Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Ow Caro, die oudste Hij klinkt wel als een heerlijk ventje!

Hier is wel iets van regelmaat 's morgens en 's avonds en ik merk ook wel dat Cathy een paar dagen van slag is als we daarvan afwijken. Maar overdag hebben we verder geen echt ritme, dan volg ik haar en slaapt en eet ze wanneer zij wil. 's Morgens en 's avonds is dat ook wel zo, maar op de een of andere manier lijken er dan toch vaste tijden te zijn.

Slapen in bed gaat hier steeds beter, van 21 tot 5 in de wieg en dan krijgt ze een voeding en slaapt ze bij mij verder. Dat ging een tijdje goed in de wieg, maar ze begon het nachtlampje tijdens het voeden zo interessant te vinden dat ik liggend ben gaan voeden in het donker. Tsja, en dan val ik natuurlijk in slaap dus ligt ze bij mij tot ze me om 9 uur wakker maakt. Overdag in bed slapen is nog steeds een drama dus dat heb ik een beetje opgegeven. Zolang ze in de box wel slaapt ben ik tevreden. Geen 3R dus denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Blij te horen dat ik niet de enige ben
Ik had er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd
Het is ook een lekker ding, mijn oudste Superondernemend en een kletskous, en op het moment ook regelmatig aan het uitdagen. Hij accepteert het prima als de baby de borst krijgt, dan gaat hij meestal gewoon spelen. Maar het gaat er nog niet helemaal in dat de baby niet gaat slapen als je er met een fanfare achteraan komt En in de huiskamer slapen wordt het al helemaal niet.

Je bent zeker niet de enige Christina Ik probeer het af en toe ook juist los te laten. Ik heb gewerkt op een kinderdagverblijf met een antroposofische achtergrond, waar de drie R-en heel hoog in het vaandel staan en als het even niet helemaal loopt dan probeer ik daar al snel op terug te vallen. Terwijl daar lang niet altijd het probleem ligt.
Hier probeer ik wel zoveel mogelijk met 3r, maar noet op vaste tijden ofzo. Maar er is vaak wel een volgorde te ontdekken in handelingen hier: wakker worden, fles, boertje+knuffelen, even alleen spelen in de box en weer naar bed. Maar ik pin me er niet op vast, het is meer dat het vanzelf zo gaat. Verder vlieg ik vaak nog wel ff met hem de deur uit of wandelen en dan slaapt ie ook wel in de maxicosi of de kinderwagen en dan is die volgorde er weer uit. Merk wel dat het vervolgens moeilijker is om hem weer in bed te krijgen als we thuis komen, dus hij heeft er wel wat last van als we afwijken van het ritme.

Hier ook gisteravond wakker gemaakt voor de fles maar is hier ook nooit een succes. Drinkt dan maar een klein beetje, valt weer in slaap en meldt zich vervolgens na een uur alweer. Als we hem gewoon laten liggen gaat het beter want dan wordt hij zelf wakker met goede honger dus drinkt hij ook beter.

Haha ik krijg helemaal zon beeldvoor me caro haha hoe je daar dan stilletjes sluipt rondom een baby die moet gaan slapen en dan zo'n tetterend jochie erbij haha.

Hier wordt ook behoorlijk gespuugd als ik hem neerleg. De wipstoel is dan af en toe wel even een handige uitkomst als ik de handen vrij moet hebben. Slapen is nog drama savonds en overdag slaapt hij momenteel ook moeilijk! Word er horendol van. Als ik dan de kamer in kom om te troosten lijk ik hem te activeren

Dan gaan die ogen wijd open maar laten huilen vind ik ook zielig.
.
Marloes dat klinkt heftig.

En Christina ik herken het, hier met 6 weken huilt hij ineens ook vaker.

3R´s is lastig met voeden op verzoek, hij komt niet altijd op precies dezelfde tijden.

Ander vraagje, wat verstaan jullie onder spelen? Voor rammelaars, knuffeltjes, activiteitenmat etc heeft die kleine van mij geen oog. Hij spendeert liever 10 min naar de schaduwen op de muur kijken.
De 3 r-en toepassen hoeft niet per se op vaste tijden, het kan ook door ritme te geven door een vaste volgorde toe te passen. Na een slaapje aan de borst of fles,uitbuiken, knuffelenen dan een poosje spelen of op pad. Daarna slapen en het riedeltje weer opnieuw.

Maar als je je daar heel star aan houdt is het idd ook niet meer echt voeden op verzoek.

Onder spelen versta ik nu zoals jij zegt in de box naar iets kijken, of zelf met hem spelen. Hij kan ook nog niet grijpen dus echt spelen gaat niet.
Hij kan echt keihard tegen de speeltjes die aan de mobiel hangen slaan en soms krijgt hij er 1 te pakken. Maar hij raakt er alleen maar gefrustreerd van. Schaduw, praten, zingen, muziek, om zich heen kijken tijdens het wandelen is tot nu toe het meest interessant.

En Caro soms wil hij na het knuffelen weer aan de borst en meestal na het badje. Ik wil er wat meer ritme in hebben en soms probeer ik het voeden wat uit te stellen, maar vind het erg lastig.
quote:saywhat schreef op 04 april 2017 @ 16:30:

Marloes dat klinkt heftig.

En Christina ik herken het, hier met 6 weken huilt hij ineens ook vaker.

3R´s is lastig met voeden op verzoek, hij komt niet altijd op precies dezelfde tijden.

Ander vraagje, wat verstaan jullie onder spelen? Voor rammelaars, knuffeltjes, activiteitenmat etc heeft die kleine van mij geen oog. Hij spendeert liever 10 min naar de schaduwen op de muur kijken.ik heb vandaag voor het eerst gespeeld en dat was hem op m'n benen leggen en dan gekke bekken trekken totdat hij ging lachen :-D Daarna in de box nog even z'n muziekmobieltje aan (eerste kind dat dat ding wel waardeert :-D) en hij kijkt wat rond en dan naar bed. Over een paar weken (gaat vrij snel kan ik mij herinneren) gaan ze dingen pakken en meppen. De oball was hier altijd favoriet en ik geef hem altijd iedereen cadeau dus die kan ik aanbevelen. En loopy rings ofzoiets. En daar maakte ik dan sleutelbosjes van en ik deed dat ook van de ene naar de andere kant van de box een lijntje van maken en daar hing ik speeltjes aan waar ze tegen aan kunnen meppen.
mijn 3 R'en gingen vandaag trouwens super goed! ik doe alleen eerst verschonen als hij uit bed komt, want dat vind ik handiger.

Enig minpuntje.. hij heeft nu al zijn flessen op en is nu aan zijn langste slaap bezig.. maarja.. jammer dan.. ik ga hem niet wakker maken. ik zie wel wanneer hij komt. Kan toeval zijn, maar hij was erg relaxed vandaag en heeft goed in zijn bedje geslapen.

Morgen is alleen mijn man thuis en ik merk dan elke week weer dat het dan minder relaxed gaat. Komt vanzelf, maar blijkbaar voelt hij het toch anders aan.
Grappig, ik heb ook die Oball en de ringen van hetzelfde merk.

En fijn dat het vandaag goed ging!
quote:saywhat schreef op 04 april 2017 @ 17:26:

En Caro soms wil hij na het knuffelen weer aan de borst en meestal na het badje. Ik wil er wat meer ritme in hebben en soms probeer ik het voeden wat uit te stellen, maar vind het erg lastig.

Meer ritme dan dat krijg ik er eigenlijk ook nog niet in. Ik kan het me niet zo goed herinneren maar volgens mij was mijn oudste zeker wel een maand of 4 voor ik echt kon inschatten wanneer hij zijn volgende voeding zou willen en het qua afspraken ed buiten de deur iets handiger werd.

Uiteindelijk vind ik het ook niet zo heel belangrijk, ik ben zelf een chaoot dus ik denk dat ik het heel lastig zou vinden om echt op de klok te leven.
Wauw! Eerste avond zonder baby op schoot

Ik ga morgen proberen nog zo een dag te krijgen
Haha, ongelooflijk hoe fijn dat soms kan zijn he, Cristina! Was je nacht beter dan de vorige?

Ik werd vannacht opeens wakker van een krijsende Cathy. Het was echt gillen alsof ze gemarteld werd, maar toen ik de lamp aandeed zag ik dat ze gewoon sliep? En zodra ik probeerde haar wakker te maken stopte ze met schreeuwen en sliep ze heel vredig verder tot haar normale tijd voor haar voeding. Vond het echt vreemd...

Dat spelen... meestal idd dansen of wiegen met Cathy of een verhaaltje vertellen met gekleurde haarspeldjes op mijn vingers, dan lacht ze als die bewegen. En gekke bekken trekken... op haar babygym ligt ze graag naar buiten te kijken en als er dan iets rammelt omdat ze slaat of schopt lijkt ze het leuk te vinden, maar ze begrijpt het allemaal nog niet. Haar handjes worden ook steeds interessanter speelgoed en ze heeft nu liever haar handje dan haar tut in haar mond als ze wakker is. Maar echt spelen is het allemaal nog niet.
Wat vaag Cathelyne, klinkt als een nachtmerrie maar daar zijn ze nog te jong voor... Hier hebben we nog nooit zoiets meegemaakt.

Ik heb net de eerste dag van het kdv vastgelegd, 8mei. Wat gaat het supersnel! Hoeveel dagen gaan jullie kleintjes straks naar de opvang?
Hier gaat de kleine ook 8 mei voor het eerst, wennen uitgezonderd. Kleine gaat hier straks 4 dagen per week (ongeveer 38 uur). Vind het inmiddels wel als veel klinken. Ga misschien wel vragen of oma hem 1 dag in de week uurtje eerder ophaalt want dan eten we daar toch. Even wat uurtjes eraf snoepen dus. Want ik werk 32 uur en man 40 met een vrijdagmiddag in de 2 weken vrij.
Hier gaat de kleine 3dagen per week naar de opvang, man werkt 36uur (4x9) en ik 32uur (24 loondienst en 8uur om voor mezelf iets op te zetten.

Had graag gehad dat er bv een oma zou kunnen oppassen maar die wonen te ver weg. Ik was nog best geschrokken van de prijzen voor opvang zeg...
Ik wilde juist niet dat grootouders een vaste dag per week zouden oppassen. Ik vind de kosten juist wel meevallen. Wij betalen ongeveer 200 euro per maand na aftrek kinderopvangtoeslag voor onze gastouder. Werken is nog steeds stuk goedkoper dan thuiszitten.
Hier ga ik 24-28 uur werken en beide oma's willen graag oppassen 1 dag per week. En man heeft 1 vaste vrije dag doordeweeks. Het eerste jaar wil ik het graag op deze manier doen, evt om de week 1 dag kinderopvang over een tijd en als hij een jaar oud is of anderhalf misschien 32 uur werken, ik ga het gewoon maar uitproberen en zien wat goed bevalt.

Klinkt inderdaad echt als een nachtmerrie, maar kunnen ze dat nu echt nog niet hebben dan? Ik heb het al eens vaker gelezen trouwens dat babys een nachtmerrie lijken te hebben. Waarom kan het nog niet?

Hier is de kleine al vanaf kwart over tien wakker en ligt nog steeds stralend te lachen en te spelen in zijn box. Adhd zit een beetje in de familie, zou dat als baby ook al kunnen zijn dat ze dan heel lang wakker zijn en alert en dat alles zo interessant is? Volgensmij valt het op zn vroegst pas op als ze naar school gaan en er een bepaalde mate van aandacht voor taken vereist wordt toch? Hij slaapt verder wel voldoende, maar vaak is hij wel in staat om erg lang wakker te zijn! Klinkt wel heel dom, i know

Edit: Net na precies 2 uur wakker vond ie het goed geweest, en nu ligt ie in bed. Wel wakker maar volgensmij gaat hij zo tevreden in slaap vallen.

Fijn christina dat het zo goed loopt haha hopelijk vanavond weer zon avond!
Ik werk veel thuis en moet alleen 2 avonden in de week de deur uit, dan past mijn man op. Hopelijk lukt het om thuis te werken als Cathy thuis is, maar we hebben oma achter de hand voor als het echt niet lukt. 38 uur naar de opvang klinkt wel echt als veel, hoewel het denk ik heel normaal is bij werkende ouders. Ik ben dan stiekem wel blij dat wij die keuze niet hoeven te maken

Ik vond het ook klinken als een nachtmerrie, een paar weken geleden is dit ook al gebeurd zonder reden. Ik snap het alleen niet omdat ik overal lees dat ze daar veel ouder voor moet zijn. Toch lag ze niet klem, van krampjes wordt ze echt wakker en van honger ook. Ik weet het niet, maar als jullie ook aan een nachtmerrie denken houden we het daar maar op.

Dat lange wakker zijn gebeurt hier ook veel op de dagen dat Cathy niet in bad gaat. Mijn kraamhulp zei dat het heel normaal is als kindjes ouder worden, ze slapen ook niet de hele dag. Zolang ze zichzelf niet in de weg zitten kon het volgens haar geen kwaad.
Ah wat zielig cathelyne! Gelukkig sliep ze daarna rustig.

En lukt vandaag weer zo'n dag Christina?

Onze uk gaat eind april wennen en dan in mei voor het 'echie'. 2 dagen kdv en 1 dag oma.

Ik ben er wel weer klaar voor hoor!
quote:Cathelyne-- schreef op 05 april 2017 @ 12:36:

Ik vond het ook klinken als een nachtmerrie, een paar weken geleden is dit ook al gebeurd zonder reden. Ik snap het alleen niet omdat ik overal lees dat ze daar veel ouder voor moet zijn. Toch lag ze niet klem, van krampjes wordt ze echt wakker en van honger ook. Ik weet het niet, maar als jullie ook aan een nachtmerrie denken houden we het daar maar op.

Zoon lacht wel eens in zijn slaap, en ook wel eens soort schokkend snikken dus denk dat nachtmerrie dan ook zou kunnen.
Ja precies mn, ook dat lachen in zn slaap inderdaad! Zo schattig haha.

Ja hij wordt natuurlijk nu ook ouder en kan langer wakker blijven. Het is ook niet dat ik denk dat ie adhd heeft, maar vroeg me af of je, net zoals je bepaalde persoonlijkheidseigenschappenmisschien al opmerkt, nu ook al merkt dat een baby veel energie heeft.
Onze uk heeft een paar keer per dag dat hysterisch krijsen in z'n bed en als ik kijk ligt hij rustig te tukken. Ik denk gewoon een soort reflex ofzo.

Hij kwam om 12 en vrij vlot daarna wat we wel iets uit hebben kunnen stellen. Man heeft alles gedaan ik kon niet meer. Die andere 2 en het slechte slapen hadden mij behoorlijk uitgeput.

Vandaag gaat iets minder omdat we vanochtend al 2 x even weg moesten. Hij sliep wel in de wagen of zak, maar het mooie ritme van gister is weg. Vanmiddag ook visite dus ben benieuwd.

Ik moet 1 juni pas beginnen en dan gaat de uk samen met de andere ukken naar opa en oma voor 2 dagen en 1 dag papa dag. Man werkt 4x9 en ik 3 dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven