Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
haha, ja mijn collega's hebben ook al aan m'n buik gezeten.

sinds 2 weken groeit mijn buik ook hard, gisteren iemand ontmoet die 1 week verder was dan ik en die had nog steeds een platte buik.
Ik vind dat echt een vreselijk idee, dat mensen aan mijn buik gaan zitten, haha. Is mijn buik.. ik ga toch ook niet aan zijn of haar buik zitten. Ik vind het anders als een goede vriendin/mn moeder of zusje zoiets willen voelen.. Maar van andere moet ik er niets van hebben..

Zal het straks ook wel lastig vinden dat wanneer ik door de stad loop en boodschappen ga doen, dat dan iedereen in de kinderwagen gaat kijken.. Bekende mensen geen probleem maar de andere mensen hebben niets met ons kindje te maken hoor.. Haha..
Haha, ik ben zelf zo iemand die altijd even wil voelen Maar doe dat niet bij vreemden hoor en bij bekenden vraag ik het wel altijd even. En nu kan ik lekker de hele dag aan m'n eigen buik voelen. Een vriendin is een paar maanden geleden bevallen en zij zei laatst, "ik ga het lekker niet vragen en gewoon doen, elke keer als ik je zie, want dat deed jij ook." Vind dat ook niet erg. Ben benieuwd of ook echt vreemden dat gaan doen. Op m'n werk maken wel veel ouders een opmerking over m'n groeiende buik, maar ook dat vind ik alleen maar leuk. Ben trots op m'n buikje.
Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ze aan mijn buik zaten, wel mensen van dichtbij gelukkig. Ik vond het niet erg maar moet er nog wel even aan wennen! Ik schrik er nu nog van en denk wat doe jij nou?!

Ik heb ook al een behoorlijke buik, had ik al een maand geleden.
Oh dat ongevraagd aan je buik zitten... ik vind het vreselijk! Mijn ouders + broers/zussen en beste vriendinnen mogen dat wel. Wel eerst even vragen vind ik wel zo fijn. Maar de mensen die verder van je af staan en dat zomaar ongevraagd doen snap ik niet zo goed..Gelukkig deze zwangerschap nog niet gehad maar gaat vast weer komen.

Borstvoeding/flesvoeding: ik zou het fijn vinden om deze keer langer borstvoeding te geven. Ben bij zoontje al na een paar dagen gaan kolven omdat aanleggen echt veel te veel pijn deed. Maar dat kolven brak me toen echt op. De hele dag was ik bezig met óf kolven, óf baby de fles geven. Ben toen dus ook al vlak na mijn kraamweek gaan afbouwen.

En ik moet zeggen dat aan fv ook echt wel voordelen zitten, maar bv is ook zo fijn en goed voor de baby! Ik hoop dus dat het deze keer beter gaat met de bv. Maar zodra ik merk dat live voeden geen optie is, ga ik niet al die rompslomp weer herhalen met fulltime kolven. Dan is het over op de flesvoeding!

Denk dat je moet doen wat voor jezelf goed voelt!

Vanmorgen de eerste bijeenkomst van centering pregnancy gehad bij de vk. Was erg leuk! Een gezellige club meiden en het is onder leiding van 1 verloskundige en een kraamverzorgende. Veel informatie en ervaringen uitgewisseld. Vind het wel een meerwaarde ten opzichte van de gewone controles. En dus ook weer t hartje gehoord. Zo bijzonder!
klinkt super nuttig de centering pregnancy, Ri88

Ik heb zojuist aan de zorgverzekering doorgegeven welke kraamzorg we willen hebben. Daarna meteen het lijstje verder afgewerkt en ingeschreven bij de kinderopvang. Wel gek, moest dus het naam van het kind doorgeven... Bleek dus een organisatie te zijn met meerdere vestigingen, binnenkort gaan we kijken bij een antroposofische en reguliere opvang. Ik hoorde goede verhalen over de antroposofische opvang, hoewel ik denk mijn kind niet zo snel naar een vrije school laat gaan. Afhankelijk van het percentage ingeënte kinderen en de sfeer daar hoop ik een keuze te kunnen maken.
Volgens mij heb ik gisteravond ons kleintje voor het eerst gevoeld!
Ahh superleuk knotje! Zo bijzonder!! Dan wordt het nog wat echter hè?
Ja, echt zo bijzonder! Zat ik daar op de bank te huilen van geluk haha
Knotje wat super fijn :-)

Ipv yoga heb ik mij ingeschreven voor een bootcamp speciaal voor zwangeren. 1e les zit erop en verwacht dat ik de aankomende dagen niet kan lopen van de spierpijn :-).
Hoi allemaal! Wat hebben jullie veel geschreven! Gelukkig heb ik wel steeds meegelezen, dus ik ben wel een beetje bij. Ik ga even niet op iedereen persoonlijk reageren, maar wel op de onderwerpen die jullie de laatste dagen besproken hebben.

Aan iedereen die al weet wat het wordt: Geweldig, gefeliciteerd! En zoveel meisjes! Ik denk zelf ook aan een meisje, maar... dat dacht ik de vorige keer ook en toen bleek het een jongen. Ach, het maakt me ook niet uit, zolang het maar gezond is. Opnieuw een jaar lang ziekenhuis in en uit zie ik uiteraard niet heel erg zitten...

Voelen: Knotje, wat fijn dat je jullie kleintje gevoeld hebt! Wat een heerlijk gevoel, hè. (Terwijl ik aan het typen ben, word ik steeds gekriebeld. Gisteren voelde ik voor het eerst zelfs iets dat al op een schopje leek!)

Borst-/flesvoeding: Herkenbaar wat je schrijft over het kolven, Ri! Ik heb zelf ook gekolfd en het 8.5 week volgehouden. Oneindig lang leek het, de hele dag in de weer met flesjes en kolfapparaat. Dat wil ik nu echt niet meer, en bovendien: ik denk dat het ook niet meer kán, want ik heb dan natuurlijk ook nog een peuter rondlopen die aandacht wil. Ik hoop dat het dit keer wel lukt met de borstvoeding (vorige keer lukte niet omdat zoon de eerste 10 dagen een sonde had en te zwak was voor BV). Het lijkt me wel mooi om mee te maken en borstvoeding is gewoon heel goed voor jonge baby's. Maar mocht het niet lukken, dan hoop ik dat ik, tegen mijn hormonen in, toch vrij snel de keus voor flesvoeding kan maken. Man is al geïnstrueerd. Want tjonge, die hormonen zijn sterk joh! Ik vond het toen zo moeilijk om te stoppen met kolven...

Zwangerschapscursus: Vorige zwangerschap heb ik zwangerschapgym gedaan, zo'n cursus via de kraamzorg. Waren oefeningen, plus uitleg over weeën en bevalling. De laatste les was een partnerles. Ik vond het heel fijn, ook voor de contacten. We zien elkaar nu nog steeds regelmatig en hebben veel contact via de app. Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet, maar ik moet er nu toch maar eens over na gaan denken. Iets met mindfullness of hypnobirthing lijkt me fijn, maar dat wordt hier in de buurt niet gegeven. Yoga is niets voor me. Ik ga sowieso zwemmen. (Fistik: sterkte met de spierpijn!)

Buik aanraken: Dat is me in de vorige zwangerschap heel weinig overkomen. Alleen door mensen die dicht bij me staan, maar van hen vond ik het niet zo erg. Overigens, Bb87: jij had het over in de kinderwagen kijken... dat is bij ons eigenlijk veel minder gebeurd dan we verwacht hadden! Soms wílde ik zelfs dat mensen in de kinderwagen keken, zo trots was (en ben) ik. Maar veel mensen doen het toch niet, hoor. Of een snelle blik. En dat vond ik wel oké.

Spullen kopen: Hebben wij nog helemaal niet gedaan! Best raar eigenlijk. Ik kijk wel steeds bij de kleertjes, maar eigenlijk wil ik eerst het geslacht wel weten, dat koopt toch makkelijker. Nog een paar weken. We hoeven ook geen babykamer te maken, want die hebben we al. Eigenlijk moeten we vooral een kamer voor zoon gaan regelen, dus ik denk dat we daar binnenkort maar eens voor op pad moeten.

Mijn eerstvolgende afspraak bij de VK is 4 april, en op 12 april heb ik een intake bij de POP-poli in het ziekenhuis (samenwerking tussen gynaecologie, medische psychologie, maatschappelijk werk en kindergeneeskunde). Mijn vorige zwangerschap was dus behoorlijk heftig en de tijd erna ook. Ik ben toen heel lang behoorlijk somber geweest (eigenlijk vanaf de geboorte eind juli tot half april). Heb toen ook veel gesprekken met een psycholoog gehad, dat hielp gelukkig goed. Maar ik ben nu best bang voor herhaling. Gelukkig nam de VK dat heel serieus! Ik merk dat ik nu soms best somber kan zijn (rothormonen!), dus ik denk dat het wel verstandig is om te kijken of ik tijdens deze zwangerschap al begeleid kan worden.

Nou, als ik dan schrijf, is het altijd wel meteen een hele lap tekst. Hebben jullie ook weer wat te lezen.

Oh, nog even een gewicht-update: ik stond net op de weegschaal en in plaats van kilo's erbij ben ik sinds het begin bijna 2 kilo afgevallen! (En dat is niet erg, want ik heb meer dan genoeg reserves.
anoniem_64a69eb31fdfb wijzigde dit bericht op 26-03-2017 10:18
Reden: Update
% gewijzigd
Bloes, dat stelt me wel gerust hoor! Dat niet iedereen zomaar in de kinderwagen kijkt.. ik hoor het soms om me heen, dan denk ik wel een beetje van lekker laten liggen .

Fijn dat de VK je gevoel serieus neemt! Ik denk zelf ook dat als je dit optijd aankaart (wat je erg goed gedaan hebt!) ze je beter kunnen helpen dan wanneer je echt al diep in de put zit. Hopelijk blijft het bij soms een dipje en zit je verder goed in je vel en een beetje extra begeleiding is alleen maar heel prettig dan :)!

Hebben jullie al een naam in gedachten, wij vinden het enorm moeilijk.. op internet kom je steeds het zelfde tegen. We hadden een naam. Maar iemand in de nabije omgeving heeft haar kindje ook die naam gegeven. Nu is het geen directe familie dus blijft een optie.. maar ook naar andere mogelijkheden blijven kijken.. lastig, hihi.

Knotje wat heerlijk dat je je kleine gevoeld hebt! Ik denk het ook steeds, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen m'n verloskundige zei, zolang je het gevoel niet herkend zal het je kindje wel zijn

Borst en fles, ik wil borst proberen, maar mocht het niets voor me zijn of het gaat niet prettig, dan snel over naar de fles, al dat kolven zie ik niet zitten. Maar ik moet me er eerst ook nog eens goed in inlezen. Hoor vanalles en geen idee waar ik me op zou moeten voorbereiden.

Ri88, dat centering pregnancy lijkt mij ook wel echt wat, las er inderdaad ook nog wat op internet over. hier doen ze het niet (volgens mij) maar wie weet in de toekomst.
oh wauw knotje, wat fijn! Klinkt als een mooi moment!

Tnx bloes, voor die lap tekst. Dan hebben de zwangeren idd ook wat te doen op hun vrije zaterdagavond

Fijn trouwens dat je bij de POP-poli terecht kan!

Borstvoeding vond ik vorige keer best zwaar. Zoontje had wat in te halen en kwam veel vaker om voeding, dan volgens de 'boekjes' hoorde. Na 3,5 maand ben ik daarom gaan afbouwen. Toen begon ik ook weer met werken, en ik wilde mezelf besparen om te kolven op het werk. Vond het al met al best pittig.

Ook best mooi, die borstvoeding. Maar uiteindelijk ook gewoon een praktische handeling. Zo'n roze wolk & de voldoening die sommige anderen (buiten dit topic ) ervaren had ik niet.

Dit keer weet ik het niet. Als het lukt in het begin BV. En als het zwaar is combineren we het met FV. Kan mijn vriend ook af en toe een nacht overnemen en een voeding geven. Maar misschien gaat het dit keer allemaal wel soepeler.

Ben nog steeds niet met yoga begonnen... Dinsdag hopelijk eerste les. En ander schrijf ik me in bij een gymclubje. Wel zin om iets te doen rondom dat zwanger zijn. Even tijd voor mezelf en mijn buik creeeren.
Bloes wat goed dat je al een afspraak op de pop poli hebt staan. Het is fijn dat je zelf je gevoelens herkend en erkend en daar wat mee doet! Knap van je! Ik hoop dat ze je daar goed kunnen begeleiden.

En jaa die hormonen kunnen vreselijk zijn wat betreft de overgang op flesvoeding. Ik stond er bij zoontje vooraf ook heel nuchter in: als bv niet lukt dan ga ik gewoon over op fv. Nou, ik heb toch een partijtje zitten janken een paar dagen.. dat zag ik echt niet aankomen!! Ik hoop dat ik daar dit keer wél nuchter in kan staan..

Bb, wij hebben nog geen naam in gedachten. Bij zoontje waren we er heel snel uit. We wilden allebei een kortere, wat stoere naam. Voor een meisje wordt het wat meer een uitdaging ben ik bang. Ik houd van korte namen en vriend vindt een langere naam mooier. Ik ben heel benieuwd hoe we hier een naam uit gaan krijgen..

Toverspiegel leuk dat je met yoga gaat beginnen! Ik start in mei. Heb daar bij mijn bevalling toen zo ontzettend veel aan gehad! Alle oefeningen en technieken die ik had geleerd hebben me echt de bevalling doorgeloodst waardoor ik met een goed gevoel terugkijk en ook met vertrouwen weer deze bevalling in ga. Gelukkig was mijn yoga docente totaal niet zweverig en juist heel praktisch. Hoop dat jij er ook wat aan gaat hebben!
Even heel snel. Net echo gehad en wij krijgen een jongen. Ik had t sterke gevoel dat het een meisje was, dus moet opzoek naar een jongensnaam.
Whoehoe fistik de eerste jongen!

Ik heb zojuist een super mooi wandkastje boven het kastje wat de commode gaat worden opgehangen. Aan de onderkant wil ik nog haakjes hangen zodat we daar kleren aan kunnen hangen.
Wat leuk, een zoon, Fistik! Zal wel even omschakelen zijn als je zelf zo'n sterk gevoel had dat het een meisje zou zijn. Maar dat komt vast wel goed!

Klinkt leuk, Northcape!

Bloes, wat goed dat je nu al voor ondersteuning zorgt. Heftig dat je dat hebt moeten meemaken bij je vorige zwangerschap! Hopelijk gaat het deze keer beter en vooral ook fijn dat je daar nu al hulp bij hebt, mocht het nodig zijn.

Namen: de meisjesnaam hebben we al heel lang en die is het ook nog steeds helemaal voor ons. De jongensnaam hebben we nu wel, maar voor mij voelt het nog een beetje onwennig. Dus ik denk dat we nog wel wat namenlijstjes gaan bekijken voor de jongensnaam.

Ik heb me aangemeld voor een zwangerschapscursus en ga me volgende week aanmelden voor zwemmen voor zwangeren. Moet van mezelf namelijk weer wat meer gaan bewegen. En zwemmen lijkt me dan wel fijn!
Ja! de eerste jongen heeft zich gemeld!

Wat leuk dat je het nu weet Fistik! Moet je erg wennen, nu je gevoel niet blijkt te kloppen?

Ik heb al een zoontje, en die is zo leuk dat ik er nog eentje van wilde. Hij zegt perongeluk hele lieve dingen: Mijn moeder noemt hij een prinses! En hijzelf is de ridder. En tegen mij zegt ie heel vaak: mama, ik vind jou zó lief! Jongens
Hee dat is leuk, de eerste jongen in de groep! Oef, wel wennen denk ik als je zelf eerst een meisje had gedacht. Al een beetje aan het idee kunnen wennen?
Gefeliciteerd Fistik! Ik was er de vorige keer ook van overtuigd dat het een meisje zou zijn, maar toen was het ook een jongen. Dat was wel even omschakelen. Maar mijn zoontje is écht zo geweldig, dat ik er nog wel eentje van wil. Wij horen het pas over een week of drie, dus nog even geduld!
Het is inderdaad even omschakelen maar ik ben met een jongen netzo blij als met een meisje.
Fistik, jongetjes zijn fantastisch Ik kan me voorstellen dat je even moet schakelen hoor. Maar je gaat vast ontzettend uitkijken naar dat kleine, stoere ventje!

Wat leuk dat je gaat zwemmen knotje! Benieuwd hoe die cursus is!

Ik kan de kleine meid aan de buitenkant voelen schoppen Heel zacht tegen mijn hand aan al een paar keer. Zo fijn om zo al een beetje contact te hebben.. En meerdere keren per dag is ze me aan het kriebelen. Volop genieten!
eerste les yoga gehad! Heel ontspannen

De muziek vond ik een beetje zweverig, maar het was heel prettig om je lichaam te rekken en te oefenen met comfortabel worden met een oncomfortabele houding. De afsluiting van de les is gericht op ontspanning en contact maken met kind in je buik. Lukte nog niet echt, maar zen was het wel. Ik ga dit zeker vaker doen!
Klinkt super fijn Toverspiegel, ik ga mij ook verdiepen in de mogelijkheden. Was jouw yoga alleen ontspannend of waren de oefeningen ook inspannend? Maw doet het ook goed voor je conditie?
Ik moet me ook maar eens echt gaan aanmelden bij joga of wat anders natuurlijk. Bang dat ik het te zweverig vind maar vind het wel belangrijk wat te doen en dat rekken/strekken staat me wel aan. ik moet ook gewoon een proeflesje gaan doen.

WoW ri88 aan de buitenkant al voelen schoppen! Oké ik voel de kleine wel maar ook allemaal nog maar heen net. Steeds vaker wel dus dat is al heel tof! Hihi

Wel leuk voor je man/vriend kan lekker mee genieten al. Maar bij ons allen later ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven