Lange wachttijd NIP-TEST uitslag

04-04-2017 11:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers,

Na een negatieve combinatietest uitslag (verhoogde kans op trisomie 21), heb ik vanochtend bloed laten prikken voor de NIPTtest. Tot mijn verbazing en boosheid hoorde ik dat de wachttijd voor de uitslag kan oplopen tot 4 weken. Dit omdat nu de NIPT is vrijgegeven voor iedere zwangere. Mensen zoals ik met een medische indicatie gaan niet voor. Nu was mijn combinatietest uitslag nog relatief ok en is er een grote kans dat mijn kind niets mankeert. Maar ik kan mij voorstellen dat als de combinatietest echt niet ok is dit veelste lang duurt voor sommige zwangeren...

Ik weet niet precies wat ik met dit topic wil, maar iig anoniem van mij aftypen is al even erg fijn...

Groetjes Pantoffeldiertje77
Hier ook nog een nipttest gedaan zonder medische indicatie, wij hebben er destijds zelf voorbetaald.

We kozen natuurlijk ook niet zomaar voor een nipttest en betaalden natuurlijk ook niet zomaar 600 euro.

Destijds ging veel naar Gendia van mensen met een indicatie maar ook mensen die ervoor betaalden,twee weken later hadden we de uitslag.Ik zou het ook raar vinden om om ons dan maar 3/4 weken te laten wachten.

Het aantal indicaties neemt gewoon toe, indien je die voorrang geeft neemt de wachttijd voor de mensen zonder indicatie wel toe.

Kortom ik begrijp wat je zegt,ben het er alleen niet mee eens.
Ik hoorde gisteren op bnr dat ze die mogelijke langere tijd voor de zekerheid noemen, maar dat ze eigenlijk verwachten dat er geen vertraging zal zijn in de uitslagen
Dus dan moeten anderen maar langer wachten omdat jij vindt dat je voorrang moet krijgen? Die anderen doen dit onderzoek voor hun lol en willen wel even twee weken extra wachten? Vreemde gedachtengang...

Ik vind het heel goed dat de test er nu voor iedereen is en door de enorme toeloop is er nu even wat extra drukte. Dat neemt straks wel weer af.

Neemt niet weg dat ik het heel vervelend vind dat jij (en anderen) lang moeten wachten. Wachten is nooit leuk en op deze uitslag wachten zeker niet. Ik hoop op een goede uitslag voor je en dat die alsnog snel komt.
Het onderzoek zelf (van binnenkomst tot uitslag) duurt ook gewoon lang, en dat heeft niks met je indicatie te maken. Hoop niet dat je verwacht had dat je binnen een paar dagen/ een week de uitslag had?
Dat is niet zo'n gekke verwachting hoor. Ik had mijn uitslag drie jaar geleden in Brussel met 8 dagen. Daar zat nog een weekend tussen èn een tocht naar het laboratorium in de VS.

Sterkte TO, dit zijn vreselijke weken wachten
Ik snap de frustratie. Indien je de zwangerschap eventueel zou willen afbreken bij (ernstige) afwijkingen is vier weken érg lang. Persoonlijk vind ik dat te lang.

Veel sterkte, de onzekerheid lijkt me slopend.
Wat rot dat je geen voorrang krijgt! Sterkte met het lange wachten...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik snap dat het lange wachten heel frustrerend is. Wellicht helpt het een beetje om vast te houden aan de kleine kans? Ik weet niet wat de kans was hoor, maar 1 op de 100 zijn 99 gezonde babies, wellicht helpt het toch een beetje relativeren?
quote:Nasjaa schreef op 04 april 2017 @ 11:32:

Ik hoorde gisteren op bnr dat ze die mogelijke langere tijd voor de zekerheid noemen, maar dat ze eigenlijk verwachten dat er geen vertraging zal zijn in de uitslagen

Om te beginnen, veel sterkte, het wachten is zeker niet makkelijk, weet ik uit ervaring.

Toch: probeer je niet teveel zorgen te maken. De voorzitter van het hele consortium zei op de radio dat het in principe gewoon moet lukken om iedereen in binnen 10 dagen uitslag te geven. Die 4 weken is echt (grote) een slag om de arm. Alle instanties zijn heel goed voorbereid op de enorme toename naar de NIPT vraag.

En vergis je in één ding niet: jij kiest voor NIPT na een combinatietest. Maar vanaf nu zullen heel veel vrouwen die combinatietest niet meer doen, maar direct een NIPT test. Je weet dus van te voren niet of een andere vrouw "meer" of "minder" urgent is, omdat lang niet iedereen de combinatietest heeft gedaan.
Ik schrok ook van de enorme langere wachttijd. Vroeg me af of je niet alsnog direct naar Gendia kan gaan als je dan twee weken tijdswinst hebt?
Intussen bijna twee weken verder, weet je al iets?
Hoi Flipje,

Lief dat je het vraagt. Ik weet helaas nog niets. Vandaag 3 afdelingen van het ziekenhuis aan de lijn gehad maar niemand weet wanneer de uitslagen komen. Wrs krijg ik een smsje vanuit het lab in Maastricht.

Ik lees her en der op het fora dat andere zwangeren de uitslag al wel hebben. Het is dus blijkbaar per regio verschillend.

Ik doe mijn best om positief te blijven maar dit wordt steeds lastiger.

Hopelijk pakt jouw cyclus zich deze maand weer goed op!

Pfff wat onwijs naar zeg... Hopelijk komt het wel deze week. Nog even volhouden.
Langer wachten op uitslag hoeft niet per se negatief te zijn toch? Sterkte met wachten
Vandaag de uitslag binnen gekregen. Alles is gelukkig goed.

1 en ander was qua communicatie niet goed gegaan in het ziekenhuis.

Gelukkig heeft mijn verloskundige er voor gezorgd dat ik toch vandaag de uitslag kreeg!

Yeeeeesssss! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven