Parkeren schiphol tips nodig

02-04-2017 23:08 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine 2 weken ga ik met man en kind op vakantie. We vliegen via Schiphol. Helaas is de trein geen optie ivm aankomst 1 uur in de nacht. Nu zoek ik een goede parkeergelegenheid. Maar ik zie een hoop aanbieders, met vaak net zoveel tevreden als zwaar ontevreden klanten.

Iemand suggesties? Ik vind het prima om ergens heen te rijden, maar horrorverhalen van niet arriverende shuttles, taxi moeten nemen, onvindbare auto's in de nacht houd me tegen. Daarentegen word ik ook niet blij van reactie als 'we moesten een uur wachten op onze auto' bij Valet parking achtige services...

Wie kan me helpen met goed (recent, liefst nog met nachtvlucht ervaringen) advies? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij, maar 100 euro heb ik ook niet over voor 8 nachten parkeren.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Kan iemand jullie ophalen 's nachts? Dat lijkt mij verstandiger dan zelf auto rijden na een lange vlucht.
Als ik met de auto naar Schiphol ga, parkeer ik altijd bij p3 langparkeren. Is gewoon van Schiphol zelf en geen louche aanbieder ofzo. Wellicht voor jou nu wat te laat, maar als je wat vroeg boekt heb je vaak nog wel een goede aanbieding.

Voor de tijden van de shuttlebus moet je even kijken op hun site
Op de parkeerplekken van Schiphol zelf, langparkeren.

Zie de site van Schiphol:

https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/par ... -schiphol/

Kost zo'n 50 euro per week.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
P3 inderdaad.
Ja en?
@ Filee, helaas niet, familie woont niet in de buurt (compleet andere kant van A'dam en dan nog wat verder) en wij moeten ook een dik uur rijden vanaf ons huis.

@ Meme86/Gamuza, ja ik neig hier ook naar. Dat is nu 59.50, wat niet onoverkomelijk is. Ik word erg zenuwachtig van al die al dan niet louche aanbiedingen. Maar Valet leek me zo relaxt. Dat kost alleen via hen 300 euro ofzo...
Die 250 euro kan je snel zelf verdienen door je spullen +1 persoon te droppen bij de vertrekhallen en de ander de auto te laten wegbrengen.

Shuttlebussen rijden elke 5 minuten.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Er is ook Holiday Valet Parking. Dan zet je de auto in de parkeergarage tegenover de vertrekhal. Scheelt gezoek naar een plekje op P3, en gesleep met koffers de shuttlebus in en uit. Is iets duurder dan P3, maar nog steeds betaalbaar. Je auto wordt dan ergens anders geparkeerd, en bij terugkomst staat je auto weer in die parkeergarage.
quote:Renkie57 schreef op 02 april 2017 @ 23:35:

Er is ook Holiday Valet Parking. Dan zet je de auto in de parkeergarage tegenover de vertrekhal. Scheelt gezoek naar een plekje op P3, en gesleep met koffers de shuttlebus in en uit. Is iets duurder dan P3, maar nog steeds betaalbaar. Je auto wordt dan ergens anders geparkeerd, en bij terugkomst staat je auto weer in die parkeergarage.Dat is het overwegen waard, bedankt voor de tip Renkie!
quote:Renkie57 schreef op 02 april 2017 @ 23:35:

Er is ook Holiday Valet Parking. Dan zet je de auto in de parkeergarage tegenover de vertrekhal. Scheelt gezoek naar een plekje op P3, en gesleep met koffers de shuttlebus in en uit. Is iets duurder dan P3, maar nog steeds betaalbaar. Je auto wordt dan ergens anders geparkeerd, en bij terugkomst staat je auto weer in die parkeergarage.De auto wel ja, bij ons wist alleen niemand waar de sleutel gebleven was. Dan sta je daar na een vlucht van 16 uur midden in de nacht nog 2 uur te wachten totdat iemand zich herinnert waar hij die sleutel gelaten heeft. Volgende keer doen wij weer gewoon p3.
quote:Cathelyne-- schreef op 02 april 2017 @ 23:48:

[...]

De auto wel ja, bij ons wist alleen niemand waar de sleutel gebleven was. Dan sta je daar na een vlucht van 16 uur midden in de nacht nog 2 uur te wachten totdat iemand zich herinnert waar hij die sleutel gelaten heeft. Volgende keer doen wij weer gewoon p3.
als je een nacht bij ibis boekt(geen idee hoelaat je vlucht is maar het overwegen waard) mag je auto daar staan tot je terug komt. de ibis bij schiphol noord
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
P3 langp arkeren of hotel boeken.

Wij boeken zo vaak een hotel daar.
Goede ervaring met Autohotel.

Inmiddels verhuisd zie ik. Maar de service hopelijk hetzelfde
Ook een keer zo'n Groupon aanbieding gedaan. Bleek zo'n 20 minuten van Schiphol af. Heen ging de shuttle wel snel, terug stonden we met een flink groepje te wachten, duurde lang. Toen kwam er een klein taxibusje die via het open raampje zei dat dat niet ging passen, en weer door reed. Weer moeten bellen, nog een half uur moeten wachten op een grotere bus.

Vrienden kregen hun auto met schade terug na valetparking.

We parkeren nu bij P3. Je krijgt 15% korting als ANWB lid, wij vinden het goed betaalbaar en de shuttlebussen rijden iedere 10 minuten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier heb ik via tui geboekt bij onze vakantie. Geen idee of het wat is maar ik betaal 47.50 een dan is het 5 min rijden met een shuttle busje.
P3, lang parkeren, 50 euro voor een week. Elk kwartier een shuttle bus naar Schiphol. Top geregeld!
quote:Appelmoes83 schreef op 03 april 2017 @ 07:02:

P3, lang parkeren, 50 euro voor een week. Elk kwartier een shuttle bus naar Schiphol. Top geregeld!

Dit! Ik ben ook zeer tevreden.

Onze eerste vakantiefoto is wel altijd een foto van de parkeerplek van de auto (rijnummer). Anders vergeten we waar we hem gezet hebben (en dan is het erg lang zoeken haha).
Voor 50 euro ga je toch niet lopen klooien met allerlei vage tokkiebedrijven? Lekker P3 parkeren.
Er was eens een uitzending van een programma over van die bedrijven. Die blijken dan gewoon je auto te gebruken in de tijd dat 'ie geparkeerd staat. Dan leveren ze de auto met een lege tank, meer kilometers en soms schade weer in.

Ik zou dus ook voor P3 gaan.
Ibis hotel Schiphol minder dan 100 euro per nacht voor 3 personen en gratis 3 weken parkeren.

Overdag met ov bus die voor de deur stopt. En de tijden dat ov niet rijdt gratis shuttlebus van het hotel.
P3
quote:juliaaana schreef op 03 april 2017 @ 00:28:

Goede ervaring met Autohotel.

Inmiddels verhuisd zie ik. Maar de service hopelijk hetzelfdeHet is automotel toch? In ieder geval heb ik hier ook hele goede ervaringen mee. Alles wordt voor je geregeld en het is goedkoop.
Sluit me aan bij P3 Lang Parkeren. Als 2e keus Schiphol Valet.quote:plakbandvliegje schreef op 03 april 2017 @ 07:24:

[...]

Onze eerste vakantiefoto is wel altijd een foto van de parkeerplek van de auto (rijnummer). Anders vergeten we waar we hem gezet hebben (en dan is het erg lang zoeken haha).Goede tip!
P3 lang parkeren, doen dit al jaren en gaat prima. Ook in de nacht. Hebben wel een keer de auto teruggevonden met een zij spiegel eraf Dat was wel bagger, en geen toezicht dus helaas pindakaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven