JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
zo ik heb vandaag maar lekker geld uitgegeven, je moet toch wat. als ik mezelf zo stoer de hele stad door zie stappen vind ik mezelf nog best stoer. vind het dan ook nog wel te doen.

heb mooie nieuwe gympen gekocht, kan ik straks mooi de wandel op. en in de uitverkoop een mooi shirtje en jurkje voor madam gekocht. wel 2 maten groter, want ik kan het thuis niet meer verkopen als ik met maat 50/56 thuis kom...

ook nog even lekker gesnacked, helaas heb ik nu niet echt trek meer. net een kopje soep gegeten. sjonge wat kan een mens eigenlijk lullen over niets!! ik hoop dat jullie het niet als totale tijdverspilling zien die berichten van mij

zo marianne, jij hebt ook flink je best gedaan met tekst!! fijn dat het goed gaat met melle, dan heb je ook weinig tijd om onzeker te zijn. ik hoop dat ik ook wat zekerder ben en dat het goed gaat met de baby straks. de eerste was de eerste 2 weken ook ideaal, maar daarna begon het geemmer een beetje. ik vond het nog wel te doen, als ik hem de hele dag lekker bij me hield was hij heel rustig, maar daardoor heb ik de ondervoeding helemaal over het hoofd gezien.

nou ik ga even desperate housewives kijken en lekker vroeg naar bed. alles is rustig dus ik meld me hier morgen weer. ben wel eerst op pad met manlief, dus wacht niet op me.
Sam, ik vind je ook stoer hoor. En heerlijk om nog even geld te spenderen. Enne, echt geen tijdverspilling hoor. Gewoon lekker blijven lullen.

Ik besef me wel, dat de echte problematiek straks idd nog wel zal komen. En dat ik dan zelf ook een stuk vermoeider zal zijn, waardoor het allemaal best nog wel zwaar zal worden. Gelukkig heb ik goede achtervang bij mn moeder en zusje. Dat is een heel fijn idee. En als de kraamhulp weg is, zal ik zeker tussendoor meer moeten rusten en eerder naar bed moeten gaan. Ik blijf voorlopig nog even goede moed houden.

Je bent nu ook echt over de uitgerekende datum, he? Spannend hoor. Hoop dat je de 42 weken in ieder geval niet haalt.
Sam ik hoop ook dat de kleine snel komt en Marianne wat fijn dat alles zo goed gaat, het is een genot en een hart onder de riem om jouw stukkie te lezen.
Precies wat Marianne zegt Sam, lekker kletsen over 'niets'. Je gaat ons toch wel net als Marianne live updates geven over de bevalling? (Ook leuk voor star :X ) Je bent de laatste dus graag iets spectaculairs van maken!

Fijn dat het zo goed met jullie gaat Marianne! Je klinkt echt super sterk en dat met een buikwond waar je van moet herstellen. Je mag toch ook eigenlijk zes weken niet tillen? Dan is het idd fijn dat je familie in de buurt zit.

Die bult zal echt wel minder worden en wegtrekken, geen zorgen!

Tranen dus, logisch als je aan je bevalling terug denkt! Ik denk er ook vaak aan en ik had een modelbevalling dus tuurlijk dat die gebeurtenis tranen oproept! Ik denk dat je elke bevalling moet verwerken en dat duurt nog wel even.

Hier alles goed. Ik ben niet meer zo extreem labiel en ik wen aan ons nieuwe ritme: geen ritme. Man helpt me fijn mee in de nacht dus ook die zijn niet zo slopend als ze kúnnen zijn. Uiteindelijk slaap ik mijn uurtjes wel. Ik start al om 21uur met slapen en dan om de 3/4 uur wakker en vandaag waren we samen om 08.15 wakker dus helemaal niet slecht!

Lola is net in bad geweest (of in de wasbak, veel handiger dan slepen met een zwaar bad). En daarna heeft ze flink gedronken dus ik gok dat ze de komende uren in coma gaat blijven.

Ze groeit als een dolleman! Er is gewoon al één romper in maat 50 van een of ander vaag merk waar ik aan moet sjorren om hem aan te krijgen en dat was vorige week echt niet.

Ook is ze steeds vaker en langer wakker. Vanmorgen van acht tot net half twaalf was ze wakker en alert. Ze zit dan lekker in de wipstoel als ik douche en ligt in de box heel relaxed te zijn dus das fijn.

Ze is zo lief mijn spekkige baby. Na het badje élke plooi nakijken en afdrogen is nogal een werkje maar ik vind haar zo cute met haar spekbeentjes!

Dikke zoen voor iedereen!
Lily-lamb ik heb even een vraagje: ik heb net de draagdoek voor het eerst omgedaan. Maar ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind dat Linde zo verschrikkelijk rechtop zit! Ze ligt helemaal niet. (kommahouding) en ze lzit ook zo opgepropt met haar beentjes, en haar hoofd ligt in zo'n rare bocht.. Zeg maar om mijn lijf heengevouwen, maar dan naar de zijkant.. (om mijn borst heen??) Hoort dat zo? Ze viel zelf wel meteen in slaap, maar ik kreeg gelijk pijn in mijn rug. Ik moet zeggen dat ik echt heel erg baal dat het me niet lukt!! Vanmiddag gaan we het nog een keer proberen maar ik kan toch niet de enige zijn wiens lijf niet geschikt is voor een draagdoek?
hier vanmorgen stukjes slijmprop (lekker smakelijk ) verloren. er gebeurd dus in ieder geval wat, maar verder heb ik nergens last van. bij de eerste duurde het nog een week voordat bevalling ging beginnen, maar ik vind het nu al fijn dat ze in ieder geval niet blijft zitten

verder maar een beetje rustig aan doen, het is koud buiten en ik voel wel dat ik gisteren veel gedaan heb. moet vanmiddag nog wel naar de verloskundige. om 17 uur pas...
Hey Voy, dat klinkt niet goed! al kan ik me er moeilijk een beeld bij vormen. Rugpijn is nooit goed en die gekke bocht waarin ze ligt lijkt me ook niet ok.

Ik draag Lola alleen kangaroe style, dus rechtop en daar zitten de beentjes in kikkerhouding.

Kijk anders op youtube naar filmpjes van draagdoekmama (ff zoeken op draagdoekmama dus). Dan kun je zien hoe ze de kommahouding doet en misschien zien waar het bij jullie 'mis' gaat.

Al denk ik niet dat het helemaal fout kan zijn want als Linde in slaap valt moet het wel comfy zijn op een of andere manier.

Ennuh, tuurlijk is je lijf geschikt!

Sam; hoera! voor de slijmprop! Go!
jeeej Sam, er is wat actie! Chica en ik zitten op de tribune hoor!

Marianne, als ik jou zo lees zitten we er eeb beetje hetzelfde in. Ik voel me ook niet onzeker eigenlijk, al is t natuurlijk nog even zoeken allemaal. Ook heb ik er geen moeite mee om haar lekker in dr wiegje of in de box te laten slapen. Ze kan daar zo heerlijk relaxed liggen kijken, daar word je jaloers van!

Maar t is ook zo'n heerlijk moppie, echt een modelbaby. Iedereen vindt haar ook zo mooi, en dan ben ik supertrots! Ze was alweer 100 gram gegroeid de afgelopen 2 dagen en alweer bijna op dr geboortegewicht, jippie!

Ik heb ook nog last van kraamtranen. Gister, omdat de kraamhulp vandaag voor t laatst kwam en vandaag omdat ik mezelf zag zitten in de spiegel met mn kind aan de borst... hormonen!
Trouwens, gek idee dat ik vorige week om deze tijd aan bevallen was. Toen zat ik in de auto naar t ziekenhuis omdat ik na 12 uur weeen pas 2 cm ontsluiting had en chica in t vruchtwater gepoept had..
nou hier nog steeds licht verlies van bloed en slijm, maar volgens vk hoeft het niets te betekenen. wist ik al.

als ik niet voor dinsdag beval word ik dinsdag gestript. hoop het niet te halen natuurlijk...
HEU voor Sam, het begin is er!

Bij "ons" in februari is het bevallings geweld ook losgebarsten afgelopen maandag 1 dinsdag 1 en morgen ook weer 1.......

Enneuh nog bedankt voor de boerenkool tip hahahahahaha

voor alle mama's een heel dikke knuffel en ik vind het helemaal leuk om jullie verhalen te lezen.....(krijg er helemaal zin in!)
Sam, ik zeg het je; vóór het weekend heb jij een baby!

Ringel; spannend! ik zal ook eens bij jullie gaan lezen!
Spannend Sam! Het rommelt, zo heet dat toch?

Voy; ik vond de draagdoek in het begin ook even wennen hoor. Vooral het omwikkelen is even wennen voordat je weet hoe strak of los je het moet doen. Wat bedoel je met dat het hoofdje zo raar ligt? Lize ligt ook altijd met het hoofdje strak op de borst. Dat vond ik in het begin ook raar en eng eruit zien, maar ze ligt blijkbaar heerlijk want ze slaapt idd zo. Hoe komt het dan dat Linde zo rechtop zit? Heb je de doek dan niet te strak aangetrokken? Had jij nou een doek die een beetje elastisch is, of juist niet? Ik kan me voorstellen dat als hij niet elastisch is, dat je kindje dan snel te rechtop zit.

Pijn in je rug is idd niet de bedoeling! Je hebt haar net ook 9 maanden op dezelfde plek gedragen, dus je lijf zou eraan gewend moeten zijn he?

Wat ik nog steeds een beetje lastig vind, is Lize er zo inleggen dat er geen doek over haar gezichtje zit. Het lukt nu wel steeds beter. Ik kom erachter dat ik haar niet helemaal diep in de doek moet leggen, maar aan de rand zeg maar. Dan ligt ze beter en heb ik ook beter zicht op haar. En haar gezichtje blijft vrij.

Succes ermee! Blijven oefenen totdat je de beste houding hebt gevonden hoor. Het is zo fijn.

Lize is nu bijna een kilo zwaarder dan toen ze werd geboren! Joepie!! Groeit als kool.
Sam? Sam! Doe eens melden! Graag vóór 9uur en in het weekend mag je uitslapen dus dan vóór 10 uur.Maar aangezien je al een kindje hebt is vóór 8 uur helemaal niet onrealistisch.

Anders ga ik denken dat je aan het bevallen bent en wat te denken van die massa's meelezerts!

Ik ga nu even naar de Albert, das een minuut of tien schuifelen met de kinderwagen, boodschapjes doen gaat ook op bejaarde snelheid dus ik ben ongeveer over een uur weer terug en zie dan graag dat jij je hebt gemeld, heb je dat niet dan zet ik een weeën dans in

Maar dat maar een uur en een kwartier want Lola doet een enorme melkboer mét zure melk over mijn zorgvuldig gekozen hippe doch bv proof outfitje. Ik moet ons dus eerst even omkleden en ontmelken. en ontzuren Dit geeft je dus iets meer tijd, doe er je voordeel mee.

Lily..

Wel mee eens overigens!
Ja Sam, hup, melden!
Sam: Sjaanie ik zijn de 31e uitgerekend en nu is Sjaanie maandag(!) al bevallen. Ik zit op jou te wachten want dan ben ik aan de beurt. Wil je aub snel beginnen?

Hup Sam, ga er voor en hopelijk verloopt alles voorspoedig en heb je idd je beeb voor het weekend in je armen! Ik hoop iig voor dinsdag. Gaan ze pas met 41,5 week strippen? Zucht, dan mag ik nog twee keer gaan zonder dat er iets gebeurd. Wat een geduld heb jij zeg!
Nou daar gaan we dan! Sam is aan het bevallen! Sam is aan het bevallen!

Ik zet een weeëndans voor je in: en ga me niet vertellen dat je weer geld aan het uitgeven was!

Nah ik weet het zeker; Sam is aan het bevallen!
Van Hyves geplukt: Sam is bevallen!
Go Sam, go Sam, go Sam, Go Sam!

Nou, hopelijk helpt t..
Zet 'm op Sam!!!
Hoera! Hoera! Hoera! Ik wíst wel dat je ons niet zou teleurstellen!

Februari mag officiëel los! (en wat fijn dat wij het allemaal gered hebben in januari met een paar verstekelingen in december)
Vanaf de tribune:

Sam! Gefeliciteerd!!!

Nu mogen 'wij van februari' echt gaan beginnen!

Alle januari (en december) mama's van harte gefeliciteerd met de kleintjes!
Graag wil ik jullie feliciteren met alle nieuwe wereldburgers in januari!!!

En ja nu jullie compleet zijn mogen wij (februari) !!!! YES YES

hopenlijk ook nog net in januari naja ik dan iig

jaja whisfull thinking, ben ik goed in.
Wow, gefeliciteerd januari mamma's! Jullie hebben het gedaan!

En dan nu op naar de tribune van de februari groep. Zo'n raar idee dat wij daarna alweer aan de beurt zijn!

Groetjes,

Juf- maart groep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven