Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de natural en classic avent geprobeerd, maar de speen van de diffrax pakt hij het beste zonder dat de halve fles er langs loopt
Als flessenleek verbaast het me toch enorm wat voor ellende die dingen geven met lekken enzo hopelijk vind je er snel een die geen krampen veroorzaakt, een fijne speen heeft én niet lekt Cristina!

Met draagdoeken heb ik geen ervaring, maar als Cathy bovenop mij ligt te slapen heb ik ook altijd het gevoel dat ik aan het smelten ben Een draagdoek lijkt me helemaal heet met temperaturen als de afgelopen week.
nouja.. dit is mijn derde kind en de eerste waar ik al die problemen ervaar hoor.. dus het zal ook wel een stukje aan het kind kunnen liggen :P
Ik had bij zoon difrax. Zien er leuk uit die flessen maar lekte ook iedere keer. Althans de fles zelf. Daarna overgegaan op avent. Nu dr brown.
ja vind de diffrax echt rot flessen.. maar de dr brown vond ik bij mijn dochter nog erger! eigenlijk ben ik avent fan, maarja.. die speen is te groot/breed voor zoon
Wij hebbrn avent en dr Brown maar zoon lijkt er moeite mee te hebben. Gaan als test 1 speenopening groter maken want bij borstvoeding komt melk ook veel makkelijker dan bij fles.
Hier is de kleine ook moeilijk in bed te krijgen einde van de middag/begin van de avond. Ben er nog niet echt achter hoe ik er het beste mee om kan gaan. Wakker laten blijven (maar dan wordt hij wel jengelig omdat ie zichzelf in de weg zit), bij mij in slaap laten vallen (en hem bij mij houden), of volhouden bij het naar bed brengen (wat dan ook echt 2 uur kan duren met steeds even kijken/troosten/schone luier/op een gegeven moment weer voeden)..

Wij zijn al een keer uit eten geweest met vrienden. Ik heb hem een keer een middagje bij mijn moeder gehad en gisteravond heeft hij voor het eerst gelogeerd bij opa en oma. Ik vond het lastig maar het ging super goed, dus ik ben blij dat we het nu al eens hebben gedaan.

En hier bevalt de dr browns trouwens echt goed haha. Heel wisselend he de ervaringen!
Oh en in de draagzak wil hij niet als hij niet in bed wil slapen. Hij moet/zal/wil rondkijken. Ook als ik hem op mijn borst leg is hij ontzettend druk met zich oprichten om toch rond te kunnen kijken. En dan zie ik dat pierige koppie met die kleine oogjes en dan toch nog alles mee willen krijgen he.. op het cb hebben ze ons nu de pacco inbakerdoek meegegeven om te proberen. Vind het eigenlijk een beetje zielig maar hij is er net wel direct mee in slaap gevallen na 2 uur klooien. Maar of dat nu uiteindelijk van totale vermoeidheid was of vanwege die zak.. ik denk het eerste. Iemand ervaring met de pacco/een andere inbakerdoek? Doe je dat pas als echt niks meerwerkt en de kleine doodop is of leg je de kleine meteen al ingebakerd in bed?
anoniem_278781 wijzigde dit bericht op 02-04-2017 09:44
Reden: Verduidelijking
% gewijzigd
Ik heb de puckababy piep maar nog niet succesvol gebruikt. Na 45 minuten proberen in zijn ledikant overdag neem ik hem bij me.

De tiende heb ik afspraak dus dan ga ik vragen of moeder 1,5 uur oppast. Dat is eerste keer dat iemand oppast. Ook omdat man tot nu toe thuis is geweest, maar ben sowieso nog niet langer dan uur zonder zoon geweestLogeren is me nog stap te ver. Ook omdat hij bij mij slaapt in bed en ik borstvoeding geef.
Ik heb de Ergobaby swaddler, gebruik hem sinds hij ongeveer 2 weken is maar al sinds de kraamweek bakerden we hem al in met een hydrofieldoek. Eerst bakerde ik hem standaard im, maar ik word nu ook wel wat beter in het herkennen van de signalen dat hij hem nodig heeft. Ik vind het niet zielig, het geeft hem duidelijk rust dat die maaiende armen niet in de weg zitten. Wanneer het niet nodig is gebruik ik hem niet omdat ik hoop dat hij hem voordat hij leert rollen helemaal niet meer nodig heeft.

Op het KDV waar ik werkte hadden we nl eens een kindje wat het toen nog echt moest afleren, en dat ging best lastig. Dat wil ik voorkomen.
Wij bakeren zoon niet in. Wel geprobeerd omdat hij best druk kan zijn, maar hij slaapt wel gewoon in. Met inbakeren krijst ie de hele boel bij elkaar en zodra z'n armen weer vrij zijn is hij rustig.

Ik heb al best veel dingen zonder zoon gedaan. Vind ik heerlijk, maar van het weekend twee avonden achter elkaar en dat was een brug te ver. Ik vond dat erg lastig. Komende dagen dus lekker met hem

Ik ben groot fan van dragen ook! Maar nu lijkt hij het niet meer te willen... steeds huilen. Volgens mij omdat ie niet genoeg kan kijken. Iemand tips? Hij zit in de zak. Doek vind ik niet fijn.

En ook hier veel melk langs de fles. Avent hebben wij. Diffrax proberen dan?
Ik heb de pacco inbakerdoek. Bij zoon ook gebruikt. Ik vind het ook regelmatig wat sneu eruit zien. Echt zon mummypak. Maar ze wordt er rustig in en geeft geborgenheid. Die ongecontroleerde bewegingen en maaiende armpjes worden vanzelf minder als ze al een maand of drie zijn. Bij zoon ben ik begonnen met ochtendslaapje in de slaapzak en toen dat Oke ging helemaal in de slaapzak. Ik heb niks af hoeven bouwen oid. Dochter moest eerst even wennen aan de inbakerdoek. Zette het ook op een huilen maar geeft zich er nu gelijk aan over en vind het prettig.

Oppassen op dochter is hier al paar keer gebeurd. Nog geen nacht logeren oid omdat ze nog niet doorslaapt ook.
Ik weet niks van dragen. Heb wel een Draagzak gekocht. Baby Björn denim Draagzak. Geloof ik. Nog niet gebruikt en snap er weinig van. Las ergens dat dit pas kon met 6 weken. Had hem gekocht voor de stukken buiten wandelen. Ik heb m gekocht omdat ik hem wel mooie eruit vond zien hahaha en makkelijk te klikken. Dat knopen is niks voor mij.
Oh en puckababy hier ook in huis. Geleend van iemand. Bij zoon destijds ook eorobeerd. De overgang van puckababy naar slaapzak leek me wat makkelijker toen. Echter kon zoon en dochter ook zo bewegen in dat ding dat de handjes bij de hals er weer uit kwamen. Ze hebben duidelijk die beperking nodig van de handjes langs het lichaam.
Bloempje de baby bjorn is niet ergonomisch en wordt afgeraden te gebruiken. Ik heb kokadi flip draagzak en zoon ligt er al ruim uur in te slapen nadat hij in ledikant wederom niet wilde slapen.
Dat meen je…… das mooi klote.
Ze worden nig steeds verkocht bij Prenatal?
Ja er worden best veel niet ergonomische draagzakkrn verkocht en helaas hebben de verkopers in de grotere zaken er ook niet echt verstand van. Wat ik wel begrijp want het is blijkbaar nogal een vak apart. Op internet is er veel te vinden en webshops waar je ook draagdoeken en zakken kunt huren zijn meestal wel bereid je van advies te voorzien zodat je je kunt oriënteren.

Ik neem weer terug dat ie er niet blij van werd. Hij heeft net ruim twee uur liggen tukken in de draagzak bij jou ook mn... gezellig he?
is het vanaf 6 weken weer knudde ofzo? weer helemaal onrustig na korte slaapjes hier.. hij kwam vannacht ook weer 2 keer
Ja 6 weken sprongetje. Hier sinds maandag huilen bij t naar bed gaan. Na een tig keer troosten slapen en weer wakker na 45 min. Gisterochtend wel slaapje van drie uur lang maar toen was er ook geen huilen bij.

Wat baal ik van die Draagzak nu zeg bah
kun je hem niet terug brengen of zijn de kaartjes e.d. er al af?

misschien het er gewoon op wagen bij de prenatal dat je teleurgesteld bent in hun slechte voorlichting en dat je je kind een niet ergonomische draagzak niet wilt aandoen (lekker overdrijven ook, doet het vaak goed)
Tweedehands! Gelukkig. Maar dacht dus dat ie oke was omdat ie daar nog verkocht werd.
Ik vrees dat de verbeterde kennis de reden is dat er veel van die draagzakken op marktplaats staan.
Wij hebben een oplossing voor tijdens het eten gevonden Het voedingskussen op tafel leggen, dekentje erover en baby erop. Zij kan ons zien en is tevreden en wij kunnen op ons gemak eten! Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat

Inbakeren doen wij nog steeds niet, maar Cathy slaapt wel al sinds haar tweede week in een slaapzak. Ze ligt echt altijd met haar handen boven haar hoofd, daarom had ze eerst een slaapzak met wantjes eraan. Nu past ze daar niet meer in en ik kon er geen meer vinden met wantjes dus heeft ze als een pasgeborene weer krabwantjes aan.

Met 6 weken is er een baalweek inderdaad! Ik zat toen echt de hele dag op de bank met (een bijzonder vervelende) Cathy aan de borst. Daarna kon ze wel opeens veel meer, lachen, wat geluidjes maken en haar hoofd goed rechtop houden... Gaat het al wat beter met slapen, Cristina?

Balen van die draagzak, Bloempje!

Hoe gaat het ondertussen met jou, Marloes? Slaapt je dochter al wat meer uren op een dag? Ben je nog steeds bezig om alle prikkels zoveel mogelijk te vermijden?
quote:christinayang schreef op 01 april 2017 @ 15:58:

nouja.. dit is mijn derde kind en de eerste waar ik al die problemen ervaar hoor.. dus het zal ook wel een stukje aan het kind kunnen liggen :P

Haha, dat kan natuurlijk ook

Cathy is ook zo'n knoeipot... soms heb ik het gevoel dat zij de enige bv baby is die standaard een slab om krijgt voor de voeding, anders knoeit ze alles onder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven