Op het punt om vreemd te gaan

28-01-2009 19:05 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste (natuurlijk meest heftige) liefde en ik hebben altijd contact met elkaar gehouden.. dat is nu al 12 jaar zo. In die jaren is hij getrouwd en inmiddels weer gescheiden. Tussen ons is het niets geworden.. dat heeft voornamelijk te maken met dat onze liefde vanaf het begin een onmogelijke was.. door de duizenden km afstand... door een totaal andere culturele achtergrond (waarbij van beide families geen acceptatie kan worden verwacht).. en doordat wij toen nog heel jong waren.. en hij ook niet klaar was om zich te binden.. De band is echter altijd sterk gebleven.. en het contact veelvuldig.

Ik heb tegen beter weten in jaren op mijn eerste liefde gewacht.. maar op een gegeven moment heb ik toch mijn leven opgepakt.. ik heb mij erbij neergelegd dat het er niet in zat.. Dat zal altijd zo blijven.

Ik heb nu 3,5 jaar een relatie.. ik ben heel gelukkig met deze jongen.. hij heeft echt alles.. hij is slim, ziet er goed uit, is geestig en aardig.. Hij laat mij vrij en hij wordt geaccepteerd door mijn ouders. Ik houd van hem. En toch is het zo dat ik vaak terugdenk aan die eerste liefde.. omdat hij ook heel belangrijk voor mij is geweest en het nog altijd is. ik voel mij daar enorm schuldig over..

Vooral omdat ik heb besloten mijn eerste liefde op te zoeken en nog éénmaal te ontmoeten voordat dat nooit meer kan.. Ik ben niet van plan mijn huidige partner te verlaten want deze eerste liefde is nog altijd onmogelijk.. Toch verlang ik er enorm naar hem terug te zien..Ik zal elk minuut ervan onthouden en de rest van mijn leven koesteren.. aan de andere kant voel ik mij een enorme bedrieger.. een slecht persoon..dat ik tot zoiets dergelijks in staat ben.. in feite plan ik het om vreemd te gaan.. het is niet eens iets wat mij overkomt.. of omdat mijn huidige relatie slecht is ofzo..
ga je nu met cijfers gooien om je gelijk te krijgen? ik krijg bijna medelijden met je....

Heb respect voor jezelf en voor je vriend en behoor bij die 55% die dus niet vreemdgaat.

En mocht je wel bij ie 45% willen horen, dan hoop ik dat je vriend bij die laatste 57% gaat behoren...
ok dat verklaart dan misschien waarom je ouders er op tegen kunnen zijn, maar jij leeft nie religieus begrijp ik, dus dan zijn we terug bij af, waarom kan je geen relatie met deze man hebben??

En kan je een keer een echt antwoord geven?? Beetje flauw om je verhaal te posten en dan alleen de helft verteld en het liefste ook geen eerlijke vragen en meningen wilt
Natuurlijk is een onderzoek uit het zeer gerenomeerde en wetenschappelijk erkende blad Celeberty zeer betrouwbaar.

Tevens hoort ieder zijn/haar normen en waarden met zo'n enquete te onderbouwen, en niet van wat je zelf vind.
Dat jullie nog serieus op haar reageren......
Idontknow, wat wíl je nu eigenlijk met dit topic?!
Peas on earth!
Mijn huidige partner weet denk ik wel dat we nog contact hebben.. Hij staat er verder niet bij stil denk ik.

Het is ongeveer zoals je zegt maar dan ingewikkelder.. we hebben trouwens contact gehouden ook toen het niet mocht..

heejhallo: ik weet nog helemaal niet of ik het wel tot een wip laat komen... maar als ik dat zou willen leent die ex zich er met alle liefde voor..

Quote Elfje: ok ondanks dat ik waarschijnlijk toch geen antwoord krijg vraag ik het toch maar.......

Jij bent dan religieus opgevoed, maar hebt ergens een keer een leuk zomerliefje gehad, niet religieus. Als papa en mama daar achterkomen wordt het contact tussen jullie slecht dan wel verbroken, dus ben je gesetteld voor iemand met de zelfde religie die gelukkig ook lief is???

Komt dat in de buurt, dan snap ik er misschien nog een beetje iets van anders een boel drama over niks.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 28 januari 2009 @ 20:45:

Natuurlijk is een onderzoek uit het zeer gerenomeerde en wetenschappelijk erkende blad Celeberty zeer betrouwbaar.

Tevens hoort ieder zijn/haar normen en waarden met zo'n enquete te onderbouwen, en niet van wat je zelf vind.

Niemand heef tme dat ooit verteld! Ik loop dus al jaaaaaren achter.....F*ck.....

*gaat snel daar de winkel om de levenshandleiding Celebrety te kopen*
quote:Sensy12 schreef op 28 januari 2009 @ 20:46:

Dat jullie nog serieus op haar reageren......Sinds levensgids Celebrity genoemd is, heeft het ineens een enorme diepgang gekregen hoor...
Beste Idontknow,

I think you do know!

Wil je je relatie te grabbel gooien dan ga lekker een potje seksen met je ex. Dit soort dingen komen nl altijd uit!

Maakt niet uit hoe voorzichtig je bent.

Ik vind je een schijtluis eerste klas dat je hier met 'wetenschappelijk' (ahum) enquetes aankomt waar je je achter kunt verschuilen. "Kijk maar, iedereen doet het, heel normaal tegenwoordig!" *braak*
Ja, dat vind ik echt.
idontknow, ondanks mijn eigen niet zo aardige post toch een reactie: ik kan me er niks bij voorstellen dat jouw partner zich niets meer herinnert dat je hem vertelde dat je ex-liefje daarginds woont. Verder zou het mij hoogstens verbazen als hij zich er niet zo mee bezighoudt zoals jij stelt. Dan moet het of een ongelooflijke naieve goedzak zijn of je zuigt het hele verhaal uit je duim.
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 20:47:

heejhallo: ik weet nog helemaal niet of ik het wel tot een wip laat komen... maar als ik dat zou willen leent die ex zich er met alle liefde voor..

Vind je het erg als ik van dat eerste geen reet geloof? Anders schrijf je mekaar toch een brief, bel je of Skype weet ik wat om dingen te bepraten? Volgens mij is dit een geval van 'gepland iets uit de hand laten lopen'.

Oh, en als iemand zich wel voor vreemdgaan wil lenen, heb ik daar ook weinig mee op.
Elfje: misschien kan het niet omdat we niet graag genoeg willen.. omdat er teveel rotzooi van komt.. omdat het te laat is. Ik wil best antwoorden geven, maar heb ze niet altijd.
Oh ja, en als straks alles uit komt ga je dan ook spijt betuigen aan je huidige partner en dan janken "dat het je is overkomen"......?????

Want daar gaat hij niet intrappen...
i rest my case....

ik vind niet gauw iemand een slecht mens, maar je komt dicht in de buurt (en het vermelden van een celebrity enquete maakt je nog dom ook).
He idontknow bedankt voor dat antwoord, nu wordt het wat duidelijker.

Ok ik moet eerlijk zeggen dat ik niet me niet kan indenken om zo opgevoed te worden dus ik kan me niet inbeelden hoe erg dat voelt en bang te zijn dat die eerste lief´de inderdaad de liefde van je leven is maar je niet met hem kan zijn tenzij je met je fam breekt, wat inderdaad veel gevraagd is.

Blijft de vraag, wat gaat dit voor je oplossen.

Als het een goede ervaring wordt wordt je leven daarna nog lastiger! En als het een slechte ervaring wordt heb je straks een onwijs schuldgevoel over iets dat het niet eens waard was..
belachelijk zeg.. sorry hoor maar hoe kun je dit je vriend aandoen! egoistisch ook..
Als je dan toch anoniem je ei kwijt wilt op een forum, waarom dan niet wat uitgebreider? (Ik houd altijd wel van details, vandaar). Dus: welk land ga je bezoeken? En hoe lang ga je erheen? En vertel eens iets meer over jullie 'relatie' vroeger, misschien kunnen wij dan ook het romantische van het hele verhaal begrijpen. Want nu zien wij, of laat ik voor mezelf spreken: ik, het vooral als goedkoop slettebakken.

Ik zou als ik jou was eens nadenken over je huidige relatie. Je weet niet zeker of je vriend weet dat jij nog contact hebt met je ex. (Na 3,5 jaar, weet je dat soort dingen toch van elkaar, of ligt dat nu aan mij). En als je zo planmatig wilt vreemdgaan... vind ik dat wel het één en ander zeggen over je relatie.

En waarom reageer je niet op de serieuze mogelijkheden als 'een break' of een 'vrijbrief'. Ik geloof best dat je na een jarenlange relatie behoefte kunt hebben aan seks met een ander, maar waarom dan niet in alle openheid daarover praten.

Bovenal denk ik dat je blij moet zijn met wat je hebt
Count your blessings...
Ik ben bang dat er niet valt te praten over een break of over een vrijbrief.. dat zou betekenen dat ik niet meer bij mijn huidige partner wil zijn en dat is niet het geval..

Volgens mij is het het beste om het toch maar niet te doen.. ik heb in ieder geval nog even de tijd alle commentaar te laten bezinken.
ok nou probeer uit te vinden wat in jou leven voor jou het belangrijkste is, en niet hoe andere het graag zien...... succes
Ik heb medelijden met je vriend. Belachelijk dit!
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 21:06:

Ik ben bang dat er niet valt te praten over een break of over een vrijbrief.. dat zou betekenen dat ik niet meer bij mijn huidige partner wil zijn en dat is niet het geval..

Volgens mij is het het beste om het toch maar niet te doen.. ik heb in ieder geval nog even de tijd alle commentaar te laten bezinken.weet je dat wel heel zeker, want als je wel met die ander gaat rollebollen, dan moet je er toch serieus rekening mee houden dat het gevolg is dat je niet meer bij je partner zult zijn.
Cum non tum age
Als de redenen waarom jullie niet/ nooit bij elkaar kunnen zijn, op religieus c.q. cultureel vlak liggen, en je denkt dat het nu nog wél kan (nu je niet getrouwd bent) dan sla je de plank denk ik mis. In de meeste religieculturen cultuurreligies is een verloving net zo trouwerig als trouwen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 20:47:

Mijn huidige partner weet denk ik wel dat we nog contact hebben.. Hij staat er verder niet bij stil denk ik.

Weet je dat nou wel zeker of wil je dat graag geloven? Misschien is hij in staat van ontkenning omdat hij steeds maar niet wil geloven dat jij ertoe in staat bent om hem dit aan te doen, hem te bedriegen... misschien is hij genezen van zijn illusies als jij terugkomt en zet hij je de deur uit.
.
moet je je voorstellen dat het wel tot seks komt en het is vreselijk slechte seks. Heb je de rest van je leven een schuldgevoel vanwege een slechte wip. Das lullig.

Meid, hou de droom mooi in je gedachten. Zwijmel er zo af en toe even naar terug op de momenten dat je eens bonje hebt met je kerel, maar doe het niet. Je hebt iemand met wie je je leven wilt delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven