Vliegveld Tokio Haneda
woensdag 5 april 2017 om 10:09
Waarschijnlijk is dit topic over het vliegveld Tokio Haneda wat te specifiek. Volgens mij is het wel een belangrijk internationaal vliegveld.
Ik vlieg binnenkort naar Japan, maar ik heb een vluchtschema met twee vliegvelden waar ik moet overstappen. Het eerste is München of Frankfurt, maar hoogstwaarschijnlijk München. Het tweede is Tokio Haneda. Ik heb een overstaptijd van ongeveer 5 uur. Wat kan ik daar het beste in die tijd doen? Met de metro naar hotspots gaan in Tokio lijkt me gezien de tijd niet zo verstandig, hoewel 5 uur erg lang is.
Welke tips hebben jullie voor mij?
Is het verstandig om een bagage in een locker te doen en de stad in te gaan? Ikzelf heb nu zo mijn twijfels.
Ik vlieg binnenkort naar Japan, maar ik heb een vluchtschema met twee vliegvelden waar ik moet overstappen. Het eerste is München of Frankfurt, maar hoogstwaarschijnlijk München. Het tweede is Tokio Haneda. Ik heb een overstaptijd van ongeveer 5 uur. Wat kan ik daar het beste in die tijd doen? Met de metro naar hotspots gaan in Tokio lijkt me gezien de tijd niet zo verstandig, hoewel 5 uur erg lang is.
Welke tips hebben jullie voor mij?
Is het verstandig om een bagage in een locker te doen en de stad in te gaan? Ikzelf heb nu zo mijn twijfels.
World of Warcraft: Legion
woensdag 5 april 2017 om 11:21
Hoi Hans,
Ik heb op Tokio Haneda een nieuwe bril (montuur + glazen) laten maken na het inchecken voor mijn terugvlucht. Geinige monturen en snel klaar.
Voor de rest geen tips.
Maar ik vind het leuk voor je dat je naar Japan gaat. Misschien kan je je Japans lees- en spreekvaardigheden oefenen terwijl je moet wachten?
De stad in met een overstap van 5 uur... Je moet door Immigrations en daarna met het OV. Moet je van tevoren strak plannen!
Anders alvast een mifi ophalen? Geen idee of dat voor Immigrations al kan.
Ik heb op Tokio Haneda een nieuwe bril (montuur + glazen) laten maken na het inchecken voor mijn terugvlucht. Geinige monturen en snel klaar.
Voor de rest geen tips.
Maar ik vind het leuk voor je dat je naar Japan gaat. Misschien kan je je Japans lees- en spreekvaardigheden oefenen terwijl je moet wachten?
De stad in met een overstap van 5 uur... Je moet door Immigrations en daarna met het OV. Moet je van tevoren strak plannen!
Anders alvast een mifi ophalen? Geen idee of dat voor Immigrations al kan.
woensdag 5 april 2017 om 11:29
Ik ben vaker naar Japan geweest, alleen nooit via Haneda gevlogen. Het is net natuurlijk hoe erg je je wilt haasten en wat je wilt zien. Maar reken toch met 5 uur overstap, in ieder geval 30 minuten (als je pech hebt 60) om door de douane heen te komen, plus sowieso van te voren weer aanwezig zijn bij het vliegveld, ik denk dan dat je 2 uur kwijt raakt. Dan hou je 3 uur over, waarvan 1 uur in totaal ongeveer reistijd naar het centrum (als het allemaal soepel gaat, let ook op dat echt lang niet iedereen Engels spreekt daar). Als je specifiek van te voren een beetje uitzoekt wat je wilt zien en waar je moet zijn, kan je die tijd wellicht efficient gebruiken. Ik geloof dat ik het zelf zou overslaan, en misschien alleen naar 1 ding zou gaan, of gewoon even rondzwerven in de dichtsbijzijnde wijk. Maar ik ben er ook al vaker geweest.
Ik kijk vaak op japan-guide.com
Goede site, waar je ook als je zoekt op station's, of het vliegveld, makkelijke trein en monorail verbindingen te zien krijgt. Wellicht kan dat je helpen?
Ik kijk vaak op japan-guide.com
Goede site, waar je ook als je zoekt op station's, of het vliegveld, makkelijke trein en monorail verbindingen te zien krijgt. Wellicht kan dat je helpen?
woensdag 5 april 2017 om 11:42
De Hotspots is Tokio liggen ook redelijk ver uit elkaar, omdat Tokio niet écht één stad is, maar meerdere steden die tegen elkaar zijn gegroeid. Je hebt er volgens mij ook niet echt iets van een hop-on-hop-off bus, waar je twee uur in kan gaan zitten (althans, ik kan het me niet herinneren).
Als je redelijk vlot door de Douane en immigratie bent enzo, zou ik òf gericht één ding gaan bekijken, maar ik zou nog eerder gewoon de metro pakken en na twee of drie haltes in een buitenwijk uitstappen. Beetje rondlopen, sfeer proeven en een hapje eten en dan weer vlug vlug het vliegtuig in!
Als je redelijk vlot door de Douane en immigratie bent enzo, zou ik òf gericht één ding gaan bekijken, maar ik zou nog eerder gewoon de metro pakken en na twee of drie haltes in een buitenwijk uitstappen. Beetje rondlopen, sfeer proeven en een hapje eten en dan weer vlug vlug het vliegtuig in!
woensdag 5 april 2017 om 12:42