Lijf & Lijn alle pijlers

Over welke stappenteller ben jij tevreden?

13-03-2017 20:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Tijd om wat meer te gaan bewegen. Het zonnetje komt voorzichtig door en de wandelschoenen zijn uit de kast gehaald.

Op mijn Iphone heb ik een (standaard) stappenteller staan. Maar nu ik een andere stappenteller-app geïnstalleerd heb valt me op dat de verschillen enorm zijn. Verder heb ik mijn telefoon vaak niet in mijn zak, vooral tijdens mijn werk niet, terwijl ik een lopend beroep heb.

Heb jij een stappenteller waar je tevreden over bent? Liefst armbandmodel, geen astronomische bedragen (tot de 200 wil ik wel gaan) en niet een té mannelijk model.
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 maart 2017 @ 20:34:

Fitbit en Xiaomi Miband.

Hoe vind je ze in vergelijking met elkaar?

Ik vind de Xiaomi Mi-band echt heel fijn. Niet duur, doet wel alles wat ik wil, incl de tijd aangeven als een gewoon horloge. Registreert stappen; hartslag; slaap; tijdens het hardlopen: hartslag, hoeveel minuten per km (incl waarschuwing bij te hoge hartslag of te lage snelheid); en na het hardlopen: de gelopen route, snelheid, stapfrequentie, pasgrootte.
Misschien is een gewone stappenteller nog een optie?

Moeder heeft een hele simpele van de decathlon, werkt prima, want ze kan hem gewoon in haar zak doen. Ze heeft ook nog een hele simpele van het Kruidvat (uit die Leontien-lijn), die vind ze iets minder omdat ze die echt aan haar broekband moet vast maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb de Fitbit Flex, maar wil nu eigenlijk wel graag de Charge 2. Net wat uitgebreider, met display en ik vind de vormgeving inderdaad heel mooi.

Het is een beetje gimmicky natuurlijk, maar het motiveert me wel echt en als dat ding dan begint te dansen aan mijn pols als ik de 10.000 stappen heb gehaald, dan vind ik dat nog steeds grappig.
Ik ben wel een beetje om betreffende die Xiaomi eigenlijk. Hoef je die echt maar 1x per maand op te laden?

De mogelijkheid tot verschillende (kleuren) bandjes vind ik wel wat hebben. (en dat je zo'n bandje kunt vervangen is logischerwijs wel prettig, als je zelf met een kapotte zit)
Later is nu
Ja, ik laad hem zeker niet vaker dan eens per maand op. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik hem voor het laatst heb opgeladen, dat moet enkele weken geleden zijn. En nu is hij nog 48%
Wat heerlijk!

En dat hij tijd aangeeft, handig! Ik zat namelijk steeds op de mijne te kijken en zag een oranje lampje. Schiet niet op qua tijd

Ben binnenkort jarig, gooi het thuis in de groep!
Later is nu
De vorige versie had dat niet. Ik droeg al jaren geen horloge meer, maar zodra ik zon band om mijn pols had merkte ik dat ik toch weer regelmatig op mijn pols keek om de tijd te zien. Ben dus heel blij dat deze de tijd gewoon weergeeft.
Ja, grappig is dat he? Had ik ook. Al jaren geen horloge meer, maar zodra er wat om m'n pols zat, ging ik erop kijken hoe laat het was. Bizar hoe dat werkt.
Later is nu
quote:Marana_ schreef op 14 maart 2017 @ 14:16:

Ja, ik laad hem zeker niet vaker dan eens per maand op. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik hem voor het laatst heb opgeladen, dat moet enkele weken geleden zijn. En nu is hij nog 48%We zijn nu een week verder, en nu staat hij op 25%
Ik zit met smart op de mijne te wachten
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven