Gezondheid alle pijlers

blaren/bleinen

22-03-2017 19:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Ik zit in een lastige situatie, ik krijg namelijk heel snel blaren op mijn voeten en vandaag na en dagje werken (horeca) is het weer zo ver.

Ondertussen weet ik ook wel dat zo'n blaar vanzelf weggaat , maar ik kan amper nog lopen omdat ze zo'n pijn doen.

Btw ik heb er nu 4

- op het puntje van mijn kleine tenen

- op het lijntje tussen mijn grote teen en de rest van mijn voet (moeilijk uit te leggen)

de laatste is nog het vervelend: aan de buitenkant van mijn voet, mijn hiel maar dan niet achteraan waar meestal blaren komen maar aan de zijkant. Deze heeft een diameter van ongeveer 1 cm en is enorm dik. Er zit dus heel veel vocht in en is ongeveer even dik als zo'n klein paaseitje.

Sorry voor de beschrijving maar die laatste wil ik heel graag weg. Is doorprikken met een naald hier een goede optie?
Oh ja preventieve middeltjes om blaren te voorkomen zijn ook altijd welkom! ;)
Naald even in vuurtje houden om te ontsmetten!

Blaren die geprikt zijn of anderszinds open goed leeg duwen met steriele doek en laten drogen aan lucht.

Morgen strak afplakken.
Die grote openprikken en pleister over morgen.

Voor die andere morgen even naar 't Kruidvat rennen strompelen en Compeed halen.
Goede schoenen en sokken dragen, waarbij je voeten zo min mogelijk wrijving hebben.
quote:TinyBel schreef op 22 maart 2017 @ 19:32:

Die grote openprikken en pleister over morgen.

Voor die andere morgen even naar 't Kruidvat rennen strompelen en Compeed halen.

Dankjewel voor de reacties!

Compeed durf ik niet meer, dat heeft ooit helemaal vastgekleefd in de blaar en wilde er niet meer af dus daar ben ik een beetje bang voor
quote:Hopeloosgevalletje18 schreef op 22 maart 2017 @ 19:28:

Oh ja preventieve middeltjes om blaren te voorkomen zijn ook altijd welkom! ;)Goeie schoenen en sokken aan!
Ik zou investeren in goede schoenen! Die kunnen het verschil maken. Weet niet wat voor schoenen je (moet) dragen. En voor nu, die blaar even doorprikken zoals iemand anders al zei.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Hoe krijg je het voor elkaar?! Koop eens een paar goede schoenen en fatsoenlijke sokken. Laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
quote:chantie630 schreef op 22 maart 2017 @ 19:36:

Ik zou investeren in goede schoenen! Die kunnen het verschil maken. Weet niet wat voor schoenen je (moet) dragen. En voor nu, die blaar even doorprikken zoals iemand anders al zei.zwarte pumps met een hak van minstens 5cm.. Echt een hel voor iemand die nooit hakken draagt (ik dus ;) )
Helaas zeggen schoenen niet alles.

Sommige mensen zijn helaas nu éénmaal gevoeliger voor bleinen dan anderen.

Ik kan de meest geweldig stevige stapschoenen aanhebben met nog speciale wandelsokken erbij, mijn voeten blijven volstaan na een middagje rondwandelen in een stad.

Daar waar mijn man bijvoorbeeld dezelfde route loopt en nergens last van heeft.
quote:TinyBel schreef op 22 maart 2017 @ 19:40:

Helaas zeggen schoenen niet alles.

Sommige mensen zijn helaas nu éénmaal gevoeliger voor bleinen dan anderen.

Ik kan de meest geweldig stevige stapschoenen aanhebben met nog speciale wandelsokken erbij, mijn voeten blijven volstaan na een middagje rondwandelen in een stad.

Daar waar mijn man bijvoorbeeld dezelfde route loopt en nergens last van heeft.Klopt, ik heb inderdaad ook stevige stapschoenen en wandelsokken maar het resultaat blijft hetzelfde/ is nog erger
quote:Hopeloosgevalletje18 schreef op 22 maart 2017 @ 19:39:

[...]

zwarte pumps met een hak van minstens 5cm.. Echt een hel voor iemand die nooit hakken draagt (ik dus ;) )Is een inlegzooltje een optie?

[...]

zwarte pumps met een hak van minstens 5cm.. Echt een hel voor iemand die nooit hakken draagt (ik dus ;) )

De geheimen van 't ander personeel vragen om langdurig op zulke (on)dingen te lopen ?

Mogelijk nefast voor je rug ook.
Wat voor horecazaak verplicht zijn personeel nou om met 5 cm hoge hakken te lopen?!

[...]

zwarte pumps met een hak van minstens 5cm.. Echt een hel voor iemand die nooit hakken draagt (ik dus ;) )

Oh jee. Ander werk zoeken?

Mijn ervaring is trouwens wel dat het went. In mijn eerste D'tjes (stijgijzervaste bergschoenen) kreeg ik ook altijd van die gemene blaren, maar toen ik er twee weken op gelopen had was het over. Kwestie van eelt kweken denk ik.
Wat zijn bleinen?!

Tiny, het zal best, dat iemand behoorlijk gevoelige voeten heeft maar dit is echt onnodig.
quote:montblanc schreef op 22 maart 2017 @ 19:43:

Wat voor horecazaak verplicht zijn personeel nou om met 5 cm hoge hakken te lopen?!En dit. Wat een mafkezen.
op die plekken waar je blaren krijgt moeet je van te voren brede leukoplast plakken
Neem dit advies aan van een zeer ervaren blarenprikker tijdens Nijmegen. NOOIT Compeed. Echt gewoon niet.
quote:miedo schreef op 22 maart 2017 @ 19:57:

op die plekken waar je blaren krijgt moeet je van te voren brede leukoplast plakkenYep. Of sporttape.
Een kwestie van fatsoenlijke schoenen dragen en dus geen pumps in de horeca -.- ......

Na een tijd zal je vanzelf eelt onwikkelen die je huid zal beschermen. Wil je dat niet? Dan moet je of een andere baan zoeken of maar even doorbijten.
Doorprikken met schone naald nadat je je voeten hebt gewassen. Het kan zijn dat het over een paar uur of morgenochtend weer vol vocht staat, dan kun je nog eens doorprikken. Meestal doen ik er dan een gewone pleister over en daarover weer een brede stoffen tape zoals leukoplast.

Om te voorkomen: Ik tape vaak de plekken waar ik verwacht blaren te krijgen in met leukoplast. Tapen kan ook als je wel pijn krijgt maar nog geen blaar hebt. Dan voel je vaak beter waar de drukplekjes zitten. Verder natuurlijk goede sokken/pantys en check of er geen naaldjes irriteren. Talkpoeder kan wat zweet en geschuur voorkomen. Schoenen zijn ook erg belangrijk, schoenen met een bandje (bv t straps) blijven beter zitten en schuren minder dan gewone pumps. Ook scheelt echt leer vaak en kies bij voorkeur voor een merk wat comfort erg belangrijk vindt. Ecco heeft ook hakken bijvoorbeeld, maar er zijn heel veel soortgelijke merken. Soms kunnen zooltjes je schoenen beter passend maken als ze te groot zijn en je er veel in schuift.
Blarenpleisters moet je er ook niet af halen maar eraf laten vallen! Dan trek je een blaar ook niet open, ze zijn bedoeld om vast te plakken op je blaar. Verder werkt preventief afplakken met (blaren)pleisters goed.
quote:montblanc schreef op 22 maart 2017 @ 19:43:

Wat voor horecazaak verplicht zijn personeel nou om met 5 cm hoge hakken te lopen?!Mag nooit een verplichting zijn. Nette schoenen wel, maar een hak mag niet verplicht gesteld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven