Met een baby naar preston palace?

30-01-2009 10:06 108 berichten
Hallo allemaal,

Even een misschien rare vraag.

wij gaan regelmatig met vrienden een paar dagen weg en preston palace hebben we ook al een keer gedaan. Nu willen we van het najaar eigenlijk wel weer, maar ik heb dan een kind van 5/6 maanden oud en ik wil geen kinderen om ze bij anderen te dumpen. Nu vroeg ik me af is iemand van jullie wel eens met zo'n kleintje in preston palace geweest? en zo ja, hoe is dat bevallen?
Miss Mara, inderdaad, ik had eea wat beter kunnen omschrijven. ik werd als kind regelmatig naar oma gebracht als mijn ouders een weekje samen op vakantie gingen, maar ik had helemaal geen leuke oma(lees verplicht haken leren en zo) vandaar dat het zo zie.

ik was alleen nieuwsgierig of er andere zijn die kleintjes mee hebben gehad en of dat bevallen is.
en ben ik nou echt de enige die het niet leuk vind om dr kind de eerste keer uit logeren gelijk meerdere nachten weg te brengen??
Je weet nog niet of dat de eerste keer wordt natuurlijk. Misschien is er voor die tijd wel iets waardoor je simpelweg even niet anders kan. Je kunt nu eenmaal niet alles plannen. Ik zou me daar nu nog niet zo druk om maken joh. En als je je kindje te logeren brengt, doe dat dan naar iemand die je vertrouwd. In mijn geval was dat mijn moeder.

Je weet ook nog niet hoe je er zelf in zult staan natuurlijk. Misschien kan het zo zijn dat je het na dat half jaar even heerlijk vind om samen weg te zijn. (had ik zelf ook overigens, ik was daar echt even aan toe toen. De oudste was een huilbaby en ik trok het zelf ook even niet meer. Mijn moeder is toen ingesprongen, Frank heeft een paar daagjes weggeboekt en ik kwam weer helemaal bij zodat ik weer vol goede moed, uitgerust en met energie voor de kleine kon zorgen). Wacht het nu gewoon allemaal even af. Komt tijd, komt raad.
Alle reacties Link kopieren
doenja, je kan je kind toch al eerder dan 6 maanden uit logeren doen? mijn kind heb ik vanaf dat ik weer ging werken, dus toen was ze een week of 12, regelmatig naar opa en oma gebracht, voor 2 of 3 nachtjes. Echt voor iedereen een feest, zij is nu ruim 2 en is dolenthousiast om daar te slapen. Doe haar geen groter plezier dan dat. Natuurlijk was het even wennen de eerste keer, maar het ging prima.
Nee hoor, dat lijkt mij ook niet leuk. Maar als dat t is zou je natuurlijk ook 1 nacht kunnen gaan en de rest gewoon meerdere nachten,
Ga naar Kernwasser Wunderland Kalkar. IS veel leuker (van dezelfde keten) en daar is ook een oppasmogelijkheid.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind het niet zo vreemd dat je een baby van 5 of 6 maanden nog niet laat logeren. Dat hebben mijn kinderen op die leeftijd ook nog niet gedaan. Daar heeft een kind dan ook niet veel aan. Ze hebben er niets van gekregen. Oudste is nu 3 1/2 jaar en gaat regelmatig logeren, omdat ze het zo leuk vindt.

Ik zou zeker ook niet alleen maar voor CP gaan, omdat een baby van 5/6 maanden nog niets doet. Een keertje mee naar het zwembad, en dat is het wel. Pas in de peuterleeftijd vond ik activiteiten, faciliteiten voor kinderen belangrijker worden. Met 5/6 maanden is een baby blij met zijn eigen speelgoed, kinderwagen een boxkleed en bijv. een wipstoeltje, dat kan volgens mij overal. Zo lang ze niet kruipen hebben ze niet zoveel ruimte nodig.

Dus ik zou je kindje gewoon meenemen. Zeker omdat er nog meer kinderen meegaan.Bedenk wel dat een vakantie heeeel anders zal zijn als zonder kinderen. Dat is wel even wennen.

Als je een keer zonder kinderen weg wil kan dat ook. Maar ik heb er geen behoefte aan. Ja af en toe een avond, maar geen weekend.

En Elninjoo, mijn familie zonder kinderen gaat speciaal een vakantie met ons mee, omdat ze het zo leuk vinden om met mijn kinderen te spelen.
Fame, Kenwasserwunderland ben ik inmiddels 2 keer geweest en das niet echt leuk in oktober/november, bijna alles is buiten en het is nogal koud om te midgetgolfen dan.

ik vond het inderdaad super, maar pp is in die tijd net even beter te doen.
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 10:24:

Selma, zo bedoel ik het niet. Mijn kind moet nog geboren worden .

Lekker boeken en dan tegen die tijd kijken hoe je je voelt, de baby is er nog niet eens! Het is nog zo ver weg....

Wel goed dat je er over nadenkt hoor, maar misschien denk je tegen die tijd wel heel anders dan nu. Misschien is het een optie om een nacht mee te feesten terwijl de baby een nachtje logeert en ben je er de rest van het weekend niet bij, of wel, maar dan met baby. Succes met je zwangerschap en de bevalling!
Doenja, ik zou lekker je kind uit logeren brengen. Kun je heerlijk aan de borrel, en daarna uitslapen, 'rustig' sexen, an jezelf denken en dat dan zélfs 2 nachten/ ochtenden.

Opa en oma blij omdat zij hun kleinkind lekker 2 nachten mogen.

(Hoe doe je het straks dan, of stop je ook met werken?)
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 10:51:

en ben ik nou echt de enige die het niet leuk vind om dr kind de eerste keer uit logeren gelijk meerdere nachten weg te brengen??

En ik ben de enige die zich afvraagt waaróm Preston Palace?!?

Wat is daar zo leuk aan? Er is in dat dorp toch geen flikker te doen...
Dank je wel voor jullie reacties, ik blijf wel werken, ik pak 1 dag thuis en mijn man blijft 1 dag thuis, dus 3 dagen naar het kdv. en begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een fan van logeren heb zelf ook regelmatig neefjes en nichtjes te logeren en das ook hartstikke leuk. ik heb alleen de vorige keer heel wat kinderwagens gezien bij PP en vroeg me dus af of dat te doen was. ik ben er inmiddels ook wel uit dat de kleine uit logeren doen beter is en dat zal het dan ook wel worden denk ik, maar we gaan door de weeks en dan is oppas toch wat lastiger te vinden. en mijn moeder moet gewoon werken, en mijn schoonouders hebben ook de uk van mijn schoonzus al overdag.
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 11:35:

Dank je wel voor jullie reacties, ik blijf wel werken, ik pak 1 dag thuis en mijn man blijft 1 dag thuis, dus 3 dagen naar het kdv. en begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een fan van logeren heb zelf ook regelmatig neefjes en nichtjes te logeren en das ook hartstikke leuk. ik heb alleen de vorige keer heel wat kinderwagens gezien bij PP en vroeg me dus af of dat te doen was. ik ben er inmiddels ook wel uit dat de kleine uit logeren doen beter is en dat zal het dan ook wel worden denk ik, maar we gaan door de weeks en dan is oppas toch wat lastiger te vinden. en mijn moeder moet gewoon werken, en mijn schoonouders hebben ook de uk van mijn schoonzus al overdag.Heb je bij PP al geinformeerd of daar oppas aanwezig is?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou Agentjel: stoere taal hoor. Een echte dame.
quote:Parnell schreef op 30 januari 2009 @ 10:33:

@ MissMara: je verwoord het goed! Dat zat ik me inderdaad af te vragen. Al vraag ik me af of het naast zelfoverschatting ook niet een soort overdreven plichtsbesef gecombineerd met schuldgevoel is (het Slechte Moeder-complex).

sorry, maar wat een overdreven stelling. Dus omdat ik ervoor kies om mijn kinderen de eerste jaren (tot ze er zelf om vragen) niet uit logeren te doen maakt dat ik een zelfoverschattende, schuldbewuste moeder ben met een overdreven plichtsbesef? Kolder! Ik kies er (samen met mijn partner) voor om dat niet te doen omdat ik het niet nodig vind om mijn kind uit logeren te doen voor mijn eigen vertier! En voor hemzelf.. het voegt, mijn inziens, nog niets toe aan zijn leven om bij vrienden of familie te gaan logeren .

daarbij komt, ik hoef mijn relatie geen nieuw leven in te blazen door hem bij anderen onder dak te brengen, wij zijn uitermate gelukkig alle nachten met ons kind (en de 2de op komst) onder 1 dak.

En nee, dat heeft niets te maken met dat ik denk dat een ander niet minstens net zo goed zou kunnen zorgen voor mijn kind als ik maar wel met mijn gevoel dat ik voor deze verantwoordelijkheid heb gekozen en met alle liefde daarvoor een paar jaar feestjes/uitgaan opgeef. Wij , onze relatie en onze zoon komen niets te kort!!!

Een ieder moet het zelf weten, fijn dat mensen die wel die behoefte voelen er gebruik van maken, maar schilder aub de mensen die hier niet voor kiezen niet af als egoistische portretten eerste klas of erger nog mensen met een complex.

(by the way, zoonlief is een uitermate zelfstandig mannetje, niet mensenschuw en totaal niet faalangstig oid..)
quote:doenja schreef op 30 januari 2009 @ 10:32:

Selma, er gaan nog een kind mee, die is dan 5. en ik ga om te relaxen en de "mannen' willen aan de zuip kunnen.

en al mijn vrienden zijn gek op kleintjes dus dat zal het probleem niet zijn.Als de vrouwen willen relaxen en de mannen willen aan de zuip,laat jullie kinderen dan bij opa&oma thuis,die kinderen hebben er dan toch niets aan om mee te gaan naar Preston Palace,wat moet een baby en een kind van 5 jaar daar dan ?
Shyte, wie de schoen past trekke hem aan, als jij je niet herkent in die omschrijving (van een bepaald type moeder) dan hadden we het toch niet over jou?
shyte, het is denk ik belangrijk dat ouders gelukkig zijn. Persoonlijk word ik heel ongelukkig van een paar jaar (!!) niet naar de kroeg, uitgaan, bioscoop, stedentripje hier of daar, etc. Word ik geen leuker mens en geen leukere opvoeder van.

Dus ik besteedde ze van kleinsafaan regelmatig een nachtje uit aan o en o. Vonden ze echt wel fijn, trouwens.

Jij voelt je er beter bij om dat niet te doen. Daar word jij een blij mens van.

Dat kan, maar het commentaar van to kwam in eerste instantie een beetje gekleurd over, 'dumpen' enzo.
quote:AgentL schreef op 30 januari 2009 @ 11:34:

[...]

En ik ben de enige die zich afvraagt waaróm Preston Palace?!?

Wat is daar zo leuk aan? Er is in dat dorp toch geen flikker te doen... nee hoor, niet de enige..ik zou er voor mijn verdriet nog niet heen gaan, maar smaken verschillen.
quote:ElleMichelle schreef op 30 januari 2009 @ 12:24:

[...]

Als de vrouwen willen relaxen en de mannen willen aan de zuip,laat jullie kinderen dan bij opa&oma thuis,die kinderen hebben er dan toch niets aan om mee te gaan naar Preston Palace,wat moet een baby en een kind van 5 jaar daar dan ?Helemaal mee eens!
En daarom had ik dit topic geopend, om te vragen of het voor kinderen leuk is, maar helaas heb ik nog niemand gezien die daar als eens geweest is met (kleine) kinderen.

En in elkaars ogen zullen we het nooit goed doen met opvoeden. we hebben (gelukkig) allemaal een eigen mening en gedachtengang.
Wat moet je daar uberhaupt?
je moet het allemaal lekker zelf weten, maar op de stelling het voegt niks toen aan het leven van een klein kind om te gaan logeren wil ik wel even reageren. Hoezo voegt het niks toe? een hele sterke en bijzondere band met opa en oma, al vanaf het allerbegin, voegt m.i. wel degelijk wat toe aan het leven van een kind. En zo klein als ze zijn hebben ze daar al plezier en genieten ze van die dagen met opa en oma en alle aandacht die ze daar krijgen.
Preston Palace... klinkt als een een of andere slechte Amerikaanse tv-serie. Even googelen hoor, wat dat precies is!

Enne, Doenja, moet je nu al boeken dan, voor iets over 10 maanden? Zou je niet eerst je kind krijgen en samen settlelen en dan kun je tzt vast zelf heel goed inschatten hoe je je gaat voelen over al dan niet logeren of met z'n allen naar PP gaan.
quote:arwen173 schreef op 30 januari 2009 @ 12:41:

je moet het allemaal lekker zelf weten, maar op de stelling het voegt niks toen aan het leven van een klein kind om te gaan logeren wil ik wel even reageren. Hoezo voegt het niks toe? een hele sterke en bijzondere band met opa en oma, al vanaf het allerbegin, voegt m.i. wel degelijk wat toe aan het leven van een kind. En zo klein als ze zijn hebben ze daar al plezier en genieten ze van die dagen met opa en oma en alle aandacht die ze daar krijgen.helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven