Met een baby naar preston palace?

30-01-2009 10:06 108 berichten
Hallo allemaal,

Even een misschien rare vraag.

wij gaan regelmatig met vrienden een paar dagen weg en preston palace hebben we ook al een keer gedaan. Nu willen we van het najaar eigenlijk wel weer, maar ik heb dan een kind van 5/6 maanden oud en ik wil geen kinderen om ze bij anderen te dumpen. Nu vroeg ik me af is iemand van jullie wel eens met zo'n kleintje in preston palace geweest? en zo ja, hoe is dat bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Je kind een paar dagen uit logeren sturen, is toch niet 'je kind bij anderen dumpen'?
Dumpen?? Je kunt je kind toch laten logeren? Is geen dumpen m.i.
Dat is toch zo'n all inclusive ding in nederland?

Ik heb er echt hele nare dingen over gehoord maar dat zal zijn omdat ik echt niet van dit soort dingen houd.

Wat betreft een baby denk ik dat je die prima naar zo'n ding mee kan nemen...
Als jij dat dumpen noemt dan dumpen wij onze kinderen regelmatig, alleen wij noemen t ook logeren.
Gaan er nog andere kinderen mee? Als je een huilbaby krijgt doe je daar je vrienden, de andere gasten van PP en jezelf geen plezier mee.
Ga mijn dochter volgende maand dumpen! Heerlijk!
Ook ik 'dump' ze vaak bij opa en oma omdat die het geweldig vinden... en de kinderen ook. Wij kunnen dan weer even lekker helemaal aan elkaar toe komen en worden daar zelf ook nog blijere ouders van. Zodat we naast 'papa en mama' gewoon een weekendje of een week 'Frank en Oriane' kunnen zijn.

Kinderen kijken ook enorm naar uit naar die logeerpartijtjes... Wij noemen het dus ook logeerpartijtjes... bij ons stonden ze in de rij om op te mogen 'passen'.

Preston Palace is ook niet mijn ding. Een keer geweest met een vroegere werkgever. Niet iets voor zulke kleine hummeltjes eigenlijk.

Ik zou wel af en toe tijd samen inplannen zonder kinderen. Al is het maar zo nu en dan een weekendje. Geloof mij, komt je relatie enorm ten goede als er eenmaal kinderen zijn.

Met 'vaak' in mijn eerste alinea bedoel ik dat de kinderen er nu zelf om vragen om bij mijn zussen (en hun kinderen van zelfde leeftijd) en opa en oma te logeren want dat is feest. Andersom heb ik ook regelmatig 't kroost van mijn zussen bij mij te logeren. .
Wat ik me nu afvraag he, wijk jij dan echt de komende achttien jaar niet van de zijde van je kind? Lijkt me ergens niet heel gezond.
Even op de site gekeken , maar er zijn allerhande voorzieningen voor baby's , tot en met een oppasservice aan toe ( is misschien wel leuk als je 's avonds een borrel kan gaan drinken met die vrienden ipv om kinderbedtijd op je hotelkamer te gaan zitten ) .

Kindertjes van die leeftijd kun je toch eigenlijk vrijwel overal mee naar toe nemen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik bedoel het niet verkeerd, alleen ben ik nogal een zelfstandig persoon en ik wil liever niet mijn kind zomaar een paar dagen wegbrengen, als het om 1 nachtje gaat dan is het voor mij persoonlijk anders. ok ik had het anders kunnen noemen maar ik zei wat ik dacht.
PP is niet de optimale omgeving voor zo'n klein kind. Het zwembad is erg mooi maar daar is ze misschien nog te klein voor. Verder kan je bijvoorbeeld bowlen, naar de bios en er is een kleine kermis. Geen van 3en echt een geweldige plek voor zo'n kleintje. Misschien een jaartje Centre Parcs proberen?
Huh? Ja, ouders die hun kinderen langer dan 1 nachtje uit logeren brengen zijn heel onzelfstandig... :-S Dat heeft er toch niks mee te maken??
Hoi Shine, dat hebben we afgelopen jaar gedaan en dat is niet bij de hele groep goed bevallen, na 1 avond spelletjes doen waren we het ook wel zat.
Het ligt er helemaal aan wat je van zo'n weekend verwacht. Als het een zuip en vreet weekend wordt dan zou ik de baby niet meenemen. Als jij het niet erg vindt om vooral op je hotelkamer te verblijven, en een keer een uurtje wil poedelen in het tropisch zwemparadijs dan lijkt het me wel ok.

Het ligt ook een beetje aan de verwachtingen van het weekend van je vrienden. Jij kan echt niet mee op stap 's avonds bijvoorbeeld.

Ik zou de baby niet meenemen denk ik.

Dit weekend worden twee kindertjes bij ons 'gedumpt', hartstikke leuk.
Parnell, ik ken echt zulke moeders, die geloven dat hun kind zonder mama heeeel ongelukkig is... en ze ontzeggen ze daarmee ontzettend veel leuks. Ik heb een neefje dat niet bij ons mag logeren terwijl mijn zoon evenoud is (en nb 5 jaar!!!). Die kinderen zijn dol op elkaar, maar ja, logeren he, hij 'kan niet zo goed zonder zijn moeder'... :puke:

En hoe verbazingwekkend dat dit kind in de loop van de jaren angstig en sociaal minder vaardig is geworden... durft niet goed met andere kinderen om te gaan enzo, waar zou dat nou vandaan komen?

Doenja, jouw kindje is nog maar klein, maar als je zulke uitspraken doet zit je wat mij betreft in de gevarenzone om ook zo'n zichzelf overschattende moeder te worden.

Natuurlijk is bij niemand het doel van het krijgen van een kind die kinderen dumpen... hoe kom je erop Maar net als Parnell ben ik reuze benieuwd hoe lang het leuk blijft voor jou en je kind om altijd maar op elkaars lip te zitten.
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 10:21:

Hoi Shine, dat hebben we afgelopen jaar gedaan en dat is niet bij de hele groep goed bevallen, na 1 avond spelletjes doen waren we het ook wel zat.Dan moet je je vriendengroep zeker niet opzadelen met 't meenemen van 'n baby, maar gewoon uitbesteden.
Selma, zo bedoel ik het niet. Mijn kind moet nog geboren worden en tuurlijk zal mijn kind uit logeren gaan, das hartstikke leuk. ben ik helemaal voor maar voor mij als persoon geeft het me een raar gevoel om mijn kind weg te brengen voor een paar dagen omdat mama zo nodig wil stappen.

dus wil ik in eerste instantie kijken of ik iets kan doen wat voor iedereen leuk is en waarbij Jr ook mee kan.
Wat vinden je vrienden ervan? Gaan er nog meer kinderen mee?

En idd; wat zijn de verwachtingen van het weekend?
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 10:24:

Selma, zo bedoel ik het niet. Mijn kind moet nog geboren worden en tuurlijk zal mijn kind uit logeren gaan, das hartstikke leuk. ben ik helemaal voor maar voor mij als persoon geeft het me een raar gevoel om mijn kind weg te brengen voor een paar dagen omdat mama zo nodig wil stappen.

dus wil ik in eerste instantie kijken of ik iets kan doen wat voor iedereen leuk is en waarbij Jr ook mee kan.Newsflash: het is bij voorbaat niet voor iedereen leuk als er uberhaupt 'n baby/klein kind bij is op 'n uitje voor volwassenen.
meenemen kan altijd maar wees je er wel van bewust dat beeb vroeg zal slapen en jij of vriend/man dus niet zal kunnen meedoen met een gezellig eet-/drinkavondje met je vrienden. je kan natuurlijk die oppasservice inschakelen (hebben ze trouwens ook bij CP ) maar ik persoonlijk zou echt nooit en never een wildvreemde bij mijn kind laten en me zelf klem gaan zuipen (want he laten we eerlijk zijn, dat is waar PP grotendeels om draait toch....)
Selma, er gaan nog een kind mee, die is dan 5. en ik ga om te relaxen en de "mannen' willen aan de zuip kunnen.

en al mijn vrienden zijn gek op kleintjes dus dat zal het probleem niet zijn.
@ MissMara: je verwoord het goed! Dat zat ik me inderdaad af te vragen. Al vraag ik me af of het naast zelfoverschatting ook niet een soort overdreven plichtsbesef gecombineerd met schuldgevoel is (het Slechte Moeder-complex).
Misschien wel, Parnell. Het verbaast me altijd hoeveel moeders moeite hebben zich in te leven in wat leuk en goed is voor hun kind - twee kanten op he, want natuurlijk willen kinderen ook graag veel aandacht van hun eigen ouders.

@ Doenja: In je vervolgposts klink je een stuk genuanceerder, misschien een goed idee om woorden als dumpen en uitdrukkingen als: ik wil geen kind om het uit te besteden wat zorgvuldiger (lees: niet meer) te gebruiken als dat niet je mening is.
Ik voel me ook niet schuldig als ik 'zonodig' een lang weekend met Frank wegga naar een leuke stedentripstad. Ik ga daar niet om te stappen, maar om mijn relatie met Frank weer even vuur in te blazen en daar zijn onze kinderen enorm mee gebaat. Naast 'moeder' blijf je altijd gewoon 'mens met behoeftes en verlangens die niet altijd met de kinderen te maken hoeven hebben'. Heel vreemd is dat.

En er zijn inderdaad mensen die uit schuldgevoel hun behoeftes en verlangen wegstoppen omwille van de kinderen. Jammer is dat. Zowel voor de moeder, als voor haar man, als voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven