Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2017 @ 10:45:

Goh, ik lees hier weer eens mee en het is weer als vanouds 'gezellig'! Mis hier absoluut niets zo te lezen, zo blij dat ik hier niet meer mee schrijf. alleen even naar Hipster!! Het is jammer dat je hier niet meer mee kunt schrijven door een paar zielige etters. Ik mis jouw inbreng in dit topic, en het zou fijn zijn als je weer een plek zou hebben waar je hart kunt luchten.
Alle reacties Link kopieren
Andersom is het precies zo hoor.

Er komt vaak zat iemand bij de zomerliefhebbers etteren.
Stressed is just desserts spelled backwards
catharina1000, eens!! Dit was altijd zo'n fijn plekje.

viavia2013, wat lief

Met twee lieverds van hier vervolg ik het topic privé, bevalt goed
Ik vind mezelf overigens geen etter, maar ik snap niet dat jullie het je zo aantrekken als het gebeurt. Bij 'ons' komt het ook regelmatig voor, dat kun je wel teruglezen.

Gewoon 1 oor in en 1 oor uit toch.

Of hoe je dat met lezen dan ook doet.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2017 @ 10:45:

Goh, ik lees hier weer eens mee en het is weer als vanouds 'gezellig'! Mis hier absoluut niets zo te lezen, zo blij dat ik hier niet meer mee schrijf. alleen even naar Hipster!!
It's hip(ster) to be square!
quote:hipstercat schreef op 02 april 2017 @ 16:10:

[...]

Ik heb besloten niet meer teveel te zeuren. Ik ben in iedergeval al blij dat er nu nog geen ''barbeque/strandsfeer'' heerst en ik hoop dat dat tot eind mei zo blijft. En volgende week gaat de temperatuur naar normale waarden dalen!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ja wat is zeuren? Ik vind hier vooral gelijkgestemden en ben daar blij mee. Want we zijn hartstikke in de minderheid
quote:blauwuiltje schreef op 02 april 2017 @ 19:27:

Ja wat is zeuren? Ik vind hier vooral gelijkgestemden en ben daar blij mee. Want we zijn hartstikke in de minderheid

Nou ja, vragen om 'compensatie' en roepen dat bepaalde temperaturen 'niet gepast' zijn vind ik wel zeuren.

Zeggen dat je vijftien graden te warm vindt vind ik geen zeuren. Ik kan me er zelf weinig bij voorstellen, maar als je het zo voelt dan voel je het zo.
Zondag wordt het weer een warme dag met 20 graden
De weerman van RTL vertelde dat het even een paar dagen wat minder wordt, maar dat in het weekend de temperatuur weer omhoog gaat. En dat we dus even 'door de zure appel heen moeten bijten'.

Hij gaat daarbij (zoals gewoonlijk) totaal voorbij aan het feit dat er ook mensen dol zijn op zure appels.

Overigens houd ik zelf het meest van zoetzuur
quote:Lotte35 schreef op 05 april 2017 @ 09:56:

De weerman [...] gaat daarbij (zoals gewoonlijk) totaal voorbij aan het feit dat er ook mensen dol zijn op zure appels.

Overigens houd ik zelf het meest van zoetzuur Haha, inderdaad!
World of Warcraft: Legion
quote:sebastiaan1234 schreef op 05 april 2017 @ 07:52:

Zondag wordt het weer een warme dag met 20 graden Lekker toch. 20 graden is net een goede temperatuur.
Inderdaad. Zonnig met 15 of 16 graden vind ik ook aangenaam, maar in de schaduw kan het door deze temperatuur wel koud zijn. Het is verraderlijk weer: door de aangename temperatuur in de zon, kan ik me snel verbranden. Er is geen relatie tussen de UV-straling en de warmte van de zon die je voelt.

Als het echt warm is, ongeveer 27 graden of warmer, mijd ik de zon als de pest, en is de kans op verbranding minder.
Gisteren vond ik een perfecte dag.

Voor de liefhebbers was de zon warm genoeg om (uit de wind) in te zitten.

Voor de niet-liefhebbers was de schaduw lekker fris.
quote:Filee schreef op 05 april 2017 @ 10:07:

[...]

Lekker toch. 20 graden is net een goede temperatuur.Dat mag jij vinden, maar ik hou er persoonlijk niet zo van in april..
quote:Filee schreef op 05 april 2017 @ 10:07:

[...]

Lekker toch. 20 graden is net een goede temperatuur.Heerlijk! Zeker met een beetje zon erbij.
quote:sebastiaan1234 schreef op 05 april 2017 @ 20:47:

[...]

Dat mag jij vinden, maar ik hou er persoonlijk niet zo van in april..

Gekke vraag misschien, maar waarom niet in april en wel in hoogzomer?

Ik ben ook allergisch voor hoge temperaturen, daar word ik fysiek ook beroerd van. Maar 20 graden is voor mij 20 graden.
Twintig graden met weinig wind en een zonnetje is precies goed, of het nou maart is of april of december. Veel warmer hoeft voor mij niet, in de wasserij hebben we nu alle deuren alweer open.
Ik begrijp het niet goed bij mij weten is het nu lente en dan (beginnen) komen de temperaturen nu eenmaal tussen de 15 en 21 graden uit lijkt mij logisch en weinig abnormaals ... ik heb liever de lente dan de zomer
Een vraagje aan jullie: Wat is de heetste winterdag die je ooit heb gehad? Bij mij is dat 28 graden in New York, dat toch op ongeveer dezelfde hoogte ligt als Nederland. In dezelfde week was het 's nachts op Times Square 1 graad boven 0, het vroor nog net niet.

Een ander record is Mkuze in Zuid-Afrika. 31 graden. Kort daarvoor was ik in Johannesburg. 's Nachts 1 à 2 graden, overdag 17 graden.

De koudste zomerdag (overdag!) heb ik niet onthouden.

EDIT: Ik vergis me over New York, overigens. Deze stad ligt ongeveer ter hoogte van Italië, niet ter hoogte van Nederland.
Winter in Thailand. Temperaturen weet ik niet precies. Maar wel warm, graad of 30 denk ik. Buitenlandse warmte kan ik vaak beter hebben, is drogere warmte.
quote:elf12 schreef op 05 april 2017 @ 20:53:

[...]

Gekke vraag misschien, maar waarom niet in april en wel in hoogzomer?

Ik ben ook allergisch voor hoge temperaturen, daar word ik fysiek ook beroerd van. Maar 20 graden is voor mij 20 graden.Dan is het vaak warmer dan 20 graden en voelt 20 graden haast koel aan voor mij. 20 graden in april is het niet elke dag, dat is voor mij een hele omschakeling. Gelukkig wordt het daarna weer een stuk koeler!
quote:Lady_Voldemort schreef op 05 april 2017 @ 20:56:

Twintig graden met weinig wind en een zonnetje is precies goed, of het nou maart is of april of december. Veel warmer hoeft voor mij niet, in de wasserij hebben we nu alle deuren alweer open.

Hihi, grappig dat je het zegt. Twee jaar geleden was het rond kerst 15 graden.. Ik heb stiekem heel erg van het weer gisteren genoten, maar ik zie het echt niet zetten om zulk weer in de winter te hebben. Ik zie liever kou en sneeuw!

Overigens, als het zulk weer in de zomer elke dag is, hoor je mij niet klagen!
Weekendje Nederland was heerlijk! Lekker zonnetje en best warm.

Hier is het nu regenachtig en 5 graden. Zondag heeft het nog gesneeuwd hoorde ik en dit weekend komt er weer sneeuw en wordt het onder 0.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven