Uitgerekend december 2017!

24-03-2017 16:45 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama's to be,

Wie is er nog meer uitgerekend in December 2017?

viva december mama naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekende datum datum eerste echo

O Evw1984, wat een triestig nieuws! Sterke der komende tijd.
O nee, wat verdrietig ewv, veel sterkte
Aaa ewv wat verdrietig. Veel sterkte!

Wij houden het voorlopig nog voor ons zelf. Veel mensen weten dat we een ivf traject in zouden gaan en nu blijken we toch zo zwanger te zijn. We gaan zelfs deze week nog naar de intake voor de ivf. Hebben ook nog geen afspraak gemaakt voor een echo. Wil morgen nog een keer testen. Daarna ergens van de week bellen voor een echo. Voelt (een week na de positieve test) nog zo onwerkelijk. Heb ook weinig kwaaltjes. Veel last van mn darmen, wat slecht slapen en licht last van gevoelige borsten. Dat maakt me ook heel onzeker. Ben zo bang dat het mis gaat. Gelukkig blijft vriendlief positief en stelt me gerust. Probeer maar zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen. Meer kunnen we tot de echo niet doen.
Over een kleine 1,5 week gaan wij met mijn schoonouders, zwagers ,schoonzussen en 3 kindjes een weekje weg (dit doen we jaarlijks) en dan willen we een leeg fotolijstje geven (3 kleinkindjes staan in huis) met een passende tekst erin. We kunnen eigenlijk niet wachten! Uiteraard kan het ook nog misgaan, maar ook dat kunnen we dan delen..

Mijn borsten zijn zeer gevoelig, rugpijn, ben snel uitgeput (alsof ik een berg beklommen heb), ben niet misselijk: hopelijk blijft dat zo ;)

Maar ben ik 1 van de weinige die niet super vrolijk is? Dit had ik namelijk heel erg verwacht! Of herkent iemand anders dit ook? Is het de angst misschien?
Ik ben ook niet super vrolijk hoor dromer. Te bang dat het nog mis kan gaan na al onze moeite. Denk dat de angst blijft tot de echo, tot de nipt en daarna de 20 weken echo.

Vannacht weer een test gedaan. Vorige week CB 1-2 weken en nu CB 2-3. Dus dat is wel goed denk ik. Moet steeds een test zien om het echt te geloven.
Dromer, ik had het er gister nog met manlief over. Zag dat iemand hier schreef dat het zo gek was dat er een klein mensje in je groeit en toen dacht ik 'o ja, er groeit een klein mensje in me'. Op een of andere manier ben ik er mentaal nog niet aan gewend ofzo. Moet er bijna aan herinnert worden dat het zo is, anders vergeet ik het bijna. De roze wolk is hier in ieder geval nog totaal geen sprake van. En ook nog niet super blij. Ik denk, hoop, dat dat komt na de eerste VK afspraak.
evw1984: wat een vervelend nieuws! Is het al definitief dat het niet goed is of is er nog hoop?

Als het inderdaad niet goed is: misschien kunnen we een nieuw topic maken met een algemene nick? Ik wil dat morgenvroeg wel maken, dan maak ik meteen een tabel. Een vorige keer ben ik zelf TS geweest, maar toen dus een miskraam dus dat doe ik liever niet meer, voelt niet verstandig. Ik weet dus wel hoe de tabel te maken.

Ik negeer het hele zwanger zijn zoveel mogelijk, al ben je er natuurlijk toch steeds mee bezig. Ik denk dat ik vrolijker word als ik verder kom dan ik de vorige keren ben gekomen, al kan er dan nog steeds vanalles fout gaan. Maar vanaf dan ga ik wel meer geloven in een goede afloop denk ik. Verschijnselen beginnen 'gelukkig' iets toe te nemen.
Ik ben ook zwanger en uitgerekend op 2 december. Het is ons derde kind, de andere 2 zijn al wat ouder. Het voelt net of ik weer helemaal opnieuw begin ofzo. Heel raar. Moet er ook nog enorm aan wennen. Weet het nu 5 dagen en ben 5 weken zwanger. VK moet ik nog bellen.

Evw1984: Sterkte
Evw1984: Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte!

Sinds vandaag wat meer een gevoel van 'druk' op mijn baarmoeder en na een wandeling 3 steekjes gevoeld, word daar ook gelijk onzeker van. Hopelijk is het de groei van mijn baarmoeder.. Borsten zijn nog steeds erg gevoelig en opgeblazen en ik ben nog erg vermoeid.

Bessie2017 Als ik het erover heb inderdaad, dan is het besef er en dan word ik wel opgewekt, maar ik vergeet het soms ook. Gelukkig denk ik er wel telkens aan met eten hoor. Dus eet wel bewuster nu.

Hoe gaat het jullie af met gezond eten? Bedoel, ik heb altijd vrij 'makkelijk' gegeten. Drink als ik dorst had en at wanneer ik honger had. Nu eet ik veel groente en fruit en eet geen rauwe producten meer, maar ik heb sowieso helemaal niet zoveel honger?! Ik moet echt dingen gaan plannen om te eten.

Steenbok1724 Ja, ik hoop uiteraard dat het voor jou (en anderen hier ook natuurlijk) dat we onnodig angstig zijn en dat we echt kunnen genieten van onze zwangerschap(pen)!
Welkom Lolly-pop!

@Arinna, fijn als jij een tabel kunt maken. Ik heb geen idee hoe Eentje met een algemeen acc lijkt mij inderdaad het verstandigst

Hier ben ik wel echt heel blij. Maar ik heb dan ook geen miskraam of meerdere meegemaakt, of een zwaar traject achter de rug. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan nog veel meer slagen om de arm houdt en helemaal zoiets hebt van 'eerst zien, dan geloven'. Sterkte meiden! Gister keek ik samen met mijn man naar een filmpje op youtube dat heet iets van 'van conceptie tot geboorte'. We hebben gekeken tot de 4,5 weken waar ik nu ben, maar toen realiseerde ik me hoe ongelofelijk veel er al is gelukt en goed is gegaan om hier te komen!

Wel leef ik heel erg naar de mijlpaal van 12 weken. Pas dan ga ik er helemaal vanuit dat we daadwerkelijk dit kindje zullen krijgen. Dan willen wij het ook pas gaan vertellen. Nu denk ik er nog veel over na met het woordje 'als' ervoor. Ik maak me niet ongerust maar besef wel heel goed dat er nog een vrij grote kans is dat het mis gaat. Het is voor mijn gevoel vooral wachten tot je meer weet...En zoals mijn man gister zei: we moeten er eenstig rekening mee houden dat er een kindje komt

Qua symptomen hier erg rustig! In de week voor mn verwachte menstruatiedatum had ik regelmatig last van krampen en pijnlijke onderrug, maar dat heb ik nu niet zo veel meer. Ik heb het liever wel, het was nl. echt anders dan menstruatiekramp en dan heb ik voor mijn gevoel bevestiging dat het groeit... Verder gevoelige tepels.

En hier wel iets meer honger. Vooral s avonds in bed, s nachts en s ochtends vroeg...#nosohandy. Ik eet niet anders dan voorheen, behalve letten op de dingen die je echt niet mag. Wij aten al vrij gezond vind ik zelf. Enige waar ik moeite mee heb is de koffie beperken tot 1x per dag. Was bij het zwanger proberen te worden al sterk geminderd, maar nu naar 1x per dag...

Meiden, leuk om met jullie mee te lezen! Hoop op mooie mijlpalen, goede echo's en uiteindelijj hele mooie kindjes voor ons allemaal!
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:04
3.31% gewijzigd
Arinna: wat goed dat je een nieuw topic wil aanmaken met een algemeen account.

Welkom loly-pop!

Marilynne, hier leven we inderdaad ook van de eerste echo naar de 12 weken. Zeggen regelmatig tegen elkaar: als het maar goed zit etc. Dat komt denk ik ook omdat ik vrij weinig kwaaltjes heb. Wel slaap ik wat licht en af en toe last van m'n rug. Ik blijf trouwens wel wat bruin bloedverlies houden. Dat maakt me wel onzeker. Gisterenavond spontaan nog een test gedaan (had redelijk wat water gedronken) en de teststreep was een stuk donkerder. Dat stelt me wel gerust. Door de weinig kwaaltjes vergeet ik af en toe dat ik zwanger ben..

Dromer, we eten inderdaad wel relatief gezond. Moet me er wel toe zetten om te eten. Ik zit snel vol. Daar had ik voorheen totaal geen last van. In de week voordat ik ongesteld zou worden had ik vreselijke trek. Hoop maar dat de misselijkheid uitblijft!
@Evw1984, wat een naar bericht, wat ontzettend verdrietig voor jullie. Hopelijk krijg je goede begeleiding bij de gynaecoloog en kunnen ze achterhalen wat er mis gaat. Ik wens je heel veel sterkte in deze nare tijd.
Evw1984
O ik heb dat ook, sneller vol zitten! Laat tegenwoordig echt eten staan, kwam vroeger nooit voor. En ik probeerde al gezond te eten, maar dat lukte niet altijd. Nu lukt dat veel beter. Op een of andere manier geen zin in snoep of chocolade. Ja, ik schrijf het echt op en je leest het goed, ik heb niet meer zo'n zin in chocolade
oh dat heb ik ook!! Ik kon hier voor met moeite van de koekjes, chocola etc afblijven maar nu kost het me geen enkele moeite.. heel raar! Ook echt geen moeite om gezond te eten.. Ik denk nu met alles wat in in mijn mond stop of ik onze baby hiermee goede voedingsstoffen geef, is dat niet zo eet ik het niet.. zo kan ik het vele aankomen ook een beetje binnen de perken houden hoop ik!

En verder vind ik dat we best wat positiever mogen zijn allemaal, wat Marilynne zegt het is al zo bijzonder dat we uberhaupt zwanger zijn, en dat onze lichamen hiertoe in staat zijn dat we er maar van moeten genieten! En natuurlijk kan het fout gaan, maar ik denk dat je met positieviteit meer bereikt dan angst
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw topic met openbare account aangemaakt:

Uitgerekend begin december 2017!

evw1984: nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van deze nieuwe teleurstelling. Hopelijk zal het in de nabije toekomst een keer goedgaan voor jullie!
Evw, heel veel sterkte toegewenst, hopelijk is het snel blijvend raak
Hallo iedereen!

Ik wil deze keer toch mee schrijven!

Vorig jaar april waren wij zwanger en hebben wij helaas een miskraam gekregen. Nu hebben wij in maart een positieve zwangerschapstest gehad.

Volgens mijn berekeningen, uitgeteld voor 05/12/207! Afgelopen vrijdag een spoedecho ivm bloedverlies en veel buikpijn. De echo was helemaal goed en er was niks te vinden... Toch blijft het eng! Gelukkig vrijdag weer een echo!

Wij hebben al een zoontje Noud van bijna 2 (18/06/2015)

Wij gaan 18/08/2017 TROUWEN!

Toch wel spannend of mijn jurk dan nog past....

Iedereen succes met het wachten... Dat er maar veel mooie en gezonde kindjes geboren mogen worden in December

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven