste fles gehad. Hier is dat dan ook nog om 23 uur en dan komt hij alsnog snachts.

Wat fijn dat het ondanks dat het niet gepland was nu een en al genieten is.

S17 wat fijn dat jullie zo dochter zo vrolijk is en dat je haar zo lekker aan het lachen kunt maken. Het kan zijn dat ze nu wat meer huilt omdat ze in een 'sprongetje' zit. Deze kun je volgend op de oei ik groei app. Vaak zijn deze sprongetje na een paar dagen weer over en herken je je eigen kind weer terug.

Ons zoontje weegt nu 5900 kg dus hij bereikt bijna de 6kg. Ik moet zeggen dat hij ook nog regelmatig maatje 56 aan heeft. Maar ik vind dat er erg veel verschil zitten in de grote van de maatjes. Het kan van merk tot merk erg verschillen. Deze week krijgt hij zijn 2de vaccinatie. Benieuwd hoe hij er op reageert.

Wat fijn sdl dat het met jullie zoontje ook zo goed gaat en dat hij zo goed groeit. Wel heftig dat hij 2 keer per nacht komt. Ik vind 1 keer al pittig. Gaat hij nu wel wat makkelijker slapen na een voeding of duurt dat nog steeds best lang? Fijn dat jullie dochter er nu aan gewent is. Bij ons gelukkig ook. In het begin veranderd er zo veel voor die kleintjes. En dan ook nog al het bezoek in huis wat voor je broertje komt en niet speciaal voor jou. Wennen, wennen, wennen, maar fijn dat dat nu gelukt is.

Ook goed dat je zin hebt om weer aan het werk te gaan. Bij mij is dat wat minder moet ik zeggen. Ik begin 1 april weer vol. En doe nu zo nu en dan wat dingetjes. Maar ik vind het heerlijk om niet teveel verplichtingen te hebben.

Ik ben wel helemaal hersteld. Wil alleen nog 3 kg afvallen. Dat ging bij de eerste iets sneller dan bij de tweede. Maar die 3 kg is het enige wat ik nog merk aan de zwangerschap.

Veel plezier met de kids allemaal!
@sdl, jij hebt ook een flinkert dan, maat 68 al! 2 keer in de nacht eruit is inderdaad heel veel. Ik merkte dat het mij op een gegeven moment echt op ging breken, zelfs toen de kleine nog maar 1 keer per nacht kwam. Je verlangt op een gegeven moment echt naar een nachtje doorslapen. Dat gaat de jouwe binnenkort hopelijk ook doen!

Hier ook bekken klachten, vooral mijn schaambeen doet nog behoorlijk pijn. Loop hiervoor bij de fysio, want ik loop graag hard, maar dat lukt vanwege de pijn nu nog niet echt. Heb je de indruk dat die bekkenband helpt?

@s17, ik ben inderdaad van plan om te gaan kolven op het werk. Heb dit ook direct aangegeven en gelukkig is dit geen probleem! De heupjes zijn helemaal in orde zoals verwacht. Hoofdstuk stuitligging kunnen we nu dus ook afsluiten.

En inderdaad wat Keet84 zegt, misschien dat ze een sprongetje heeft gemaakt. Rond de 12 weken heb je zo'n sprongetje dacht ik? Ze is niet ziek?

Gisteren bij het consultatiebureau geweest en kleine man weegt al 6,5 kg. Weer helemaal goedgekeurd en zijn tweede prikje gehad. Hij lijkt er gelukkig helemaal geen last van te hebben!

@Keet84, de kinderarts vroeg gisteren ook of wij hem nog wakker maken om een uur of 11 's avonds voor zijn laatste voeding, Nou mevrouw, dan lig ik zelf normaal gesproken ook al lang te slapen haha. Ik heb er een hekel aan om hem wakker te maken en doe dat dus ook nooit, tenzij het echt niet anders kan omdat we ergens heen gaan. Wat balen dat die van jou helaas nog niet doorslaapt op zo'n late voeding. Wel pittig hoor voor jou en sdl met nog een kleintje ernaast. Ik vind het eigenlijk ook allemaal best wel zwaar met 1 kindje, maar durf dat hier haast niet te zeggen

Neem de tijd voor die laatste 3 kilo's. Met de verzorging van je 2 kindjes en je werk straks zal je die vast makkelijk kwijt raken. Ik ben inmiddels terug op gewicht. Denk dat de borstvoeding daar de grootste oorzaak van is. Het voelt af en toe echt alsof ik word opgevreten haha
Sdl: ik herken een aantal van de symptomen die je opnoemt maar een aantal herken ik dan ook weer totaal niet..

onze meid weent veel het enige wat helpt is rond stappen met haar! Maar tegen het eind van de dag ben ik het helemaal beu..

Afgelopen weekend zeer veel melk terug gegeven maar dat is nu iets beter hoewel ze nog steeds na 3u een gulp melk kan terug geven..

ze zit ook heel de tijd met haar handjes in haar mond!

Boeren doet ze zelden.. mss ligt het daaraan?

Stiekem hoop ik inderdaad op een sprongetje.. al is ze wel erg lastig daarvoor denk ik!

Dochter weegt nu 5kg900 maar eet heel slecht de laatste dagen! Hoop dat ze niet gaat afvallen!

Hopelijk brengt het terug gaan werken inderdaad verlichting van de pijn! Kan goed geloven dat het met 2 heel erg vermoeiend is!

Keet: ja elk merkje heeft een verschil in grote he! Maakt het soms moeilijk om een maatje te kiezen! Heel veel succes nog met de 3 laatste kilo's die zullen er binnenkort wel snel af zijn!

Ishetwaar: heb je het gevoel dat fysio al beterschap heeft gebracht? Hopelijk kan je binnenkort terug genieten van het hard lopen!

Leuk dat je kan kolven op het werk. Zie je het kolven een beetje zitten?

Super dat de heupjes oké zijn!

Nee ze is niet ziek maar ik heb wel het gevoel dat er iets aan de hand is.. krampen, mss reflux, ik weet het echt niet..

Heb vandaag ff met haar mee aant huilen geweest!

Donderdag hebbik gelukkig een afspraak bij de KA voor haar spuitjes! Hopelijk weten we dan iets meer

Schoonmoeder zegt dat m'n dochter te verwend is en zich daarom zo gedraagt..

ik liet haar nooit huilen en reageer altijd onmiddellijk als ze weende.

Kan ze hierdoor echt zo doen momenteel?
Moeilijk he s17 om na te gaan wat er aan de hand is. Ik herken het hoor en iedereen heeft ook zijn/haar mening er over. Ik heb het op een gegeven moment maar naast me neergelegd zo van onze baby huilt nu eenmaal veel, thats it. Maar als het bij jullie opeens gekomen is kan het idd. Ook wel een sprongetje zijn. Ik merk zelf dat ik onze oudste ook nooit liet huilen maar bij een tweede moet je wel. En deze huilt ook veel dus ik laat hem regelmatig gewoon liggen.

Komt vast goed hoor ishetwaar. Onze dochter ging ook pas met 1.5 jaar doorslapen dus ik ben het gewend, al zou ik al blij zijn met 1x per nacht ipv 2x. Wel vervelend hé die bekken klachten. Ik merk dat de band helpt bij tillen/lopen/poetsen etc. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling want ik zou juist spieren weer moeten opbouwen ipv uitschakelen. Maarja het is niet anders helaas.

Ja wel wennen he Keet met 2 en voor die kleintjes helemaal wennen. Hij komt nu 2x per nacht en gaat daarna wel redelijk slapen (meestal dan). Vanacht dacht hij om 03.30 " ik ga niet meer slapen". Dus het was vroeg ochtend. Hij had om 23.00 uur nog een fles gehad. Nog lekker even genieten van je weekjes thuis he.

Mijn eerste week werken is goed bevallen. Ik werk op ma. Di. En wo. En de dagen op kantoor zijn (lichamelijk) rustiger dan thuis ;) dus m'n lichaam heeft even rust. Alleen zo'n gedoe he sochtends en savonds om 2 kindjes weg te brengen/ op te halen. Koken, eten, bad, bed. Pff met 1 kindje vond ik het vooral ongezellig als m'n man weg was. Nu met 2 kindjes vind ik het vooral erg onhandig.
S17, is je meisje nog steeds zo verdrietig? Mijn ventje boert eigenlijk altijd na de voeding, maar als dat op de een of andere manier niet gelukt is, kan hij zo een hele tijd later ineens flink wat melk terug geven. Ik denk dus dat boeren er inderdaad wel wat mee te maken kan hebben. Ik kan me trouwens helemaal voorstellen dat je op een gegeven moment gaat meehuilen met je kleintje. Dat heb ik ook al wel een paar keer meegemaakt.

Ik geloof trouwens helemaal niet wat je schoonmoeder zegt. Ik reageer ook altijd gelijk als hij huilt, volgens mij kun je die kleintjes nog helemaal niet verwennen, dat lees je ook terug in veel informatie, zoals het groeiboekje en in 'Oei, ik groei'. Zeker het eerste half jaar hebben ze gewoon echt hun mama nodig is mijn mening en kun je echt niet teveel aandacht geven.

Het kolven zie ik zeker zitten, ik kolf op dit moment nog met een handkolfje, gaat op zich vrij makkelijk maar ik ga nu op zoek naar een elektrische kolf beiderzijds, zodat het zo min mogelijk tijd kost. In het begin zal ik het toch 3 x op een werkdag moeten doen denk ik.

Volgens mij doet de fysio me wel goed trouwens. Ze masseert het bekkengebied iedere week helemaal los (echt prettig is het niet trouwens haha) en ik heb oefeningen en probeer iedere dag te wandelen. Ik loop nu gemiddeld 4 km per dag denk ik en gisteren zelfs 8. Merk dat het steeds beter gaat, maar denk dat intensief sporten nog even zal moeten wachten.

Echt respect sdl met die 2 kleintjes van jou Zeker als je man weg is lijkt het me inderdaad ontzettend onhandig en ik kan me voorstellen dat je dan uitgeput op bed ploft. En je werkt ook nog eens 3 dagen achter elkaar! Dat betekent dus dat je 4 drukke dagen op een rij hebt thuis, respect hoor! :-)
Sdl: ik heb het met de kinderarts erover gehad toen we langs gingen voor haar spuitjes en hij zegt dat het gwn een enorm nieuwschierig baby is! Momenteel mag ik er nog aan toe geven omdat ze op deze leeftijd nog geen besef hebben over verwennen!

Dus heel veel wandelen met haar en dan heb ik een blije meid!

Momenteel zou ik echt niet weten hoe ik er een tweede moet bij verzorgen! Chapeau dat je een baby'tje hebt dat veel weent en ook voor je dochter zorgt!

Komt hij nog steeds 2 keer per nacht?

Hopelijk heb je snel een nieuwe routine gevonden om s ochtends en s avonds iedereen optijd klaar te krijgen en het huishouden te redden!

zal voor ons ook een enorme aanpassing zijn om alles optijd klaar te krijgen ivm werk binnenkort!

Ik ga 4 dagen werken maar heb een lichamelijk vrij intensieve job dus rust zal ik er niet vinden! Ik mag er echt nog niet aan denken!! Ga m'n meisje zooo missen!

Ishetwaar: nog altijd eentje die graag eens weent! We waren afgelopen weekend samen met enkele baby's waarvan ook 2 in december geboren en eentje in februari. Ik was de enige die enkele kilometers in de tuin ging wandelen met haar baby! Maar ik vind het helemaal niet erg meer.. als dat is wat ze nodig heeft, doe ik het met plezier!

Elektrisch kolf zal idd makkelijker en sneller gaan! Zalig dat je bv zo goed verloopt!

Ja zal je inspanning stilaan moeten opbouwen maar 8km is toch al mooi!

Ik kijk uit naar het moment van het eerste groentepapje!

Op welke leeftijd willen jullie starten?
Goed bezig zeg ishetwaar. Je loopt flinke stukken hoor! Ik ben vandaag een stuk wezen lopen met de 2 kindjes en m'n moeder maar merk dat ik nu toch wel slappe benen heb en een beetje een zere rug. Toch weer te veel van het goede he.

Ik vind het echt weer heerlijk om te werken even rust en iets anders. Haha.

@s17. Groot gelijk he. Je kan het als moeder ook nooit verkeerd doen denk ik. Als moeder weet je gewoon het beste wat je kindje nodig heeft en iedereen is daar weer anders in.. Hoe onzeker ik soms ook kon zijn met onze oudste hoe zeker ik nu gelukkig iets vaker ben. Maar ik merk zeker een verschil met de eerste en nu de tweede. Ik ben veel harder. Misschien soms te hard hoor. Ik snap dat je je meisje gaat missen hoor. Ik ben benieuwd hoe je het straks gaat vinden!

Hij doet het nu gelukkig iets beter en komt nu soms maar 1x per nacht. Echt heerlijk!

Wij waren vandaag op het consultatiebureau, hij is 3 maanden en 3 dagen, en hij woog 7.1 en 65 cm. Haha reuzekind want wel in verhouding dus niks aan de hand.

Wij beginnen met 4 maanden met groente. Wortels, bloemkool, boontjes, erwtjes zoiets denk, we hebben inmiddels een goede staafmixer van onze dochter en die komt goed van pas!

Met mij zelf nog iets minder, veel rug en bekkenpijn, al een tijdje fysio en osteo maar ik kom nog niet echt verder. Maandag huisarts.
@sdl wat vervelend dat je zo veel last van je rug en bekken hebt. Hopelijk kan de huisarts je verder helpen.

Goed bezig, is het waar en sdl altijd goed om te bewegen. Alles rustig aan opbouwen dan heeft je lichaam ook de tijd om er weer aan te wennen.

@s17, Mij is ook altijd gezegd dat je je jonge babytje niet kunt verwennen en daar geloof ik ook helemaal in. Je kindje huilt echt alleen wanneer het iets nodig heeft of ergens last van heeft echt nog niet om jou ergens toe aan te zetten of te manipuleren. Je weet als moeder wat je kindje nodig heeft. Hopelijk gaat het snel beter en voor nu lekker veel wandelen :-).

Ik ga vanaf volgende week beginnen met de groente hapjes. De kleine is dan alweer 4 maanden, pff wat gaat het snel. Ik merk ook dat hij er wel echt aan toe is. Dus ik ben benieuwd wat hij er van vindt.

Afgelopen week zijn we nog even op vakantie geweest. Nog even genieten voor het werken weer helemaal gaat beginnen. Ik heb er nog niet veel zin in. Ik geniet er super van om niks te 'moeten'.
Sdl: fijn dat je werken zo heerlijk vind!

Ik ben al gek aan het worden van m'n werk en ben nog niet eens gestart. Ik werk in een ziekenhuis en zou bij mijn terug keer naar een andere afdeling gaan. Nu houden ze mij al super lang bezig en weet ik nog steeds niet waar ik ga starten! Jammer want ik zou graag m'n verlof aanvragen wanneer onze meid haar opvang is gesloten!

Vriend en ik willen ook graag iets huren in Frankrijk: eerste reisje met onze dochter! Maar zolang ik niets weet kan ik niet boeken!

Ik ben veel gelukkiger nu ik alle meningen achter mij gelaten heb en gewoon m'n ding doe! Heerlijk!

Hopelijk slaapt hij snel door! Maar 1 keer moeten opstaan lijkt me ook al zalig!

Je hebt idd een grote baby! Beter zo dan dat hij niet goed groeit!!

Hoe was het bij de HA?

Keet: eerste groentepapje al achter de rug? Kijk uit naar je bevindingen en de reactie van de baby!!!

Het gaat idd erg snel.. onze dochter brabbelt bijna niet.. maar soms begint ze te communiceren door geluid te maken bij haar lachje als antwoord op wat we zeggen! Geweldig!

Hoe was jullie vakantie? Waar naartoe?

Ultime ontspanning voor je er weer invliegt!

Ik heb ook dat gevoel.. alles op ons eigen tempo.. zalige routine! Werken gooit dat helemaal overhoop!
@S17, Ja gisteren heeft hij voor de eerste keer een groente hapje gehad. Het eerste hapje was even wennen. Toen keek hij verbaast en spuugde hij het uit. Maar hij had het snel door en vond het heerlijk. Hij kreeg er geen genoeg van. Ik ben begonnen met gepureerde wortel. Ik hou het de komende twee weken nog even bij groente en dan langzaam ook naar het fruit.

Wanneer wil jij er mee gaan starten?

Wat vervelend dat je geen duidelijkheid krijgt van je werk. Wanneer zou je weer moeten beginnen? Lijkt me dat ze dan toch snel meer duidelijkheid moeten geven. Ik ben weer begonnen met het maken van afspraken met clienten zodat ik per april weer echt vol kan beginnen. Pff gaat veel te snel.

Ik moet zeggen dat ik dit gevoel bij mijn dochter ook had, maar dat het achteraf toch ook fijn was om weer te beginnen. Dan raak je weer in het ritme en weet je weer hoe alles gaat lopen.

Wij zijn deze keer gewoon in Nederland gebleven. Een weekje centerparcs. We hadden geluk met het weer dus we konden lekker de speeltuintjes in. We konden nu niet ver weg. Mijn man moet gewoon werken dus we hebben een park gekozen in de buurt van zijn werk zodat hij op en neer kon gaan. Ik moet zeggen het was wel erg lekker om er even tussen uit te gaan.
Klinkt wel fijn Keet, even er tussenuit he. Even iets anders. Voor jou komt het werken nu dus ookal dichtbij. Hopelijk vind jij het straks ook weer fijn om te werken en vinden jullie ook snel je normale ritme met werken enzo.

Wat grappig zeg met de hapjes. Wij starten over ruim 2 weken; hij is dan bijna 4 weken. Met pap in de laatste fles ben ik al wel gestart van de week omdat hij opeens weer 2x voor een fles kwam snachts.

Vervelend zeg s17 dat je nog steeds niks weet van je werk. Dat duurt dan wel erg lang he en vervelend die onzekerheid.

Ik moet vanmiddag voor een röntgen van m'n rug. Ik verwacht niet dat er iets uitkomt maarja het kan geen kwaad.
Keet: geweldig dat je zo een flinke eter hebt! Ik denk dat het echt een geweldig en hilarisch moment is als ze gekke bekken trekken!

Onze dochter is nu 3maand en half..

Dus ik wacht er nog 3a4 weken mee!

Ik start 8mei opnieuw met werken.. heb afgelopen vrijdag toch via via gehoord dat ik opniebbij geriatrische patiënten terecht kom..

Eerlijk gezegd baalde ik er erg van!

Wel fijn dat je bij je dochter uiteindelijk een goed gevoel had bij je werk.. hopelijk heb je het straks weer!

Ik heb ergens schrik dat ik zo nieuwe dingen van de baby ga missen!

Je hoeft niet altijd ver voor een vakantie gevoel! Heerlijk dat ja nog wat extra hebt kunnen genieten van de kindjes.. wel jammer dat je man gewoon moest gaan werken!

Sdl: laat zeker weten hoe de eerste hapjes zijn!

Wanneer heb je de resultaten van je scan?

Het is vandaag precies 1jaar geleden dat ik ontdekte zwanger te zijn.. ik herinner me het geweldige gevoel en de emotie nog alsof het gisteren was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven