Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Hebben jullie ook al dat er vocht uit je borsten komt als je er in knijpt, wel vroeg nog.
Bb87 wat bijzonder om het hartje te horen hè? Vervelend dat je nog misselijk bent! Ik heb dat bijna flauwvallen ook gehad bij mijn vorige zwangerschap. Duurde ongeveer een maandje dat ik dat af en toe had en toen was het over! Meestal bij lang staan inderdaad, op verjaardagen enzo. Dan ging ik even 10 minuutjes zitten als ik het aanvoelde komen en dan ging het weer goed.

Welkom flowers! Gezellig dat je mee schrijft. Is het je eerste kindje? Het vocht heb ik nog niet ontdekt haha. Zal t binnenkort eens voor je testen

Morgen de geslachtsbepaling
Heel veel plezier vandaag, heb je al een vermoeden voor een jongentje of meisje? We horen hopelijk nog wel wat het geslacht is veel plezier iig! Weer een moment jullie kindje bewonderen!

Fijn dat je het bijna flauwvallen ook herkend. Hopelijk ebt het bij mij ook weg, is alleen bij staan en hitte. Hopelijk gewoon iets onschuldigs.

Flowers, nee bij m'n borsten merk ik nog niets, af en toe jeuk en groter maar thats all...

RiverJoy, jullie morgen weer een echo ook heel veel plezier alvast!
Veel plezier bij jullie echo's dames :-)
Bedankt Fistik en Bb!

Wij hebben allebei het gevoel dat het een meisje is. Maar heb vannacht gedroomd dat we er een jongetje bij krijgen dus nu ben ik in de war haha! Vind het best spannend en ben zo nieuwsgierig! Ik krijg óf een mannengezin óf van allebei 1. Lijkt me allebei fantastisch, dus we gaan het zien :-) Hopelijk ligt hij/zij er een beetje goed voor zodat we het na vandaag ook echt weten haha.
Flowers, welkom! Leuk dat je ook aan hardlopen doet! Deze week is het er bij mij niet van gekomen.

Veel plezier bij de geslachtsbepalende echo's!
Bedankt voor het warme welkom. Het is mijn eerste zwangerschap ja dus alles is nieuw :D
Wij krijgen een meisje! Zo bijzonder! We zijn heel blij! Moest sowieso even naar de stad dus gelijk wat meiden kleertjes gehaald, haha. Kon me niet inhouden. Echt heel leuk!
Aaaah heel leuk! Haha

Ben erg benieuwd of het allemaal meisjes worden. Wij vermoeden het ook... Maarja haha kan net zo goed een jongentje zijn. Ook erg leuk! Beide leuk!
wat leuk ri88 dat jullie ook een meisje krijgen! ik zeg perongeluk nog steeds 'hij' als het over het wurmpje in mijn buik gaat. Kennelijk moet ik nog steeds een beetje aan het idee wennen. Kleertjes kopen lukte ook nog niet echt, ik kwam perongeluk toch met iets voor mijn zoon thuis ipv voor mijn ieniemini dochter. Hopelijk voel ik haar snel bewegen, dan is ze er wat meer 'bij'.

welkom flowerzzz!

Beniewd bb87, of je het bij het juiste eind hebt! Denk je dat ze het maandag al kunnen zien?
Afhankelijk van of hij/zij er goed voor ligt. Als dat is moeten ze het wel kunnen zien. Ben benieuwd en anders met 20 weken, ook prima
Leuk al die meisjes. Ik vermoed ook dat mijn mini een meisje is maar ik moet nog 1,5 week geduld hebben.

Vandaag wel met mijn dochter naar prenetal geweest. Ze mocht een setje kleding voor haar broertje/zusje uitkiezen en we hebben de 'blije' doos gehaald. Het leuke is dat ze al 5 is en alles bewust mee maakt.
Spannend Bb! Hier was het ook even 'zoeken' naar het geslacht. De navelstreng zat tussen haar benen door dus de echoscopiste moest goed kijken of het nou de navelstreng of piemel was haha. Uiteindelijk kon ze het wel heel duidelijk zien.

Bij de 20wk echo hopelijk nog even extra bevestiging!

Haha toverspiegel. Hier heb ik me ook laten verleiden voor kleren van zoontje kopen hoor. Moet nog wennen aan al dat roze, jurkjes, maillots enz. En even leren hoe je dat leuk kunt combineren haha. Maar dus ook wel wat voor de kleine meid meegenomen! Gelukkig hebben we bewust voor zoontje ook veel neutrale dingen gekocht (pyjama's, dekentjes, rompers, badlaken, hoezen aankleedkussen enz) dus we hoeven niet alles nieuw te kopen. Kleertjes uiteraard wel maar daarvan kan ik ook veel van mijn zus overnemen dus dat is fijn! Je kunt wat dat betreft echt een fortuin uitgeven aan kleding!

Wat leuk dat je dochter alles al zo bewust mee kan maken fistik! Lijkt me bijzonder voor haar! Ze wordt vast een hele trotse zus!
Wat leuk allemaal meisjes tot nu toe!

Fistik, wat zit er in z'n blije doos? Ik ben benieuwd of het de moeite waard is om er 1 aan te vragen. Of een andere doos, ik las dat er 40 van die dozen bestaan

Net terug van een borrel, te smerig alcohol vrij bier gedronken, rook naar konijnen voer. Wie heeft er een tip voor lekker 0%bier?
Northcape, er zitten oa 2 blikjes 0,0% Bavaria in :-)) daarnaast een pak pampers, een speen, tandenborstel en flesje in. En veel reclame. Ik heb 'm eigenlijk voor m'n dochter gehaald. Die loopt er nu ook de hele tijd mee door t huis. Ik was niet van plan om er nog meer aan te vragen, 1 is wel genoeg.
Ik lust geen bier dus kan je niet helpen northcape..

Ik vraag ook de blije doos aan. Het is ook veel reclame maar vind het toch wel leuk en handig om wat dingetjes te krijgen!

Verder vorige keer ook die van de etos opgehaald. Ik had toen echt een heel leuk pakket. Maar een vriendin had hem een half jaar later en toen was het 3x niks . Dus het is ook maar net of ze er nu een beetje leuke dingen in hebben zitten. Ik vraag hem in ieder geval wel weer aan!
Hier inderdaad de blije doos en de babybox (van ouders van nu). Heb de bonnen uitgeprint dus eens kijken wanneer ik in de buurt kom. Benieuwd of er een beetje wat leuks bij zit.

Bier 0% je hebt echt veel verschillende, witbier div. Radlers (lekker, Maar zoet!!!) en nu ook Mexicaans bier net als desperados. Maar wat echt lekker is? Geen idee. Op het terras in het zonnetje zal het een en ander wel lekker smaken gok ik. Maar nu drink ik er weinig van.
Wat leuk, Ri, een meisje! Ik denk nu ook meestal een meisje, maar soms komt er toch ineens het beeld van een jongetje tevoorschijn. Het maakt ook niks uit, als alles maar goed gaat. In september weten we het!

Bb, leuk dat je je vriend gaat verrassen met een echo! Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. En zou helemaal mooi zijn als jullie het geslacht kunnen zien! Veel plezier alvast

Flowerzz, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven! Spannend he, je eerste kindje. Alles voor de eerste keer meemaken en ervaren. Ik geniet er volop van! hier nog geen lekkende borsten haha Ik werk in de kinderopvang, dus ben benieuwd hoe zwaar het gaat zijn richting het einde. Maar komt vast goed. Ik heb een heel lieve collega die me daarin zal ondersteunen. Ons kindje is ook al mondeling aangemeld voor de opvang, moet alleen het formulier nog invullen. Maar het scheelt dat het bij mijn eigen werkgever is, dus die lijntjes zijn wat korter. veel plezier met de pretecho vandaag!

Northcape, ik dronk voor de zwangerschap al geen alcohol en ook geen alcoholvrije drankjes, dus ik kan je ook niet helpen.

Ik heb ook de blije doos aangevraagd en die van de Etos. Ben benieuwd! En van de week bericht gehad dat het kraampakket van de verzekering uiterlijk 8 weken voor de uitgerekende datum wordt bezorgd.

Qua kwaaltjes gaat het prima, geen misselijkheid en het moe zijn gaat ook beter. Ben erg verkouden geweest en dat was verschrikkelijk in combinatie met al wat kortademig zijn, maar ook dat gaat weer beter. Ik heb volgens mij wel bandenpijn, maar het is te doen.

Ik vind het vooral heel leuk dat m'n buikje echt een zwangerschapsbuikje begint te worden. Ik krijg er steeds meer leuke reacties op en dan ben ik zo trots! hihi
Iedereen in mijn omgeving dacht dat het een jongen zou worden, ik zelf ook... en dan hoor je dat het toch een meisje is even omschakelen haha
Haha, wat leuk Flowerzzz! Een echte meidenclub hier tot nu toe!
Haha ja allemaal meiden.

Ze zag op de echo wel dat mn placenta erg laag ligt. Echt voor de opening van de baarmoeder dus hopelijk verplaatst dat nog maar dat horen we op de 20 weken echo wel
Sorry dame's even snel tussen door.. wij krijgen ook een meisje! Ben zo blij, voel me al echt een meisjes moeder. Mijn schoonzus heeft al 1 meid en krijgt nu ook weer een meid dus dat word een echte meiden familie.

Ivm vermoeidheid en omstandigheden kan ik helaas niet veel schrijven.. ik lees wel elke paar dagen mee. Sorry lieve meiden, hopelijk lukt het om snel weer volop mee te schrijven.
Heel leuk, Riverjoy! En ook leuk dat je schoonzus ook weer een meisje krijgt! Wanneer is zij uitgerekend? Wel heel vervelend dat je nog steeds zo moe bent. Hopelijk voel je je snel wat beter!

Is er eigenlijk nog iemand meer die het geslacht niet wil weten?
Zij is in juli uitgerekend, we schelen net 2 maanden.
@northcape: de duitse alcoholvrije bieren zijn echt een stuk lekkerder! biercafe's hebben die meestal wel.

Erdinger is goed te doen, net als de alcoholvrije weihenstephaner (al moet je even kijken, want een van die twee was vroeger 0,5 of 0,2%, dus niet echt 0,0). En anders smaakt alcoholvrij witbier over het algemeen nog het beste.

Op een gegeven moment heb ik geaccepteerd dat bierdrinken gewoon echt geen optie was, en toen ben ik iets meer gaan zoeken naar alternatieven. Crodino, gingerale met munt blaadjes, alcoholvrije cocktails. Kreeg er wel lol in. Deze zwangerschap is anders, er zijn bijna geen vrijmibo's meer in de vriendengroep of op het werk. En thuis mis ik de alcohol niet zo.

Leuk trouwens, zoveel meisjes! Ben het niet gewend, mijn omgeving wordt nog steeds gedomineerd door jongens! ook diegene die nu zwanger zijn verwachten allemaal een jongen. Klopt het bij jullie trouwens via de chinese geboortekalender? http://www.prokerala.com/ ... r/chinese-birth-chart.php bij mij wel, haha. Ik geloofde er niet in, maar nu het klopt vind ik het wel grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven