Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren

nu zegt M weer dat een dekbed levensgevaarlijk is voor kleine kindjes. Bah, ik weet het nu helemaal niet meer. Dat is toch alleen zo als kinderen verschrikkelijke woelwaters zijn? dat is Jonathan helemaal niet, die slaapt heel rustig...
Stressed is just desserts spelled backwards
Ach, hij was en zelf natuurlijk ziek en dan mama weg, is ook niet raar ook. Laat hem maar lekker flink bananen eten, komt hij weer lekker aan.

Bel CB anders eens of die nog tips hebben als je je beetje zorgen maakt.
quote:bambino schreef op 29 januari 2009 @ 19:52:

Hij eet nu sinds 2 dagen weer wat overdag, dus het komt uiteindelijk wel weer goed, maar maak me wel een beetje zorgen. 2 kilo is best veel.

zelfs de 3 p's werden bijna niet aangeraakt, da,s heel bijzonderpatat, poffertjes en pannenkoeken?
Mal, tot twee jaar ja, in verband gebracht met wiegedood.
Patat pizza en pannekoeken volgens mij.
2. Gebruik de eerste 2 jaar geen dekbed of deken in dekbed-hoes

Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder – of in – het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren.

Gebruik dus liever een deken met een lakentje en maak het bedje stevig en kort op (met de voetjes tegen het voeten-einde). Of nog veiliger: gebruik een goed passende slaapzak.

Mogelijke bezwaren

Sommige ouders zijn bang dat hun kind het koud heeft, met alleen een slaapzak, of onder een deken en lakentje. Die vrees is meestal onterecht.

Of de temperatuur goed is, is het beste te voelen aan het nekje van de baby. Dat moet prettig warm aanvoelen. Bedenk dat een gezonde baby het niet zomaar te koud heeft in een goed geïsoleerd Nederlands huis.
www.veiligslapen.info

Producten veilig/onveilig

Dekbedje

Voor een baby vormt een dekbedje een risico, doordat het te warm kan zijn én doordat het los ligt, zodat een baby eronder of er in verwikkeld kan raken. Een bedekt hoofd betekent een relatief extreme toeneming van het risico dat een baby oververhit raakt.

Tot de grootste risico’s voor baby’s behoren situaties waarin warmtestress of warmtestuwing kan ontstaan en/of het steeds opnieuw inademen van uitgeademde lucht (rebreathing), leidend tot zuurstoftekort, afnemend bewustzijn en mogelijk fatale afloop. Dekbedjes spelen daarbij, zoals in vele studies is vastgesteld, een opvallende rol. Ze worden, ongeacht hun samenstelling, voor baby’s als onveilig beschouwd.

Fabrikanten die beweren dat hun dekbed is ‘goedgekeurd’, kunnen dat niet aantonen; hooguit kunnen ze een test van technische productgegevens overleggen. Zo’n rapport echter legt geen rechtstreekse relatie met veiligheid.

Advies: Gebruik geen dekbedje voordat uw kind 2 jaar is. Sommige fabrikanten vermelden dat op het label van hun product.
Ja maar M zegt steeds dat hij geestelijk nog geen twee is en misschien niet snapt wat te doen als hij eronder komt.

Maar ik durf een slaapzak weer niet zo goed omdat als hij dan uit bed gaat dan kan hij niet lopen.
Mmmmm daar zit misschien wat in. Misschien eens op Pipo vragen wat zij vinden?
Dat is wel een goede. Onze thuiszorg werkt op de kinderafdeling en die was wel voor een dekbedje na verloop van tijd. Ze zei hou hem eerst in de slaapzak, anders is de overgang misschien te groot. Nou, dat leek me wel logisch, dus ik dacht dan kan ik in de tussentijd dat dekbed kleiner laten maken etc. En dan daarna eventueel een het dunne zomerdekbed gebruiken met een dunne slaapzak. Want die combisleeper doet hij ook niet lang meer mee als hij zo hard doorgroeit

als je me een zeur vind moet je het maar zeggen, ik vind het zo lastig om te bepalen wat goed is en wat niet....
Als ik je een zeur vind dan antwoord ik gewoon niet op vragen

En een deken dan?
hai!

Lastige kwestie Mal. Ik zou idd eens navragen wat de experts er van vinden. Maar zeker als hij rustig slaapt en jij het dekbed kort opmaakt (voetjes tegen onderkant) dan zal het toch niet echt kwaad meer kunnen?

Bam, wat ontzettend lief van je! Anton rules hier...

Das wel veel gewichtsverlies idd. Maar dat eet hij als hij die kilo's nodig heeft er zo weer bij denk ik hoor! En ga jij nou maar een stukkie minder ver wandelen in het vervolg ja.... Slimmerd

Jin, hoest met jongste? Is hij weer een beetje meer zijn eigen zelf?

Cin, hoest??????

Zo hier . Weer erg misselijk. Na ja, voor een goede zaak! Volgende week echo. Spannend!

ff posten
Mal, ik vind je geen zeur hoor! Logisch toch dat je er allemaal over na moet denken...
Misselijk zijn roels

Al denken wij daar op het moment allebei niet zo over denk ik
Suus, vergeet Life niet zo

Lastige avond voor mij zo plannen hoe en wat. Ik kijk House maar, neem Life op en kijk WIDM morgen via uitzendinggemist.
Ik dacht net dat ik het gevonden had door een donzen dekbedje te doen voor de ventilatie. Misschien is een deken idd beter?

Ik vraag het morgen wel eens na op het KDV.
quote:Star schreef op 29 januari 2009 @ 20:26:

Suus, vergeet Life niet zo

Lastige avond voor mij zo plannen hoe en wat. Ik kijk House maar, neem Life op en kijk WIDM morgen via uitzendinggemist.keuzes, keuzes
Mal, deken kan natuurlijk ook. Is wel veiliger voor kindjes onder 2 dus is dat misschien nog even een rustigere keuze?
Hoi, ben ik ook weer eens. Alle kindjes en jarige mama's nog gefeliciteerd!

Is Gijs het enige kotertje dat gewoon nog in zijn ledikant en combisleeper ligt? We laten hem mooi daar tot ik een reden zie om het te veranderen. Hij heeft niet veel plaats over maar hij krult zich toch op.

Mal, ik houd ook niet zo van dekbedjes dus Gijs houdt z'n combisleeper nog eventjes. En ik denk dat je misschien - ongeacht wie ook wat beweert- altijd een ongemakkelijk gevoel bij een dekbedje houdt dus waarom kies je niet voor het klassieke beddegoed? Lakentje, dekentje? Wel even oefenen om het op te maken zoals 'oma' het deed maar dan ligt ie heerlijk warm en loopt ie geen enkel risico. Zeker omdat je ook wel eens schrijft over lage spierspanning, dan hoef je je geen zorgen te maken als hij de dekens lekker over zich heen trekt.

Dat zou ik doen iig!

Zucht, morgen wordt middle-monster alweer 3. Jeej, wat gaat dat snel. Echt heel snel.

Spannend Suze, de echo. Ik duim natuurlijk hard mee.

Bam, doe rustig aan!

Helen, dat wordt dus weer terug aan de lijn?

Heej leuk, Guus Meeuwis op tv. Brabant Rules! (ook al ben ik uitgeweken naar zonnigere oorden, ik ben en blijf een OpperBrabo).

Ik ben zowaar al gewend aan dat ik alleen ned1, ned2 en ned3 kan kijken, geloof ik. Satelliet heeft gezien onze huidige financiele crisis-situatie toch geen prio dus het is maar goed dat het went. Eerst een nieuwe auto kopen. Ik had in mijn MSN-naam gezet 'auto kopen anyone' en zo heb ik 'm dus verkocht. Cool oder was? :-)

Wij hebben vandaag ook een pasta-spinaziegerecht gegeten. Ik had spinazie a la creme, flink wat kerrie, spekjes en 2 hardgekookte eieren gedaan. Was lekker.

Morgenvroeg even de traktatie maken voor Gijs. We maken een komkommerkrokodil. Tres creative pour nous.

Jinny, fijn dat jullie weer thuis zijn, het is heel wat om te verwerken voor zo'n kleine frummel. Arm ding.

Ok, even posten. Ik ga nog even Guus kijken.

quote:Cin31 schreef op 29 januari 2009 @ 21:12:

Wij hebben vandaag ook een pasta-spinaziegerecht gegeten. Ik had spinazie a la creme, flink wat kerrie, spekjes en 2 hardgekookte eieren gedaan. Was lekker.

()
maar Cin, hoest met jou??? Zit er vooruitgang in?
Cin, laurens slaapt sinds een anderhalve maand in een groot bed. Meer omdat ik zin had in iets nieuws dan dat hij het wilde hoor. Pastte nog prima!
Jonathan ligt nu nog wel in een ledikant maar ik ga dat niet lang meer trekken met mijn rug. Hij is zo zwaar aan het worden dat ik liever niet meer hem zo diep weg moet leggen. Ik denk dat hij al wel tegen de 16 kilo is.
Even wat rechtzetten voor iedereen denkt dat ik blond ben. Ik dacht niet echt dat je de kroeg in was, tenminste, dat geloof ik wel, maar ik dacht niet dat je had zitten zuipen. Al is het wel goedkoop dronken worden zo zonder galblaas volgens mij

Mal, ook ik vind niet dat je zeurt. Het lijkt mij ook heel moeilijk. Slaapt Jonathan erg onrustig? Anders zou je kunnen doen wat Suze zegt. Eerst het bedje laag opmaken dat hij er niet onder kan raken en als je hem steeds terug moet leggen omdat hij het hele bed doorwandelt, kun je altijd nog voor een slaapzak kiezen. Ik kan me ergens heel vaag herinneren dat ik een keer een slaapzak met benen heb gezien. Dan heeft hij wel een slaapzak aan, maar kan er ook mee lopen.
Ja, dat in en uit bed doe ik natuurlijk allang niet meer dus ik weet niet of dat zwaar is. En hij gaat er alleen nog maar 's avonds in en 's morgens uit. Als ik 'm z'n zak uitdoe dan klimt ie er wel zelf uit met wat hulp, denk ik.

Suze, niet lekker? Naaaaaaah, was goed te eten hoor. :-)

Het gaat wel met mijn rug. Ik kan gelukkig volgende week weer naar de fysio (was even gedoe omdat ik een ok van de verzekering moet krijgen, anders moet ik naar NL en dat is te ver rijden). Maar ik mag niet klagen. Langzamerhand wil ik wel weer eens ergens naar toe maar dat kan nog niet. Ja, tegenover, naar de winkel hier. Dat is mijn dagelijkse uitje.

Pijn heb ik niet veel, alleen als ik niet braaf doe wat me gezegd wordt door arts/fysio. Gedeelte van de dag lig ik nog wel.

Bezoek voor Gijs is ook verdeeld over 2 dagen. Wel 2 keer druk maar beter dat dan dat ik moet liggen tussen 40 mensen. Dan maar liever 2 keer 20.

Ok, even posten en dan thee maken anders verdorst ik. Eduard is nog dingen doen in het oude huis. Die zal zoooooooooooooooooooo vreselijk blij zijn als hij de sleutels daarvan morgen kan inleveren. Eindelijk weer maar 1 huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven