Met een baby naar preston palace?

30-01-2009 10:06 108 berichten
Hallo allemaal,

Even een misschien rare vraag.

wij gaan regelmatig met vrienden een paar dagen weg en preston palace hebben we ook al een keer gedaan. Nu willen we van het najaar eigenlijk wel weer, maar ik heb dan een kind van 5/6 maanden oud en ik wil geen kinderen om ze bij anderen te dumpen. Nu vroeg ik me af is iemand van jullie wel eens met zo'n kleintje in preston palace geweest? en zo ja, hoe is dat bevallen?
Alle reacties Link kopieren
@ Shyte, dan zet jij dus niet uit overdreven plichtsbesef of schuldgevoel je sociaal leven een paar jaar op een laag pitje. Fine by me. Waarom doe je het dan eigenlijk, als ik vragen mag?
Ik heb nog nooit gehoord van Preston Palace. Ik zal het straks even googelen.

Mijn oudste dochter ging regelmatig logeren bij opa en oma vanaf een jaar of 1,5. Zowel opa en oma als dochter vinden dat heel leuk. De jongste is nu 10 maanden en heeft nog nooit gelogeerd. Ik geef nog borstvoeding en ze wordt 's nachts vaak wel drie keer wakker. Het lijkt me dus niet zo'n goed idee om die te laten logeren.
Even serieus, je kind is nog niet eens geboren? En dan ga je nu al nadenken of je het mee gaat nemen naar Preston Palace? (what the hell is Preston Palace by the way?)
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
geloof me Vie, dat wil je niet weten..
En oh ja, je kind(eren) af en toe ergens dumpen bij den opa of den oma of den familieleden is heerlijk.

Eindelijk eens tijd voor jezelf. Ik raad het iedereen van harte aan.
Nou ik ben nu wel benieuwd Rosie, ff googelen.
Ainne, omdat we met een groep van 18 personen gaan zijn we er inderdaad altijd vroeg bij, op die manier kun je namelijk bij een landall de huisje dicht bij elkaar krijgen en dat is wel zo gezellig als je met zijn allen weg gaat, bij PP zal het wel loslopen, maar 4 jaar geleden wou er nog iemand mee en toen we dat 2 maanden van te voren geprobeerd hebben konden we de eenpersoonkamer niet eens meer veranderen naar een 2 persoonskamer.
Nou goed ik heb het gezien.

Gesjelli hoor........

Gewoon een Center Parks gebeuren dus.
Ik ben er geweest ( ) ! Weliswaar niet met een klein kind, want ik heb haar toen bij opa en oma laten logeren, maar ik ken PP dus wel. En ik zie het probleem niet zo, om een baby van 5/6 maanden mee te nemen. Het is hartstikke groot, maar daardoor op bepaalde 'terrasjes' ook gewoon lekker rustig. Dus daar kan baby gewoon spelen. En voor kind van 5 zijn wel spelletjes te doen.

Als je dus niet gaat voor een zuipfestijn, maar gewoon voor relaxen, denk ik dat je makkelijk met je baby zou kunnen gaan. Wil je doorzakken, dan zou ik liever m'n baby uit logeren brengen.

Tenslotte, over smaak valt niet te twisten, maar Preston Palace vond ik Niet Leuk. Dan lijkt een CP me echt leuker, zeker met zo'n grote groep.
Mensenlief, de baby van 5/6 maanden is er nog niet eens!

Hoe kun je nu al gaan bepalen of je hem of haar mee gaat nemen de ja of de nee.

Nou sorry, ik zal wel weer gek zijn...
Preston Palace is een feestgelegenheid in Almeloooooooo. Kun je zwemmen, (v)reten, feesten, drinken etc. Alles zit bij de prijs inbegrepen. Je hoeft de buitenlucht niet in om je te vermaken. Persoonlijk zou ik de kindjes niet zo snel meenemen. Lekker toch om eens een avondje uit te gaan zonder je kinderen?

Daarbij... mijn dochter van twee vindt het harstikke gezellig om te logeren bij opa en oma. Ik heb ook geen kinderen gekregen om ze te dumpen, daarom gaan mijn kindjes lekker uit logeren. Overigens vinden de opa's en oma's het ook erg gezellig.
Ik ben zelf ook zwanger en ben nu allerminst bezig met wat ik allemaal ga doen later dit jaar. Ik weet nog helemaal niet of alles goed gaat komen, wat voor baby ik krijg (als in; makkelijk mee te nemen, makkelijk uit logeren of niet), hoe ik me dan voel en waar ik dan wel of niet zin in heb. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je hier nu al mee bezig bent. Ik begrijp dat je op tijd iets moet boeken, maar dat liet ik dan eerst even aan m'n neus voorbij gaan geloof ik. Zie je dan allemaal wel toch?
Ik heb ook even op de site gekeken. Ze lijken wel op kinderen berekend te zijn. Ik zou de baby gewoon meenemen. (Het lijkt me trouwens niets voor mij. Alleen al de aanbeveling dat je niet naar buiten hoeft want alles is indoor. Brrr)
quote:Sientje 2 schreef op 30 januari 2009 @ 12:47:

I

Mijn oudste dochter ging regelmatig logeren bij opa en oma vanaf een jaar of 1,5. Zowel opa en oma als dochter vinden dat heel leuk. De jongste is nu 10 maanden en heeft nog nooit gelogeerd. Ik geef nog borstvoeding en ze wordt 's nachts vaak wel drie keer wakker. Het lijkt me dus niet zo'n goed idee om die te laten logeren.ik gaf ook bv, en die stinkerd van mij kwam thuis ook 1-2-3 keer per nacht, maar de omaas vonden dat geen probleem. En mooi dat ze daar zonder problemen doorsliepen. Toen ze zo heel klein waren kregen ze snachts nog een voeding bij het logeren, maar na een maand of 5-6 sliepen ze allebei door bij oma. En thuis echt mooi niet.
Mij lijkt dat PP ook niet zo leuk, maar aan de andere kant, met z'n achtienen maak je je eigen fun wel natuurlijk.

Maar persoonlijk zou ik, als ik met zo'n grote vriendengroep uit zou gaan (leuk trouwens) zeker weten de kinderen uit logeren doen.

En mocht je kind 's nachts nog voeden kun je vantevoren gewoon kolven voor de nachtvoedingen. Wij hebben onze kinderen afgelopen zomer tien dagen "gedumpt" bij opa/oma en Jongste sliep toen ook nog niet door, maar net zoals Arwen zei, opa/oma vonden dat ook niet zo erg hoor.
Nou misschien moet ik dat dan toch ook eens proberen! (Ze weigert trouwens wel de fles dat maakt het wel iets moeilijker..)
In mijn ogen voegt het niest toe om een baby te laten logeren (de meesten slapen snachts). Qualtity time kan heel goed overdag, een bijzonder goede en sterke band opbouwen dus ook!

Ik voel de behoefte niet om veel buiten de deur te feesten. Feestjes (kerst en oud en nieuw en andere bijzonderheden) kunnen bij ons gevierd worden. Of vriend en ik gaan samen en 1 van osn gaat eerder naar huis! Ik denk dat het werken ind e horeca en veelvuldig feestjes bezoeken mijn behoefte (tijdelijk)op een laag pitje hebben gezet.

Ik geniet misschien ook wel teveel van het gezinsleven..
quote:Parnell schreef op 30 januari 2009 @ 12:45:

@ Shyte, dan zet jij dus niet uit overdreven plichtsbesef of schuldgevoel je sociaal leven een paar jaar op een laag pitje. Fine by me. Waarom doe je het dan eigenlijk, als ik vragen mag?Mijn sociale leven staat trouwens niet op een laag pitje maar heeft wel een andere vorm.. meer etentjes en dagjes dan avonden doorzakken.. En vrienden komen meer bij ons..
Haha, herkenbaar! Mijn zoontje is een slechte slaper, maar slaapt bij de opa's en oma's stukken beter. Een minder gehorig huis, vermoed ik.

Hij gaat trouwens vanaf dat hij een maand of vijf is wekelijks de zondagavond naar zijn opa en oma en wij halen hem daar maandag rond etenstijd weer op. Elke zondagavond is dus voor ons. In het begin vond ik dat eigenlijk maar niets, wilde hem liever zo veel mogelijk bij me hebben en was zelfs verontwaardigd als ze hem kwamen ophalen en dat naar mijn zin te vroeg deden ;) , maar mijn schoonouders wilden graag oppassen maar wonen niet om de hoek. Dat nachtje slapen is dan dus noodzaak. Nu ben ik er trouwens wel heel blij mee: de band met hen is geweldig, hij is er heel gezellig en heeft er echt een tweede thuis (en daarnaast het kdv).

Ik dacht trouwens ook net als TO dat ik mijn kind niet 'onnodig' uit wilde besteden aan anderen en deed daar vooraf best moeilijk over. Vriendinnen (zonder kinderen) hebben mij daar ook wel eens op aangesproken. Hormonen, beschermingsdrang, karakter, angst? Ook toen hij eenmaal een paar maanden oud was, zag ik er erg tegenop om hem elke week een nacht niet thuis te hebben. Maar nu merk ik dus dat het heel goed is voor mijn relatie om af en toe een kindloze avond te hebben. En hij heeft er ook lol in, dus win-win!
quote:shyte schreef op 30 januari 2009 @ 13:49:

Ik geniet misschien ook wel teveel van het gezinsleven..daar heb je een goed punt, want dat doe ik inderdaad helemaal niet.
Ik ben het met Shyte eens...

Mijn dochter is al vanaf heel jong een dag per week bij oma, zit twee dagen per week op het kdv maar logeert maar zeer sporadisch.

Wordt over twee maanden vier en heeft drie keer bij mijn vriendin waar ze fan van is gelogeerd en ik denk een keer of 8 bij oma.

Bij de andere oma en bij opa wil ik niet omdat die mij te ver weg wonen. Ik voel me dan niet prettig. Bij oma heb ik haar ook etterlijke malen op moeten halen omdat ze niet meer wilde op een gegeven moment.

Wat is daar nou slecht aan? Of sneu?

Ik ben zelf grotendeels opgevoed door oppassen en au pairs, was weken lang bij mijn opa en oma (wat ik overigens heel leuk vond) maar heb zelf besloten dat ik dat niet ging doen.

Ben in die bijna vier jaar ook maar 1 keer 2 nachten weg geweest zonder kind. Vond dat meer dan genoeg.

Wat een loser van een moeder ben ik he?

Ik vind het gewoon het allerleukste om bij mijn kind te zijn......
Ik zit overigens wel met grote regelmaat in de kroeg, restaurants en theater maar dan hoeft dochter niet te logeren hoor!

Ik doe namelijk heel veel met mijn eigen vrienden en man ook.

Dus dan is één van ons thuis...
neele, jullie draaien het om. Er is niks slechts aan om het niet te doen en als het niet goed voelt, moet je het niet doen, maar je moet ook niet beweren dat het toch niks toevoegt, dat het niet nodig is of dat een klein kind er niks van meekrijgt. Want dat is dus ook gewoon niet waar. Althans, voor mijn kinderen.
quote:arwen173 schreef op 30 januari 2009 @ 13:53:

[...]

daar heb je een goed punt, want dat doe ik inderdaad helemaal niet.

Ja, dat bedoel ik idd.. het 1 sluit het ander totaal uit...

Raar dat ik me moet verdedigen om mijn keus om mijn kind niet uit logeren te brengen.. Dat vraag ik ook niet van mensen die dat wel doen.. (want dat snap ik dan weer wel..)
quote:neele schreef op 30 januari 2009 @ 13:58:

Ik vind het gewoon het allerleukste om bij mijn kind te zijn......Neele, ik heb alle respect voor je keus, jij bepaalt als ouder gewoon hoe je het doet. Maar jij geeft tenminste eerlijk toe dat je JEZELF daar prettiger bij voelt, dat het voor jou fijner is om bij je kind te zijn en gooit het er niet op dat je kind niet zonder jou kan. En dat vind ik het verschil met mensen die hun eigen behoeften maskeren met een verhaal over de angsten/behoeften van hun kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven