Gezondheid alle pijlers

Steenpuist?!

22-03-2017 16:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed onder welke pijler ik het moest plaatsen maar deze leek me dan de meest geschikte. Ik heb twee dagen een rode gloeiende bobbel op de zijkant van mijn gezicht. Het lijkt op een steenpuist, maar op een steenpuist zit een etterkopje. Het doet ook ontzettend zeer en krijg er erge hoofdpijn door. Heeft iemand tips wat er tegen helpt of iemand die ook een steenpuist heeft gehad zonder etterkopje?
ja..doodirritant

zalf halen bij huisarts...die werkt preventief

mijn aanpak: vaseline.....sauna....hoe heter hoe beter en heel vroeg naar bed....

klote dingen!
--
Ja heb regelmatig steenpuisten waar je niet direct een etterkop op ziet. Wat bij mij het beste werkt is zorgen dat ie open gaat. Soms lukt het wel om een velletje eraf te trekken. Vooral niet duwen en drukken. Succes, steenpuisten zijn rot.
Naar de huisarts.
Het kan ook een onderhuidse ontsteking zijn. Dus ga er absoluut niet aan pulken of velletjes los trekken. Het kan plaatselijk ontstoken zijn en dan is het geen puist. Laat het gewoon rusten en het is met een weekje weer weg.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
quote:Renaissance schreef op 22 maart 2017 @ 16:59:

Ja heb regelmatig steenpuisten waar je niet direct een etterkop op ziet. Wat bij mij het beste werkt is zorgen dat ie open gaat. Soms lukt het wel om een velletje eraf te trekken. Vooral niet duwen en drukken. Succes, steenpuisten zijn rot.Dat open proberen te krijgen vind ik in dot geval een heel slechte tip; het ding zit in haar gezicht!
Het is moeilijk maar probeer er vanaf te blijven! Warme compressen zouden kunnen helpen! Tegen de pijn paracetamol, 2 tabletten tegelijk, 3x per dag (paracetamol helpt alleen goed verspreid over de dag, 1000 mg per keer).
Ik zou even naar de dokter gaan.
Gloeiend heet, rood en heel pijnlijk wijst vaak op een ontsteking. Daar moet je niet zelf aan gaan zitten (dat kan heel gevaarlijk zijn) maar inderdaad even mee naar de dokter.
quote:SallySpectra schreef op 22 maart 2017 @ 17:09:

[...]

Dat open proberen te krijgen vind ik in dot geval een heel slechte tip; het ding zit in haar gezicht!Waarom? Als ze ermee naar de huisarts gaat dan snijdt hij hem open.
Dankjewel voor de tips! Hadden jullie ook last van hoofdpijn toen jullie een steenpuist hadden op je gezicht?
Je hoeft er niet mee naar de arts, behalve als hij op een bepaalde plek in je gezicht zit:

"Een steenpuist kan zeer pijnlijk zijn maar is niet gevaarlijk. Een uitzondering dient te worden gemaakt voor steenpuisten op de neus, de oren of de lippen. Na een aantal dagen barst de puist vanzelf open en geneest. Soms blijven er kleine littekens achter." (dokterdokter.nl)
quote:Yavanna schreef op 22 maart 2017 @ 17:53:

Je hoeft er niet mee naar de arts, behalve als hij op een bepaalde plek in je gezicht zit:

"Een steenpuist kan zeer pijnlijk zijn maar is niet gevaarlijk. Een uitzondering dient te worden gemaakt voor steenpuisten op de neus, de oren of de lippen. Na een aantal dagen barst de puist vanzelf open en geneest. Soms blijven er kleine littekens achter." (dokterdokter.nl)Dat had ik inderdaad ook gelezen maar ik vraag me af of dat het wel open gaat omdat er geen kopje op zit.
quote:Lievvx schreef op 22 maart 2017 @ 17:58:

[...]

Dat had ik inderdaad ook gelezen maar ik vraag me af of dat het wel open gaat omdat er geen kopje op zit.Dat is in het begin vaak, dan moet hij nog rijpen. Kun je versnellen door warm doekje er op te houden. Het kan ook een onderhuidse ontsteking zijn, maar ik denk toch steenpuist omdat je zoveel last er van hebt.
Ik dacht ook ooit een steenpuist te hebben maar was een cyste die chirurgisch verwijderd moest worden. Naar de dokter dus!
quote:mavis79 schreef op 22 maart 2017 @ 18:47:

Ik dacht ook ooit een steenpuist te hebben maar was een cyste die chirurgisch verwijderd moest worden. Naar de dokter dus!Heb je daar lang mee gewacht? En zat de cyste ook op je gezicht?
Ik heb eens een steenpuist gehad op mijn schouderblad. Mijn hele schouder, arm en nek deden pijn (soort spierpijn) dus het zou kunnen dat je hoofdpijn daardoor komt.

Ik heb er ook gehad die in het begin geen etterkopje hadden.

De huisarts snijdt ze pas open als ze "rijp" zijn en dan gaan ze eigenlijk al vanzelf open. Mijn huisarts adviseerde er natte warme washandjes op te leggen om het rijpen te versnellen.

Maar je kan altijd even de assistente bellen voor advies, dat zou ik doen
quote:jadaiswa schreef op 22 maart 2017 @ 17:43:

[...]

Waarom? Als ze ermee naar de huisarts gaat dan snijdt hij hem open.Zou kunnen, maar dat vind jij hetzelfde als zelf gaan zitten pulken met niet-steriele zooi?
Dokter. Geen risico met je gezicht nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven